Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Wat een gedoe hier... zullen we elkaar gewoon niet zo veroordelen? Zeker niet gezien we niet weten in hoeverre het virus overdraagbaar is in de buitenlucht?
Jessix schreef:Hoezo veroordelen? Ik zie hier gewoon meerdere kanten belicht worden over een onderwerp. Niets mis mee.
pien_2010 schreef:Hopelijk gaan de mensen ook in Nederland lekker wandelen, want buiten kan het virus echt minder kwaad en anders even op de echte drukke plekken (meestal vlak bij de parkeerplaatsen een mondkapje op doen).
Ik heb vanochtend ook heerlijk gewandeld en ik word daar echt gelukkig van:
Pipodipo schreef:996981 schreef:Wat een gedoe hier... zullen we elkaar gewoon niet zo veroordelen? Zeker niet gezien we niet weten in hoeverre het virus overdraagbaar is in de buitenlucht?
Er is ook een positieve kant van het openluchtfeestje van gisteren in het Vondelpark. Op de beelden was te zien dat het voornamelijk jongeren/jongvolwassenen betrof en daarvan is bekend dat zij meestal een lichte vorm van covid19 krijgen en er makkelijk doorheen fietsen. Het is ook prima als dat gebeurt, want dan dragen ze bij aan de groepsimmuniteit en hoeven ze niet gevaccineerd te worden. Dit past dus heel goed bij het plan om het virus gecontroleerd te laten uitfikken.
Loretta schreef:pien_2010 schreef:Hopelijk gaan de mensen ook in Nederland lekker wandelen, want buiten kan het virus echt minder kwaad en anders even op de echte drukke plekken (meestal vlak bij de parkeerplaatsen een mondkapje op doen).
Hier klagen boswachters en andere natuurbeschermers steen en been over de drukte in de natuur.
Cer schreef:Jessix schreef:Hoezo veroordelen? Ik zie hier gewoon meerdere kanten belicht worden over een onderwerp. Niets mis mee.
Nou, het wordt niet altijd even aardig opgeschreven...
Misschien wonen de meeste jongeren / jongvolwassenen in studentenhuizen (niet meer thuis).. dan nemen ze het niet perse mee naar huis...
Is er toen, na de demonstraties, nog een opleving geweest van besmettingen? Ik weet dat niet meer..
Jessix schreef:996981 schreef:Wat een gedoe hier... zullen we elkaar gewoon niet zo veroordelen? Zeker niet gezien we niet weten in hoeverre het virus overdraagbaar is in de buitenlucht?
Hoezo veroordelen? Ik zie hier gewoon meerdere kanten belicht worden over een onderwerp. Niets mis mee.
bigone schreef:Overal in Nederland gaat de horeca volgende week de terrassen open gooien mits geen duidelijke vooruitzichten komen van het kabinet. En in sommige steden gaan alle winkels open.. Tja dan denk ik aan wat kuipers zei. Wanneer de versoepeling tot 10 % verhoging van de besmettingen leid reken dat maar even uit op je smartphone. Hoop dat hij er naast zit want dat zijn er nog al wat.
secricible schreef:Sportscholen gaan zaterdag open als protest. De bende klapt in elkaar lijkt het.
secricible schreef:bigone schreef:Overal in Nederland gaat de horeca volgende week de terrassen open gooien mits geen duidelijke vooruitzichten komen van het kabinet. En in sommige steden gaan alle winkels open.. Tja dan denk ik aan wat kuipers zei. Wanneer de versoepeling tot 10 % verhoging van de besmettingen leid reken dat maar even uit op je smartphone. Hoop dat hij er naast zit want dat zijn er nog al wat.
Sportscholen gaan zaterdag open als protest. De bende klapt in elkaar lijkt het.
pien_2010 schreef:Hopelijk gaan de mensen ook in Nederland lekker wandelen, want buiten kan het virus echt minder kwaad en anders even op de echte drukke plekken (meestal vlak bij de parkeerplaatsen een mondkapje op doen).
[ [url=m/s2gr5o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kFYqcK.jpg]Afbeelding[/url] ]
lenaa_tje schreef:Sportscholen valt voor mij onder wie het hardst schreeuwt. Binnensport mag gewoon niet.
Ook paardrij les onder 27 in de binnenbak mag niet. Ze hebben de optie het buiten te organiseren.
Sekswerkers daarin tegen vind ik wel vreemd omdat zij normaal gezien onder de contactberoepen vallen.
MarlindeRooz schreef:Toch hilarisch dat mensen zo schreeuwen dat ze de terrassen open willen en dat studenten al een jaar lang thuis studeren. Zou toch prioriteit moeten hebben dat eerst de hogescholen en universiteiten weer open gaan?
purny schreef:lenaa_tje schreef:Sportscholen valt voor mij onder wie het hardst schreeuwt. Binnensport mag gewoon niet.
Ook paardrij les onder 27 in de binnenbak mag niet. Ze hebben de optie het buiten te organiseren.
Sekswerkers daarin tegen vind ik wel vreemd omdat zij normaal gezien onder de contactberoepen vallen.
Misschien omdat je van het rivm met 1 persoon boem boem mag doen.