Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:14

O voor de mensen die het misschien interessant vinden in link mijn appel kaneel broodje (kunnen de mensen die het niet interessant vinden doorscrollen). :+ :9 :9
https://myalbum.com/photo/5jr3WLgkqvJS/540.jpg

Gisteren deel van de aardappel oogst van vorig jaar patat gemaakt (blancheren) en ligt nu in de vriezer. Samen met 8 sneden brood. :9

Alleen die appel/peren moes heb ik nog steeds niet gemaakt wat ik al eerder wilde doen. :') En weet niet wat ik wil eten voor warm. :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:14

mvdende schreef:
[url]Openbaar Vervoer Nederland: richtlijnen nodig voor wie met ov mag reizen - https://nos.nl/l/2331078[/url]

Dit vind ik ook wel een dingetje...

Kabinet moet gaan bepalen wie wel en niet met het ov mag gaan reizen straks.

Dan kan je er wel donder op zeggen dat alleen de vitale beroepen met het ov mogen en dat het voor dagjesmensen verboden gaat worden.

Lekker dan, dan is bijvoorbeeld de dierentuin straks weer open, mag je er niet naar toe met het ov.

Ik woon in een klein platteland dorpje, ben hier komen wonen omdat er iig nog een bus rijdt.

Als ik straks niet meer met het ov kan, zit ik dus wel een beetje opgesloten hier.

Heb nu wel een auto, maar langere stukken dan 20 minuten heb ik nog nooit gereden en in je eentje in een auto is toch ook wel een heel pak duurder dan een trein dagkaartje van €19 als je een flink eind de hort op wil.

Nu nog niet, maar als straks de maatregelen versoepeld worden in juli of augustus, dan ga ik toch graag weer met de trein weg.

Ik denk dat in de zomer de dagjesmensen wel weg gaan kunnen. Dan zijn de scholen gesloten en dat scheelt extreem veel in het ov, ook zijn er dan verschillende mensen met vakantie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:16

Dat is goed nieuws MoniqueT want wij vinden hier de hele situatie in Spanje toch wel heel heel erg verdrietig. Het gaat daar zo vreselijk hard. 400 doden vind ik nog heel erg veel hoor, maar het zakt inderdaad wel.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:18

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of we überhaupt wel op vakantie kunnen deze zomer. Ik weet dat er nu nog niet zoveel over te zeggen is, maar het gaat dan natuurlijk ook om de situatie in andere landen.
Ik ben er persoonlijk een beetje bang voor eigenlijk...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:19

Persoonlijk heb ik al besloten niet te gaan. Maar ik heb makkelijk praten, huis met een tuin. Je zal maar op Rotterdam zuid, 3 hoog boven de Jumbo wonen. Dan wil je wel even een weekje weg denk ik.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 20-04-20 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:19

Blacky94 schreef:
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of we überhaupt wel op vakantie kunnen deze zomer. Ik weet dat er nu nog niet zoveel over te zeggen is, maar het gaat dan natuurlijk ook om de situatie in andere landen.
Ik ben er persoonlijk een beetje bang voor eigenlijk...

hopelijk een rondje in eigen land.

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:20

Vakantie denk ik wel, buitenland zal wellicht wat anders zijn.
Maar in eigen land is ook mooi en goed voor onze eigen economie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:22

Heb toch geen geld voor vakantie met daarbij moestuin gaat hele jaar door. :o Zet wel tuinstoel tussen de fruitbomen/struiken. :)*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:24

rien10 schreef:
Persoonlijk heb ik al besloten niet te gaan. Maar ik heb makkelijk praten, huis met een tuin. Je zal maar op Rotterdam zuid, 3 hoog boven de Jumbo wonen. Dan wil je wel even een weekje weg denk ik.

Met 3 kinderen, denk ik er dan altijd nog bij :=

Ik word al gek als ik er aan denk :(:)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:25

Ik snap die mensen dus ook als ik ze bij de Rottemeren zie, Het Bergsche Bos, of een ander Rotterdams recreatie gebied. Het is misschien niet altijd even handig, maar zeker wel te begrijpen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:25

mvdende schreef:
[url]Openbaar Vervoer Nederland: richtlijnen nodig voor wie met ov mag reizen - https://nos.nl/l/2331078[/url]

Dit vind ik ook wel een dingetje...

Kabinet moet gaan bepalen wie wel en niet met het ov mag gaan reizen straks.

Dan kan je er wel donder op zeggen dat alleen de vitale beroepen met het ov mogen en dat het voor dagjesmensen verboden gaat worden.

Lekker dan, dan is bijvoorbeeld de dierentuin straks weer open, mag je er niet naar toe met het ov.

Ik woon in een klein platteland dorpje, ben hier komen wonen omdat er iig nog een bus rijdt.

Als ik straks niet meer met het ov kan, zit ik dus wel een beetje opgesloten hier.

Heb nu wel een auto, maar langere stukken dan 20 minuten heb ik nog nooit gereden en in je eentje in een auto is toch ook wel een heel pak duurder dan een trein dagkaartje van €19 als je een flink eind de hort op wil.

Nu nog niet, maar als straks de maatregelen versoepeld worden in juli of augustus, dan ga ik toch graag weer met de trein weg.

Niet gaan jammeren voordat er beslissingen zijn genomen ;) Het kabinet heeft nog niet eens laten weten of het met regels voor het OV komt, het is de OVNL die zegt dat het moet. Echter maken zij de regels niet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 13:26

Moderatoropmerking:
Wees een beetje verdraagzaam naar elkaar. Ga uit van goede bedoelingen van de ander, als je twijfelt hoe iemand een bericht bedoelt, vraag het dan en ga niet meteen uit van een negatieve interpretatie. Flauwe, offtopic en/of persoonlijke reacties, evenals berichten dat je hebt getemd, zijn niet fijn voor de sfeer en inhoudelijke discussie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:26

Ik hoop toch wel dat de vakantie door kan gaan. Paard mag wel op vakantie, de huisjes op het park zijn ook open. Camping gedeelte nu nog niet. Wij kunnen ons zelf prima redden met de caravan, ook zonder toiletgebouw zou dat kunnen. Niet ideaal maar het kan. Maar ja als het camping gedeelte dicht blijft moeten we toch thuis blijven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:27

Ik hoop eigenlijk dat vakantie in eigen land wel gaat kunnen.

En dat de zwembaden en horeca enz dan "aangepast wellicht" open is.

Camping die ik geboekt heb was half januari al voor 90% vol geboekt. Als iedereen in eigen land vakantie gaat vieren, kan het nog wel eens behoorlijk druk gaan worden op campings en bij recreatieplassen enz.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:30

Wij vieren ook vakantie in eigen land dit jaar, denk ik. We wonen hier pas sinds oktober en naast de deur hebben we een stuk UNESCO werelderfgoed. We hoeven in theorie ons Bundesland niet eens uit :=

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:31

Fijn dat het toch lijkt af te nemen in Spanje Monique. Ook al is 400 nog steeds veel (niet dat er in Frankrijk weinig doden vallen).

Ik ga dit jaar gewoon niet op vakantie gaan, hooguit een weekendje weg met vrienden als het weer mag.
Nu had ik sowieso al besloten geen grote reizen te maken dit jaar. Vorig jaar een prachtige reis gemaakt en m'n portomonee heeft een veto gesteld tegen elk jaar dergelijke reizen :+ . Normaal doe ik dan wel eens een citytripje als het goedkoop moet maar dat kan ook wel een jaar overslaan.
Daarbij draaien de collega's die nu nog voltijds werken dubbele shiften dus die gaan ook ooit willen uitrusten. Ik werk nog maar mondjesmaat en heb ondertussen wel genoeg gelanterfanterd voor de rest van het jaar.

Enige wat ik wel hoop is dat ons familie weekend in juli kan doorgaan. Zie de familie sowieso al maar 2x per jaar en dat weekend is een bijeenkomst die al een ruime tijd in de planning staat, zou ik niet willen missen.

Ik heb ook even gemist dat men een piek eind mei verwacht?
Kan wel komen idd als iedereen weer uit lockdown komt maar ik blijf hopen dat we tegen dan een werkende strategie hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:33

Ja dat het druk gaat zijn ben ik ook bang voor..Wij hadden in december al geboekt omdat het paard mee gaat. Dat zit altijd snel vol. Gelukkig is de camping heel ruim opgezet. Afstand houden moet prima lukken. Alleen in het zwembad en de horeca is het een dingetje. Maar als die beiden dichtblijven kunnen we evengoed prima gaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:33

mvdende schreef:

Camping die ik geboekt heb was half januari al voor 90% vol geboekt. Als iedereen in eigen land vakantie gaat vieren, kan het nog wel eens behoorlijk druk gaan worden op campings en bij recreatieplassen enz.

Poeh, dat lijkt me een pittige klus, de anderhalve meter afstand in een zwembad voor elkaar zien te krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:36

Dat van eind mei zeiden ze weken geleden juist steeds, toen het hele circus net een beetje op gang begon te komen. De laatste week of 2 heb ik het niet meer gehoord :)

Wat vakanties en dagjes weg betreft: dat vind ik dan wel weer een voordeel aan dit hele gedoe. Wij zijn niet zo uithuizig met dat soort dingen. Je hoort altijd dat andere mensen hun kinderen over de hele wereld slepen, overal naartoe enzo....op Facebook zie je het ene na het andere tripje, reis en dagje weg langskomen.

En dan krijg je toch zo'n gevoel van doen we die kleine niet tekort dat we altijd hier rond huis bezig zijn en het nog steeds te druk hebben met klussen / verbouwen / onderhoud om echt lekker te relaxen ergens. Of dat je niet iedere klipklap afspreekt met familie enzo.

Nu is dat wel heerlijk hoor dat het gewoon lekker voor iedereen even stilstaat en je zeker weet dat die kleine niks mist :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:38

Mijn dochter baalde wel vorige week. Ze zouden met school op vakantie gaan eind juni maar dat is dus geannuleerd. Jammer wat ze had echt zin om 5 dagen te gaan. Maar als het goed is wordt het volledige bedrag terug betaald.

Verder hebben wij nog geen plannen voor de zomer vakantie. En ja wij zitten 2 hoog met alleen een balkon (gezin met 4 personen).
Niet dat we het slecht hebben hoor, pracht uitzicht vanuit de woonkamer over een groot meer.
Avond zon uitzicht https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EC4E31F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:40

De corona-app komt er voorlopig nog even niet zo te zien, de Autoriteit Persoonsgegevens kan ze nog niet beoordelen. Van de liveblog van de NOS:

Citaat:
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) zegt dat de zeven mogelijke corona-apps onvoldoende zijn uitgewerkt om te kunnen beoordelen of de bescherming van gegevens van mensen genoeg is gewaarborgd. De AP zegt dat het ministerie van VWS de voorwaarden niet duidelijk genoeg heeft gesteld en dat de autoriteit dus geen oordeel kan vellen over de opzet van de apps.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:43

rien10 schreef:
mvdende schreef:

Poeh, dat lijkt me een pittige klus, de anderhalve meter afstand in een zwembad voor elkaar zien te krijgen.

Net ff op de site gekeken. Nog 27 plekjes vrij op dit moment. 7 op het kinderveld, 9 op het "normale" veld en 11 op het huisdier vrij veld.

Ik hoop eigenlijk dat het zwembad wel open is, ookal zal ik daar niet gaan zwemmen. Er zit nl ook een strandje aan de rivier (nederrijn) en dat is dè reden waarom ik deze camping heb geboekt.

Als het zwembad dicht is, gaat de hele camping natuurlijk naar dat kleine strandje en dan moeten ze die ook gaan afsluiten. En dan zou ik echt verschrikkelijk heel hard balen! Want vanwege dát strandje dus deze camping van €600 geboekt. Op dit strandje zijn namelijk ook honden toegestaan! Samen veilig (Geen blauwalg!of andere ziekmakers) lekker zwemmen met mn hond.

Echt 100en campings die vele malen goedkoper zijn, maar geen zwemgelegenheid hebben om samen met de hond te zwemmen. Dus als het strandje van Eiland van Maurik afgesloten wordt, dan heb ik wel een groot "probleem" en is mijn vakantie behoorlijk naar de klote. Of ik ga dan niet, ze zijn dan verplicht geld terug te geven ivm het niet aan kunnen bieden van een dienst bij boeken.

Maar ik hoop dat het meevalt en er "gewoon" 1,5m afstand gehouden kan worden op dat strandje.

Aan mij en mijn hond zal het niet liggen, hond is erg waaks, als iemand in de buurt komt van zijn handdoek, dan komt er een behoorlijke blaf uit. Mensen houden dus al snel 2 meter afstand van ons. (En normaal gesproken is dat ook echt geen probleem. Mensen gaan vaak toch liever niet te dicht op een hond zitten. Zoeken dan vaak een stukje verderop een plekje)
Laatst bijgewerkt door mvdende op 20-04-20 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:43

Marie_Anne schreef:
De corona-app komt er voorlopig nog even niet zo te zien, de Autoriteit Persoonsgegevens kan ze nog niet beoordelen. Van de liveblog van de NOS:

Citaat:
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) zegt dat de zeven mogelijke corona-apps onvoldoende zijn uitgewerkt om te kunnen beoordelen of de bescherming van gegevens van mensen genoeg is gewaarborgd. De AP zegt dat het ministerie van VWS de voorwaarden niet duidelijk genoeg heeft gesteld en dat de autoriteit dus geen oordeel kan vellen over de opzet van de apps.

De apps zijn ook allemaal gecheckt door de landsadvocaat (privé bron), en allemaal (nog) niet oke bevonden op privacy gebied. Kan nog wel even duren ook...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:48

Wat betreft de piek in mei. Die kan er best wel weer komen omdat zoveel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden met pasen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:48

rien10 schreef:

Allemaal verplicht in een zwemband met een buitendiameter van 1,5 meter. Wordt alleen wel een dingetje als je van de glijbaan wil... :+