Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:45

Ik lees net dat de Canarische eilanden niet eerder dan oktober, november weer toeristen kan ontvangen maar moet het nog zien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:47

chanicha schreef:
Ik lees net dat de Canarische eilanden niet eerder dan oktober, november weer toeristen kan ontvangen maar moet het nog zien.

Hoop het toch niet. Net zo als ik niet hoop dat we op een vaccin moeten wachten totdat we weer verder kunnen met een normaal leven. Want vaccins voor de coronagroep zijn in het verleden ook niet zo makkelijk te maken gebleken (tot onmogelijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:55

Shaggy09 schreef:
germie schreef:
Ik zou totaal niet bang zijn om in een vliegtuig te stappen. Dat is sowieso kleiner dan op een evenement, want je gaat nog altijd min of meer gefaseerd aan boord.
Daar 1.5m van elkaar zitten gaat economisch nooit haalbaar zijn, net als met het ov. Dat is gemaakt voor massavervoer.

Toch wordt er echt nog niet gevlogen als dat niet verantwoord is. Voorlopig zou ik er dus niet op rekenen.

Er wordt nog gewoon gevlogen nu hoor. Weliswaar veel minder, maar toch, als je per se wil, kan het. Er is een advies om niet te reizen als het niet nodig is, maar geen verbod. Het is de vraag waarom je dat zou willen nu, en wat je op je bestemming wil gaan doen, maar er wordt zeker nog gevlogen.

Er is wel een inreisverbod in de EU voor niet-EU burgers, maar binnen de EU zijn lang niet alle grenzen dicht, en daarbuiten ook niet voor ons.
Van de Schiphol site:
Citaat:
Op dit moment mag je nog wel vliegen vanaf Schiphol, maar je kunt niet meer naar alle bestemmingen, aangezien veel luchtvaartmaatschappijen vluchten annuleren. Neem hierover contact op met je luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie. Kijk voor meer informatie over de gevolgen van het coronavirus voor jouw reisplannen op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/coron ... de-vragen/

Vandaag zijn er bijvoorbeeld vluchten komend uit Kopenhagen, Glasgow en Munchen en naar Malta en Qatar.
https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/

Ik zag trouwens wel allerlei ideeën voor vliegen, van plexiglas tussen twee stoelen tot mondkapjes en een sneltest en gezondheidscheck voor vertrek.

MoniqueT

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:16

Spanje heeft nu wel een inreisverbod voor niet-residenten en staatsburgers en daar wordt streng op gecontroleerd aan de buitengrenzen. Maar er gaat nog wel steeds dagelijks een vlucht van KLM naar Nederland, wij zouden daar als Nederlands staatsburger wel mee mogen reizen, maar moeten dan in Nederland 14 dagen in quarantaine.

Wij mogen als Spaans resident ook terug (al wordt dat heen en weer reizen niet aanbevolen), maar onze dochter die officieel in Nederland woont, komt er dan hier niet meer in voorlopig.

Ik verwacht dat Spanje deze zomer niet open gaat voor buitenlands vliegverkeer, wel misschien gedeeltelijk voor auto's. Maar vergis je niet he, wij mogen niet eens zonder goede reden op straat, dus Spanje is nog ver weg van het binnenlaten van toeristen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:24

Nee, Spanje had al gezegd geen toeristen te willen deze zomer toch? Of haal ik nu dingen door elkaar?
Maar ik kan me voorstellen dat Scandinavië bijvoorbeeld eerder weer kan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:27

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:44

chanicha schreef:

Waar las je dat? Ik heb augustus geboekt staan.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:33

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:47

Vind het sowieso belachelijk dat er nog intercontinentaal gevlogen word, lange afstanden dus één besmet persoon en weer een hoop zieken erbij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:50

Mensen moeten ook werken....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:52

LadyMadonna schreef:
Mensen moeten ook werken....

Wanneer je in New York woont dan heb je nu hier echt niets te zoeken, vergaderen en heel veel andere zaken kan on line of je moet de piloot bedoelen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:59

Want werken gebeurt alleen op kantoor?
Ik noem even off-shore als voorbeeld....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:06

Nou inderdaad, er vliegt maar een procent of 10, ben al blij dat het vliegt, sommige mensen hebben geen keuze en is het geen vakantie vluchtje voor.
En dan kan mijn vracht er fijn bij in voor 4x het tarief |o

Peetstap, snap jouw post niet en wat je er mee wilt zeggen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:12

Maar de vluchten vanaf NY zijn toch alleen repatriëring? EU-burgers komen USA nu niet binnen, dus ook voor werk kan je daar niet heen. KLM haalt wel NL'ers terug naar Nederland (en wellicht ook andere Europeanen). Dat ze die mensen vervolgens mondkapjes geven, lijkt me een gevalletje schijnveiligheid, maar ik snap wel het gebaar.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:27

Een vriend van mij werkt veel in China, moet officieel 10 Mei die kant weer op, maar zou dan vooraf 28 dagen in quarantaine moeten, alleen. Dit is nauwelijks haalbaar binnen een gezin, dus hij blijft nog thuis.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:59

Hier in Zweden mogen wij ook niet onodig reizen, dus vakantie voor de Zweden zit er al niet in, laat staan voor toeristen, tot nader te beoordelen is dit tot 31 decemember 2020!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:00

Ik heb nog veel collega's over de hele wereld zitten, en niet al het werk kan via de computer gedaan worden. Onderdelen vervangen van de machine lukt echt niet van achter een buro. :n
En Nederlanders komen de VS nog in voor werk, moeten alleen 14 dagen i n quarantaine. Zo ook voor Taiwan en Korea.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:11

KarmaChansy schreef:
Hier in Zweden mogen wij ook niet onodig reizen, dus vakantie voor de Zweden zit er al niet in, laat staan voor toeristen, tot nader te beoordelen is dit tot 31 decemember 2020!

:wow:
Zo hé! Dat is ver vooruit!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:40

MarliesV schreef:
Uitslag duurt inderdaad te lang om het ter plekke voor het boarden te testen.

Ik zou dik tevreden zijn als het virus in Europa zo onder controle is dat we met de auto nog even op vakantie kunnen, maar reken nergens op.

Emirates is al begonnen met een proef om passagiers te testen voor het boarden. De uitslag hebben ze binnen 10 minuten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:44

Thokkadisje schreef:
Emirates is al begonnen met een proef om passagiers te testen voor het boarden. De uitslag hebben ze binnen 10 minuten.

Het is een begin, maar daarmee pik je de mensen in de incubatietijd er niet uit en dan kunnen ze zomaar in hun vakantieland weer 'n brandhaard veroorzaken.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:47

Ik zeg ook niet dat dit de oplossing is voor alle problemen, maar dat het eventueel wel mogelijk is om te testen voor het boarden.

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:02

Pantykous schreef:
Ik had een citytrip staan de 20e, ik wacht op een bericht van Transavia nu dat de tickets geannuleerd worden. Moet alleen even de Airbnb annuleren.

Transavia annuleert alle vluchten t/m 27 mei
Luchtvaartmaatschappij Transavia heeft besloten om alle vluchten van en naar Nederland tot en met 27 mei te annuleren. Van eerder geplande vluchten was al bekend dat ze niet zouden vertrekken, maar met deze verlenging wil Transavia passagiers die de komende weken zouden reizen duidelijkheid geven over hun vlucht.

Mensen die geboekt hadden, krijgen een voucher. Transavia annuleert de boekingen van mensen met een heenvlucht voor 27 mei en een terugvlucht na 27 mei.

https://nos.nl/liveblog/2331290-verdere ... hrapt.html

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:10

KarmaChansy schreef:

OH echt? Wij hoopten in September naar Zweden te kunnen, zouden eerst komende zondag vertrekken. Op welke site kan ik dit nalezen of in de gaten houden?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:50

Wij wilden ook wellicht richting Scandinavië in plaats van Spanje in september. Maar gezien we via de bruggen willen gaan hoop ik ook dat Zweden dan weer open is. Rondje Nederland kan het ook nog altijd worden. :))

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:51

Ook leuk :))
'k Zou al blij zijn als we uberhaupt nog even weg zouden kunnen, desnoods naar de camping 30 km. verderop. Alles beter dan onze eigen oprit, daar word ik zo langzamerhand wel een beetje flauw van :')