[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:48

Echt heel gaaf San! <3 De kipjes zullen daar wel blij gaan zijn denk ik zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:49

Ja toch *\o/*! We gaan t zien, morgen :D.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:13

Ziet er gezellig uit San, onze kippen moeten het doen met een paardentrailer :D

Ze mogen verder onze hele tuin door scharrelen en die is best groot. Wil alleen zo graag van alles inzaaien maar ze vreten alles op :(

Een is naar de voortuin verkast om daar te broeden, twee anderen delen een nest onder de trailer (heb ik nog nooit meegemaakt ). Op zich allemaal niet erg maar de meerderheid blijkt steeds haan te zijn en tja, die kunnen niet blijven.

Mijn kippen en de vogels die in mijn tuin komen geven me wel veel plezier. Ben al bijna twee maanden thuis en heb sindsdien alleen mijn man gezien.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 01:12

Oké, net even opgehouden met schrijven. Tot één uur bezig geweest. Mensen, waar ben ik aan begonnen...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:55

Citaat:
Heb je een foto van je salontafel :D?

Dat heb ik wel, hij staat hier niet op de goede plek hoor, heb hem gewoon even binnen gezet naast onze andere salontafel, maar zo heb je wel een idee. Het is nu nog een beetje een tuintafel om te zien vind ik, maar denk als die straks gebeitst en geschilderd is dat het er al heel anders uit ziet, ben voor nu in ieder geval wel tevreden met de constructie, hij staat heel stevig.

Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:26

Leuk topic :D
Wat een mooie kippenhok/ren! Wil die van ons ook nog eens leuk "aankleden" voor de kipjes.

En mooie saloftafel!

Ik heb van de week zaadjes en kweekset etc gehaald als projectje voor mijn dochter :') benieuwd of wat wordt.

Afbeelding

Heb de afgelopen weken de zolder opgeruimd en gedeeltelijk geschilderd en nieuwe computerkamer geschilderd en computer naar boven verhuisd. Nu ben ik verder de gang aan schilderen en wil ik beneden de muren ook nog ander kleurtje geven :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:46

Leuke dingen allemaal!

Zamorah, waar heb je die spullen gekocht?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:50

Percy schreef:
Ziet er gezellig uit San, onze kippen moeten het doen met een paardentrailer :D

Ze mogen verder onze hele tuin door scharrelen en die is best groot. Wil alleen zo graag van alles inzaaien maar ze vreten alles op :(

Een is naar de voortuin verkast om daar te broeden, twee anderen delen een nest onder de trailer (heb ik nog nooit meegemaakt ). Op zich allemaal niet erg maar de meerderheid blijkt steeds haan te zijn en tja, die kunnen niet blijven.

Mijn kippen en de vogels die in mijn tuin komen geven me wel veel plezier. Ben al bijna twee maanden thuis en heb sindsdien alleen mijn man gezien.

Paardentrailer hebben we niet, haha. Een vrij ruime tuin achter ons huis, that's it.

Maar goed, wederom geen kippen. In de weide omtrek niks te krijgen :').

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:12

Leuke salontafel faelynn! Ik vind hem zelfs nu al leuk

Zo leuk om zaadjes uit te zien komen Zamora. Ben benieuwd wat het allemaal gaat worden. Ik krijg ze nooit de winter door. Dan vergeet ik ze en gaan ze dus dood :roll:

Helemaal geen kipjes te krijgen San? -O- Nou zeg dat is ook niks.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:32

Tiggs ik kwam het tegen bij de Lidl! Was helemaal niet van plan te kopen want wilde eigenlijk gewoon plantjes in de tuin zetten :') hou van snel resultaat haha. Kwam er later achter dat die achterin de winkel stonden maar goed..ben benieuwd of het lukt inderdaad.

Wat voor kippen wil je San? Niks te krijgen nee??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:57

Sussex columbia en Koningsbergers. Helemaal niks. Donderdag weer ;(.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:47

Geweldig kippenhok, San!
En Faelynn: ik vind de tafel nu ook al mooi eigenlijk. Misschien dat het gladder lijkt op de foto dan in het echt, en ik snap dat jullie een iets ander interieur hebben, maar als tafel op zich vind ik het echt een prima tafel.

Ik had weer eens een ideetje: een fotokaartje verzenden. Maar nou wil ik een drieluikkaart voor liggende foto's. Hahahaha. Ik weer met mijn ideetjes. Drieluiken genoeg, maar wel allemaal vierkant of in het uiterste geval rechtopstaand. De keuze is reuze :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:08

Faelynn schreef:
Citaat:
Heb je een foto van je salontafel :D?

Dat heb ik wel, hij staat hier niet op de goede plek hoor, heb hem gewoon even binnen gezet naast onze andere salontafel, maar zo heb je wel een idee. Het is nu nog een beetje een tuintafel om te zien vind ik, maar denk als die straks gebeitst en geschilderd is dat het er al heel anders uit ziet, ben voor nu in ieder geval wel tevreden met de constructie, hij staat heel stevig.

[ [url=m/pcrNsT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi in elkaar gezet +:)+. Welke kleur wil je erop doen?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:08

Dank jullie wel, ja hij is op zich echt wel vrij glad, ik zou hem zelf denk ik iets robuuster/ meer industrieel maken, beetje zoals dit

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:12

Oh helemaal mijn smaak. Mooi!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:12

Leuke kippenrassen, heb ze even opgezocht.

Mijn haan is een kaalnek waardoor sommige kuikens ook kale nekken hebben, gek genoeg vaak de hanen. Ik heb wel zijn twee kaalnek zussen.

Verder heb ik drie Vorwerkers en een simpele bruine legkip die vanwege ouderdom niet meer legt :D

Ik had ook een wyandotte maar die is niet meer, haar dochter zit nu in de voortuin te broeden, uit al die mengelingen komen best mooie kippen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:15

Percy schreef:
Leuke kippenrassen, heb ze even opgezocht.

Mijn haan is een kaalnek waardoor sommige kuikens ook kale nekken hebben, gek genoeg vaak de hanen. Ik heb wel zijn twee kaalnek zussen.

Verder heb ik drie Vorwerkers en een simpele bruine legkip die vanwege ouderdom niet meer legt :D

Ik had ook een wyandotte maar die is niet meer, haar dochter zit nu in de voortuin te broeden, uit al die mengelingen komen best mooie kippen.

Ja toch :D. Ik vind zo veel kippenrassen tof, maar we hebben bewust gekozen voor rustig, makkelijk, stressbestendig en makkelijk tam te maken.

Die Vorwerk kippen zijn prachtig, zeg <3. Die kaalnekken vind ik dan weer niks :o.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:38

Wel iets om naar uit te kijken dan San! Leuke kipjes zijn het, ik heb ze ook even opgezocht :D

Ja gaaf is dat Faelynn, ik heb hier de bekende mango houten salontafeltjes, en ondanks dat mensen erover kotsen omdat ze overal staan ben ik er nog altijd heel blij mee <3 Houd van dat hout :Y)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:39

Leuke kippenrassen inderdaad. Ik heb zelf 2 Serama's <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:41

ontherun schreef:
Wel iets om naar uit te kijken dan San! Leuke kipjes zijn het, ik heb ze ook even opgezocht :D

Ja gaaf is dat Faelynn, ik heb hier de bekende mango houten salontafeltjes, en ondanks dat mensen erover kotsen omdat ze overal staan ben ik er nog altijd heel blij mee <3 Houd van dat hout :Y)

Ja, dat dan weer wel :D. In de tussentijd kunnen we nog rustig wat aankeutelen aan het hok en de ren. Ik wil nog een mooie lange tak in de ren waar ze ook op kunnen zitten.

Zamora schreef:
Leuke kippenrassen inderdaad. Ik heb zelf 2 Serama's <3

Oh die zijn ook leuk <3. Zijn de jouwe ook zo knuffelig?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:45

Ik heb ze al volwassen overgenomen van iemand die ze in groepje in de tuin hebben lopen. Een van de kuikentjes van paar jaar geleden die was wel mega knuffelig. Helaas was het een haantje dus die is verhuisd :=
Maar ze zijn verder wel tam, kan ze gewoon oppakken etc.

Moet ze weer kortwieken, ze vliegen dan over de omheining om lekker in onze tuin te rommelen. Als ik dan eraan kom lopen en het hekje open zet weten ze het precies en lopen ze zelf braaf terug :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:47

Zamora schreef:
Ik heb ze al volwassen overgenomen van iemand die ze in groepje in de tuin hebben lopen. Een van de kuikentjes van paar jaar geleden die was wel mega knuffelig. Helaas was het een haantje dus die is verhuisd :=
Maar ze zijn verder wel tam, kan ze gewoon oppakken etc.

Moet ze weer kortwieken, ze vliegen dan over de omheining om lekker in onze tuin te rommelen. Als ik dan eraan kom lopen en het hekje open zet weten ze het precies en lopen ze zelf braaf terug :')

_O-!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:15

Net beits gehaald en blad er mee geschilderd, maar hij pakt veel donkerder en vooral geel/bruiner uit dan de bedoeling ;( Wel advies geraagd, maar medewerker wist het zelf ook niet heel goed, dus het was sowieso een beetje een gok, maar helaas. Wel hele dure pot, kan mij er eigenlijk niet nog eentje veroorloven, ik hoop dat als de verf droog is en ik het opschuur het iets matter/grijziger uit pakt. Poten worden nog zwart dus dan zal de combinatie er wel ook al mooier uit zien, maar is niet de kleur die ik voor ogen had :(

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:17

Oeh, ik vind het echt een hele mooie kleur <3. Lijkt wat op de kleur van mijn bijzettafeltje.

Gaat echt prachtig staan met zwarte poten.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:33

Heel mooi! :D