Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoTwixLeft schreef:Wil iemand die nu daadwerkelijk corona heeft, mij vertellen hoe het voor hun verliep? Wat de eerste klachten waren en hoe het (tot nu toe) verlopen is.
Volg dit topic pas net, maar kan ook verder online vinden wat nu de meest voorkomend (beginnende) klachten zijn. Alleen die algemene plaatjes met de verschillen met griep en een gewone verkoudheid.
Suzanne F. schreef:Solistar schreef:Ik vraag me ook steeds meer af of het virus al verder verspreid is voor de eerste gevallen bekend werden. Familielid van mij is echt heel ziek thuis gekomen van carnaval met hoge koorts en hard hoesten. Kennis van hem waarmee hij samen was, precies hetzelfde verhaal en gelijke symptomen incl. benauwd. Huisarts vond het niet nodig te testen, omdat ze niet in Tilburg waren geweest. Dus het was griep. Prima, na een tijd weer hersteld (wel flink wat afgevallen ook), maar aangenomen dat het griep is.. Nu betwijfel ik dat.
Het is jammer dat er nog geen test is die aantoont of je het virus gehad hebt, daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Ik ook. Ik ben een kleine week nadat ik op Schiphol ben geweest ziek geweest, heel erg verkouden zoals ik dat nog niet kende en ook benauwd. Rare steken in mijn keel en borst. Ik zou nu weleens willen testen of ik immuun ben dus het al gehad heb. En anders weet je dat je nog erg uit moet kijken. Ben benieuwd wanneer je die testen kan gaan doen.
zonnebloem18 schreef:Bambi1995 schreef:Mag ik besluiten om niet te gaan werken? (in een winkel)
Als daar geen geldige reden voor is mogen ze dat noteren als werkweigering. Dat kan een officiële waarschuwing betekenen en uiteindelijk reden voor ontslag.
Bambi1995 schreef:zonnebloem18 schreef:
Als daar geen geldige reden voor is mogen ze dat noteren als werkweigering. Dat kan een officiële waarschuwing betekenen en uiteindelijk reden voor ontslag.
Lekker dan, grote kans dat ik ziek word dus en ik kan niet eens mezelf in bescherming nemen
Bambi1995 schreef:zonnebloem18 schreef:
Lekker dan, grote kans dat ik ziek word dus en ik kan niet eens mezelf in bescherming nemen
NoTwixLeft schreef:Wil iemand die nu daadwerkelijk corona heeft, mij vertellen hoe het voor hun verliep? Wat de eerste klachten waren en hoe het (tot nu toe) verlopen is.
Volg dit topic pas net, maar kan ook verder online vinden wat nu de meest voorkomend (beginnende) klachten zijn. Alleen die algemene plaatjes met de verschillen met griep en een gewone verkoudheid.
Citaat:Samenvatting van mij:
- Zondag keelpijn, niet echt verkouden.
- Maandag, in de middag voelde ik me echt niet lekker. Geen respiratoire klachten. Naar huis gegaan, 37,3 graden. ‘S Avonds heel warm nog geen thermometer thuis.
- Dinsdag, tot 38,8 koorts hele dag. Hoofdpijn, algeheel belabberd, niet hoesten, niet benauwd.
- Woensdag, tot 38,4 graden koorts. Wederom niet hoesten, niet benauwd. In de avond geen koorts meer.
- donderdag geen koorts, naar werk gegaan.
- vrijdag thuis gewerkt. Beetje volle neus, verder niks.
- in weekend beetje volle neus, maximaal 1x/4hr hoesten.
- vandaag positief getest
Janneke2 schreef:Weet iemand het webadres van een website waar het aantal nieuwe gevallen per dag op staat...?
(Ik herinner me een website met een zwarte achtergrond en een staafdiagram, maar de vormgeving is de kern niet.)
Cer schreef:Ik ben heel benieuwd waar de bronnen zijn die dubbele besmetting bevestigen. Voor zover ik op google heb kunnen vinden, is dat nl niet sluitend.. (misschien nog niet helemaal beter, misschien getest terwijl er nog stoffen in het lichaam waren, misschien...)
Tieneke schreef:Hoofd infectieziekten van UZ Leuven zegt dat de tactiek van NL en GB een onverantwoord risico is dat België niet wilt nemen. Niemand kent deze ziekte en je vaart blind. En het is moeilijk te speculeren over die immuniteit. Het is ook niet gezegd dat die immuniteit blijvend is.