Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:25

mvdende schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2812496798800297&id=167630069953663

Deze al gezien?

Afkomstig van het RIVM.

Daar wordt alleen gerept over blijf tuis, als je klachten hebt en een mooi plaatje erbij met welke klachten je thuis moet blijven. Ik heb géén van die klachten (chronische verstopte neus, maar géén loopneus.)

Dus heb ik netjes de adviezen van het RIVM opgevolgd.

Het OV mag eigen regels hanteren (mits ze minimaal aan de regels van het RIVM voldoen)en hun regel is... wij blijven rijden maar ga alleen met de trein als het echt noodzakelijk is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:25

Ann schreef:
Sheran schreef:
En dat is het moment dat je dus een beetje boven jezelf uit moet gaan stijgen. Ik zeg niet dat je het met de ander eens hoeft te zijn. Ik heb er ook wel een duidelijke mening over. Maar 'tegen' werkt alleen maar 'tegen' in de hand en mensen sluiten zich dan af voor argumenten.

Punt bij mij is gewoon dat andere mensen onnodig risico lopen door zulke 'domme' acties en daar kan ik moeilijk mee omgaan in deze tijd.
Als mensen alleen zichzelf onnodig risico laten lopen, is het een heel ander verhaal.

Dat snap ik heel goed. Dit voel ik ook heel sterk. Maar mijn punt was dat je, als je de andere partij graag hiervan het belang wil doen laten inzien, het niet helpt om mensen dom, hersenloos, asociaal en egoïstisch te noemen. (niet tegen jou hoor, gewoon in het algemeen).

IHN

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:31

maar iedereen buitelt nu over elkaar heen.

mvdende heeft allang gezegd dat ze niet gaat funshoppen, alleen boodschappen haalt.

ze heeft ook gezegd dat trein mss niet het meest handige was (althans zo lees ik het)

en dat ze juist daar is gaan wandelen waar het rustig was en dus niet in het drukke deel bij alle auto's..

de trein is dus het enige waar je wat van kunt vinden en moet dat dan zo hard?? Jsetje.. ik heb een aantal weken terug ook iemand een knuffel gegeven die verdriet had. Handig? Nee. Maar mijn emotie won het van het verstand.

soms gebeurt dat.. we zijn mensen, geen robots.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:32

mvdende schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2812496798800297&id=167630069953663

Deze al gezien?

Afkomstig van het RIVM.

Daar wordt alleen gerept over blijf tuis, als je klachten hebt en een mooi plaatje erbij met welke klachten je thuis moet blijven. Ik heb géén van die klachten (chronische verstopte neus, maar géén loopneus.)

Dus heb ik netjes de adviezen van het RIVM opgevolgd.

Nee, je hebt niet netjes de adviezen van het RIVM gevolgd. Je kunt er niet alleen uitpikken wat je aanstaat, je dient je aan alle regels van de overheid te houden.

Deze al gezien?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -onderwerp
En dit gezien?

Winged schreef:
Over het OV staat letterlijk het volgende op de website van de overheid: (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-vervoer)
Citaat:
Het openbaar vervoer blijft rijden en de stations zijn open, maar u mag alleen met het ov reizen als het een noodzakelijk reis is. Bijvoorbeeld als u een cruciaal beroep heeft en naar uw werk moet reizen. Ov-bedrijven hebben de dienstregeling aangepast.

Je houdt je niet aan de regels.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:34

Met 'even een frisse neus halen' wordt niet bedoeld om daarvoor een treinreis van 180 km (heen & weer?) te maken.
Dat is niet logisch & niet verstandig, vind ik. Maar goed, dit blijft een eindeloze discussie.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:40

De discussie zou zo klaar kunnen zijn als iemand dan toegeeft dat het niet handig was en snap dat het niet de bedoeling was. Maar als diegene vervolgens gaat zoeken naar info die in haar straatje past..... tja dan blijf je bezig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:04

Gezien het een gebed zonder eind is stel ik voor van onderwerp te wisselen :)

Hoe gaat jullie supermarkt met de regels om? Ik zag zaterdag verschillende mensen braaf het karretje pakken, om vervolgens het karretje ergens te parkeren en de hele winkel door te sjouwen. Daarna de spullen in het karretje leggen en dan door naar de kassa -O-

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:09

Bij onze plaatselijke jumbo gaat het momenteel prima volgens mijn man. Winkelmedewerkers maken het wagentje voor en naderhand schoon, er staan pijlen op de grond die redelijk goed gevolgd worden en bij de kassa's wordt voldoende afstand gehouden. Maar er blijven 'rotte appels' (klanten) tussen zitten natuurlijk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:10

Winged schreef:
Gezien het een gebed zonder eind is stel ik voor van onderwerp te wisselen :)

Hoe gaat jullie supermarkt met de regels om? Ik zag zaterdag verschillende mensen braaf het karretje pakken, om vervolgens het karretje ergens te parkeren en de hele winkel door te sjouwen. Daarna de spullen in het karretje leggen en dan door naar de kassa -O-

Ja dat gebeurd hier ook, maar het karretje of mandje is hier om het aantal mensen te tellen, niet om afstand te bewaren.
Is dat bij jullie anders?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:14

Eeehh, dus het onderwerp is niet gewisseld :+ Het gaat gewoon weer over mensen die zich niet aan de regels houden.

Mijn supermarkt doet heel veel, al voordat het echt menens werd. Top PlusMarkt. Echt helemaal top. Al twee weken geleden bij de ingang een meubel geplaatst met een wastafel. Bij binnenkomst handenwassen, papieren handdoeken erbij, vuilnisbak er bij. Helemaal top. En verder afstandslijnen, beperkte hoeveelheid karretjes, een bewaker, zo min mogelijk contact geld aannemen, karretjes wassen, zelfscanners schoonmaken, plexiglas schotten voor de caissières, thuisbezorgservice (maar die hadden ze al).

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:29

Ik weet inmiddels ook naar welke supermarkt ik niet meer ga, en naar welke wel. (zelfs van dezelfde koepelorganisatie). Men gaat er wel verschillend mee om.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:33

Ik zou willen dat de supermarkten ook een looproute instellen zoals bij het Kruidvat. Dan loop je overal langs maar hoef je elkaar nagenoeg niet te passeren. Dat vond ik wel een dingetje in de Appie hier in het dorp. Mensen komen van alle kanten. Dan is het met karretje of mandje nog steeds lastig afstand te houden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:35

dit vind ik dan wel weer bizar... een winkelcentrum in Nederland (ondernemersvereniging ws) die aangeeft:veel winkels dicht, beklemmend en naar gevoel. Wij zijn open! Maar om dat zo te houden hebben we u hard nodig... als u alles online koopt redden we het niet.... vind dat toch een beetje.. uhm.. ongepast nu

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:37

Ik heb geen idee hoe het hier gaat, ben al drie weken niet meer in de supermarkt geweest.

Bij de bakker moet je sochtends bellen en dan kan je het ophalen. Dan moet iedereen buiten wachten en kan je een voor een de winkel in.
Bij de slager mogen er drie mensen in de winkel.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:16

rien10 schreef:
Mijn supermarkt doet heel veel, al voordat het echt menens werd. Top PlusMarkt. Echt helemaal top. Al twee weken geleden bij de ingang een meubel geplaatst met een wastafel. Bij binnenkomst handenwassen, papieren handdoeken erbij, vuilnisbak er bij. Helemaal top. En verder afstandslijnen, beperkte hoeveelheid karretjes, een bewaker, zo min mogelijk contact geld aannemen, karretjes wassen, zelfscanners schoonmaken, plexiglas schotten voor de caissières, thuisbezorgservice (maar die hadden ze al).

Oh wauw, dit is echt top!

Hier alleen de noodzakelijke maatregelen (karretje mee die schoongemaakt werden en afstandsvakken en plexiglas bij kassa's). Maar onder de winkel-bezoekers hing over het algemeen naar mijn idee vooral de 'wat een overdreven gedoe'-mentaliteit. Maakte het ook een hele uitdaging om 1,5 meter afstand te bewaren.

Gisteren liep hier een gezinnetje over straat waarvan er 2 hun neus aan het snuiten waren :\ Ik viel bijna van m'n stoel van verbazing. Hoop maar hard dat ze gewoon hooikoorts hadden oid.. Al snap ik dan nog steeds niet waarom je niet gewoon binnen blijft.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:27

Brainless schreef:
mvdende schreef:
Dus volgens het RIVM heb ik het juiste gedaan, ik heb namelijk een rustige omgeving opgezocht...

Yep.. net als alle "vreemden" die hier komen wandelen (want het is hier lekker rustig) waardoor de buurtbewoners niet de deur uit kunnen.
-O-

Vlak achter ons huis, rand dorp een losloop stuk, zie nu best wat mensen die ik niet ken, zelfs mensen die hier in de straat parkeren om te gaan wandelen met honden. Snap het wel (al zou ik het zelf niet doen) maar leuk is het niet als het drukker gaat worden dan het nu is, gaat om een smalle strook tussen kanaal en sloot dus een grote boog om elkaar heen is vrij lastig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:35

SpeechLess schreef:
Gisteren liep hier een gezinnetje over straat waarvan er 2 hun neus aan het snuiten waren : Ik viel bijna van m'n stoel van verbazing. Hoop maar hard dat ze gewoon hooikoorts hadden oid.. Al snap ik dan nog steeds niet waarom je niet gewoon binnen blijft.

Omdat een frisse neus halen heel gezond is? En er ook nog gewoon mensen verkouden zijn? Bij voldoende afstand is er niets aan de hand.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:43

Karma schreef:
SpeechLess schreef:
Gisteren liep hier een gezinnetje over straat waarvan er 2 hun neus aan het snuiten waren : Ik viel bijna van m'n stoel van verbazing. Hoop maar hard dat ze gewoon hooikoorts hadden oid.. Al snap ik dan nog steeds niet waarom je niet gewoon binnen blijft.

Omdat een frisse neus halen heel gezond is? En er ook nog gewoon mensen verkouden zijn? Bij voldoende afstand is er niets aan de hand.

Loopneus vanwege de kou, heb ik tenminste als ik buiten loop.
Zodra ik een straaltje zon pak, ga ik niezen. Ik durf nu dus niet zonder zonnebril de deur uit voor mijn dagelijks kwartiertje frisse lucht.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:45

Bij ons als de koffie fabriek staat koffie te branden, krijg ik ook een kriebel neus en niezen. Dus ja... er zijn zoveel dingen waarom het zou kunnen... als ik goed overstuur ben en sta te huilen krijg ik ook een loopneus ... mijn kinderen ook.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:04

Morrie schreef:
Karma schreef:

Loopneus vanwege de kou, heb ik tenminste als ik buiten loop.
Zodra ik een straaltje zon pak, ga ik niezen. Ik durf nu dus niet zonder zonnebril de deur uit voor mijn dagelijks kwartiertje frisse lucht.

Ah ik dacht dat je bij verkoudheidsklachten binnen moest blijven. Heb ik dan voor niks mezelf huisarrest gegeven de laatste dagen :+ :=
Ze hadden overigens beide een stoffen zakdoek mee, dus leek me niet een spontane snotneus.
Maar thanks voor de reality check, misschien reageerde ik wat overdreven :))

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:08

Bij onze plus hebben ze ook een wastafel geplaatst, desinfectiedoekjes voor de winkelkar, bewaker die oplet dat iedereen ook een winkelwagen meeneemt en plexiglas bij de kassa´s. Je kan ook niet meer door de ingang naar buiten, dat hebben ze afgesloten. Aparte in- en uitgang nu.En alleen het wc papier is een beetje leeg, de rest is gewoon zoals altijd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:09

Nee hoor, niet voor niks.Met verkoudheidsklachten moet je thuis blijven, pas wanneer je 24 uur geen klachten heeft kan je weer naar buiten. Gezinsleden en huisgenoten hoeven niet thuis te blijven. Tenzij jij koorts hebt, dan moet iedereen thuis blijven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:10

IHN schreef:
dit vind ik dan wel weer bizar... een winkelcentrum in Nederland (ondernemersvereniging ws) die aangeeft:veel winkels dicht, beklemmend en naar gevoel. Wij zijn open! Maar om dat zo te houden hebben we u hard nodig... als u alles online koopt redden we het niet.... vind dat toch een beetje.. uhm.. ongepast nu

Ik weet welk winkelcentrum jij bedoelt, gelukkig is het er nog steeds uitgestorven ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:10

Ik loop ook standaard met papieren zakdoekjes, heeft niks met Corona te maken maar dat weten vreemden niet natuurlijk.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:16

Als je van binnen 20 gr. naar buiten 8 gr. gaat, is het bij mij een normale reactie dat ik een druppel aan mijn neus krijg. Die veeg ik af, mijn man doet dat niet, hij laat hem hangen. Dit heeft volgens mij niets met verkoudheid te maken. Evenals niezen als ik zon in mijn ogen krijg. Ik houd m’n hart vast als de hooikoorts begint. Dan word ik gestenigd als ik buiten kom denk ik.