Electra63 schreef:Het gaat er niet om wat iemand wel of niet moet laten om wel of niet leuke dingen te doen.
We zitten in een crisis met grote economische gevolgen.
Ongeacht of er geld (uit de EU-pot) naar zuidelijke landen gaat, zal ook in Nederland de boekhouding weer op orde gemaakt moeten worden.
Er wordt immers nu heel veel uitgegeven aan nood-maatregelen.
Het is ook wel te verwachten dat de grootste klagers in alle Corona-topics ook hierover weer het hardste roepen.

Dat was wel te verwachten dat we als Nederland de boekhouding weer op orde moeten gaan maken.
Niets eerlijker dan dat de rest van Europa dat ook gaat doen op eigen poten.
En dat zal betekenen dat ze in Italië en Spanje enzo behoorlijk krom moeten gaan liggen. Maar hé, zij hebben nooit krom gelegen in de 2008 crisis, terwijl wij dat toen wel moesten.
Neem eens het voorbeeld van Griekenland? Ondanks een hoop geroeptoeter dat ze niet WILDE bezuinigen, gingen ze voor corona eindelijk wel de goede kant op. Ze kunnen het dus wel, ze wilden het alleen niet....
Italië en Spanje zullen ook bezuinigingen door moeten gaan voeren die de bevolking niet leuk gaat vinden. Maar niets doen is geen optie meer.
Prima dat er nu geld naar die landen gaat voor medische zorg, maar de puinhopen na corona moet een ieder lid van de EU echt zelf gaan oplossen.
En Nederland moet dat ook. En wij Nederlanders mogen dat gaan betalen.
Maar er bestaat ook zoiets als spreiding, niet al het verloren geld in 5 jaar weer goedmaken bijvoorbeeld, maar daar 10 jaar de tijd voor nemen. Dan hoeven de maatregelen minder hard binnen te komen in een tijd waarin toch al alles duurder wordt.
En een "normale" verhoging van de gemeente belasting is te verwachten, maar als ze 200% gaan vragen, dan ga ik wel even extra goed kijken of ik met bijvoorbeeld een stukje lening aflossen, wèl in aanmerking kan komen voor vrijstelling. Ik heb nl niet ff €900 "over" om te betalen. €450 lukt net aan...