En ja ook ik heb tot frustratie toe moeten leren spiegelen en daardoor ging ik echt als een krant rijden.
De dag dat ik mijn rijbewijs ophaalde bij het gemeentehuis stapte ik daarna direct in mijn eentje in de Volkswagen Caddy van mijn vriend. Doei, achter uit kijk spiegel en doei over je rechter schouder kijken.
Het is immers een dichte achterbak.
En echt ik vind het heerlijk! Tuurlijk spiegel ik wel het is alleen anders rijden.
Rustiger en je moet meer het verkeer onthouden voor als je bijvoorbeeld een fietspad naar rechts moet oversteken waar fietsers/voetgangers voorrang hebben.
Nu rij ik ook een fiat 500 en het eerste was heh oliebol kleinere spiegels dus over mijn schouder kijken is weer bijna cruciaal. Maar ook dat went weer.
Dat ik de lessers niet heb gemist is omdat ik in een regio woon waar 2 CBR's in de buurt aanwezig zijn en ik regelmatig tussen tenminste 5 lessers op de weg beland daar waar ik naar huis/hobby of werk moet.
En ik houd altijd afstand, geef ze alle ruimte, ben geen bumper klever maar bij het zoveelste kruispunt kruipend de oversteek moeten maken of toch nog een keer extra rood stoplicht wachten.
Ja dat frustreert me soms. Dat mag toch? Doe er op dat moment verder niets mee.
Iedereen moet het leren. Ik heb het ook moeten leren tot mijn frustratie