Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:05

Lieve mensen, dit is toch het ergernis topic over verkeer?

En ja ook ik heb tot frustratie toe moeten leren spiegelen en daardoor ging ik echt als een krant rijden.

De dag dat ik mijn rijbewijs ophaalde bij het gemeentehuis stapte ik daarna direct in mijn eentje in de Volkswagen Caddy van mijn vriend. Doei, achter uit kijk spiegel en doei over je rechter schouder kijken.
Het is immers een dichte achterbak.
En echt ik vind het heerlijk! Tuurlijk spiegel ik wel het is alleen anders rijden.
Rustiger en je moet meer het verkeer onthouden voor als je bijvoorbeeld een fietspad naar rechts moet oversteken waar fietsers/voetgangers voorrang hebben.
Nu rij ik ook een fiat 500 en het eerste was heh oliebol kleinere spiegels dus over mijn schouder kijken is weer bijna cruciaal. Maar ook dat went weer.

Dat ik de lessers niet heb gemist is omdat ik in een regio woon waar 2 CBR's in de buurt aanwezig zijn en ik regelmatig tussen tenminste 5 lessers op de weg beland daar waar ik naar huis/hobby of werk moet.
En ik houd altijd afstand, geef ze alle ruimte, ben geen bumper klever maar bij het zoveelste kruispunt kruipend de oversteek moeten maken of toch nog een keer extra rood stoplicht wachten.
Ja dat frustreert me soms. Dat mag toch? Doe er op dat moment verder niets mee.

Iedereen moet het leren. Ik heb het ook moeten leren tot mijn frustratie ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:25

Dat ik bijna 2 keer een botsing had met iemand die bezig was met zijn telefoon.

Zo reed ik het dorpje in waar ik stage loop gelukkig met 30 km per uur maar er kwam een Porsche recht op mij af. Die man zag het net op het laatste moment. Ik probeerde al wat uit te wijken maar eigenlijk is daar geen ruimte voor. Heb even flink in mijzelf zitten schelden. Bijna mijn auto naar de klote omdat iemand anders denkt dat hij wel kan rijden met telefoon.

Op de snelweg richting Zwolle nog een idioot die hetzelfde deed. Ik reed op de linkerbaan en werd ingehaald door een auto. Opeens zag ik dat de auto wel heel dicht bij die van mij kwam. Ik wou net op mijn toeter drukken maar hij kreeg het al in de gaten.

Twee keer een man overigens. Niet dat die het altijd doen maar dit keer wel en beide met een grote auto. Hoop dan altijd zo dat ze politie tegenkomen }> maar dat gebeurd nou echt gewoon nooit.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 01:15

AnnexUdith schreef:

Zo reed ik het dorpje in waar ik stage loop gelukkig met 30 km per uur maar er kwam een Porsche recht op mij af. Die man zag het net op het laatste moment. Ik probeerde al wat uit te wijken maar eigenlijk is daar geen ruimte voor. Heb even flink in mijzelf zitten schelden. Bijna mijn auto naar de klote omdat iemand anders denkt dat hij wel kan rijden met telefoon.

Op de snelweg richting Zwolle nog een idioot die hetzelfde deed. Ik reed op de linkerbaan en werd ingehaald door een auto. Opeens zag ik dat de auto wel heel dicht bij die van mij kwam. Ik wou net op mijn toeter drukken maar hij kreeg het al in de gaten.

Twee keer een man overigens. Niet dat die het altijd doen maar dit keer wel en beide met een grote auto. Hoop dan altijd zo dat ze politie tegenkomen }> maar dat gebeurd nou echt gewoon nooit.

In Ossendrecht toevallig?

Daar rijd nl ook een aso in een dikke Porche rond. BAH, wat een eikel!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:13

mvdende schreef:
AnnexUdith schreef:

In Ossendrecht toevallig?

Daar rijd nl ook een aso in een dikke Porche rond. BAH, wat een eikel!

Nee dorpje vlakbij Assen. In dat dorpje is wel een gedeelte met hele grote huizen en duurde auto's. Waarschijnlijk had hij nog niet zoveel verkeer verwacht en dacht met 30 kan het wel. Hij schrok er wel van maar dat kan nog niet zo verkeerd zijn. Hopelijk heeft hij ervan geleerd

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:14

AnnexUdith schreef:
Nee dorpje vlakbij Assen. In dat dorpje is wel een gedeelte met hele grote huizen en duurde auto's. Waarschijnlijk had hij nog niet zoveel verkeer verwacht en dacht met 30 kan het wel. Hij schrok er wel van maar dat kan nog niet zo verkeerd zijn. Hopelijk heeft hij ervan geleerd

Ik geloof dat ik jou appende Porsche ook een keer ben tegen gekomen. -O-

Pffff, wij hadden vandaag iemand bijna vol in de rechterkant zitten. Reden weg bij een tankstation, kwam er vanaf de parkeerplaatsen iemand aanrijden. Wij hadden voorrang, vanaf de parkeerplaatsen staat ook zo'n heel groot haaientanden bord en "pas op". Moest met 80 vol in de rem omdat die man dus gewoon (mij niet gezien had, of het niet boeide of of of) vol gas invoegde op "mijn" weg. Ik had hem wel zien aankomen en vertrouwde het al niet, waardoor ik dus op tijd kon remmen. Flink getoeterd maar ja. Veel meer kun je ook niet. Had wel het idee dat die man ook wel flink geschrokken was. Op de snelweg bleef hij een beetje langzaam rechts rijden.

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 17:54

Ik had vanmorgen iemand voor mij op de N weg waar je 100 mag. Is ( helaas) een 1 baans weg.

Diegene reed al slingerend half in de berm met 50/60 km per uur. De hele tijd! Ik heb 7 km er achter gezeten, want bij de rotonde waar ik er langs hád gekund nam hij de linkerbaan en kon ik er als nog niet langs want na de rotonde is het weer een 1 baans weg.

Ik heb voor dit wel de politie gebeld ( niet spoed) en kenteken, kleur en merk doorgegeven en waar wij reden.

Ik hoop dat ze hem nog hebben kunnen grijpen. Er was iets niet helemaal lekker daarmee.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:34

Kon me een reactie herrineren over bmw irritatie over bmw rijders :Y)

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:07

Vandaag weer voor het eerst sinds een paar weken met de auto naar het werk gegaan maar het is echt weer een stuk drukker op de weg.
En ik vraag me serieus af of ik een memo heb gemist ofzo. Ik reed braaf 100 km/u op de snelweg maar ik werd door de meerderheid met een noodgang ingehaald.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:37

Bedrijfsauto's die als een malle op de weg rijden. Goeie reclame ook.
Hun rijkunsten zullen wellicht niets over de manier zeggen waarop ze hun dienst leveren, maar met dat soort mensen wil ik überhaupt geen zaken doen.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 01:03

Daarnet na mijn avonddienst met naar huis rijden in mijn fiat 500 moest ik achter uit mijn voorrang opgeven omdat meneer (getint, baardje) vond dat hij voorrang moest hebben omdat hij een grotere auto reed en ik een kleine.

Ik had daar voorrang op de brug (blauw vierkant bord met rode en witte pijl) witte pijl zat daar aan mijn kant.

Ik reed de brug op en meneer ging dus extra gas geven om met zijn neus van zijn auto net voor zijn kant van de brug mijn auto te blokkeren. Ik op de toeter en op de rem.

Mja, dan zit je alleen om 00.00u snachts in je kleine auto.

Met gebaren taal aangegeven een bril te nemen om borden te lezen.

Gaat het nog dreigend naast je auto stoppen ook.
Echt zulke types zijn echt idioot!

Houd je gewoon aan de verkeersregels en ga niet expres andere mensen hinderen omdat je vind dat de hele wereld jou voorrang moet geven omdat je een dikke Audi, BMW of Mercedes rijdt.
Laatst bijgewerkt door Polly op 22-05-20 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: deel verwijderd

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:59

Jolien87 schreef:
Hun rijkunsten zullen wellicht niets over de manier zeggen waarop ze hun dienst leveren, maar met dat soort mensen wil ik überhaupt geen zaken doen.

In Drenthe is het aantal verkeersongevallen met 22% toegenomen meede door bedrijfsauto's. Ik pas er nu wel voor op ze rijden echt als gekken.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:06

AnnexUdith schreef:
Jolien87 schreef:

In Drenthe is het aantal verkeersongevallen met 22% toegenomen meede door bedrijfsauto's. Ik pas er nu wel voor op ze rijden echt als gekken.

Puur uit interesse; mag ik vragen waar je die informatie vandaan/uit hebt? Ik werk zelf veel met cijfers van CBS maar kan zo 1 2 3 niks terugvinden over ongelukken gekoppeld aan bedrijfsauto's.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:51

AnnexUdith schreef:
Jolien87 schreef:

Puur uit interesse; mag ik vragen waar je die informatie vandaan/uit hebt? Ik werk zelf veel met cijfers van CBS maar kan zo 1 2 3 niks terugvinden over ongelukken gekoppeld aan bedrijfsauto's.

Pas het nog even aan ging erom dat er 22% meer kans was om gewond te raken bij een ongeval ik dacht om betrokken te raken. Het ging dan vooral gelinkt aan deze tijd. Je hebt wat ik merk ook nog de neiging om sneller te rijden maar die busjes maken er wel een feestje vanm

Linkje:https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159886/Grotere-kans-om-gewond-te-raken-bij-verkeersongeval-in-coronatijd

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:57

Denk dat dat niet zozeer door corona komt, maar meer door de snelheidsverlaging die vlak na de eerste cornamaatregelen ingegaan is. Genoeg mensen die nog steeds 120-140 rijden in plaats van 100, waardoor je grotere snelheidsverschillen krijgt. Als er dan wat gebeurt, is de impact gelijk een stuk groter.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:01

AnnexUdith schreef:
Pas het nog even aan ging erom dat er 22% meer kans was om gewond te raken bij een ongeval ik dacht om betrokken te raken. Het ging dan vooral gelinkt aan deze tijd. Je hebt wat ik merk ook nog de neiging om sneller te rijden maar die busjes maken er wel een feestje vanm

Linkje:https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159886/Grotere-kans-om-gewond-te-raken-bij-verkeersongeval-in-coronatijd

Thanks! +:)+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:01

Verschil in snelheid vind ik momenteel best wel heftig. Als ik wil inhalen, komt er 9 van de 10 keer eentje met 120-130 aanscheuren.

Ik ergerde me gisteren aan een vrouw op de snelweg. 3 baans, en mevrouw ging met een half kilometer per uur verschil helemaal links inhalen. Het heeft 3 kilometer geduurd voor ze ingehaald had, om vervolgens weer harder te gaan rijden na het inhalen. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:04

Nayomie schreef:
Verschil in snelheid vind ik momenteel best wel heftig. Als ik wil inhalen, komt er 9 van de 10 keer eentje met 120-130 aanscheuren.

Ik ergerde me gisteren aan een vrouw op de snelweg. 3 baans, en mevrouw ging met een half kilometer per uur verschil helemaal links inhalen. Het heeft 3 kilometer geduurd voor ze ingehaald had, om vervolgens weer harder te gaan rijden na het inhalen. :+

Toch moet ik wel lachen om die mensen die 130 rijden het schiet nu echt niet meer op. Ze komen dan alsnog achter iemand te zitten die 100 rijdt. Dus eigenlijk is het meer remmen en weer gas kost denk ik uiteindelijk meer benzine dan constant op 1 tempo.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:04

Nayomie schreef:

Zomaar een gedachte, maar stond er op dat stuk niet ook net een flitser/laser? Heb zelf al een stuk of twee keer gehad dat rechts iedereen 80 - 100 reed, links de meute die 100 + gaat als dan ineens het gas eraf gaat en links ook heeeeul netjes gaat rijden en ja hoor, verderop stond een laser opgesteld. :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:07

Dat klopt, het schiet ook helemaal niks op. Behalve als het rustig is, maar dat is het nu ook niet meer. Was gisteren op de weg en het was net zo druk als de spits toen iedereen nog werkte. :')

@Serenity, Flitsmeister gaf niks aan dus ik ga uit van niet. Anders had ik het wel begrepen, dan zou ik ook de CC ook op precies 100 zetten O:)

Zelfde ritje trouwens ook een Porsche die vond dat hij hem wel voor mijn auto kon knallen. :x

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:17

Ik rij op de snelweg dan 104, cc aan. Mensen die ik dan inhaal rijden tussen de 95 - 100. Als ik dan half langs ze heen ben gaan ze ineens gas geven, en kan ik daarna weer achter ze aan sluiten. En soms begint het weer van vooraf aan. Het is verdorie geen competitie

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:54

N0a schreef:
Ik rij op de snelweg dan 104, cc aan. Mensen die ik dan inhaal rijden tussen de 95 - 100. Als ik dan half langs ze heen ben gaan ze ineens gas geven, en kan ik daarna weer achter ze aan sluiten. En soms begint het weer van vooraf aan. Het is verdorie geen competitie

Ooh bah zo herkenbaar, die mensen zou je echt :x tenzij dat ik weet dat er een flitser aankomt, duw ik op dat moment het gaspedaal even plat, 'bye *sshole' :wave: ga hun spelletje niet meespelen en volgen doen ze toch niet als je overbluft. (ik ga daarna overigens wel gewoon terug netjes de toegelaten snelheid rijden hoor, rij op de autosnelweg ook bijna altijd op CC)

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:02

Ik verheug (NOT) me al op de rit die ik zaterdag ga maken (89 km enkele reis met trailer. Heen leeg, terug vol). We moeten een aardig stuk binnendoor. Daar had ik dinsdag al last van gekken die op de meest onmogelijke plekken gingen inhalen (en dan voor je vol in de rem ivm. een bocht)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:11

Ik houd me ook altijd braaf aan de maximum snelheid maar bij dat soort treuzelaars geef ik ook altijd even een extra dot gas zodat ik er ook echt een flink eind voorbij ben.
Voor de rest ben ik nu wel gewend aan de 100 km/u, vind het best relaxed rijden.
Ik heb 2 collega's die wel heel stoer gewoon 130 blijven rijden 'want ze hebben toch Flitsmeister aan staan'. Nee schat, dat is dus niet de bedoeling.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:18

Ik denk altijd, als je inhaalt, haal dan goed in. Aan een halve kilometer per uur verschil wordt niemand vrolijk van.

Die nieuwe regeling zorgt er wel voor dat we ca 1100km op 1 tank kunnen rijden. Heeft zijn voordelen, maar ben wel blij als ik savonds gas kan geven O:)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:20

Ik haal in met zn 105-110 km/h harder vind ik niet nodig.

Genoeg gekken gezien op de weg tussen Bergen op zoom en Kaatsheuvel dinsdag.