Stel je vragen over het OV!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:34

Zijn er hier Bokkers die met de bus reizen in Zeeland?? Kan je daar in de bus ook een qr code scannen met je betaal app om een kaartje te kopen?

Keolis in Ede Wageningen namelijk wel.... Ik en manlief hebben geen OV chipkaart, gebruiken zelden tot niet OV en gaan in september op vakantie naar Zeeland en misschien willen we een keer de bus pakken als we een zere kont hebben van het fietsen...

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:46

Zeeland is connexxion toch? Volgens de site kan je die wel online kopen maar ik zie niets staan over een qr code

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:50

En anders een anonieme OV van iemand lenen ;)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:24

Je kan ook kijken als ze de Tranzer app accepteren, dan gaat het per kilometer.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:54

Kijk, thanks daar heb ik wat aan :D

Ik ga eens kijken op connextion morgen, had kaartjes kopen op de site gevonden alleen met bepaalde kaartjes mag je niet overstappen....

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:32

Hoi allemaal! Ik wil even iets checken hier, want ik ben nu al panisch voor een eventuele ov-boete :+

Ik rond in september mijn opleiding af, maar weet de precieze datum nog niet. Het zal in ieder geval ergens midden september waarschijnlijk zijn. Dan moet wel mijn laatste cijfer nog ingevoerd worden, en ik moet uitgeschreven worden. Dat is hopelijk ook allemaal in september nog. Klopt het dan dat ik vanaf 1 oktober geen recht meer heb op studentenov? En dan zou ik vóór of op 10 oktober mijn ov stop gezet moeten hebben, maar vanaf 1 oktober mag ik er niet meer mee reizen.

Better safe than sorry _/-\o_

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:47

DoretteK schreef:
Hoi allemaal! Ik wil even iets checken hier, want ik ben nu al panisch voor een eventuele ov-boete :+

Ik rond in september mijn opleiding af, maar weet de precieze datum nog niet. Het zal in ieder geval ergens midden september waarschijnlijk zijn. Dan moet wel mijn laatste cijfer nog ingevoerd worden, en ik moet uitgeschreven worden. Dat is hopelijk ook allemaal in september nog. Klopt het dan dat ik vanaf 1 oktober geen recht meer heb op studentenov? En dan zou ik vóór of op 10 oktober mijn ov stop gezet moeten hebben, maar vanaf 1 oktober mag ik er niet meer mee reizen.

Even bij DUO voorleggen :j dan weet je zeker dat je het juiste antwoord hebt, en als ze je niet het juiste antwoord geven kun je terug refereren naar de door hun gegeven informatie, mocht het tot een boete komen ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:07

DoretteK schreef:

Je moet je srp stopzetten op de datum dat je uitgeschreven wordt bij je school. Vanaf dan heb je geen recht meer op je srp. Als je hem toch op je kaart laat staan en je reist ermee, krijg je de eerste halve maand € 75 boete. Elke halve maand later wordt de boete opgehoogd naar € 150.
Vraag aan je school je precieze uitschrijfdatum. Dat wordt doorgegeven aan DUO. Aan die datum moet je je houden :)

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:12

Ja het probleem is dat ik mijn precieze uitschrijfdatum niet weet. Dat ligt er aan wanneer mijn afronding plaats vindt, mijn cijfer wordt vastgesteld, mijn cijfer wordt ingevoerd, door de examencomissie wordt gecontroleerd en dan wordt uitgeschreven. Maar zal dus ergens september zijn.

Er staat wel op de site van DUO:
Wordt u per de 1e van de maand uitgeschreven? Dan hebt u vanaf diezelfde maand geen recht meer op het reisproduct. Wordt u later uitgeschreven? Dan hebt u vanaf de volgende maand geen recht meer.

Dus vandaar mijn vraag of dat dan per 1 oktober wordt. Maar het is wel slim om het bij DUO zelf even na te vragen, dan weet ik het zeker. Dankjewel :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:15

Zet je studentenreisproduct uiterlijk stop op de tiende dag van de maand waarin je er geen recht meer op hebt. Je mag vanaf de eerste dag van die maand al niet meer met je studentenreisproduct reizen.
Voorbeeld: als augustus de laatste maand is waarin je recht hebt op het studentenreisproduct, dan moet je uiterlijk op 10 september je studentenreisproduct stopzetten.

Ik heb dit even gekopieerd vanaf de www.studentenreisproduct.nl website. Doe zelf klantenservice voor studenten dus verwijs ze vaak door naar deze site. Daar staat ook alle informatie op die je moet weten :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:01

DoretteK schreef:
Ja het probleem is dat ik mijn precieze uitschrijfdatum niet weet. Dat ligt er aan wanneer mijn afronding plaats vindt, mijn cijfer wordt vastgesteld, mijn cijfer wordt ingevoerd, door de examencomissie wordt gecontroleerd en dan wordt uitgeschreven. Maar zal dus ergens september zijn.

Er staat wel op de site van DUO:
Wordt u per de 1e van de maand uitgeschreven? Dan hebt u vanaf diezelfde maand geen recht meer op het reisproduct. Wordt u later uitgeschreven? Dan hebt u vanaf de volgende maand geen recht meer.

Dus vandaar mijn vraag of dat dan per 1 oktober wordt. Maar het is wel slim om het bij DUO zelf even na te vragen, dan weet ik het zeker. Dankjewel :)

Hou er rekening mee dat de onderwijsinstelling je, indien je op een mbo zit, vóór 1 oktober wil uitschrijven, anders levert het jou extra kosten op. Ik weet niet hoe dit voor hbo en wo is.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:36

- Klopt het dat als je introductie hebt voor 1 september je geen recht hebt op studentenreisproduct?
- En kun je je studentenov activeren bij zo'n apparaat waar je ook je anonieme ov kunt opladen? Of moet het echt in de bus?
- Mag je je persoonlijke ov nu al koppelen aan je studentenreisproduct? Of mag dat pas 2 weken voor de start van de opleiding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:11

Mensen kunnen jullie voor de studentenkaarten een ander topic aanmaken? Dit topic is specifiek voor achtergrond ov vragen.

Dank u

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:09

Er staat letterlijk in de OP "voor alle OV vragen"

:')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:13

Over het OV als in treinen en bussen. Niet voor studenten OV. Waarom bepaalde dingen gaan zoals ze gaan dus.
Ben ik overigens wel benieuwd eigenlijk hoe conducteurs en buschauffeurs hier nu het OV ervaren? Ik ben al sinds februari niet meer met OV geweest, heb rijbewijs en auto dus die paar keer dat ik nog op locatie moet zijn pak ik de auto wel.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:19

Er worden ook vragen over abonnementen gevraagd. Dat mag wel? Studentenreisproduct is ook een abonnement. Dit moet anders duidelijk in de OP komen te staan.

Kairos ik ga morgen op je vragen reageren. Al je vragen kan je eigenlijk al vinden op https://www.studentenreisproduct.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:34

Ja het is een reisproduct maar niet van de vervoerders zelf. Een conducteur zal je er 0,0 uitleg over kunnen geven.

Daarom horen deze vragen niet thuis in dit topic. Het is ook een breed onderwerp en zou daarom eigenlijk een eigen centraal topic moeten krijgen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 00:11

Ik wil de mensen die vragen hebben over het studentenreisproduct echt op het hart drukken deze vragen bij DUO te stellen, en niet op Bokt. Ik heb een tijd bij DUO gewerkt en ik zie hier op Bokt soms antwoorden voorbij komen, waar echt geen donder van klopt.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:14

Ik heb net in een trein gezeten die een persoon heeft aangereden. Het personeel handelde snel en communiceerde duidelijk.
Ik vroeg mij af of er ergens een plekje is waar ik ze kan bedanken voor het snelle handelen en ze een hart onder de riem steken.
Ik merk dat ik het zelf al heel heftig vind terwijl ik niets heb gezien oid. Kan mij niet voorstellen hoe dat moet zijn voor de medewerkers en hulpverleners.

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:48

Ik ben op het moment nog aan het werk en weet wel om welke trein het gaat en welk personeel daarop heeft gezeten, maar mag geen gegevens vrijgeven.
Helaas weet ik geen algemeen email adres voor dit soort dingen, maar je mag mij eventueel wel een prive berichtje sturen met het bericht dat je graag aan het personeel zou willen geven. Dan kan ik het doorsturen naar de Team Manager van deze personen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:37

Kan je daar niet gewoon de klantenservice voor mailen? Bij Qbuzz kan dat namelijk wel.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:00

Ik gooi er weer even een vraag in :D
Wat was er gisteren aan de hand rond station Breda? Ik zat in de trein vanuit Rotterdam die net voor Breda stil moest staan. Eerst werd er gesproken over een persoon op het spoor, toen waren het al meerdere, en uiteindelijk zouden wij terug rijden naar Rotterdam (dat is godzijdank met een tussenstop op Prinsenbeek geworden). Maar ik heb eigenlijk nergens kunnen vinden wat de situatie was... De nieuwsgierigheid in mij wil weten waarom het meer dan een uur duurde om meerdere personen van het spoor te halen (het lukte de politie niet?) en vlak nadat wij de trein uit konden is het treinverkeer hervat? :? Veel vraagtekens

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:00

Nou ja als je de personen niet kan vinden is dat lastig hè. Want: lopen ze ergens anders of zijn ze al weg? Dan kun je niet zomaar het spoor vrijgeven

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:03

Magrathea schreef:
Nou ja als je de personen niet kan vinden is dat lastig hè. Want: lopen ze ergens anders of zijn ze al weg? Dan kun je niet zomaar het spoor vrijgeven

Zo, sorry hoor.
Het enige wat wij als passagiers mee kregen was dat het de politie "niet lukte". Dan heb ik toch nog steeds geen idee of er een groep mensen staat te protesteren op een overgang, of dat er twee mensen een rondje rennen?
Het was maar een vraag.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:06

Ik snap je nieuwsgierigheid, zou ik ook hebben, maar op zich is het natuurlijk helemaal niet relevant voor de mededeling dat er vertraging is. Denk dat ze juist graag teveel aandacht/sensatie willen voorkomen.