Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DoretteK schreef:Hoi allemaal! Ik wil even iets checken hier, want ik ben nu al panisch voor een eventuele ov-boete![]()
Ik rond in september mijn opleiding af, maar weet de precieze datum nog niet. Het zal in ieder geval ergens midden september waarschijnlijk zijn. Dan moet wel mijn laatste cijfer nog ingevoerd worden, en ik moet uitgeschreven worden. Dat is hopelijk ook allemaal in september nog. Klopt het dan dat ik vanaf 1 oktober geen recht meer heb op studentenov? En dan zou ik vóór of op 10 oktober mijn ov stop gezet moeten hebben, maar vanaf 1 oktober mag ik er niet meer mee reizen.
Better safe than sorry
DoretteK schreef:Hoi allemaal! Ik wil even iets checken hier, want ik ben nu al panisch voor een eventuele ov-boete![]()
Ik rond in september mijn opleiding af, maar weet de precieze datum nog niet. Het zal in ieder geval ergens midden september waarschijnlijk zijn. Dan moet wel mijn laatste cijfer nog ingevoerd worden, en ik moet uitgeschreven worden. Dat is hopelijk ook allemaal in september nog. Klopt het dan dat ik vanaf 1 oktober geen recht meer heb op studentenov? En dan zou ik vóór of op 10 oktober mijn ov stop gezet moeten hebben, maar vanaf 1 oktober mag ik er niet meer mee reizen.
Better safe than sorry
DoretteK schreef:Ja het probleem is dat ik mijn precieze uitschrijfdatum niet weet. Dat ligt er aan wanneer mijn afronding plaats vindt, mijn cijfer wordt vastgesteld, mijn cijfer wordt ingevoerd, door de examencomissie wordt gecontroleerd en dan wordt uitgeschreven. Maar zal dus ergens september zijn.
Er staat wel op de site van DUO:
Wordt u per de 1e van de maand uitgeschreven? Dan hebt u vanaf diezelfde maand geen recht meer op het reisproduct. Wordt u later uitgeschreven? Dan hebt u vanaf de volgende maand geen recht meer.
Dus vandaar mijn vraag of dat dan per 1 oktober wordt. Maar het is wel slim om het bij DUO zelf even na te vragen, dan weet ik het zeker. Dankjewel
Magrathea schreef:Nou ja als je de personen niet kan vinden is dat lastig hè. Want: lopen ze ergens anders of zijn ze al weg? Dan kun je niet zomaar het spoor vrijgeven