Post NL frustratie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:19

MissAnnemijn schreef:
Hier werd om 2100 nog een pakketje bezorgd, dat had nou echt niet gehoeven :(:) hopelijk gaan ze toch niet de hele ketst door

Wij hadden er een om 07.35....was ook niet nodig :+

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:39

MissAnnemijn schreef:
Hier werd om 2100 nog een pakketje bezorgd, dat had nou echt niet gehoeven :(:) hopelijk gaan ze toch niet de hele ketst door

Nee toch? Hoop van niet voor al die bezorgers!

Smee__

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:32

Het sorteercentrum is hier in ieder geval dicht vandaag en morgen dus ik gok dat de bezorgers ook lekker vrij zijn :P Maandag mag ik weer, ben benieuwd hoeveel zich dan opgestapeld heeft over het weekend :')

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:34

Keet ja dat is ook geen fijn tijdstip :') Gelukkig komen ze hier vaak laat.
Maar vond het gisteren vooral sneu omdat het kerstavond was :(:)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:40

Wij hebben met PostNL eigenlijk nooit problemen.
Hebben een zeer nette Turkse bezorger die altijd hard roept als hij ons ergens ziet lopen dat hij een pakketje heeft. Hij krijgt dan ook binnenkort een envelop met een kleinigheidje.

Dhl hebben wij vaak nette bezorgers, maar er zitten er ook bij die zo de achtertuin in lopen of het in de tuin neergooien, hierover dien ik trouwens wel klachten in. Wij wonen aan een autovrije weg, dus iedereen moet via achter parkeren, maar in mijn huis wil ik wel privacy dus wil niet dat ze zomaar bij de achterdeur staan. Dit deden ze ook toen ik nog kolfde en dat zorgde voor rare situaties

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:44

Smee__ schreef:
Het sorteercentrum is hier in ieder geval dicht vandaag en morgen dus ik gok dat de bezorgers ook lekker vrij zijn :P Maandag mag ik weer, ben benieuwd hoeveel zich dan opgestapeld heeft over het weekend :')

ik denk dat dit wel een gemiste kans is van postnl dit jaar. nu zijn er veel mensen thuis. bij post nl zullen ook mensen werken die geen kerst vieren en graag zouden willen werken :j
niet omdat ik nu persee een pakketje wil hebben hoor :+

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:46

Dus jij vind dat ze de kerstdagen ook maar moeten werken en bezorgen?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 09:51

Truedreams schreef:

Nee je leest niet wat ik zeg. Er werken bij post nl ook mensen die geen kerst vieren denk aan moslims bijvoorbeeld of mensen die alleen zijn er depressief worden door nu alleen thuis te zitten. Deze mensen zou wel willen werken wellicht.

Kerst wordt door veel mensen ook niet gevierd vergeet dat niet.

Als deze mensen wel gewoon door zouden willen werken dan zou toch nu voor postnl een win win situatie zijn dat bedoel ik er mee te zeggen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:08

Mijn behang zou vandaag geleverd worden, eerste kerstdag, maar ik heb de datum naar maandag gezet. Ik ben zelf halverwege de dag naar familie maar ik vind het ook van de zotte dat er bezorgers op eerste kerstdag moeten gaan werken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:27

Ashleytjuhh schreef:
Truedreams schreef:

Nee je leest niet wat ik zeg. Er werken bij post nl ook mensen die geen kerst vieren denk aan moslims bijvoorbeeld of mensen die alleen zijn er depressief worden door nu alleen thuis te zitten. Deze mensen zou wel willen werken wellicht.

Kerst wordt door veel mensen ook niet gevierd vergeet dat niet.

Als deze mensen wel gewoon door zouden willen werken dan zou toch nu voor postnl een win win situatie zijn dat bedoel ik er mee te zeggen.

Maar als je misschien 10 bezorgers hebt die wel willen werken en je hebt 45 routes, waar ga je die andere 35 bezorgers weg halen dan? Die moeten dan alsnog verplicht worden om te werken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:32

En je hebt niet genoeg aan alleen bezorgers. Ik weet niet of je op alle functoes genoeg mensen hebt die geen kerst vieren om alles draaiend te krijgen. Plus mensen moeten daar maar op zitten te wachten om vandaag pakketjrs te krijgen.
En als laatste? De hogere salariskosten op zulke dagen.

Ik denk dat je je vergist in hoeveel mensen er nodig zijn in het hele proces en eerlijk gezegd na deze drukke tijd verdient iedereen een lang weekend om bij te komen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:40

Plannen en sorteren kun je natuurlijk op de dag ervoor doen. Routes klaar zetten, laden en één chauffeur als ploegleider de data laten confirmeren en handhelds uitreiken.
Maar ik denk dat er nauwelijks iemand is die niet snakte naar een adempauze en ik vind het ook nergens voor nodig. Dat Gerda maar even wacht op haar pakket hoor.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:43

M'n pakket aan mijn vriendin zou gisteren bezorgd worden en nu staat de datum op dinsdag. Gelukkig maar, want zou het idioot vinden als mensen met kerst moeten bezorgen..

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:50

heb net een pb gehad van iemand die denk ik bij de post werkt met een mooie uitleg en daarbij dingen aangaf die ik/ wij normaal nooit merken :j

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:02

Ashleytjuhh schreef:
Smee__ schreef:

ik denk dat dit wel een gemiste kans is van postnl dit jaar. nu zijn er veel mensen thuis. bij post nl zullen ook mensen werken die geen kerst vieren en graag zouden willen werken :j
niet omdat ik nu persee een pakketje wil hebben hoor :+

Ik denk dat de meeste chauffeurs wel blij zijn met wat extra ademruimte. In ons sorteercentrum waren er gisteren gelukkig heel wat minder pakketten dan normaal, dus de meeste chauffeurs zullen vroeger klaar geweest zijn. Was voor ons aan planbalie dan iets hectischer omdat de chauffeurs sneller terugkwamen voor hun papieren, de administratie van aankomst en vertrek liep meer door elkaar, meestal hebben we iets meer ademruimte hiertussen.
Bovendien kan je niet zomaar enkele gemeentes gaan beleveren en de andere niet.

Met nieuwjaar is het dan echter geen lang weekend, het is werken zowel op oudejaarsavond als op zaterdag 2 januari.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:18

Bij ons wordt de 24e altijd ingesteld uiterlijk 16 uur, 16.30 terug op het bedrijf. Chauffeurs willen ook graag bij hun familie zijn met kerst. Aan de planners om dat reëel in te plannen en loopt de route uit, jammer, op tijd omkeren.

Oudjaar inderdaad hetzelfde als hierboven. 31e wel uiterlijk 18 uur, maar ook 2 januari 8 uur aan de routes beginnen. (dus half 7, 7 uur lijst afhalen)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 14:19

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 14:37

<3 Wow

Kom ik aan met mijn zakje zelfgemaakte fudge 8-)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 14:54

Mooi gebaar zeker :D

Caira, denk dat dat zakje fudge ook heel erg gewaardeerd wordt ;) Gaat erom dat je eraan denkt, dat is niet in geld uit te drukken

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:15

Dilan93 schreef:
Ik las vanmiddag een verhaal over de werkdag van een dhl bezorgster. Dat de hoge werkdruk icm de hele dag in de auto voor gevaarlijke situaties zorgt. En dat ze soms de pauze overslaan en in de auto eten omdat ze anders de route niet op tijd kunnen afronden.

Dat vind ik erg. Een beetje werkstress, dat kan. Maar dag in dag uit stress en haast, not done

Ik heb het ook gelezen, maar ik verbaasde me vooral over hoe traag het daar ging. Ze sprak over 100 pakken, dat heb ik als bpost medewerker toch echt wel op 3u klaar. Ok, onze adressen liggen waarschijnlijk veel dichter bij elkaar.
Maar de postbodes bij bpost nemen nooit middagpauze, wij eten achter het stuur, of helemaal niet. En ik doe momenteel 200 kranten, 100 pakken en 250 adressen post.weliswaar allemaal met de auto, maar ben met dat alles ook op 7-8u klaar.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:33

:oo hier werd net post bezorgd, en dat met kerst!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:36

Caira schreef:
<3 Wow

Kom ik aan met mijn zakje zelfgemaakte fudge 8-)

:D
Ik heb ook een doosje Mercikes gegeven. Maar werd inderdaad heel erg gewaardeerd !

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 10:07

Ik had echt geen idee hoe alles precies bij de post werkt!

Wordt er maandag trouwens wel met postnl bezorgd?
Ik heb een brievenbus pakketje met bloemen voor rouwende vriendin besteld. Hoop dat dat snel (en heelhuids) aankomt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 10:39

Maandag wordt er idd extra brievenbuspost bezorgd. Normaal niet op maandag, maar ivm de feestdagen dus extra wel op maandag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 10:49

Ik ben heel benieuwd. Heb supplementen voor mn paard besteld. Zou de 29e bezorgd worden. Ik denk zelf dat het in het nieuwe jaar wordt. Niet dat het uitmaakt. Die ene week kan mn paard wel wachten voor ik ermee start.