Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pmarena schreef:Nou dan is mijn niet-populaire mening dat ik de vergelijking (in de kern) toch wel goed snap.
Mannen (of vrouwen) horen in principe niet samen te seksen (geen voortplanting mogelijk) en een volwassene met een kind ook niet. Ik vind het dikke prima hoor dat mannen of vrouwen elkaar opzoeken en hun liefde vieren zoals dat zo mooi gezegd wordt, oprecht hartstikke leuk voor ze dat dat nu veel meer geaccepteerd wordt en ik heb er absoluut niks tegen, het is mij werkelijk om het even![]()
Maar eerlijk is eerlijk, ik snap ook best dat mensen het als afwijking zien want het IS toch ook eigenlijk niet zo bedoeld.
Bij pedofilie komt er alleen nog dat extra schepje bovenop dat het niet gelijkwaardig is.
Nikass schreef:Dan nog is er verschil. Stel je ziet homofilie als een afwijking - ik snap je redenering wel - dan is het in elk geval geen schadelijke afwijking, en dat is bij pedofilie wel het geval.
SusanH schreef:Ik vind mensen met Down prachtige mensen. Ik kan me geen wereld zonder mensen met Down voorstellen. Ik vind de maakbare samenleving waarin alles perfect moet zijn een enge en nare ontwikkeling.
Gini schreef:Ik heb een heel andere mening over verantwoordelijkheid nemen wanneer het gaat om een onbruikbaar (door leeftijd of gebrek) maar niet lijdend paard. In mijn ogen valt het laten inslapen van zo een paard even hard onder de noemer 'dumpen' als het dier willen verkopen of weggeven. Mijn haren gaan altijd recht staan bij de uitspraak: neem je verantwoordelijkheid en laat het dier inslapen. Niks, geen verantwoordelijkheid aan, je wilt gewoon van het dier af. Verantwoordelijkheid nemen is zorgen voor een dier zijn of haar hele natuurlijke leven lang, ook wanneer het gebruiksdoel vervalt.
Zo zie je maar hoe relatief paardenliefde is en dat het bij veel mensen toch vooral paardrijdliefde is.
Avalanche81 schreef:Nikass schreef:Dan nog is er verschil. Stel je ziet homofilie als een afwijking - ik snap je redenering wel - dan is het in elk geval geen schadelijke afwijking, en dat is bij pedofilie wel het geval.
Consent. Gelijkwaardigheid.
Dat is het grote verschil. En ik vind dat vrij essentieel. Het ene is leuk, fijn en maakt mensen gelukkig, het andere is traumatisch.
Vjestagirl schreef:Unpopular opinion: vrouwen rijden veel beroerder auto dan mannen
Avalanche81 schreef:Vjestagirl schreef:Unpopular opinion: vrouwen rijden veel beroerder auto dan mannen
Is geen opinie, maar iets wat gewoon niet klopt:
http://deverkeerspsycholoog.nl/project/ ... -er-beter/
Niobe schreef:Mannen rijden asocialer ja, maar vrouwen rijden wel degelijk over het algemeen slechter en doen hele rare dingen in het verkeer.
Als ik weer iemand een rare manoeuvre zie maken, dan is het echt 9/10 keer een vrouw.
elnienjo schreef:Niobe schreef:Mannen rijden asocialer ja, maar vrouwen rijden wel degelijk over het algemeen slechter en doen hele rare dingen in het verkeer.
Als ik weer iemand een rare manoeuvre zie maken, dan is het echt 9/10 keer een vrouw.
Vrouwen rijden wel minder schade dan mannen, getuige de verzekeringen die voor vrouwen goedkoper zijn. Dat is zelfs een feit, want verzekeringsmaatschappijen handelen puur uit eigen winstbelang.