Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:34

Unpopular opinion: ik ben helemaal VOOR een maakbare samenleving!
De natuur is zo wreed en zo oneerlijk, dat moet je toch niet als ideaal/voorbeeld zien?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:36

Nou de mens is minstens zo wreed en oneerlijk, wat dat betreft.... :(:)

Ik vind het ook mooi dat er allerlei verschillende individuen zijn in de samenleving, maar daarmee zeg je toch nog niet dat mensen maar gedwongen kinderen met een handicap moeten laten komen, hou nee eens op met zelf vanalles er bij verzinnen als mensen iets zeggen :)

Ik voel me ook altijd een beetje ongemakkelijk bij mensen met Down of bij andermans kleine kinderen, dus kan dat ook heel goed snappen dat je er niet op zit te wachten :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 01-09-19 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:37

Whale schreef:
Volgens mij is daar al een hele discussie over geweest in een ander topic en hoeven we dat niet meer te herhalen.

Waar zie jij een discussie dan?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:37

Ik vind de decembermaand hélemaal ruk. Familie vindt het geweldig en begrijpt niet waarom ik niet enthousiast te krijgen ben voor si terklaasspelletjes en kerstdiners.... Het gaat IMO alleen maar om prullaria kopen en vreten. En iedereen kan ineens koken. Met kant-en-klare hap van de Appie :roll:

Waar ik 1 januari blij ben dat die hysterische toestanden (inclusief vuurwerk!) achter de rug zijn en het weer rustig is op straat, valt de familie in een gat. Ik heb het eens op FB gezet, hoe blij ik was daar het klaar was met dat gevreet. Werd me niet in dank afgenomen :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:39

Haha, ik ben altijd blij als ook die eerste januari-week voorbij is, dan is het pas echt over met al die onzin en dat getrut van "gelukkig nieuwjaar" wensen aan iedereen :D Prima hoor dat december gebeuren, maar ik vind het ook wel lekker als we allemaal gewoon weer een beetje normaal gaan doen :))

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:40

SusanH schreef:
Whale schreef:
Volgens mij is daar al een hele discussie over geweest in een ander topic en hoeven we dat niet meer te herhalen.

Waar zie jij een discussie dan?

Gelukkig nog nergens.

troi

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:44

Ik heb totaal geen moeite met bestialiteit zolang het dier er geen last van heeft en ik het niet zie. Pony wippen? Joh koop een pony, geef het dier een bakkie biks en beide dieren zijn gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:50

troi schreef:
Ik heb totaal geen moeite met bestialiteit zolang het dier er geen last van heeft en ik het niet zie. Pony wippen? Joh koop een pony, geef het dier een bakkie biks en beide dieren zijn gelukkig.

:x :x :x

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:56

pmarena schreef:
Nou dan is mijn niet-populaire mening dat ik de vergelijking (in de kern) toch wel goed snap.

Mannen (of vrouwen) horen in principe niet samen te seksen (geen voortplanting mogelijk) en een volwassene met een kind ook niet. Ik vind het dikke prima hoor dat mannen of vrouwen elkaar opzoeken en hun liefde vieren zoals dat zo mooi gezegd wordt, oprecht hartstikke leuk voor ze dat dat nu veel meer geaccepteerd wordt en ik heb er absoluut niks tegen, het is mij werkelijk om het even +:)+

Maar eerlijk is eerlijk, ik snap ook best dat mensen het als afwijking zien want het IS toch ook eigenlijk niet zo bedoeld.

Bij pedofilie komt er alleen nog dat extra schepje bovenop dat het niet gelijkwaardig is.

Dan nog is er verschil. Stel je ziet homofilie als een afwijking - ik snap je redenering wel - dan is het in elk geval geen schadelijke afwijking, en dat is bij pedofilie wel het geval.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:00

Nikass schreef:
Dan nog is er verschil. Stel je ziet homofilie als een afwijking - ik snap je redenering wel - dan is het in elk geval geen schadelijke afwijking, en dat is bij pedofilie wel het geval.

Consent. Gelijkwaardigheid.
Dat is het grote verschil. En ik vind dat vrij essentieel. Het ene is leuk, fijn en maakt mensen gelukkig, het andere is traumatisch.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:03

SusanH schreef:
Ik vind mensen met Down prachtige mensen. Ik kan me geen wereld zonder mensen met Down voorstellen. Ik vind de maakbare samenleving waarin alles perfect moet zijn een enge en nare ontwikkeling.

Ik zeg nergens dat alles perfect moet zijn, maar ik kan gewoon niks met mensen met down, en snap ook al die programma’s enzo niet.
Hier zit een restaurantje gerund door mensen met down. Ik ga daar dus niet heen. Goed dat het er us hoor, maar mij zal je er niet zien.
Reactie uit omgeving: waarom niet? Is toch hartstikke leuk?
Nou euh.... nee dus...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:05

Is er ook zo een idd. Dat is toch hartstikke leuk? Ja, voor de een wel en de ander niet he :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:06

Dat hoeft van mij ook niet allemaal hoor. Ik vind down met Johnny ook echt ruk. Beetje populair doen over de rug van onze meer kwetsbare medemens.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:06

Dat hebben we hier ook.. Brownies & Downies heet het dan.
Ik vind het ongemakkelijk en respectloos, beetje aapjes kijken in de dierentuin idee.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:18

Gini schreef:
Ik heb een heel andere mening over verantwoordelijkheid nemen wanneer het gaat om een onbruikbaar (door leeftijd of gebrek) maar niet lijdend paard. In mijn ogen valt het laten inslapen van zo een paard even hard onder de noemer 'dumpen' als het dier willen verkopen of weggeven. Mijn haren gaan altijd recht staan bij de uitspraak: neem je verantwoordelijkheid en laat het dier inslapen. Niks, geen verantwoordelijkheid aan, je wilt gewoon van het dier af. Verantwoordelijkheid nemen is zorgen voor een dier zijn of haar hele natuurlijke leven lang, ook wanneer het gebruiksdoel vervalt.

Zo zie je maar hoe relatief paardenliefde is en dat het bij veel mensen toch vooral paardrijdliefde is.

Misschien niet heel poupulair (op bokt) nee. Maar ik ben het er wel mee eens ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:23

Avalanche81 schreef:
Nikass schreef:

Consent. Gelijkwaardigheid.
Dat is het grote verschil. En ik vind dat vrij essentieel. Het ene is leuk, fijn en maakt mensen gelukkig, het andere is traumatisch.

Ja mee eens maar dat had ik al geschreven ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:33

Unpopular opinion: vrouwen rijden veel beroerder auto dan mannen

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:39

Vjestagirl schreef:

Ik denk dat bijna de gehele mannelijke bevolking daarmee eens is

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:40

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:53

Avalanche81 schreef:
Vjestagirl schreef:

Is geen opinie, maar iets wat gewoon niet klopt:

http://deverkeerspsycholoog.nl/project/ ... -er-beter/

Mannen rijden asocialer ja, maar vrouwen rijden wel degelijk over het algemeen slechter en doen hele rare dingen in het verkeer.
Als ik weer iemand een rare manoeuvre zie maken, dan is het echt 9/10 keer een vrouw.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:54

Niobe schreef:
Mannen rijden asocialer ja, maar vrouwen rijden wel degelijk over het algemeen slechter en doen hele rare dingen in het verkeer.
Als ik weer iemand een rare manoeuvre zie maken, dan is het echt 9/10 keer een vrouw.

Vrouwen rijden wel minder schade dan mannen, getuige de verzekeringen die voor vrouwen goedkoper zijn. Dat is zelfs een feit, want verzekeringsmaatschappijen handelen puur uit eigen winstbelang. :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:55

elnienjo schreef:
Niobe schreef:

Vrouwen rijden wel minder schade dan mannen, getuige de verzekeringen die voor vrouwen goedkoper zijn. Dat is zelfs een feit, want verzekeringsmaatschappijen handelen puur uit eigen winstbelang. :D

Omdat ze door onzekerheid heel voorzichtig zijn misschien, maar diezelfde onzekerheid is ook vreselijk irritant op de snelweg.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:05

Maar 't is niet omdat jij het irritant vindt dat iemand onzeker is, dat die persoon slecht rijdt :) dat zijn twee verschillende dingen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:07

Het zijn toch meningen? Mensen hier zijn alleen maar commentaar aan t leveren op andere mensen hun meningen :')

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:17

Ik vind caps als KeP ontzettend lelijk. Veel te duur en je lijkt op een champignon.