Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Daar kan ik niet mee helpen, ik ben gek op fluitketelsIk heb er een paar van Creuset, en ik vind ze zo mooi! Ik gebruik ze op inductie, en dan koken ze ook een stuk sneller dan mijn waterkoker die ik vroeger had. Maar af en toe is het wel even een sprintje trekken als dat ding begint te fluiten
Sting schreef:Ik heb eens geprobeerd uit te zoeken of een waterkoker of een fluitketel duurzamer is... Kon het niet zo makkelijk vinden. Ging me dan vooral om het gebruik. Wij hebben nu een waterkoker die op een fluitketel lijkt, ook leuk! Maar als we straks inductie hebben, misschien wel weer een fluitketel. We maken vaak voor 1 kopje thee en dan heb je in een waterkoker al gauw teveel ivm het minimum wat hij aangeeft. Heb je ook fluitketels met maataanduiding eigenlijk? Dat zou praktisch zijn!
Marie_Anne schreef:Swah schreef:Ik heb de Fairphone besteld! Nog even wachten tot januari, maar ik ben benieuwd.
Ik hoop dat je hier nog meeleest, ik ben erg benieuwd hoe de Fairphone bevalt? Ik moet nu ook naar een nieuwe mobiel uit gaan kijken.
IMJ schreef:Mijne zijn van bamboe..
verootjoo schreef:IMJ schreef:Mijne zijn van bamboe..
Daar heb je weer spul voor nodig... Ik vond bamboe helemaal niet fijn. Fijne aan die microvezel pads is dat je er alleen water op hoeft te doen en je make up er heel simpel afgaat.
Ik baal echt van die microplastics. Maar daar heb je zo’n bal voor die dat op schijnt te vangen.
Tellie schreef:Heb zonet wormen besteld om zelf in huis compost te gaan maken. Ben benieuwd.
Marie_Anne schreef:verootjoo schreef:Daar heb je weer spul voor nodig... Ik vond bamboe helemaal niet fijn. Fijne aan die microvezel pads is dat je er alleen water op hoeft te doen en je make up er heel simpel afgaat.
Ik baal echt van die microplastics. Maar daar heb je zo’n bal voor die dat op schijnt te vangen.
Over die bal zijn de meningen ook verdeeld. De bron aanpakken, dus andere materialen gebruiken, is toch echt de beste oplossing denk ik. Maar een duurzaam alternatief vinden is niet altijd makkelijk...
Is plastic de oplossing in de strijd tegen microplastic uit de wasmachine?
https://www.trouw.nl/a-b229f6dd
Blijheid schreef:Wij zijn hier in het najaar begonnen met wormen, het gaat nu nog heel traag maar in elk geval hebben ze de winter overleefd. Hopelijk gaan ze zich met dit lekkere weer vermenigvuldigen
Tellie schreef:Blijheid schreef:Wij zijn hier in het najaar begonnen met wormen, het gaat nu nog heel traag maar in elk geval hebben ze de winter overleefd. Hopelijk gaan ze zich met dit lekkere weer vermenigvuldigen
Ik ben zo benieuwd. Iedereen verklaard me voor gek. Vooral mijn vriend is nog niet helemaal overtuigd, maar wormen zijn zo schattig. Net of ik er een lading huisdiertjes erbij krijg.![]()
Als het goed is komen ze morgen binnen.