Duurzame alternatieven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amsterdam10

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:35

Ik gebruik kokosvet en was het er dan af met een gezichtsreinigende gel. Dagcrème op en klaar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:38

Ik sprak gister de bakker en die vertelde dat ze niet weten hoe lang katoenen zakken nog mogen, dit Ivm de warenwet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:44

Wat hebben jullie qua waterkoker? Mijn is bijna overleden na echt 5 jaar trouwe dienst. De deksel gaat ooit eens loslaten op korte termijn. En wil geen heet water over mijn hand haha. Ik wil geen fluitketel, wil wel een waterkoker met warmhoud ding. :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 10:56

Daar kan ik niet mee helpen, ik ben gek op fluitketels <3 Ik heb er een paar van Creuset, en ik vind ze zo mooi! Ik gebruik ze op inductie, en dan koken ze ook een stuk sneller dan mijn waterkoker die ik vroeger had. Maar af en toe is het wel even een sprintje trekken als dat ding begint te fluiten :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:06

LadyMadonna schreef:
Ik sprak gister de bakker en die vertelde dat ze niet weten hoe lang katoenen zakken nog mogen, dit Ivm de warenwet.

Daar is prima omheen te werken
Als ze het zonder zak aangeven
Zelf in de zak doen en klaar

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:23

Ik heb eens geprobeerd uit te zoeken of een waterkoker of een fluitketel duurzamer is... Kon het niet zo makkelijk vinden. Ging me dan vooral om het gebruik. Wij hebben nu een waterkoker die op een fluitketel lijkt, ook leuk! Maar als we straks inductie hebben, misschien wel weer een fluitketel +:)+ . We maken vaak voor 1 kopje thee en dan heb je in een waterkoker al gauw teveel ivm het minimum wat hij aangeeft. Heb je ook fluitketels met maataanduiding eigenlijk? Dat zou praktisch zijn!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:32

8nnemiek schreef:
Daar kan ik niet mee helpen, ik ben gek op fluitketels <3 Ik heb er een paar van Creuset, en ik vind ze zo mooi! Ik gebruik ze op inductie, en dan koken ze ook een stuk sneller dan mijn waterkoker die ik vroeger had. Maar af en toe is het wel even een sprintje trekken als dat ding begint te fluiten :')

Ja ik heb zo'n fluttig tweepits elektrische kookplaat. Dan gaat thee zetten 20 minuten duren joh. _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 12:14

Sting schreef:
Ik heb eens geprobeerd uit te zoeken of een waterkoker of een fluitketel duurzamer is... Kon het niet zo makkelijk vinden. Ging me dan vooral om het gebruik. Wij hebben nu een waterkoker die op een fluitketel lijkt, ook leuk! Maar als we straks inductie hebben, misschien wel weer een fluitketel +:)+ . We maken vaak voor 1 kopje thee en dan heb je in een waterkoker al gauw teveel ivm het minimum wat hij aangeeft. Heb je ook fluitketels met maataanduiding eigenlijk? Dat zou praktisch zijn!

Ik doe dan meestal gewoon het water afmeten met het kopje, en dan net iets voller. Dan heb je altijd precies genoeg :D

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:55

Marie_Anne schreef:
Swah schreef:
Ik heb de Fairphone besteld! Nog even wachten tot januari, maar ik ben benieuwd. :)

Ik hoop dat je hier nog meeleest, ik ben erg benieuwd hoe de Fairphone bevalt? Ik moet nu ook naar een nieuwe mobiel uit gaan kijken.

Zie dit nu pas! Maar erg tevreden hoor,doet prima wat hij moet doen, vind hem fijn werken.:j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:01

Hier werkt voor waterproof mascara een beetje kokosolie icm. een microvezeldoekje(met warm water) prima.
Microvezeldoekje is dan helaas wel weer iets wat microplastics achterlaat las ik laatst.. dat is wel een nadeel. Maar weet niet zo goed wat er dan goed voor te gebruiken is, de structuur zorgt er juist voor dat het de make up oppakt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 00:06

Mijne zijn van bamboe..

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:15

Ik heb zojuist mijn eerste paar ecologische/vegan/fairtrade schoenen binnen gekregen van Ethletic! Ik vind ze super leuk, ik heb voor het model gelijk de All Star gekozen en je ziet het verschil bijna niet!
Ik heb paar maanden geleden trouwens ook een broek gekocht van Armed Angels en ben daar ook heel tevreden van. Al heb ik toch de voorkeur aan eentje met veel meer rek erin. Ik heb toen ook broeken gepast van Mudjeans, die vond ik echt super mooi! Maar toen ik al 4 maten groter zat en de broek nog altijd niet lekker zat (zit geen rek in) heb ik de Armed Angels gepast en die zit beter :+

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:21

Kuyichi vind ik ook een mooi spijkerbroekenmerk. :j

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:48

Op Marktplaats staat nu een 2e hands Fairphone 3 te koop, misschien leuk voor iemand die hem wil proberen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:48

Heb zonet wormen besteld om zelf in huis compost te gaan maken. Ben benieuwd. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:51

IMJ schreef:
Mijne zijn van bamboe..

Daar heb je weer spul voor nodig... Ik vond bamboe helemaal niet fijn. Fijne aan die microvezel pads is dat je er alleen water op hoeft te doen en je make up er heel simpel afgaat.
Ik baal echt van die microplastics. Maar daar heb je zo’n bal voor die dat op schijnt te vangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:21

verootjoo schreef:
IMJ schreef:
Mijne zijn van bamboe..

Daar heb je weer spul voor nodig... Ik vond bamboe helemaal niet fijn. Fijne aan die microvezel pads is dat je er alleen water op hoeft te doen en je make up er heel simpel afgaat.
Ik baal echt van die microplastics. Maar daar heb je zo’n bal voor die dat op schijnt te vangen.

Over die bal zijn de meningen ook verdeeld. De bron aanpakken, dus andere materialen gebruiken, is toch echt de beste oplossing denk ik :o . Maar een duurzaam alternatief vinden is niet altijd makkelijk...

Is plastic de oplossing in de strijd tegen microplastic uit de wasmachine?
https://www.trouw.nl/a-b229f6dd

Tellie schreef:
Heb zonet wormen besteld om zelf in huis compost te gaan maken. Ben benieuwd. :)

Leuk! :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:44

Guppyfriend waszak?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:11

Marie_Anne schreef:
verootjoo schreef:

Over die bal zijn de meningen ook verdeeld. De bron aanpakken, dus andere materialen gebruiken, is toch echt de beste oplossing denk ik :o . Maar een duurzaam alternatief vinden is niet altijd makkelijk...

Is plastic de oplossing in de strijd tegen microplastic uit de wasmachine?
https://www.trouw.nl/a-b229f6dd

Ik ben dat wel met je eens :j
Maar heb nog geen gelijkwaardig alternatief gevonden voor mijn microvezel pads -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:38

Tellie schreef:

Wij zijn hier in het najaar begonnen met wormen, het gaat nu nog heel traag maar in elk geval hebben ze de winter overleefd. Hopelijk gaan ze zich met dit lekkere weer vermenigvuldigen :))

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:18

Blijheid schreef:
Wij zijn hier in het najaar begonnen met wormen, het gaat nu nog heel traag maar in elk geval hebben ze de winter overleefd. Hopelijk gaan ze zich met dit lekkere weer vermenigvuldigen :))

Ik ben zo benieuwd. Iedereen verklaard me voor gek. Vooral mijn vriend is nog niet helemaal overtuigd, maar wormen zijn zo schattig. Net of ik er een lading huisdiertjes erbij krijg. :D

Als het goed is komen ze morgen binnen. <3

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:23

Tellie schreef:
Blijheid schreef:

Ik ben zo benieuwd. Iedereen verklaard me voor gek. Vooral mijn vriend is nog niet helemaal overtuigd, maar wormen zijn zo schattig. Net of ik er een lading huisdiertjes erbij krijg. :D

Als het goed is komen ze morgen binnen. <3

Wat leuk! Mag ik vragen waar je die hebt besteld? Klinkt gek, wormen bestellen
Ik zou dat ook wel leuk vinden en handig want de compost kun je bij de kamerplanten gooien volgens mij toch?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:48

Ik heb ze besteld bij Wormenkwekerij Wasse. Netjes verpakt en snel verzonden!
https://wormenkwekerijwasse.nl/product/ ... ormen-mix/

Was zelf ook verbaasd dat er ook echt een wormenkwekerij bestaat. :')

Compost kan je inderdaad gewoon bij je kamerplanten gooien. Ik heb geen tuin, dus voor mij is het puur voor de kamerplanten. Dat zijn er inmiddels ook al over de 60. _O-
Mocht je teveel hebben kan het altijd naar de buren, of het parkje in de buurt. :D
En je kan het zelfs een behoorlijke tijd bewaren als op dezelfde manier als potgrond opbergt.

Hier is nog een hele beschrijving over hoe te beginnen. https://www.planetnatural.com/worm-composting/

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:36

Heel cool! Wij hebben nu geen plek in de tuin, maar we zijn op zoek naar een huis met een grotere tuin en dan hoop ik plaats te hebben voor een stukje duurzaamheid (regenton, composthoop, stukje moestuin/eetbare tuin)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:27

Ah wormentoren zie ik dat het heet, wat leuk! Denk alleen dat ik te weinig groenafval heb zo in mijn eentje en ik ben bang dat ze op mijn balkon ook levens verbranden in de zomer := Wel leuk idee voor in de toekomst iig.

Tellie: heb je je planten ook als eens geshowd in [HTT] Kamerplanten asiel? :D