Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:48

Ik had een hoeslaken snel gewassen omdat ik weer eens een glas sap in bed gemikt had maar binnen een half uur kon het weer opgevouwen de kast in. Absurd!
Verschillende apps en weerstation geven aan dat het vrijdag niet warmer dan 19 graden wordt hier. Ik ga alvast een dansje doen. *\o/*

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:50

Tazzey schreef:
Ik had een hoeslaken snel gewassen omdat ik weer eens een glas sap in bed gemikt had maar binnen een half uur kon het weer opgevouwen de kast in. Absurd!
Verschillende apps en weerstation geven aan dat het vrijdag niet warmer dan 19 graden wordt hier. Ik ga alvast een dansje doen. *\o/*

Heeeerlijk 19 graden *\o/*
Ga eindelijk weer eens een buitenrit maken :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:55

Oh leuk! Met deze temperaturen is dat geen doen.
In mijn slaapkamer is het momenteel ook niet heel fijn. De temperatuur is prima maar alles zit dicht, en we hebben een buurman die aan kettingroken een heel nieuwe betekenis gegeven heeft dus hangt er sinds vanmorgen half 8 een behoorlijk penetrante sigarettenrook lucht in de kamer.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:59

Tazzey schreef:
Oh leuk! Met deze temperaturen is dat geen doen.
In mijn slaapkamer is het momenteel ook niet heel fijn. De temperatuur is prima maar alles zit dicht, en we hebben een buurman die aan kettingroken een heel nieuwe betekenis gegeven heeft dus hangt er sinds vanmorgen half 8 een behoorlijk penetrante sigarettenrook lucht in de kamer.

Dat is smerig, en balen dat je dan alles dicht moet doen..
Ik wou zaterdagochtend gaan luchten, dus alles lekker open doen, was er achter bij ons een boer bezig zijn hennep aan het maaien, ook weer zo'n apart luchtje dat blijft hangen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:10

Ah bah wat vies.
Hier de was ook super snel droog! Ideaal dit :).

Merk aan de konijntjes dat ze het ook wel warm vinden. Toen het wat minder warm was waren ze veel actiever.
Heb mn hele diepvries vol met flessen liggen voor ze :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:13

Het komt door de luchtroosters binnen en die moeten wel openblijven omdat alles met de airco dicht moet blijven. Echt heel ranzig. Hennep maaien klinkt ook niet als een verfrissend geurtje.

Esther, flessen met bevroren water worden door onze cavia's ook op prijs gesteld, net als koelelementen (met water erin) in een nat washandje. Ze gaan er lekker op en tegenaan liggen.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:16

Es_ther schreef:
Ah bah wat vies.
Hier de was ook super snel droog! Ideaal dit :).

Merk aan de konijntjes dat ze het ook wel warm vinden. Toen het wat minder warm was waren ze veel actiever.
Heb mn hele diepvries vol met flessen liggen voor ze :')

Gaan ze daar tegenaan liggen? :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:22

Toen ik nog een konijn en cavia’s had, gaven ze er niks om, ze gingen juist aan de andere kant uit de buurt van het gevaarte liggen :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:26

Dit is ook ons eerste setje wat echt gebruik maakt van de flessen en koelelementen hoor. Ze vinden het echt heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:28

Mijn konijnen gaven er ook nooit om :+

Had even ijsblokjes uit de vriezer gehaald , katten vonden het maar vreemd

Afbeelding
Afbeelding

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:29

Tazzey schreef:
Dit is ook ons eerste setje wat echt gebruik maakt van de flessen en koelelementen hoor. Ze vinden het echt heerlijk.

Foto!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:59

Afbeelding

Afbeelding

Hier liggen ze er tegenaan, maar ook tegen elkaar!
Etiket na de foto eraf gehaald, Blik (de lichte) is iets te gek op alles wat niet eetbaar is :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:03

Durante schreef:
Tazzey schreef:

Foto!

Ze staan nu in de airco en heb er dus nu niets in liggen maar zodra ze ze weer krijgen maar ik een foto voor je. :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:04

@Tazzey, welke koelelementen heb je? Ben altijd bang dat ze de elementen slopen en die vloeistof oplikken ofzo :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:08

Ik heb van die standaard blauwe elementen maar ik heb de vloeistof (die wel al non-toxic was) eruit gehaald en gevuld met water. Eens in de zoveel tijd vervang ik het water, mochten ze ze op een of andere manier open krijgen dan krijgen ze geen viezigheid binnen.

Deze elementen, die kun je openmaken.
Afbeelding

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:20

Es_ther schreef:
[ [url=m/LKqLMS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sCDa9q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier liggen ze er tegenaan, maar ook tegen elkaar!
Etiket na de foto eraf gehaald, Blik (de lichte) is iets te gek op alles wat niet eetbaar is :')

Heten ze stoffer en blik? :D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:40

haha leuke konijnen heb je ,Es_ther

Pff, wou net op de fiets naar m'n haffie, die ongeveer 1,5km km van ons huis vandaan staat. Ben halverwege weer terug gegaan, en de scooter toch maar gepakt, was toch net even iets koeler, alhoewel er best een benauwd windje staat %)
Gelukkig stond ze lekker in de schaduw te eten, en was ook niet klammig onder haar hals, wat ze nog wel eens heeft als het zo warm is.
Wat ben ik nu blij dat we verder niks aan het land doen, qua maaien enz(wel onder het draad maaien, zodat het stroomdraad vrij ligt) Er staat best veel onkruid; ridderzuring en brandnetels.(die aardig verdroogd zijn, en die ze nu oppeuzelt :D ) Maar voor de rest staat er aardig groen gras tussen wat ze er tussenuit eet. Terwijl de paarden van de buren verderop op heel kort dorrig gras, nog de laatste groene sprietjes er vanaf eten.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:36

Ik zit al de hele dag binnen, alle deuren, ramen, rolgordijnen dicht.
De honden zijn er 3 x 5 minuten uit geweest om hun behoeftes te doen, maar het is veel te heet om langer buiten te blijven.

Nu is het hier in huis bijna 10 graden koeler dan buiten, dus als je even buiten bent geweest voelt alsof je in een oven hebt gelopen :+

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:38

Doe je goed daar. Hier is het binnen 28 graden, buiten in de schaduw 36 graden en in de zon 46 graden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:44

Ik moest vandaag gewoon aan het werk, niks niet de hele dag binnen zitten. Maar scheelt, ik moest naar Apeldoorn dus dat is anderhalf uur in de airco heen en anderhalf uur in de airco terug :))

Net weer thuis, temperatuur binnen valt me goed mee. Zonkant zit potdicht met ramen dicht, rolgordijnen dicht én gordijnen dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:48

Hier 29 binnen, 35 buiten. Zijn toch wel echt stevige temperaturen :=

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:18

Hier binnen is t ook 34,2 graden. Buiten is t helemaal niet te harden.

Slecht geïsoleerd huis en woonkamer en slaapkamer op het zuiden. Dus hele dag volle zon. T is een boerderij opgedeeld in appartementen en ik woon boven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:20

En onderweg de nodige veetransporten gezien. Schandalig, ik heb daar echt geen goed woord voor over. Het is al dagen bekend dat het vandaag 35+ zou worden en toch worden die stakkers in de smoorhitte van hot naar her gezeuld. En dat allemaal voor dat goedkope lapje dierenleed op je bord :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:21

Belachelijk de dier transporten nu , dan ben je niet goed bij je hoofd

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:24

Ik las ook net toevallig dat er door de hitte kalkoenen doodgegaan waren tijdens het transport.
Die chauffeur is op de bon gegaan.
Die mensen moeten toch zelf ook snappen dat dit moordend heet is voor die beesten? :(