Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 15:05

Ik heb ooit een paar zakken chips mee naar binnen gesmokkeld en werd toen gefeliciteerd met mijn zwangerschap :')
(Ik had ze dus onder mijn trui haha. En dan maar hopen dat ze niet kraken _O- ).
Maar in de bioscoop is alles asociaal duur, dus dat vind ik niet per sé gierig.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:06

Telpeva schreef:
spookyjim schreef:
Mijn oma neemt altijd stiekem zelfgebakken popcorn mee naar de bioscoop. :') :') :')

Ik neem ook altijd zelf m&m's en snacks mee :')

Ik vind dat zo storend :o
Bijna alle snacks, behalve m&m's worden in kartonnen bakjes gedaan zodat het niet kraakt dus je hoort het gewoon als mensen zelf snacks meenemen :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:14

Hier wordt alleen de chips en popcorn in bakken gedaan, kleine verpakkingen als van de m&m's en soortgelijke dingen niet. Iedereen met dat type snack ritselt :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:14

Wij nemen ook altijd zelf mee.. :j
Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:24

Hoezo smokkelen? Het is toch niet illegaal?
Ik doe het ook altijd :) nooit commentaar gehad. Weiger belachelijk veel geld te betalen voor een beetje drinken en drie m&ms

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:25

Nou de M&M's in de bios zit ook gewoon in zakken.. Maar zelf meenemen vind ik wel een beetje gierig, het hoort toch gewoon bij een avondje uit? Je neemt toch ook niet je eigen drinken mee naar de kroeg :?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:25

Relaxed schreef:
Nou de M&M's in de bios zit ook gewoon in zakken.. Maar zelf meenemen vind ik wel een beetje gierig, het hoort toch gewoon bij een avondje uit? Je neemt toch ook niet je eigen drinken mee naar de kroeg :?

Nou als een zakje m&m bij de appie 1 nog Wat kost en bij de bios 3 euro weet ik het wel.

Dief van je eigen portemonnee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:26

Marjoow schreef:
Relaxed schreef:

Nou als een zakje m&m bij de appie 1 nog Wat kost en bij de bios 3 euro weet ik het wel.

Dat geldt ook voor de kroeg.. Wat je daar per glas betaalt heb je ook een hele fles voor bij de Appie.. Doe je toch ook niet?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:27

Ik ga gewoon nooit naar de bioscoop :+
Tenzij er een film is die ik heeel graag wil zien. Maar ik vind de kaartjes al mega duur. Daar ga ik liever wat voor eten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:29

Relaxed schreef:
Marjoow schreef:

Dat geldt ook voor de kroeg.. Wat je daar per glas betaalt heb je ook een hele fles voor bij de Appie.. Doe je toch ook niet?

Ik vind de kroeg toch wel iets anders dan de woekerprijzen in de bios :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:31

Relaxed schreef:

Ik neem ook zelf wat mee. Allereerst wil ik vaak iets meenemen dat niet standaard in de bioscoop wordt verkocht, maar vervolgens vind ik het in de bioscoop veel te duur. Ik zorg wel dat ik iets meeneem in niet krakende verpakking. Dan heeft niemand er last van. Een bioscoopje wordt anders wel erg duur, of op een houtje bijten ;)
Naar een dierentuin of pretpark (ben in geen eeuwen geweest haha) nam ik ook altijd zelf iets mee.

Ik vind de kroeg ook iets anders, je betaalt niet eerst al entree ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:35

Relaxed schreef:

Dat is geen vergelijking, je gaat naar de kroeg om wat te drinken als primair doel lijkt me.. Naar de bios ga je primair om een film te kijken. Als ze voor een zak 3x zoveel vragen als in de winkel dan ga ik me niet scheel betalen aan eten bij de bios als ik het ook gewoon zelf mee kan nemen. Bij ons mag het trouwens gewoon dus geen probleem.
Laatst bijgewerkt door Captain op 13-05-18 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:36

Maar naar een bios ga je toch ook om de hele beleving, het avondje uit? Precies hetzelfde als de kroeg.. Beide kún je immers ook gewoon thuis doen, maar we betalen wat meer door het elders te doen, om het avondje uit, de beleving.. Daar hoort dan voor mij ook de snack bij..

Nikass bij een bios betaal je ook geen entree? Je betaalt voor het kijken naar de film :?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:39

Relaxed schreef:
Maar naar een bios ga je toch ook om de hele beleving, het avondje uit? Precies hetzelfde als de kroeg.. Beide kún je immers ook gewoon thuis doen, maar we betalen wat meer door het elders te doen, om het avondje uit, de beleving.. Daar hoort dan voor mij ook de snack bij..

Nikass bij een bios betaal je ook geen entree? Je betaalt voor het kijken naar de film :?

Je komt er anders toch echt niet in zonder kaartje te kopen vooraf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:43

LadyMadonna schreef:
Een kennis van mij is zzper, maar wordt al járen door hetzelfde bedrijf ingehuurd. Hij werkt dus ook alleen voor dat bedrijf. Personeel wat in loondienst is krijgt met sinterklaas een amandel letter en met kerst een kerstpakket. Hij krijgt niks.... (hij is de enige zzper)

Dit is ook gewoon verkapte loondienst en mag eigenlijk helemaal niet.. Krijgt hij daar zelf geen gedonder mee met de belastingdienst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:44

Marjoow schreef:
Relaxed schreef:

Je komt er anders toch echt niet in zonder kaartje te kopen vooraf ;)

Nee, dat betaal je voor het zien van de film.. En daar wil/kan je wat bij drinken en/of eten en daar betaal je voor.. Ik vind het er gewoon bij horen en wil daar niet eens op bezuinigen.. ;)

Idd Emmaa, dat dacht ik ook al :j Het bedrijf kan een probleem krijgen omdat ze geen loonbelasting afdragen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:46

@Relaxed, prima dat jij er niet op wilt bezuinigen, maar begrijp je dan niet dat voor sommige mensen de bios alleen al duur zat is en dus zelf maar eten en drinken meenemen om kosten te besparen? Ik vind dat allesbehalve gierig maar zuinig doen met je centen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:47

Ik zie de bios als een dagje naar een pretpark of dierentuin. Daar nemen mensen ook vaak zat eigen eten en drinken mee.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:48

Emmaa_ schreef:
LadyMadonna schreef:
Een kennis van mij is zzper, maar wordt al járen door hetzelfde bedrijf ingehuurd. Hij werkt dus ook alleen voor dat bedrijf. Personeel wat in loondienst is krijgt met sinterklaas een amandel letter en met kerst een kerstpakket. Hij krijgt niks.... (hij is de enige zzper)

Dit is ook gewoon verkapte loondienst en mag eigenlijk helemaal niet.. Krijgt hij daar zelf geen gedonder mee met de belastingdienst?

Dat is alleen als hij alleen bij dat bedrijf werkt. Als hij nog min. 2 andere opdrachtgevers heeft mag dat toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:00

Lynn_Nikita schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat is alleen als hij alleen bij dat bedrijf werkt. Als hij nog min. 2 andere opdrachtgevers heeft mag dat toch?

Ja, maar in de quote staat dat hij alleen voor dat bedrijf werkt. Dan is het gewoon verkapte loondienst.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:03

Telpeva schreef:
spookyjim schreef:
Mijn oma neemt altijd stiekem zelfgebakken popcorn mee naar de bioscoop. :') :') :')

Ik neem ook altijd zelf m&m's en snacks mee :')

Doe ik ook. Als de bioscoop nu schappelijke prijzen vroeg, maar bijna 5 euro voor een zakje M&M's die in de winkel rond de 2 euro kost vind ik schofterig. Tuurlijk moet je winst zien te draaien en verkoop je de snacks niet voor de normale prijs, maar bij de bioscoop is het wel heel erg veel wat erbij op wordt gegooid.
Dus koop ik zelf wel een zakje M&M's en neem die in de binnenzak mee. Zijn heel veel mensen die dat doen trouwens.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:10

Ik heb werkelijk nog nooit overwogen om zelf consumpties mee te nemen. Ik wist niet eens dat dat mocht. Persoonlijk vind ik dat wel verkeerde zuinigheid, idd zie ik net als Relaxed het als een avondje uit, waar je ook niet je eigen drankjes meeneemt. Wat mensen al niet verzinnen, bizar :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:12

Ik heb ooit, toen ik nog een abonnement had bij de bios en een bioscoopdagje nam (5 films :')), gewoon een tas gevuld met eten en drinken mee naar binnen genomen.
Ga idd geen €3,- of meer voor een beetje drinken betalen als ik het ook voor max €1,- kan krijgen.

Bij Pathé mag het geloof ik niet, maar als je geen overlast veroorzaakt of een paasei achterlaat zeggen ze er niets van.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:12

Ik neem toch echt altijd mijn eigen Dopper mee naar de film hoor.... Kom op zeg, ga geen 2 euro voor een flesje water betalen, terwijl ik thuis uit de kraan drink en dat hier dan ook moet gaan doen.... Tegenwoordig betaal je 11euro voor een kaartje. Dat is mij duur genoeg voor een avondje uit. Ga ik echt niet ook nog eens bijna 10 euro uitgeven aan drinken en wat lekkers....

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:13

Ik ga heel vaak naar de bios, soms wel twee keer per week. No wat dat ik daar elke keer eten en drinken ga kopen, dan loop ik leeg. En het zijn indd ook prijzen waar je plat van achterover slaat, samen drinken en iets te knabbelen, €12.- laatst. Wist meteen weer waarom ik die dingen dus zelf meeneem