Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:25

Ik denk echt dat jullie "Bonje met de buren"moeten laten komen, of zo snel mogelijk een andere woning zoeken.Want dit is helemaal ontspoord.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:27

Gezien het gedrag van buurman denk ik niet dat hij een geschikte kandidaat is voor Bonje met de Buren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:32

Bonje met de buren is leuk als je met je kop op tv wil komen maar er zijn genoeg mediators die meer voor je kunnen betekenen dan een SBS-programma. Als het op te lossen valt zou ik daar eerder met professionele hulp uit willen komen dan met een hele heisa op tv.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:36

Cayenne schreef:
Gezien het gedrag van buurman denk ik niet dat hij een geschikte kandidaat is voor Bonje met de Buren :=

Klopt.. dan is er ineens niks meer aan de hand volgens hem en gaat het daarna vrolijk verder :j
Enige optie is verhuizen vrees ik..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:09

De ramen beslaan hier inderdaad heel snel met het koken enzo. Maar niet zo erg dat het door de voordeur en brievenbus heen druipt :Y)

Media aandacht wil ik echt niet aan beginnen. Ik waardeer mn rust en privacy nogal :') En daarbij maakt het de relatie met de buurman niet beter.

Ik ben de hele dag aan het bellen naar nieuwe woning maar tot nu toe nog niet beet. Zijn natuurlijk ook nog niet zo lang bezig. Lopen enorm tegen de inkomenseis en geen huisdieren aan steeds |o

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:24

Linoleum onder laminaat? Ik moest toen ik op een flatje woonde een speciale vloer, met speciale ondervloer. Eerlijk gezegd; dat moest iedereen, en ik hoorde mijn bovenburen alleen niet als ze sloffen droegen, of tennisschoenen.
Dat isolerende ondervloertje deed heel veel, maar het blijven flats...

Niet alle niet-hondenmensen zijn even begripvol als mensen die begrijpen dat een pup tijd nodig heeft. Net als sommige mensen exceemdekens zielig vinden, kan de buurman je pup zielig vinden om de foute redenen.

Edit: ondervloer! Dat is het! Niet onder-tapijt
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 12-04-18 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:26

Een speciale ondervloer bij laminaat vind ik in een appartement of gehorig huis ook een must. In mijn vorige huisje had de buurvrouw ook laminaat en die vond het leuk om de hele dag door op hakken te lopen. Moet ze vooral zelf weten! Maar na een paar uur werd je wel gek van het constante getik (het was net alsof ze de marathon liep :') ).
Bij onze huurvereniging is het toen ook verplicht geworden om bij een laminaatvloer een dempende ondervloer aan te brengen om het geluidsoverlast te minimaliseren.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:27

Ik vind het nogal raar dat mensen nu excuses gaan verzinnen voor de buurman.
Natuurlijk ja, MISSCHIEN kan hij echt last hebben van de honden op sommige momenten, maar dan ga je toch zeker niet in het midden van de nacht als zij liggen te slapen op hun deur beginnen te rammen?
Als de muurman zou stoppen met op de deur te slaan zouden de honden ook al een pak rustiger zijn.

Verder zat ik al een aantal dagen met een raar idee in mijn hoofd... :’) Maar wat als je eigenlijk spiegels aan de buitenkant van je deur hangt?x) Het is echt puur psychologisch dat ik het mij afvraag, maar als hij zichzelf zo bezig zou zien, zou hij dan niet wat ‘schrikken’?
Al is je deur volhangen met spiegels misschien ook een beetje raar, straks verklaart de politie jullie nog voor gek. :’)

En voor een huis; anders moet je zelf een advertentie plaatsen op marktplaats dat jullie een huis zoeken? En de situatie een beetje uitleggen en een beschrijving over jullie honden (dat ze niet vernielen etc).
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 12-04-18 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:27

Ik liet me mn leven toch echt niet vergallen door 1 idioot.
Die kon een telegram krijgen die hij nooit meer uit zn hoofd kreeg.
Zo erg hoe het is maar sommigen zijn pas rustig als je ze even over de knie legt!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:32

DezeNaam schreef:
Ik vind het nogal raar dat mensen nu excuses gaan verzinnen voor de buurman.
Natuurlijk ja, MISSCHIEN kan hij echt last hebben van de honden op sommige momenten, maar dan ga je toch zeker niet in het midden van de nacht als zij liggen te slapen op hun deur beginnen te rammen?
Als de muurman zou stoppen met op de deur te slaan zouden de honden ook al een pak rustiger zijn.

Geen excuses voor de buurman, maar soms komen dingen anders over dan dat ze ervaren worden door jezelf. Wil niet zeggen dat Kaus ongelijk zou hebben, maar het van een andere kant proberen te bekijken kan nooit kwaad. De uitspraken die eerder genoemd zijn, kunnen situaties zijn die in een flat inderdaad veel overlast kúnnen geven. Leven en laten leven!

Dat de buurman ongehoord asociaal is en vér over de streep gaat staat als een paal boven water. Dat er schandalig omgegaan wordt met Kaus, vriend en de honden is meer dan duidelijk.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:32

Wij zijn in een vergelijkbare situatie naar een aantal makelaars die verhuren in naburige dorpen gegaan. Zij begrepen de urgentie van de situatie en hebben toen het eerste het beste huis dat vrijkwam aan ons verhuurd. WE woonden weliswaar niet meer in de stad (daar was niks vrij), maar hadden wel snel een ander huis. Het was oud, en lang niet zo mooi, groot en vrij als het vorige huis, maar wat een heerlijke rust zonder K****buren!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:42

Pfoe wat een verhaal zo bij elkaar!!
Ergens kan ik mij wel in de buurman verplaatsen. Ik ben erg gevoelig voor geluid. Woon in een rijtjes huis en hoor de buren lopen. Ik ben express aan de andere kant van het huis van liggen en nog kan ik het buurjongetje s nachts horen huilen. Zo erg dat ik er van wakker lig.

Maar dit mag nooit een excuus zijn voor dit gedrag!

Ik denk toch echt dat hij hulp nodig heeft. Al is het maar om met prikkels te leren om gaan?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:50

Spiegels aan de deur vind ik een leuke _O- Alleen die zijn met een klap kapot natuurlijk...

En ik snap ook zeker dat jullie je in de buurman verplaatsen! Vind het ook goed om dat soort berichten te lezen. Hier spelen regelmatig kinderen op de gang. Ik heb een hekel aan kinderen dus erger me daar groen en geel aan. Terwijl de ouders van die kinderen het écht niet verkeerd zullen bedoelen. Maar inderdaad, als je zo reageert op dingen die je storen heb je imo wel hulp nodig. Al dan niet om jezelf te beschermen.

Nogmaals, de vloer hebben wij niet zelf gelegd. Die lag er al in en is goedgekeurd bij de vorige bewoners door de woningbouw. En ik ga ook geen nieuwe vloer meer leggen voor de tijd dat we hier nog wonen :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:01

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:46

Oh hij het nou hoort of niet... je moet je gewoon normaal kunnen bewegen in je eigen huis. Ja óók met honden! Als dat niet kan, hoort de woningbouw in die flat honden te verbieden.

Je kunt best rekening houden. Vloerbedekking leggen, niet te druk beneden spelen, geen hakken dragen, bij laminaat ed. zachte rubbers/stof onder de stoelpoten... dat soort dingen.

Maar je moet wel gewoon kunnen léven. Kun je daar als onderbuurman niet tegen, dan moet je gewoon niet in een gehorige flat gaan wonen.

Ja, over hard schreeuwen, aan een stuk blaffende honden (die niet opzettelijk worden uitgelokt), constant harde muziek, etc etc. Daar mag je gerust over klagen en daar hoor je dan gewoon gehoor aan te geven.

Maar dan nog is dat alles niet reden genoeg om je zó misdadig te gaan gedragen. De omgekeerde wereld zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:46

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:01

Is zoiets geen optie op het balkon ? :P

Hoef je dat gezwaai en die kop iig niet te zien ;)

Afbeelding

Hoeft volgens mij niet extreem duur te zijn, en als je verhuisd neem je het gewoon mee, of zet je het op marktplaats. Altijd wel nut voor te vinden toch!

Of een verticale tuinier wand? Valt volgens mij ook nog wel redelijk simpel zelf te maken met pellets of zo ;)

klik voor ideetjes

Gewoon afzetten die handel :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 16:04

Holy oliebol :oo Dat gaat wel heel erg ver!

Nou ja dat vind ik dus ook. Als het gebouw te gehorig is voor honden dan moeten ze het verbieden. Maar als kauwen op een botje of tikkende nageltjes al te veel is...

Er zit al zo'n schot tussen onze balkons. Maar hij gaat er gewoon omheen hangen... -O-

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:08

Kaus schreef:
Spiegels aan de deur vind ik een leuke _O- Alleen die zijn met een klap kapot natuurlijk...

Van dat ijzeren gaas zoals in de gevangenis voorhangen dan. :)) Jullie leven met deze buurman toch praktisch in een gevangenis dus je kan het er nog wat op laten lijken dan. :')
Maar eigenlijk, als hij ze stuk zou slaan kan je hem misschien nog aanklagen daarvoor? Al moet je het dan waarschijnlijk wel weer 'kunnen bewijzen'. :+

Van het balkon is ook wel heel vervelend, doet mijn buurman ook. Gelukkig hangen er gordijnen maar toch, normaal is het niet.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:13

Op je balkon even van een paar planken tuinhout een extra 'schutting' maken die zeg maar de hoek omgaat vanaf het schot. Kan hij er wel omheen hangen maar dan ziet hij alsnog niets en jullie hem niet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:22

lizy29 schreef:
Op je balkon even van een paar planken tuinhout een extra 'schutting' maken die zeg maar de hoek omgaat vanaf het schot. Kan hij er wel omheen hangen maar dan ziet hij alsnog niets en jullie hem niet.

Dat...

Het is op een bepaalde manier wel beetje uitlokken... maar ja... als het betekend dat je zijn kop niet hoeft te zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:31

En wie weet dondert hij wel naar beneden als hij er toch omheen probeert te komen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:32

Let wel even op want dat mag lang niet van alle woningbouwverenigingen. banketstaaf als jij straks op je donder krijgt omdat je de buurman buiten probeert te houden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:34

Een (2ehands) kamerscherm neerzetten is misschien goedkoper en hoef je ook niet vast te schroeven

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:37

Shiloh schreef:
lizy29 schreef:

Dat...

Het is op een bepaalde manier wel beetje uitlokken... maar ja... als het betekend dat je zijn kop niet hoeft te zien.

Waarom zou het uitlokken zijn. Kwestie van privacy vergroten.
Maar idd een kamerscherm of evt een goedkoop los frame maken van panlatten en daar stof tussen spannen heeft hetzelfde effect.

En mocht de woningbouw er moeilijk over doen wilde je juist graag eventueel overwaaiend geluid van het balkon beperken voor je buurman.