Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:19

Ik ben begonnen met de zakjes van Ella's Kitchen en heb nu ook maaltijden van Spruit in huis. Vind ie allemaal heel lekker, alleen die zakjes van 6+ maanden hebben wat meer structuur en kruiden en dat vind hij wel wat minder. :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:21

Mijn schoonmoeder is grotendeels van haar fruitallergie en hooikoorts afgekomen door acupunctuur, misschien iets voor jou? Ze kan inmiddels weer meloen en appel eten zonder al teveel klachten, enkel nog een kriebelende keel.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:30

Britt schreef:
Mijn schoonmoeder is grotendeels van haar fruitallergie en hooikoorts afgekomen door acupunctuur, misschien iets voor jou? Ze kan inmiddels weer meloen en appel eten zonder al teveel klachten, enkel nog een kriebelende keel.

Vind ze de kriebelende keel niet eng? (daar is het mee begonnen bij mij, haha)

Ja ik heb info van mijn collega ontvangen die gaat nu al een jaar naar een alternatief genezer en is van alle allergieen af gekomen. (duurt dus wel een tijd, maar sommige zijn er sneller vanaf)
Ze was echt overal allergisch voor. (gluten, lactose, noten, pinda's) en nu kan ze alles weer eten. Nooit meer loopneus en nooit meer extreem niezen (bij haar bleek het emotioneel, vraag me niet hoe het zit, want zodra ze stress ervaart begint ze direct te niezen)

Ik herken bij mijzelf ook dat ik bij meer stress heftiger reageer. Ik moet even sparen (na dat mijn potjes door eerdere alternatieve zorg en paarden op zijn geraakt) maar dan ga ik mijzelf laten behandelen. Heel spannend maar ik kijk er naar uit weer zorgeloos te kunnen eten :)

Er zijn vele manieren om allergieën te reduceren, dus hopelijk werkt het voor mij ook goed.

Bedankt trouwens voor het delen van jouw ervaring, wellicht kan accupuntuur zonder alternatieve zorg en wordt het gewoon vergoed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:34

Ik denk dat het wellicht gewoon een kwestie is van dat een lichaam aardig wat problemen op kan vangen maar niet èn stress èn "gevoelige voedingsmiddelen" tegelijk kan handelen zeg maar :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:18

pmarena schreef:
Ik denk dat het wellicht gewoon een kwestie is van dat een lichaam aardig wat problemen op kan vangen maar niet èn stress èn "gevoelige voedingsmiddelen" tegelijk kan handelen zeg maar :)

Ja en meer, deze behandelaar geeft aan dat het soms wel fysiek is! (maar vaker niet)
Of als iemand bijvoorbeeld al jaren constipatie heeft, dan krijg je daar uiteindelijk ook klachten van. (dat ervaar ik) en het reguliere circuit helpt me echt totaal niet! Enige wat ze doen is middelen geven zodat het niet verstopt, maar mijn vitaliteit verbeterd er niet bij. Sterker, het wordt steeds slechter.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:19

Helpt dan niet probiotica?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:39

MaritB schreef:
pmarena schreef:
Er zijn geloof ik ook appels die veel vaker goed verdragen worden door mensen die niet goed tegen appel kunnen, misschien heb je daar al eens naar gekeken? :)

Zeker! Ik at tijdens mijn zwangerschap de pink lady, 5 dagen goed. Dag 6 opname in het ZH.
Eerst kon Kanzi ook, maar nu niet meer.

Britt schreef:
Appel kort verwarmen in de magnetron schijnt voor een hoop allergische mensen ook goed te werken!

Marit, als je puree geeft kun je het ook pureren met zijn eigen melk, dan kan hij rustig wennen aan de smaak. Met stukken geven kan dat natuurlijk niet, maar dan is sabbelen en weigeren wel makkelijker (vind ik altijd wel belangrijk, dat ze ook mogen weigeren)

Ja dat werkt, maar een magnetron heeft ook andere nadelen -O-
Ik heb eerder wel eens avond van te voren appel kort gebakken in de pan en de volgende dag met wat kaneel gegeten.

Ik kan bijvoorbeeld (nog) wel gebakken banaan eten. Maar omdat ik er soms wel een reactie op krijg, kan het opgebouwd worden. (net als dat ik nu ineens ook op paprika? (nog even testen want in de omelet zat meer dan paprika) en tomaat reageer)

Mengen met zijn melk doe ik later wel, als ik er echt niets in krijg. Vooralsnog wil hij af en toe best wat sabbelen.

Sabbelen is het hier ook mee begonnen hoor. En ze moeten ongeveer 7x proeven willen ze een smaak leren kennen en lekker gaan vinden. Dus al sabbelen ze eerst alleen, dan leren ze sowieso de structuur en smaak kennen en gaan ze het vanzelf wel een keer lusten.
Hier leert hij dingen te eten door het eerst met z'n handen te voelen en uit elkaar te trekken en mee te spelen. Dan stopt hij het eens in z'n mond en tuft het weer uit en op een gegeven moment gaat hij wel eten. Soms gebeurt dit allemaal binnen 1 maaltijd, soms gaat er een paar keer overheen voor hij het gaat eten.
Ik geef dus ik nooit dingen geprakt, want voor mijn kind is het heel belangrijk dat hij met z'n handjes de structuur kan leren kennen. Geprakt met een lepel hoeft hij sowieso niet, tenzij hij die groente of fruit al kent. Hoewel hij stamppot nog steeds niet erg geweldig vindt, hij is gewoon niet zo van het prakken denk ik :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:42

Hier ging er sowieso zelden een lepel in de mond. Altijd er in grijpen {:)-:(

Draagt nu met 2,5 jaar nog steeds messy eater schortjes van Silly Billyz trouwens, hoewel het vervelende gedoe met grijpen, gooien, smijten & smeren gelukkig aardig achter de rug is :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:42

Riddershow schreef:
Helpt dan niet probiotica?

Dat zou zeker kunnen helpen. Ik overweeg ook om het te proberen, al ben ik wat huiverig geworden voor 'zomaar' wat proberen.

Het schijnt ook mogelijk te zijn doelgerichte probiotica te nemen, maar daarvoor moet eerst onderzocht worden welke nodig zijn en daar hangt weer een prijskaartje aan.

Op een dag voel ik mij vast weer beter, eerst maar rustig beginnen met het e.a.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:23

verootjoo schreef:
Wat ik me altijd afvraag als je twee kinderen tegelijk voedt; hoe doe je dat met colostrum? De baby moet dan toch colostrum hebben en de dreumes niet meer? Drinkt die de belangrijke colostrum van de baby dan niet op?

Maar kan je niet twee cosleepers maken?

Dit is hier in de familie gebeurd, de kleinste had bijna niets en de andere dronk de borst leeg...ja zelfs sonde voeding bij de baby die dus ondervoed was!! Denk daar aub goed over na!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:17

Daarom altijd eerst de jongste voeden en daarna pas de oudste

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:42

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:03

Nu even geen tijd om de link te lezen, maar ik ben ook niet van plan er over te liegen. Maar zonder dat te doen kan je volgens mij toch ook heel ver mee gaan in de Sinterklaas-beleving voor je kind :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:17

Ik wel, mijn vriend is zonder geloven opgegroeid en heeft echt wel iets gemist. En ik vond het geweldig als kind.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:20

Ligt er maar net aan hoe goedgelovig je kids zijn. Vriendin van mij vertelt haar kinderen al jaren dat sinterklaas en zwarte piet verklede mensen zijn, en toch geloven ze erg hard in die verklede mensen :')

Ik ga denk ik ook niet liegen. Hebben mijn ouders ook nooit gedaan en ik geloofde het langst van mijn basisschoolklas :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:27

_O-

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:34

Ik heb er ook niks aan overgehouden dat daar over gelogen is tegen mij als kind. Heb veel goede herinneringen aan sinterklaasvieringen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:35

Ik vond en vind het een geweldig feest. Ben zelf jarenlang piet geweest.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 20:46

Wij gaan het echte verhaal vertellen maar het ook vieren met alle toeters en bellen erop. Wij vertellen dat mensen zich verkleden als sinterklaas en Piet en dat dat bij het feest hoort en doen gewoon mee aan alle festiviteiten om sinterklaas te vieren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:27

Ik voelde me knap in de zeik genomen en vond het absoluut niet respectvol / fatsoenlijk dat ze gewoon keihard tegen me gelogen hadden toen ze met een jaar of 6 eindelijk zeiden dat hij niet bestond. Vooral ook omdat ik al eerder had verteld dat er o.a. kinderen op school zeiden dat het niet echt was, en ze toen nog keihard zaten te ontkennen...

Daarom wil ik gaan voor in eerste instantie kind zelf maar laten aangeven wat die er mee wil, een beetje mee gaan in het verhaal hoe die kleine het beleeft, een beetje dingen insinueren / vragen met tegenvragen beantwoorden enzo zodat je niet hoeft te liegen maar ze zichzelf wel overtuigen :P

Of als we merken dat het beter voor hem zou zijn om het hem op een fijne manier te vertellen zoals LL hierboven dan doen we dat, dat lijkt me namelijk ook prima mits hij goed genoeg in zijn schoenen staat om het met zijn kennis niet voor andere kindjes te verpesten :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:31

Het sprookje is mooi genoeg en kinderen geloven graag in de magie. Als ze ouders worden snappen ze vanzelf dat sprookjes niet echt gebeurd zijn, dus Sinterklaas is in mijn ogen niet anders. Een sprookje in de zelfde lijn als de paashaas. Ik hoef daar niet over te liegen en wil er niet over liegen. Uiteraard wil ik het wel vieren met bij ehorende gewoontes. Net als ik met Pasen graag mijn eieren beschilderd eet :+

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 17:24

Eens met paulina.

Iréne is de afgelopen week ziek geweest. Donderdag op vrijdag nacht kreeg ze 4x in haar slaap geen lucht meer gevolgd door een enorme hoestbui en ze ademde zwaar en had koorts. Ze bleek een bacterie haar holtes en luchtwegen te hebben. Daarop hebben we een antibiotica kuur gekregen helaas. maar ze was echt ziek en ik vond het doodeng dat ze geen lucht meer kreeg. Door die antibiotica kuur ging ze veel spugen en daardoor droogde ze bijna uit want ze had ook geen trek in borstvoeding, daarom heeft ze domperidon gekregen tegen het spugen en toen ging het beter en knapte ze op. Nu is ze weer beter en zijn we op de laatste dag van de kuur, ik wil probiotica gaan geven ik heb bij de natuurwinkel ortiflor gehaald. Hopelijk kunnen we haar goede bacteriën herstellen. Iemand daar ervaring mee?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:43

Naar zeg!

Luukie heeft al heel jong Orthiflor Start gekregen, nooit iets van gemerkt verder :)