Emil ja in het begin verbaasde ik me daarover. Na een kilometer of 10 word dit een zandweg om dan net voor de highway weer asfalt te worden ook daar wordt gewoon door gereden. Maar goed hier in de regio is 100 overal de max ook op de highway. Daar mag gefietst worden, trekkers mogen op de weg. Maar goed het went.
Ja is inderdaad fijn dat het aangeboden wordt. Overgins is alle voorafgaande zorg bij de verloskundige, de bevalling en je verblijf in het ziekenhuis volledig vergoed door de verzekering alleen de echo’s worden gedeeltelijk zelf betaald. Vaak zijn dat er 2. Op 12 en 20 weken. Ik heb er ook 1 op 9 en 32 weken gehad.
Dank je Mer en Ievie!
Hier geen fietspaden. Heb al een paar keer gezien dan een fiets net door een bocht is en er dan een vrachtwagen aangevlogen komt. Die vervolgens vol op de rem gaat en de fiets van schrik de berm in vliegt. Mooi dat ik niet ga fietsen hier. Ik zag in Melbourne trouwens wel een paar fiets/voet paden. Maar dat zal te duur zijn hier in de regio.
Ievie zelfs op de freeway waar je 110 mag en geen trekkers toegestaan zijn mag je fietsen. Ik vind het levensgevaarlijk. Er staan inderdaad wel bordjes pas op fietsers.
Vandaag de smid geweest. Riley was eerst. 1 voet gedaan en toen sloeg hij helemaal om ze wilde de andere voorvoet doen en kon niet eens meer bij hem in de buurt komen. Dus helaas maar 1 voet gedaan. Merries waren zoals gewoonlijk braaf en keken niet op of om. Noah heeft lekker geslapen dus ml die kwam helpen is weer gaan werken.
Paarden hebben wel fijn een paar uur zonder deken gestaan dat was prettig. Lastig want de nachten zijn maar 4 graden maar midden op de dag is het 18-20 graden. Dus voor de nacht hebben ze het wel nodig.
Ook nog wat laat een geboorte kaartje besteld. Ja ik houd van Nijntje.
Helaas ja voor Riley. Eenmaal uit wei kan ik prima zn deken aan en uit doen. In de wei daarintegen is hij de ene keer ok de andere keer slaat hij helemaal om.
Inderdaad Mer. Het is zonde want hij is goed gebouwd en kan goed bewegen. Helaas weten we niet wat er met hem is gebeurd voor hij bij de rescue kwam. Duidelijk aan zijn reacties te zien waren het geen goede tijden. En soms komt dat inderdaad niet meer goed. Ik denk dat hij mentaal te beschadigd is om meer te doen als grasmaaien. Het jammere is dat Liselotte nu niet in de wei kan komen. Het is geen gemakkelijke beslissing maar omdat ik oprecht bang ben voor de veiligheid van de kinderen gaat hij terug. Hij heeft echt goede momenten maar als hij omslaat is hij simpelweg gevaarlijk.
Ik geef je groot gelijk, hij is bij jou al enorm opgeknapt dus wat dat betreft mag je trots zijn, maar je kids zijn het aller belangrijkste en als zij niet in de wei kunnen zou ik er niet eens meer over na hoeven denken. Dan gaat hij gewoon terug. Fijn dat je dat ook kunt doen. Ze komen maar met een lieve rescue shetlander.
Wijs besluit. Als er iets met de kindjes gebeurt, zul je altijd denken ‘had ik maar’.. Zal vast geen makkelijk besluit zijn, maar je hebt voor Riley gedaan wat je kon!
Ja, je kinderen zijn toch echt belangrijker dan. Een paard helpen is een goede actie, maar het mag niet ten koste gaan van je gezin. En....je hebt het geprobeerd, dat is al meer dan de meeste mensen doen!
rocymax
Geplaatst: 01-06-20 12:27
Moeilijke beslissing Wortel, maar de kindjes zijn toch belangrijker! Wat een lief geboortekaartje, ik ben ook gek op Nijntje, zo lief Lieve foto van Noah ook
Wat een temperatuursverschillen tussen dag en nacht!
Het is nu echt winter hier. Nachten zijn omlaag naar 2-3 graden. We hebben het koud. Overdag is het gelukkig prettig met 15 graden en zon.
Vandaag Jazz weer even gewerkt en een rondje gewandeld. We kwamen zelfs een Echidna tegen. Die had ik nog niet gezien hier. Ik dacht trouwens eerst dat het een grote egel was maar egels hebben blijkbaar andere stekels.
Het is dus een miereneter zegt Google en er staat bij eieren. Heb ik goed genoeg opgelet bij biologie dat een egel een zoogdier is en dus geen eieren legt? Maar goed ze zijn dus niet hetzelfde.
Oeh dat durf ik niet te zeggen. Wel een leuk beestje om te zien.
Barramundi
Geplaatst: 05-06-20 10:09
Klopt Wortel! De mierenegel is een monotreme (weet het NL woord even niet); eierleggende zoogdieren Zover ik weet zijn de echidna en de platypus (vogelbekdier) de enige eierleggende zoogdieren. Het zijn hele bijzondere dieren en idd niet verwant aan egels, wat 'gewone' zoogdieren zijn. Ik vind ze heel interessant. Releases van Echidnas zijn altijd een uitdaging, want ze proberen zich meestal gelijk in te graven, dus het is altijd even goed kijken voor een goed plekje.
Dank je Barra voor de uitleg! Ik leer gewoon iedere dag nog bij hier.
Over leren gesproken ik ben aan het leren voor de citizenship test en hopelijk kan ik die over een aantal maanden doen. Is niet zo moeilijk maar over een aantal maanden komt beter uit.