Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pmarena schreef:Op zich is het niet zo raar dat als je echt op de uiterste capaciteit zeg 40 mensen kan plaatsen, je je 40 favorieten uitkiest en dat nr. 41 en verder dan buiten de boot vallen.
Gewoon even er vanuit gaan dat dat het hele issue hier was
Alleen als dan blijkt dat nr. 41 de vaste partner is van nr. 40, en iedereen verder binnen de vriendengroep wel met partner uitgenodigd wordt, dan kan je toch zelf ook wel snappen dat het enorm bot over komt als je zo koud vanuit het niets buitengesloten wordt zonder dat men eerst even contact heeft gehad van joh dit is de situatie.
Dat hebben ze gewoon niet handig aangepakt.
En nee ze zijn niks verplicht, maar het zou wel zo sociaal geweest zijn
Stukje vriendschap / beleefdheid / goed fatsoen zodat het niet zo enorm bot over komt als er 2 verschillende kaartjes in de bus liggen voor 1 stel
Maflinger_S schreef:Het "biggie" in dezen is dat TS dacht dat zij net zoveel deel uitmaakte van de vriendengroep als de rest van de vriendengroep. Door de gang van zaken rond de uitnodiging voor de bruiloft blijkt echter dat zij wel getolereerd wordt maar niet geaccepteerd is, ze is geen "waardevolle toevoeging" aan de groep. Dat hakt erin, niet het gedoe rond de bruiloft op zich. En de manier waarop dit gecommuniceerd is naar haar verdient uiteraard ook geen schoonheidsprijs.
Kentaro schreef:pMarena, Precies! En dan ook nog in je achterhoofd houdend dat de bruid wel heel graag haar (beste) vriendin weer wil koppelen aan de vriend van TS....
RoosG schreef:Ik snap om eerlijk te zijn niet zo goed waarom het zo'n big deal is. Misschien omdat ik niet zo van bruiloften ben, maar als ik het projecteer op 'gewone' feestjes, snap ik het nog steeds niet. Mijn vriend heeft een vriend waar ik heel goed mee kan. Zijn vriendin echter... daar kan ik gewoon niet mee door 1 deur. Een tijd lang hebben we elkaar (zij mij en ik haar) uit beleefdheid uitgenodigd voor feestjes. Om vervolgens er bijna nooit op in te gaan. We klikken gewoon niet.
Als zij gaan trouwen en mij niet uitnodigen begrijp ik dat volledig. We klikken niet en een bruiloft iets iets heel prive's en persoonlijks. Ik zou er alleen mensen bij willen hebben waar ik van hou en om geef. Waarvan ik zeker weet dat ik ze voor altijd in ons leven wil hebben. Die ik op foto's wil zien staan en denk ' Tof dat zij er was'.
Ik zou dat niet bij haar hebben en zij niet bij mij. No biggie.
Waarom dan toch zo beledigd zijn? Ik snap het gewoon niet zo goed. Ze hebben een betere band met je vriend, dus is hij waarschijnlijk meer welkom dan jij. Waarom wil je op hun bruiloft zijn als je toch niet zo goed met hun (haar) kan? Net als het vrijgezellenfeest. Sterker nog, als de meid in kwestie op mijn vrijgezellenfeest zou zijn, zou ik er nogal boos om zijn. Iemand waar ik niet mee kan hoef ik niet op zo'n prive gelegenheid te hebben.
Kan iemand dit uitleggen? Denk ik echt zo anders? Mis ik iets?
Wendy schreef:RoosG schreef:Ik snap om eerlijk te zijn niet zo goed waarom het zo'n big deal is. Misschien omdat ik niet zo van bruiloften ben, maar als ik het projecteer op 'gewone' feestjes, snap ik het nog steeds niet. Mijn vriend heeft een vriend waar ik heel goed mee kan. Zijn vriendin echter... daar kan ik gewoon niet mee door 1 deur. Een tijd lang hebben we elkaar (zij mij en ik haar) uit beleefdheid uitgenodigd voor feestjes. Om vervolgens er bijna nooit op in te gaan. We klikken gewoon niet.
Als zij gaan trouwen en mij niet uitnodigen begrijp ik dat volledig. We klikken niet en een bruiloft iets iets heel prive's en persoonlijks. Ik zou er alleen mensen bij willen hebben waar ik van hou en om geef. Waarvan ik zeker weet dat ik ze voor altijd in ons leven wil hebben. Die ik op foto's wil zien staan en denk ' Tof dat zij er was'.
Ik zou dat niet bij haar hebben en zij niet bij mij. No biggie.
Waarom dan toch zo beledigd zijn? Ik snap het gewoon niet zo goed. Ze hebben een betere band met je vriend, dus is hij waarschijnlijk meer welkom dan jij. Waarom wil je op hun bruiloft zijn als je toch niet zo goed met hun (haar) kan? Net als het vrijgezellenfeest. Sterker nog, als de meid in kwestie op mijn vrijgezellenfeest zou zijn, zou ik er nogal boos om zijn. Iemand waar ik niet mee kan hoef ik niet op zo'n prive gelegenheid te hebben.
Kan iemand dit uitleggen? Denk ik echt zo anders? Mis ik iets?
Wat je volgens mij ook mist is dat zij de partner is van de beste vriend van de man. Hoezo zou jij daar als bruid goed mee overweg moeten kunnen? Het is de vriendengroep van je man, geen vriendin van jou...
Je man wil zijn beste vriend erbij hebben. Dan is het toch niet meer dan logisch dat zijn partner ook meekomt, ongeacht of zij nu wel of geen vriendinnetjes is met de bruid?
Wat een ouderwets idee dat mannen vrienden met mannen moeten zijn en dat de vriendinnen van de mannen ook maar vriendinnen van elkaar moeten worden en dat ze anders niet welkom zouden zijn als een van de mannen trouwt.
Ik dacht dat we die tijd toch wel gehad hadden...
Lizzyy schreef:Nou gisteren inderdaad gebeld met de bruidegom in kwestie. Hij bleef er gewoon bij dat het aan de tafelschikking lag en er inderdaad geen stoelen meer bij konden. Ze (voorzover ik begreep alleen R) waren helemaal verliefd geworden op de zaal en wilde daar graag het feest vieren. Verder hadden ze zichzelf niet mee gerekend in de tafelschikking, wat wel moest, waardoor ze dus net míjn stoel moesten schrappen. Ik heb er verder geen heisa over gemaakt en heb mijn zegje gedaan. Toen ik erover begon dat ik "het begrijp als ze mij er niet bij willen hebben is hun keuze, maar B (mijn vriend) zetten ze hiermee ook voor het blok", had hij niet echt een antwoord klaar. Volgens mij had hij daar niet echt over nagedacht. Ik ben er nu verder klaar mee en ga me er voorlopig niet meer over opwinden. De bruiloft is begin oktober dus dan mag ik er weer over na gaan denken van mezelf. Ik denk wel dat ik in de avond heen ga, meer omdat ik ook mijn vriend niet voor het blok wil zetten. Wil me ook niet laten kennen tegenover hun en ik ga ze gewoon een gigantische drankrekening bezorgen