Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:08

Ach, de bruiloft is dus pas in oktober. Tegen die tijd is het allemaal weer wat bekoeld en zijn de scherpe randjes er al wel af. Volgens mij had de ts ook zo'n instelling.

Voor die tijd zal je elkaar nog wel tegenkomen, dat is misschien een wat vervelend moment, voor allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:12

Het voelt lu l l ig als je als enige niet uitgenodigd wordt, maar volgens mij is dat alles... Daar kan je de boel voor op scherp zetten (je laat je imo dan kennen), maar is het nodig? Je was toch al niet zo dik met de bruid, en die relatie zal niet verbeteren hierdoor, gok ik maar zo. :+ En wat je vriend betreft: die zal toch zelf mogen uitmaken of hij gaat of niet? Ik zie zelf niet waarom dat voor problemen tussen jullie zou moeten zorgen... Zoek lekker mensen op die jouw gezelschap wel waarderen, je kan het namelijk niet afdwingen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:23

Ik snap om eerlijk te zijn niet zo goed waarom het zo'n big deal is. Misschien omdat ik niet zo van bruiloften ben, maar als ik het projecteer op 'gewone' feestjes, snap ik het nog steeds niet. Mijn vriend heeft een vriend waar ik heel goed mee kan. Zijn vriendin echter... daar kan ik gewoon niet mee door 1 deur. Een tijd lang hebben we elkaar (zij mij en ik haar) uit beleefdheid uitgenodigd voor feestjes. Om vervolgens er bijna nooit op in te gaan. We klikken gewoon niet.

Als zij gaan trouwen en mij niet uitnodigen begrijp ik dat volledig. We klikken niet en een bruiloft iets iets heel prive's en persoonlijks. Ik zou er alleen mensen bij willen hebben waar ik van hou en om geef. Waarvan ik zeker weet dat ik ze voor altijd in ons leven wil hebben. Die ik op foto's wil zien staan en denk ' Tof dat zij er was'.
Ik zou dat niet bij haar hebben en zij niet bij mij. No biggie.

Waarom dan toch zo beledigd zijn? Ik snap het gewoon niet zo goed. Ze hebben een betere band met je vriend, dus is hij waarschijnlijk meer welkom dan jij. Waarom wil je op hun bruiloft zijn als je toch niet zo goed met hun (haar) kan? Net als het vrijgezellenfeest. Sterker nog, als de meid in kwestie op mijn vrijgezellenfeest zou zijn, zou ik er nogal boos om zijn. Iemand waar ik niet mee kan hoef ik niet op zo'n prive gelegenheid te hebben.

Kan iemand dit uitleggen? Denk ik echt zo anders? Mis ik iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:26

@RoosG, ik denk dat je het gedeelte mist dat zij als enige van de mensen uit de vriendenkring niet is uitgenodigd.

Je hebt helemaal gelijk hoor, en ze mogen ook zeker zelf kiezen. Het is alleen wel raar dat zij de enige is. Vind ik tenminste.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:26

Ja, je mist iets. Ze kunnen namelijk prima door 1 deur zegt TS duidelijk :j

Geen dikke vriendinnen die elkaar nog bellen voor het slapengaan elke avond :P
Maar gewoon bij elkaar over de vloer en koetjes en kalfjes.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:27

Roos, lees het topic eens wat beter door dan snap je het misschien wel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:30

Ik vind het gewoon een kwestie van fatsoen. Als ze haar niet mogen, zijn er genoeg andere gasten waar ze zich mee kunnen vermaken en hoeven haar dan de hele dag/avond niet te zien/spreken. Áls het om geld zou gaan, kunnen ze net zo goed geen bruiloft geven als het van nog geen 200,00 afhangt of ze het allemaal kunnen bekostigen :P
Ben heel benieuwd of de mensen die dit 'heel normaal' vinden hoe die er in staan als er bijvoorbeeld een broer of zus of oom of tante een partner heeft die het bruidspaar niet mag en daar dan de helft van een koppel uit zouden nodigen?!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:32

Op zich is het niet zo raar dat als je echt op de uiterste capaciteit zeg 40 mensen kan plaatsen, je je 40 favorieten uitkiest en dat nr. 41 en verder dan buiten de boot vallen.

Gewoon even er vanuit gaan dat dat het hele issue hier was :j

Alleen als dan blijkt dat nr. 41 de vaste partner is van nr. 40, en iedereen verder binnen de vriendengroep wel met partner uitgenodigd wordt, dan kan je toch zelf ook wel snappen dat het enorm bot over komt als je zo koud vanuit het niets buitengesloten wordt zonder dat men eerst even contact heeft gehad van joh dit is de situatie.

Dat hebben ze gewoon niet handig aangepakt.
En nee ze zijn niks verplicht, maar het zou wel zo sociaal geweest zijn :j

Stukje vriendschap / beleefdheid / goed fatsoen zodat het niet zo enorm bot over komt als er 2 verschillende kaartjes in de bus liggen voor 1 stel :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:34

Het "biggie" in dezen is dat TS dacht dat zij net zoveel deel uitmaakte van de vriendengroep als de rest van de vriendengroep. Door de gang van zaken rond de uitnodiging voor de bruiloft blijkt echter dat zij wel getolereerd wordt maar niet geaccepteerd is, ze is geen "waardevolle toevoeging" aan de groep. Dat hakt erin, niet het gedoe rond de bruiloft op zich. En de manier waarop dit gecommuniceerd is naar haar verdient uiteraard ook geen schoonheidsprijs.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:35

pMarena, Precies! En dan ook nog in je achterhoofd houdend dat de bruid wel heel graag haar (beste) vriendin weer wil koppelen aan de vriend van TS.... -O-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:39

pmarena schreef:
Op zich is het niet zo raar dat als je echt op de uiterste capaciteit zeg 40 mensen kan plaatsen, je je 40 favorieten uitkiest en dat nr. 41 en verder dan buiten de boot vallen.

Gewoon even er vanuit gaan dat dat het hele issue hier was :j

Alleen als dan blijkt dat nr. 41 de vaste partner is van nr. 40, en iedereen verder binnen de vriendengroep wel met partner uitgenodigd wordt, dan kan je toch zelf ook wel snappen dat het enorm bot over komt als je zo koud vanuit het niets buitengesloten wordt zonder dat men eerst even contact heeft gehad van joh dit is de situatie.

Dat hebben ze gewoon niet handig aangepakt.
En nee ze zijn niks verplicht, maar het zou wel zo sociaal geweest zijn :j

Stukje vriendschap / beleefdheid / goed fatsoen zodat het niet zo enorm bot over komt als er 2 verschillende kaartjes in de bus liggen voor 1 stel :P

Dat dus :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:40

Kentaro schreef:
pMarena, Precies! En dan ook nog in je achterhoofd houdend dat de bruid wel heel graag haar (beste) vriendin weer wil koppelen aan de vriend van TS.... -O-

Wie zegt dat dit zo is? Dit is wat TS denkt. Het kan zijn dat TS de plank helemaal mis slaat.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:43

Maflinger_S schreef:
Het "biggie" in dezen is dat TS dacht dat zij net zoveel deel uitmaakte van de vriendengroep als de rest van de vriendengroep. Door de gang van zaken rond de uitnodiging voor de bruiloft blijkt echter dat zij wel getolereerd wordt maar niet geaccepteerd is, ze is geen "waardevolle toevoeging" aan de groep. Dat hakt erin, niet het gedoe rond de bruiloft op zich. En de manier waarop dit gecommuniceerd is naar haar verdient uiteraard ook geen schoonheidsprijs.

Precies. Als je bij voorbaat weet dat je elkaar mag is het niet zo gek. Maar de vriend van TS is ook nog eens de beste vriend van die pannenkoek. Tsja dan wordt het wel awkward.

Zo zouden wij ooit met 4 man op vakantie gaan, krijgen we nog geen maand van te voren een apje van onze vrienden dat ze niet meegingen, want zwanger ( wisten we al ), plus extra kosten van huis verkopen ( wisten we ook ). Ze zijn niet langs geweest niks, ook in de weken daarna niet. Nou ja, niet netjes maar begrijpelijk. Maar in tussen kochten ze wel een gloednieuwe mountainbike, gingen ze een aantal keer uiteten, en toen wij op vakantie waren gingen zij er ook een paar dagen uit en nog meer van die dingen. Uiteindelijk flink ruzie over gehad en uitgepraat maar de vriendschap is nooit meer hetzelfde geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:44

Kentaro schreef:

En met dit soort dingen moet je ook uitkijken, voor je het weet zijn het geen gedachten/aannames meer maar 'feiten'. Je weet dit toch niet zeker? Begint altijd met een roddel en voor je het weet is het 'de waarheid'.

En nogmaals: het staat het bruidspaar vrij om uit te nodigen wie zij op hun dag willen hebben. En in dit geval snap ik best dat het vervelend voelt voor TS, maar als je dan toch al niet zo dik bent met de personen in kwestie, zou het me minder uitmaken. Je kan het als bruidspaar toch niet iedereen naar de zin maken. En mocht hier echt een andere reden achter zitten dan bruidspaar aangeeft, dan weet je toch ook met wat voor mensen je van doen hebt? Die willen je er dus niet bij, tja dan heb je dat te respecteren en je conclusies te trekken lijkt me. Graag of niet, denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:45

Ps. Ik hoef niet meer te trouwen als ik zie wat voor ellende erbij kom kijken zeg... :+
Pps. Ik was het toch al niet van plan....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:51

Je weet niet of ts in de hele vriendengroep slechts geaccepteerd wordt als partner van, maar niet als lid van. Dat is nu iig door het bruidspaar aangegeven, maar hoe de andere vrienden erover denken, moet je niet voor hen gaan invullen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:55

Het staat het bruidspaar ook vrij om uit te nodigen wie zij willen. Maar als het je dan waard is dat een vriendschap verloren gaat/verwaterd, want daar mag je toch wel vanuit gaan, zou mij dat het niet waard zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:56

RoosG schreef:
Ik snap om eerlijk te zijn niet zo goed waarom het zo'n big deal is. Misschien omdat ik niet zo van bruiloften ben, maar als ik het projecteer op 'gewone' feestjes, snap ik het nog steeds niet. Mijn vriend heeft een vriend waar ik heel goed mee kan. Zijn vriendin echter... daar kan ik gewoon niet mee door 1 deur. Een tijd lang hebben we elkaar (zij mij en ik haar) uit beleefdheid uitgenodigd voor feestjes. Om vervolgens er bijna nooit op in te gaan. We klikken gewoon niet.

Als zij gaan trouwen en mij niet uitnodigen begrijp ik dat volledig. We klikken niet en een bruiloft iets iets heel prive's en persoonlijks. Ik zou er alleen mensen bij willen hebben waar ik van hou en om geef. Waarvan ik zeker weet dat ik ze voor altijd in ons leven wil hebben. Die ik op foto's wil zien staan en denk ' Tof dat zij er was'.

Waarom dan toch zo beledigd zijn? Ik snap het gewoon niet zo goed. Ze hebben een betere band met je vriend, dus is hij waarschijnlijk meer welkom dan jij. Waarom wil je op hun bruiloft zijn als je toch niet zo goed met hun (haar) kan? Net als het vrijgezellenfeest. Sterker nog, als de meid in kwestie op mijn vrijgezellenfeest zou zijn, zou ik er nogal boos om zijn. Iemand waar ik niet mee kan hoef ik niet op zo'n prive gelegenheid te hebben.

Wat je volgens mij ook mist is dat zij de partner is van de beste vriend van de man. Hoezo zou jij daar als bruid goed mee overweg moeten kunnen? Het is de vriendengroep van je man, geen vriendin van jou...
Je man wil zijn beste vriend erbij hebben. Dan is het toch niet meer dan logisch dat zijn partner ook meekomt, ongeacht of zij nu wel of geen vriendinnetjes is met de bruid?
Wat een ouderwets idee dat mannen vrienden met mannen moeten zijn en dat de vriendinnen van de mannen ook maar vriendinnen van elkaar moeten worden en dat ze anders niet welkom zouden zijn als een van de mannen trouwt.
Ik dacht dat we die tijd toch wel gehad hadden...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:07

Wendy schreef:
RoosG schreef:

Wat je volgens mij ook mist is dat zij de partner is van de beste vriend van de man. Hoezo zou jij daar als bruid goed mee overweg moeten kunnen? Het is de vriendengroep van je man, geen vriendin van jou...
Je man wil zijn beste vriend erbij hebben. Dan is het toch niet meer dan logisch dat zijn partner ook meekomt, ongeacht of zij nu wel of geen vriendinnetjes is met de bruid?
Wat een ouderwets idee dat mannen vrienden met mannen moeten zijn en dat de vriendinnen van de mannen ook maar vriendinnen van elkaar moeten worden en dat ze anders niet welkom zouden zijn als een van de mannen trouwt.
Ik dacht dat we die tijd toch wel gehad hadden...

Absoluut mee eens! Geen idee dat ik die indruk wekte maar was niet mijn bedoeling! Ik snap het wel beter nu hoor, als jullie altijd door 1 deur kunnen is het wel enorm vervelend. Stel dat mijn vriend op onze bruiloft zijn beste vriend wil uitnodigen waar ik (hypothetisch gezien) niet mee zou kunnen, moet ik mij daar overheen zetten.

Thanks voor meer uitleg. Begrijp nou beide kanten iets meer!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:45

TS? Ben je niet bang dat het koppel in kwestie dit leest? Je noemt dan wel geen namen maar voor hun spreekt het voor zich om wie het gaat... Of 1 van de vriendengroep?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:58

Denk dat de eerste keer dat jullie elkaar weer zullen zien vast ongemakkelijk zal zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:58

Lees jij alles wat je vrienden op een forum plaatsen? En weet je hun gebruikersnamen? ;) :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:59

En dan nog, Ts heeft hen toch ook al gemeld dat ze zich er niet goed bij voelt. Wat zou het dan nog uit maken als ze het lezen?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:59

Lizzyy schreef:
Nou gisteren inderdaad gebeld met de bruidegom in kwestie. Hij bleef er gewoon bij dat het aan de tafelschikking lag en er inderdaad geen stoelen meer bij konden. Ze (voorzover ik begreep alleen R) waren helemaal verliefd geworden op de zaal en wilde daar graag het feest vieren. Verder hadden ze zichzelf niet mee gerekend in de tafelschikking, wat wel moest, waardoor ze dus net míjn stoel moesten schrappen. Ik heb er verder geen heisa over gemaakt en heb mijn zegje gedaan. Toen ik erover begon dat ik "het begrijp als ze mij er niet bij willen hebben is hun keuze, maar B (mijn vriend) zetten ze hiermee ook voor het blok", had hij niet echt een antwoord klaar. Volgens mij had hij daar niet echt over nagedacht :(:) . Ik ben er nu verder klaar mee en ga me er voorlopig niet meer over opwinden. De bruiloft is begin oktober dus dan mag ik er weer over na gaan denken van mezelf. Ik denk wel dat ik in de avond heen ga, meer omdat ik ook mijn vriend niet voor het blok wil zetten. Wil me ook niet laten kennen tegenover hun en ik ga ze gewoon een gigantische drankrekening bezorgen *D

Kijk dat zou IK nou ook doen :) Ik kan niet anders zeggen dan petje af!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:14

Eh, nou nee, dat hoeft ook niet want alles gaat tegenwoordig op facebook. Maar ik zou er wel bang voor zijn. Zeker als het zo'n Bridezilla is..