Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:30

Geen ergernis maar een hilarisch momentje gister.

Stond op Arnhem Centraal op m'n bus te wachten, en daar hebben ze het hele station nu verbouwd.
Zo is er nu een glazen wand met draaideuren tussen het station en de bussen.

Afijn, ik stond aan de buskant mijn sigaretje te roken en in mijn ooghoek zie ik een dame aan komen rennen.
Mevrouw had zo te zien nogal haast en de draaideuren gingen haar blijkbaar niet snel genoeg.
Daarop besloot zij om de draaideur even een handje te helpen door er tegenaan te duwen.
En wat doen draaideuren als je er tegenaan duwt? Juist! Ze stoppen. :=
Met als gevolg dat madam vol met d'r gepoederde snuutje tegen de deur klapte. _O-

goldenarrow

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:59

Wat ik echt hatelijk vind zijn van die mensen die de deur niet overnemen als je die voor ze openhoudt. Dat is trouwens niet alleen in de trein, maar daar heb ik het net weer meegemaakt toevallig :+ Echt superirritant.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:50

goldenarrow schreef:
Wat ik echt hatelijk vind zijn van die mensen die de deur niet overnemen als je die voor ze openhoudt. Dat is trouwens niet alleen in de trein, maar daar heb ik het net weer meegemaakt toevallig :+ Echt superirritant.

Dat heb ik ook wel eens en dan klapt dat deurtje in hun gezicht. Voel dan ook totaal geen medelijden :+ Probeer je sociaal te zijn..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:10

Ik had net iets moois :Y)
Schaam me wel een beetje haha.
Ik was in Eindhoven en ze riepen om dat de trein niet verder gaat dan tilburg in verband met een sein en wisselstoring.
Vervolgens hoor ik niet dat ze zichzelf verbeterd naar Breda, waar ik dus heen moet.
Dus ik vloek, perongeluk hard op.. terwijl ik de alternatieven reis opties snel bedenk.
Liep er dus een conducteur achter mij die vraagt ineens; 'waar moet je heen dan?'
'Naar Breda!'
Waarop hij antwoord: 'hij gaat toch ook naar Breda?'
Oh ruk ja sorry verkeerd verstaan.

Dus die conducteur zal zich wel aan mij hebben geërgerd :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:55

Carr_friesje schreef:
Geen ergernis maar een hilarisch momentje gister.

Stond op Arnhem Centraal op m'n bus te wachten, en daar hebben ze het hele station nu verbouwd.
Zo is er nu een glazen wand met draaideuren tussen het station en de bussen.

Afijn, ik stond aan de buskant mijn sigaretje te roken en in mijn ooghoek zie ik een dame aan komen rennen.
Mevrouw had zo te zien nogal haast en de draaideuren gingen haar blijkbaar niet snel genoeg.
Daarop besloot zij om de draaideur even een handje te helpen door er tegenaan te duwen.
En wat doen draaideuren als je er tegenaan duwt? Juist! Ze stoppen. :=
Met als gevolg dat madam vol met d'r gepoederde snuutje tegen de deur klapte. _O-

hahahaha wauw, ik was daar vandaag ook en ik had dus ook haast.. stonden ook 2 meiden de roken voor die deuren. (als het vandaag was geweest ging het over mij.. maargoed het was dus gister hahaha) ik wil dr tussen door met mn 2 tassen en toen bleef eerst mn tas dr tussen zitten, dn vervolgens mn voet.. ik ging ook bijna op mn smoel :+ wel heel hard gelachen overigens.. was samen met een vriendin hahaha

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:31

Mensen die hun koffers en tassen bij de ingang neer kwakken. Lekker handig met in en uitstappen.. 8)7

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:50

Vandaag weer eentje in de categorie bedelen. Vrouw komt blèrend de coupe in, of iemand 3 euro voor d'r heeft want ze is door de rechter d'r huis kwijt geraakt. En neemt geen genoegen met als je
Niet reageert.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:54

Ik sta zelf als het druk is altijd al de halte voordat ik er uit moet op, en schuifel dan langzaam achter/tussen/voor iedereen langs. Anders ben ik bang dat ik er nooit uit kom -O-

Maar je hebt dus van die mensen die in een volle tram ergens halverwege de coupé zitten, pas bij de halte bedenken dat ze er eigenlijk uit moeten en dan boos worden als mensen niet snel genoeg aan de kant gaan :roll:

friendly schreef:
Vandaag weer eentje in de categorie bedelen. Vrouw komt blèrend de coupe in, of iemand 3 euro voor d'r heeft want ze is door de rechter d'r huis kwijt geraakt. En neemt geen genoegen met als je
Niet reageert.

En met die 3 euro wou ze haar huis weer terugkopen, of?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:55

Wauw.. :')

Ik had een keer precies genoeg geld.. Kwam ik daar aan en plots 20 cent weg.. Sta je daar dan...
Gelukkig was er een aardige jonge man die 20 cent gaf. :D

Waarom 3 euro.. Of kost het huis 3 euro? Dan wil ik hem ook wel, tenzij het een kleine poppenhuis is. Dan hoeft het al niet meer. :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:02

Ik zat laatst in de bus naar Utrecht centraal, was totaal niet druk, maar er zat blijkbaar een bekende jongen ofzo achter mij, heel groepje meiden praten, 'ja ja blabla je doet het zo goed in die serie' Nou zeg, die jongen keek mij echt aan van 'help...' :') Misschien niet echt een ergenis maar was toch wel even apart.. :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:02

Vraag ik mij dus ook af wat ze met "maar" 3 euro moest...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:09

Zoveel kost een beetje drugs. Ik vind die bedelaars meer dan storend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:42

purny schreef:

Uh, ik ben benieuwd waar jij je drugs koopt als je dat voor 3 euro kan doen :=

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:47

Emmaa_ schreef:
purny schreef:

Uh, ik ben benieuwd waar jij je drugs koopt als je dat voor 3 euro kan doen :=

Inderdaad :') over vooroordelen gesproken. Niet elke bedelaar is drugsverslaafd hoor :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:49

friendly schreef:
Vraag ik mij dus ook af wat ze met "maar" 3 euro moest...

Nachtje slapen bij de daklozenopvang?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:07

Misschien niet helemaal ov gerelateerd, maar er zit hier een (geestelijk gehandicapte) jongen met z'n ouders, pa leest de krant en zit een stuk verderop. Jongen wil een gesprek met z'n moeder, maar zij zit de hele tijd op haar telefoon en omdat de jongen contact wil, blijft ie maar doorpraten en vragen en dit op steeds harder niveau waarna z'n moeder steeds geïrriteerder reageert en iedereen zich stoort aan het praten van de jongen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:17

Nou ja er zijn natuurlijk altijd mensen die iets geven. Ik gebruik zelf geen drugs maar was meer een gokje

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:40

Ik was bij het station waar ik er uit moet, en ging er als een van de laatste uit, zie ik een mevrouw met een rollator staan die ook de trein uit wil. Niemand van mijn voorgangers of mensen die naast me liepen die ook maar even op of om keek of mevrouw misschien hulp nodig had. Heb mevrouw mijn hulp aangeboden en daar was ze maar wat blij mee. Ik vind dat zó ontzettend asociaal dat je niet eens even vraagt of je kunt helpen. :\

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 19:48

Ligt misschien ook aan overstap halen? Als ik niet meteen doorren of doorloop mis ik mijn overstap en moet ik een uur wachten, zo zijn er meerdere mensen. Dan denk je: iemand anders heeft vast wel een minuutje.

NMBS gaat weer 5! Dagen staken in januari :/ 1 dag heb ik examen :/ gelukkig heeft mama al verlof gevraagd om me te brengen en halen ( als ik zelf rijd verlies ik teveel studeertijd door de file). Komop ik snap dat ze boos zijn, maar 5 verdomde dagen in een maand! En dan nog op een moment dat studenten examens hebben...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:49

Ik weet niet wat het is met de metro's in Amsterdam deze week, maar ik heb tot nu toe elke dag gezeik gehad. Metro's die ineens uitvallen, metro's die 20 minuten vertraging hebben en uiteraard metro's zo druk dat het net Japan is. Ontzettend irritant.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:22

friendly schreef:
Niet reageert.

Had eerst een soortgelijke situatie in de intercity Leiden - Utrecht. Komt een man binnen, gekleed in merkkleren inclusief Iphone, en hij gaat kaartjes uitdelen. Op deze kaartjes stond een wat zielige tekst. Binnen 5 minuten kwam hij de kaartjes weer ophalen en liep hij met ze handje omhoog, tegen de tijd dat hij bij mij was had hij al een flinke hand vol geld te pakken.
Ook was hij niet al te blij dat ik niks gaf en liet dit ook merken, vond dit toch wel ronduit brutaal :\
Kaartje:
Foto

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:57

Arantes schreef:
friendly schreef:
Niet reageert.

Had eerst een soortgelijke situatie in de intercity Leiden - Utrecht. Komt een man binnen, gekleed in merkkleren inclusief Iphone, en hij gaat kaartjes uitdelen. Op deze kaartjes stond een wat zielige tekst. Binnen 5 minuten kwam hij de kaartjes weer ophalen en liep hij met ze handje omhoog, tegen de tijd dat hij bij mij was had hij al een flinke hand vol geld te pakken.
Ook was hij niet al te blij dat ik niks gaf en liet dit ook merken, vond dit toch wel ronduit brutaal :\
Kaartje:
Foto

De grap is dat ze ook allemaal met het zelfde kaartje lopen..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:00

Met je fiets + zijtassen + de weekendboodschappen in de spits de trein in. Gewoon nee. 8)7

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:10

_Denise_ schreef:
Met je fiets + zijtassen + de weekendboodschappen in de spits de trein in. Gewoon nee. 8)7

Dit mag toch ook helemaal niet in de spits? Alleen maar vouwfietsen in de spits toch?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:46

Iejoorr schreef:
_Denise_ schreef:

Dit mag toch ook helemaal niet in de spits? Alleen maar vouwfietsen in de spits toch?

Klopt.