Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Huertecilla schreef:OsMo schreef:Als hij zo'n top vent zou zijn had hij meteen tegen ts gezegt "zeg ik wil iets met je bespreken, ik voel mij aangetrokken tot een andere vrouw".
Inderdaad.
Wat ze dan vervolgens in overleg met zijn driéën! (de andere vrouw is ook een betrokkene) afspreken is hun zaak en allemaal even goed.
Wat betreft het niet tijdig bespreken is er geen excuus. Wel zijn de reacties hier illustratief voor waarom iemand daar tegenop ziet, dat (te) lang uitstelt.
De drempel is vaak HEEL hoog.
Niet tijdig bespreken is niet goed, maar de reden doorgaans de ander te verwijten.
Pattypaard schreef:Stel ze had gepraat/gevraagd en geen volledig antwoord gekregen omdat haar vriend dit niet gaf.
Huertecilla schreef:Pattypaard schreef:Stel ze had gepraat/gevraagd en geen volledig antwoord gekregen omdat haar vriend dit niet gaf.
De feiten zijn:
Hij heeft niet tijdig met haar gepraat en zij niet met hem.
Hadden beiden beter kunnen doen.
Hoe dit dan gelopen zoú zijn is koffiedik kijken.
Onderwerp afgeloten met gelijkwaardige niet-goedheid.
Hoe vérder is per individuele relatie anders omdat de betrokken personen anders zijn.
@Bowen: léés. Dat schreef ik al.
Huertecilla schreef:SandraVerl schreef:Stel dat
zij ermee akkoord gaat en ze leven nog lang en gelukkig.
StalNollie schreef:omdat ook al zou die vriend akkoord gaan met voorwaardes ( beetje raar als dat zo moet gaan in een relatie maar dat ten tweede) je er geheid op kan zeggen dat het mis gaat. omdat je gevoelens niet uit kunt zetten.
dus de drang van haar vriend zal er altijd zijn. en hij zal niet gelukkig gaan worden als hij zijn gevoelens niet accepteert.
ik vind dat hetzelfde als mijn vriend zou bepalen dat ik moet stoppen met paardrijden. want hij vind het maar niks.
Huertecilla schreef:SandraVerl schreef:Kijk, ik krijg van jou echt de indruk dat jij het niets sexclusief zijn het hoogste goed in een relatie vindt,
Ach ja, lezen blijft moeilijk.
Zelfs als ik létterlijk schrijf (ook in deze draad) wat voor mij het hoogste goed is, wordt het nóg niet gelezen.
StalNollie schreef:omdat ook al zou die vriend akkoord gaan met voorwaardes ( beetje raar als dat zo moet gaan in een relatie maar dat ten tweede) je er geheid op kan zeggen dat het mis gaat. omdat je gevoelens niet uit kunt zetten.
dus de drang van haar vriend zal er altijd zijn. en hij zal niet gelukkig gaan worden als hij zijn gevoelens niet accepteert.
ik vind dat hetzelfde als mijn vriend zou bepalen dat ik moet stoppen met paardrijden. want hij vind het maar niks.
SandraVerl schreef:alleen kies jij ervoor om die stukken te negeren en enkel te reageren op een paar woordjes uit de ganse post. Is dat wat jij goede communicatie noemt?

SandraVerl schreef:StalNollie schreef:omdat ook al zou die vriend akkoord gaan met voorwaardes ( beetje raar als dat zo moet gaan in een relatie maar dat ten tweede) je er geheid op kan zeggen dat het mis gaat. omdat je gevoelens niet uit kunt zetten.
Excuseer? Dus moet zij maar een relatie aanvaarden waarin haar partner een minnares heeft ( niet erg schat, ik hou immers van jou), terwijl zij eigenlijk een relatie wil met iemand die er alleen maar voor haar is! Sorry hoor, dan denk je alleen maar aan je eigen geluk en niet aan dat van je partner. Als hij die weg wil bewandelen en zij niet, moet hij haar laten gaan.
En wat een lamme vergelijking, je kan het paardrijden wat een partner niet interesseert absoluut niet vergelijken met het hebben van een minnares. Met het rijden kwets je de gevoelens van je partner niet, met een minnares wel. Nogmaals, als jij het normaal vindt om binnen een monogame relatie sex te hebben met anderen, moet je dat vooral doen. Maar hou in hemelsnaam op met te denken dat iedereen dit maar normaal moet vinden of het maar van de partner moet accepteren als het zo is. Is het nu echt zo moeilijk om een partner te zoeken die net hetzelfde in het leven staat? Beseffen jullie eigenlijk wel goed wat jullie kapot maken bij mannen en vrouwen die wel sexclusiviteit in hun relatie verwachten? Kies gewoon voor iemand die dat niet verwacht ipv toe te geven aan je eigen egoïsme.