In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:50

Jammer dat hij niet eerder eerlijk is geweest.
Maar nu was hij wel eerlijk en menig man zou het verzwijgen of erom heen draaien.
dus vind dit toch knap van hem

jij staat niet open voor een open relatie dus zul je elkaar moeten laten gaan. jij op zoek naar iemand die aan 1 partner genoeg heeft en hij naar iemand die ook naar een open relatie zoekt (en ja hoor dames er zijn ook dames die een open relatie zouden willen)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:53

Ik zou niet te lang wachten met weg gaan het wordt anders zteeds moeilijker.

Winged

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:54

En daar gaan we weer. Zullen wij de keuze voor TS niet invullen? Lijkt mij een stuk verstandiger.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:10

Vind het allemaal niet zo gek of raar verwoord wat HC zegt.
Ben het er dan ook wel mee eens.

TS heeft gezegd een open relatie niet te zien zitten. Maar dit wat HC aangeeft is iets anders dan een open relatie. Beide heeft te maken met sexclusief maar wel in een andere voorstelling en mate.
Dit kan perspectief bieden of een keiharde nee dat wil ik niet zijn. (Ik verwacht dat laatste, maar dat is aan ieder voor zich om te bepalen)

Dat is verder aan de TS om te bepalen.

Het enige wat ik niet geheel begrijp is waarom de TS haar vriend niet kan verwijten dat hij niet gepraat heeft daar zij dit zelf ook niet gedaan heeft HC?
Begrijp wel wat je bedoeld, maar ik zie niet hoe niet rondneuzen maar wel vragen per definitie beter geweest was en ze dan wel had mogen verwijten.

Stel ze had gepraat/gevraagd en geen volledig antwoord gekregen omdat haar vriend dit niet gaf. Had ze daarna wellicht ook de kans niet gehad om te neuzen en te controleren.
Door een antwoord te krijgen wat je niet verwacht of niet geheel vertrouwd, blijf je alsnog ermee bezig.
Oftewel het is een vertrouwenskwestie (gebrek aan). Maar.... vertrouwen moet gegeven worden om geaccepteerd te kunnen worden. Dit was er te weinig en dat gaf TS haar vriend TS dus te weinig waardoor ze ging wantrouwen.
TS had direct moeten vragen met wie hij aan het appen was en wegliep met bellen zoals ik van jou begrijp. Maar stel het oneerlijke/ontwijkende/niet geheel kloppende antwoord was gekomen, hoe had ze daar achter moeten komen dan?
Als TS dit gedaan had en het antwoord dusdanig geweest was had ze er nu waarschijnlijk nog niets van geweten en wellicht pas als het te laat was geweest (er dingen gebeurd zouden zijn).

De enige goede reactie betreft appen was voor mij dan geweest om te laten zien wat er gezegd/gestuurd is en tegen wie. Daar kan je namelijk niet omheen. (Maar het klopt ook weer niet dat dat nodig zou moeten zijn)

Ik zeg niet dat het zo is, want het kan heel anders zijn. Hij zou ook direct geheel eerlijk kunnen zijn geweest en dat was uiteindelijk het beste geweest. Maar wat als dat niet zo was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:11

Maar voor TS is een monogame relatie toch wel sexclusief, ze schrijft in haar post dat ze niet open staat voor wat haar vriend wil omdat ze geen open relatie wil. TS is nu bij haar moeder, gaat nog met haar vriend spreken, maar geeft zelf aan dat alles af hangt van wat haar vriend beslist.
Wat drempels betreft: de vriend zegt van TS te houden en wil haar niet kwijt, maar weet dat TS geen relatie met hem wil als hij toch van bil wil gaan met die andere vrouw. Stel dat hij die drempel, ik wil haar niet verliezen, niet wil nemen en TS beloofd om die andere dame te negeren, waarop hij stiekum toch met dame 2 naar bed gaat, dan kan je TS die drempel toch niet kwalijk nemen? Moet zij echt haar visie op een relatie verloochenen? Als TS echt niet open staat voor een relatie met een partner die een minnares heeft, dan mag die partner toch niet dmv dingen te verzwijgen (onder het mom: ik hou van haar en wil haar niet kwijt) die relatie in stand houden?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:17

Huertecilla schreef:
OsMo schreef:
Als hij zo'n top vent zou zijn had hij meteen tegen ts gezegt "zeg ik wil iets met je bespreken, ik voel mij aangetrokken tot een andere vrouw".

Inderdaad.

Wat ze dan vervolgens in overleg met zijn driéën! (de andere vrouw is ook een betrokkene) afspreken is hun zaak en allemaal even goed.

Wat betreft het niet tijdig bespreken is er geen excuus. Wel zijn de reacties hier illustratief voor waarom iemand daar tegenop ziet, dat (te) lang uitstelt.
De drempel is vaak HEEL hoog.
Niet tijdig bespreken is niet goed, maar de reden doorgaans de ander te verwijten.

Ben het niet eens met dat laatste, dat iets moeilijk is betekend niet dat het de ander te verwijten is als "jij"(tussen haakjes omdat het niet persoonlijk bedoeld is, maar algemeen) dat dan maar niet doet. Dat valt dan gewoon jezelf te verwijten.

Kan best dat "je" verwacht dat de ander er niet goed op reageert, gekwetst is, er niet mee akkoord gaat of wat dan ook. Maar dat is geen reden om het dan maar achter de rug om te doen, het niet te bespreken.
Het leven is nu eenmaal niet altijd even makkelijk, dat bij de ander neerleggen is erg oneerlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:22

Pattypaard schreef:
Stel ze had gepraat/gevraagd en geen volledig antwoord gekregen omdat haar vriend dit niet gaf.

De feiten zijn:
Hij heeft niet tijdig met haar gepraat en zij niet met hem.
Hadden beiden beter kunnen doen.

Hoe dit dan gelopen zoú zijn is koffiedik kijken.
Onderwerp afgeloten met gelijkwaardige niet-goedheid.

Hoe vérder is per individuele relatie anders omdat de betrokken personen anders zijn.

@Bowen: léés. Dat schreef ik al.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:24

SandraVerl schreef:
Stel dat

zij ermee akkoord gaat en ze leven nog lang en gelukkig.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:26

Huertecilla schreef:
SandraVerl schreef:
Stel dat

Fijn dat je in sprookjes gelooft

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:27

het zou toch kunnen!. ts kan er nu over nadenken en misschien ziet ze zelf ook wel voordelen in!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:29

Selina schreef:
Huertecilla schreef:

Fijn dat je in sprookjes gelooft

Niet anders dan de andere aannames. Wel positiever +:)+

Inderdaad StalNollie.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:33

Huertecilla schreef:
Pattypaard schreef:
Stel ze had gepraat/gevraagd en geen volledig antwoord gekregen omdat haar vriend dit niet gaf.

De feiten zijn:
Hij heeft niet tijdig met haar gepraat en zij niet met hem.
Hadden beiden beter kunnen doen.

Hoe dit dan gelopen zoú zijn is koffiedik kijken.
Onderwerp afgeloten met gelijkwaardige niet-goedheid.

Hoe vérder is per individuele relatie anders omdat de betrokken personen anders zijn.

@Bowen: léés. Dat schreef ik al.

Jammer dat je daar geen antwoord op wil geven -O-

Zeggen het zou zo of zo moeten zonder de eventuele consequenties daarvan te willen inzien/kunnen beredeneren en uitleggen is in mijn ogen niet reëel.
Daar denk je over na voordat je de keuzes maakt die je maakt lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:34

Huertecilla schreef:
SandraVerl schreef:
Stel dat

Of hoe je door 2 woordjes uit te pikken een vraag kan omzeilen.

Kijk, ik krijg van jou echt de indruk dat jij het niets sexclusief zijn het hoogste goed in een relatie vindt, het is fantastisch in jou ogen en alleen maar een verrijking en hé, eens je partner zou iets wil, is je relatie perfect. Tuurlijk is dit voor een deel van de mensen zo, fantastisch en geniet ervan zou ik zeggen. Maar voor heel veel mensen is dat niet zo ( en maak je geen zorgen, mijn partner is niet gedwongen sexclusief, hij zou zelf niet anders willen en ja dat is openlijk besproken) en als je de berichten van TS leest, dan weet je gewoon dat zij een monogame en sexclusieve relatie wil. Dus blijft mijn vraag: stel dat hij braafjes akkoord gaat met de voorwaarden van TS omdat hij de drempel haar te verliezen niet wil nemen en toch met die andere van bil gaat, hoe kan je dan TS de schuld van die drempel geven? Zij moet zichzelf en haar gevoelens immers niet verloochenen, net zoals hij dat niet moet doen, om toch maar een relatie in stand te houden die voor 1 van de 2 niet de relatie is waar hij of zij naar verlangt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:39

omdat ook al zou die vriend akkoord gaan met voorwaardes ( beetje raar als dat zo moet gaan in een relatie maar dat ten tweede) je er geheid op kan zeggen dat het mis gaat. omdat je gevoelens niet uit kunt zetten.
dus de drang van haar vriend zal er altijd zijn. en hij zal niet gelukkig gaan worden als hij zijn gevoelens niet accepteert.

ik vind dat hetzelfde als mijn vriend zou bepalen dat ik moet stoppen met paardrijden. want hij vind het maar niks.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:41

Kunnen we AUB hier even mee stoppen, en de TS de tijd geven om te reageren?

Je mening zeggen kan best, maar een hele discussie is niet nodig. Wij hoeven hier niet over te discussiëren. Dat overleg is aan de TS.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:46

SandraVerl schreef:
Kijk, ik krijg van jou echt de indruk dat jij het niets sexclusief zijn het hoogste goed in een relatie vindt,

Ach ja, lezen blijft moeilijk.
Zelfs als ik létterlijk schrijf (ook in deze draad) wat voor mij het hoogste goed is, wordt het nóg niet gelezen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:46

misschien vind ts het juist fijn om te lezen, zo kan ze ook op andere manieren er tegen aan kijken. en wie weet wat daaruit voortkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:48

StalNollie schreef:
omdat ook al zou die vriend akkoord gaan met voorwaardes ( beetje raar als dat zo moet gaan in een relatie maar dat ten tweede) je er geheid op kan zeggen dat het mis gaat. omdat je gevoelens niet uit kunt zetten.
dus de drang van haar vriend zal er altijd zijn. en hij zal niet gelukkig gaan worden als hij zijn gevoelens niet accepteert.

ik vind dat hetzelfde als mijn vriend zou bepalen dat ik moet stoppen met paardrijden. want hij vind het maar niks.

Excuseer? Dus moet zij maar een relatie aanvaarden waarin haar partner een minnares heeft ( niet erg schat, ik hou immers van jou), terwijl zij eigenlijk een relatie wil met iemand die er alleen maar voor haar is! Sorry hoor, dan denk je alleen maar aan je eigen geluk en niet aan dat van je partner. Als hij die weg wil bewandelen en zij niet, moet hij haar laten gaan.

En wat een lamme vergelijking, je kan het paardrijden wat een partner niet interesseert absoluut niet vergelijken met het hebben van een minnares. Met het rijden kwets je de gevoelens van je partner niet, met een minnares wel. Nogmaals, als jij het normaal vindt om binnen een monogame relatie sex te hebben met anderen, moet je dat vooral doen. Maar hou in hemelsnaam op met te denken dat iedereen dit maar normaal moet vinden of het maar van de partner moet accepteren als het zo is. Is het nu echt zo moeilijk om een partner te zoeken die net hetzelfde in het leven staat? Beseffen jullie eigenlijk wel goed wat jullie kapot maken bij mannen en vrouwen die wel sexclusiviteit in hun relatie verwachten? Kies gewoon voor iemand die dat niet verwacht ipv toe te geven aan je eigen egoïsme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:53

Huertecilla schreef:
SandraVerl schreef:
Kijk, ik krijg van jou echt de indruk dat jij het niets sexclusief zijn het hoogste goed in een relatie vindt,

Ach ja, lezen blijft moeilijk.
Zelfs als ik létterlijk schrijf (ook in deze draad) wat voor mij het hoogste goed is, wordt het nóg niet gelezen.

En weer pik je er een stuk uit ipv te antwoorden. Heel mijn post gaat over de drempels die je in de communicatie over moet, dewelke volgens jou door TS gelegd werd, want net doordat zij niet open staat voor een niet sexclusieve relatie, kan haar partner niet vertellen dat hij het wel wil, dus is er geen open communicatie mogelijk door haar schuld. Ik zeg dat je het TS niet kwalijk kan nemen, als hij niet eerlijk kan communiceren, omdat hij de drempel "ik wil haar niet verliezen" niet over wil. Ik heb dit in al mijn reacties duidelijk geschreven, alleen kies jij ervoor om die stukken te negeren en enkel te reageren op een paar woordjes uit de ganse post. Is dat wat jij goede communicatie noemt?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:59

StalNollie schreef:

Dan is het misschien zo dat je gewoon niet zo goed bij elkaar past.
Als mijn man zo'n hekel aan paarden zou hebben dat hij wil dat ik paarden geheel opgeef dan past hij niet bij me. Dan is het voor ons beiden beter als we allebei iemand anders zoeken die wel past bij het idee van hoe wij ons leven willen invullen.

Het probleem werkt hier namelijk ook andersom, als de ts toegeeft aan dit idee terwijl het haar helemaal niet ligt dan zal zij ongelukkig worden. Soms is het gewoon zo dat je dus niet goed bij elkaar past, is het beter dat de wegen scheiden.
Dingen alleen maar doen om de ander gelukkig te maken terwijl ze jou ongelukkig maken is niet goed, dat kan je wel proberen, maar zal tot niets goeds leiden. Dat levert slechte relatie's op, waarom zou je dat doen terwijl er zoveel anderen zijn met wie je wel meer op 1 lijn ligt mbt zulke belangrijke zaken?

Het is niet perse nodig boos op de ander te worden omdat ideeen zoveel verschillen, maar erkennen dat het zo een ongelijke relatie wordt waarin 1 van de 2 ongelukkig zal zijn en het beter is om uit elkaar te gaan is wel goed, daar is echt niets mis mee.

Als ik hier de teksten van de TS zie die met een knoop in haar maag zit bij het idee alleen al, die met haar mond vol tanden staat en ongelukkig is door de reactie van haar partner, zegt geen "open" relatie te willen dan denk ik dat het voor beiden beter is hier een punt achter te zetten. Hoeft echt niet met ruzie en gedoe, maar gewoon in een erkennen dat dit niet zo gaat werken, dat er op essentiele punten een te groot verschil is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:13

SandraVerl schreef:
alleen kies jij ervoor om die stukken te negeren en enkel te reageren op een paar woordjes uit de ganse post. Is dat wat jij goede communicatie noemt?

Ja en ja, want in de betreffende zin schrijf je iets totaal verkeerds over míjn denken.
Met dat verkeerd, is alles wat ik schrijf in een verkeerd perspectief. Sterker nog; door een verkeerde aanname over wat ik zou denken, wordt wat ik schrijf meermalen vooraf al gediskwalificeerd 8)7

Ah wel, tant pis.
Ik ga mijn trip van vannacht voorbereiden :evaw:
en de TS ondertussen haar gedachten ordenen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:09

Oh met sommige punten ben ik het zeker eens met HC.
Maar... Tsja... Het is allemaal zo theoretisch en alles wat bij de liefde komt kijken is "praktijk" en dat gaat vaak net even anders :D

Daarnaast zijn de teksten van HC wat moeilijk te volgen door hoogdravend schrijven en selectief quoten.
Zelfs als je eigenlijk hetzelfde bedoelt maakt hij er nog een ander verhaaltje in eigen bewoording van :Y)

Afijn.
Het is nu aan TS om in overleg te treden met vriend. Zijn hun wensen te combineren?

De discussie over de verschillende soorten relatievormen en wat men onder "open" en "monogaam" schaart, past wellicht beter in onderstaand topic.
[LZP] Open communiceren tbv een duurzame relatie.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:03

SandraVerl schreef:
StalNollie schreef:

Excuseer? Dus moet zij maar een relatie aanvaarden waarin haar partner een minnares heeft ( niet erg schat, ik hou immers van jou), terwijl zij eigenlijk een relatie wil met iemand die er alleen maar voor haar is! Sorry hoor, dan denk je alleen maar aan je eigen geluk en niet aan dat van je partner. Als hij die weg wil bewandelen en zij niet, moet hij haar laten gaan.

En wat een lamme vergelijking, je kan het paardrijden wat een partner niet interesseert absoluut niet vergelijken met het hebben van een minnares. Met het rijden kwets je de gevoelens van je partner niet, met een minnares wel. Nogmaals, als jij het normaal vindt om binnen een monogame relatie sex te hebben met anderen, moet je dat vooral doen. Maar hou in hemelsnaam op met te denken dat iedereen dit maar normaal moet vinden of het maar van de partner moet accepteren als het zo is. Is het nu echt zo moeilijk om een partner te zoeken die net hetzelfde in het leven staat? Beseffen jullie eigenlijk wel goed wat jullie kapot maken bij mannen en vrouwen die wel sexclusiviteit in hun relatie verwachten? Kies gewoon voor iemand die dat niet verwacht ipv toe te geven aan je eigen egoïsme.

dat is niet wat er staat of wat ik bedoel of zeg

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:11

TS, het is natuurlijk 'fijn' dat hij er nu eerlijk over is, maar ik vind het vooral vervelend voor je dat hij het pas heeft verteld nadat je erover begonnen bent. Zou hij het je ook hebben verteld als je hem er niet mee had geconfronteerd?
Ik wil je heel veel sterkte wensen en kracht in het vinden van een manier om hiermee om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:14

StalNollie schreef:

En wat een lamme vergelijking, je kan het paardrijden wat een partner niet interesseert absoluut niet vergelijken met het hebben van een minnares. Met het rijden kwets je de gevoelens van je partner niet, met een minnares wel. Nogmaals, als jij het normaal vindt om binnen een monogame relatie sex te hebben met anderen, moet je dat vooral doen. Maar hou in hemelsnaam op met te denken dat iedereen dit maar normaal moet vinden of het maar van de partner moet accepteren als het zo is. Is het nu echt zo moeilijk om een partner te zoeken die net hetzelfde in het leven staat? Beseffen jullie eigenlijk wel goed wat jullie kapot maken bij mannen en vrouwen die wel sexclusiviteit in hun relatie verwachten? Kies gewoon voor iemand die dat niet verwacht ipv toe te geven aan je eigen egoïsme.[/quote]

dat is niet wat er staat of wat ik bedoel of zeg[/quote]

Maar zo komt het wel over