Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:53

Ik vond het heerlijk om een paar weken in Mozambique te zijn qua winkelen. Niemand pint, iedereen betaalt contant. Er is altijd genoeg briefgeld en niemand zeurt bij kassa's of je het kleiner hebt.
Ik durf tegenwoordig al bijna niet meer met 50 euro te betalen omdat er meteen geroepen wordt of je het kleiner hebt. Echt vervelend vind ik. Ik kan bij meerdere pinautomaten niet kiezen welke biljetten ik wil. En vaak heb ik 17,50 nodig voor mijn privélessen en dat probeer ik bij elkaar te krijgen door soms met 50 euro te betalen.
Ik vind dat er vaak te weinig contant geld in omloop is bij de kassa's. Ik snap wel waarom, maar ik vind het irritant.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:07

Supervixen schreef:
Ik vond het heerlijk om een paar weken in Mozambique te zijn qua winkelen. Niemand pint, iedereen betaalt contant. Er is altijd genoeg briefgeld en niemand zeurt bij kassa's of je het kleiner hebt.
Ik durf tegenwoordig al bijna niet meer met 50 euro te betalen omdat er meteen geroepen wordt of je het kleiner hebt. Echt vervelend vind ik. Ik kan bij meerdere pinautomaten niet kiezen welke biljetten ik wil. En vaak heb ik 17,50 nodig voor mijn privélessen en dat probeer ik bij elkaar te krijgen door soms met 50 euro te betalen.
Ik vind dat er vaak te weinig contant geld in omloop is bij de kassa's. Ik snap wel waarom, maar ik vind het irritant.

Ik vind dat pinnen het nieuwe betalen is. Contant betalen vind ik echt ouderwets. Ik doe dat ook vrijwel nooit.
Het is ook veel veiliger als er weinig contant geld in de winkels is. Ik ben echt voor alles digitaal betalen. Briefgeld kan er wat mij betreft best uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:35

_classic schreef:
Ik was laatst bij de lidl, stond ik in een mega lange rij voor de kassa te wachten van wel 8 mensen voor 1 kassa. Zegt de bedrijfsleider tegen de caissiere "niet te gauw bij roepen hè" 8)7

Zo'n opmerking kan overal op slaan :) Als er 8 mensen met een kleine boodschap staan die je zo kan afwerken en de rest van de caissieres zit met pauze (wat heel goed mogelijk is op bepaalde tijdstippen) dan kan ik me voorstellen dat zo'n bedrijfsleidster even zegt van joh, probeer het eerst zelf even zo snel mogelijk op te lossen.

Misschien vervelend voor de klant, maar wat nog vervelender is voor de klant, het team en de medewerkers is dat op het moment dat iemand uit zijn pauze weg wordt geroepen, hij of zij deze opnieuw mag beginnen. Als jij wordt geroepen om naar de kassa te gaan op minuut 28 van je 30 minuten durende pauze mag je dus gewoon weer achter gaan zitten om nog een half uur te lantefanten. Dan loopt de volledige planning van de pauzes in de oliebol, waardoor je alsnog veel te drukke kassa's krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:36

verootjoo schreef:
Supervixen schreef:

Ik vind dat pinnen het nieuwe betalen is. Contant betalen vind ik echt ouderwets. Ik doe dat ook vrijwel nooit.
Het is ook veel veiliger als er weinig contant geld in de winkels is. Ik ben echt voor alles digitaal betalen. Briefgeld kan er wat mij betreft best uit :)

Precies. Totdat je een keer achter de kassa zit en iemand zet een mes tegen je keel omdat jij 1000 euro aan brief en kleingeld hebt (een fatsoenlijk volle kassa heeft namelijk echt wel op z'n minst 1000 euro erin zitten) omdat mensen die met 50 euro willen betalen per se moeten wisselen. Ik vroeg zelf overigens alleen of mensen het kleiner hadden als ik echt niet genoeg kleingeld had om het terug te betalen of als het echt om een enorm banketstaaf bedrag ging. Wij kregen elke zaterdagmiddag om een uurtje of 1 een vrouwtje die naar de markt wou. Die kwam een blikje energy drink van 30 cent afrekenen met een brief van 50 zodat ze wisselgeld had. Ja daaaaag, we zijn een supermarkt, geen bank :=

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:39

Ik vroeg het ook alleen als ik het gewoon bijna niet meer had :j

Het filiaal waar ik werkte, zat in de stad, naast een woonflat voor ouderen. Die daar dus al hun boodschappen deden. En allemaal nog contant betaalden. Vaak kwamen zij meteen als de winkel open was en rekenden dan achter elkaar allemaal contant af met een briefje van 50. Niet heel erg, het mag natuurlijk ook gewoon, maar een blik op die lege, hele lege kassa deed altijd wel even pijn :')

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:39

Ik draai gemiddeld 2700 aanslagen per uur achter de kassa. Soms 2600, soms 2800.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:52

Ik pin nooit en als er een winkel is waar je alleen mag pinnen zou ik er nooit meer heen gaan.
Snap niet waarom er altijd een te kort aan kleingeld en dan vooral muntgeld is.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:58

kohtje schreef:
Ik pin nooit en als er een winkel is waar je alleen mag pinnen zou ik er nooit meer heen gaan.

Veiligheid, te veel contant geld trekt overvallers e.d. aan helaas.. En muntgeld, dat gaat gewoon snel als het bedrag dat moet worden betaald bijvoorbeeld een moeilijk bedrag is en de klant groot betaalt.
Terwijl de meeste kassa's voorzien zijn van een extra geldvoorraad, naast de kassa zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:58

Omdat er over het algemeen steeds minder mensen met contact geld gaan betalen, waar supermarkten op in spelen. Er wordt minder kleingeld besteld, en als er dan een keer een vlaag komt van mensen die veel kleingeld willen wisselen, dan raakt het gewoon letterlijk op.

In grote supermarkten zal je daar niet zo snel last van hebben, maar ik heb een tijd in een kleine(re) supermarkt gewerkt in een stadsdeel van Almere, en daar kregen we maar twee keer per week kleingeld binnen, op woensdag en zaterdag. We kregen dan van alles een paar rollen, sowieso nooit genoeg om alle kassa's van elke muntsoort 1 rol te geven. Soms zit je dan inderdaad op een legere kassa, vooral als je kleingeld de dag erna weer binnen komt. Dan moet je bijvragen, en in sommige gevallen moet je dan vragen of de klant kan pinnen. Zo hadden wij geen geld binnen gekregen voor Koninginnedag, iedereen wou alleen maar contant betalen en wisselen... Dan ben je een uur na openingstijd gewoon leeg. Wij hebben toen briefjes opgehangen dat we het heel erg vonden maar dat er echt alleen gepind kon worden die dag, omdat we simpelweg niet terug hadden van mensen die niet gepast konden betalen.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:41

Shenavallie schreef:
DynamiteS schreef:
Ik ben ook vuller bij de AH en daar staat ook een tijd op dat je klaar MOET zijn met vullen.. Scantijd wordt hier ook bijgehouden maar krijg er niet zoveel van mee omdat ik alleen bij pak.
Dat van die vraag "heeft u alles kunnen vinden" moet hier ook, vind het echt onzin maargoed..

Dan snap ik nu waarom alles zo beroerd gespiegeld staat bij onze AH... als er een tijd aan zit, dan gaan ze het afraffelen. Heb veel spullen die over of tegen de datum zijn gevonden, oude data achteraan in plaats van vooraan, etc.

Hier wordt daar zo erg op gehamerd! Netjes, FIFO (op datum dus), etiketten naar voren, alles gespiegeld naar voren.
Ik ben daar ook echt heel netjes in, maar wel te traag :+ maar als ik soms collega's zie vullen/spiegelen beginnen mijn handen te jeuken, ook bij andere supermarkten haha, dat zit er zo ingestampt!
Er is nu een nieuwe regel dat het spiegelen wordt afgeschaft (maar wel netter vullen), alleen boven en onder moet nog gespiegeld worden. Ik erger me tegenwoordig dus echt dood aan die lege gaten die dus niet gespiegeld worden, of als klanten als een stel zwijnen door een schap gaan om de achterste datum te hebben... :n

Ik houd echt van pinnende klanten! Geen problemen met wisselgeld, bonnetje en zegels mee en klaaaar! Fijne dag verder! *\o/*

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:28

kohtje schreef:

Omdat banken zo vreselijk irritant zijn en je meestal alleen maar 20 en 50 euro briefjes mee krijgt. Nou.. Als daar een stormloop van komt in een niet al te grote winkel, ga je zo door je kleingeld heen. Daar kunnen de mensen van de winkel (en vooral diegene achter de kassa) niks aan doen. Als je dan door je briefgeld gaat.. Kan moeilijk alles met 2 euro's terugbetalen :')
Ik hou er ook niet van als mensen iets van 17 euro kopen en met 50 betalen, te vragen of ze kleiner hebben. Of zelfs kunnen pinnen. Gewoonweg omdat ik niks in mijn la heb. Ik kan er niks aan doen dat jij de 7e klant bent die met 50 betaald.. En daar kun jij ook niks aan doen.
En volgensmij kan niet elke winkel zo muntgeld 'bestellen' of krijgt t elke week. Die moeten t doen met het geld wat ze hebben.. Toch?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:54

Winkels moeten betalen voor het bestellen van kleingeld. Er is ook niks meer irritanter dan 5 klanten met onder de 5 euro alleen met groot geld.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:04

MarlindeRooz schreef:
Wtf zeg, dat snap ik echt niet. :?

Ik pas mijn snelheid aan op de klant, de drukte etc. Op zaterdagmiddag scan ik door en op dinsdagochtend doe ik super rustig zodat de oudjes rustig alles in kunnen pakken en hun praatje kwijt kunnen. :)

Aangezien jij hier bij de ah werkt, vertel mij eens waarom het regelmatig gebeurd dat er 3 cassiere's achter hun kassa zitten te wachten tot er eindelijk een klant is die wil gaan afrekenen? Is dat werkverschaffing ofzo?

Maar hoezo hebben jullie altijd problemen met kleingeld? Krijg je niet gewoon 's morgens een kassa vol kleingeld en krijg je geen nieuwe rol als je vak leeg is? Ik heb dan niet in een supermarkt gewerkt, maar wij hadden er nooit problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:16

Omdat het op sommige momenten nou eenmaal rustig is in een supermarkt? Vijf minuten later staat er weer tien man bij de kassa en dan allemaal oh zo hard zeiken en janken dat er geen extra kassa open is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:19

Dat heeft met de doorstroming te maken. Als er dan 3 klanten tegelijk komen stroomt het allemaal door. Voor de klant misschien onzin maar het heeft allemaal een reden

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:43

anneliesdj schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wtf zeg, dat snap ik echt niet. :?

Ik pas mijn snelheid aan op de klant, de drukte etc. Op zaterdagmiddag scan ik door en op dinsdagochtend doe ik super rustig zodat de oudjes rustig alles in kunnen pakken en hun praatje kwijt kunnen. :)

Aangezien jij hier bij de ah werkt, vertel mij eens waarom het regelmatig gebeurd dat er 3 cassiere's achter hun kassa zitten te wachten tot er eindelijk een klant is die wil gaan afrekenen? Is dat werkverschaffing ofzo?

Maar hoezo hebben jullie altijd problemen met kleingeld? Krijg je niet gewoon 's morgens een kassa vol kleingeld en krijg je geen nieuwe rol als je vak leeg is? Ik heb dan niet in een supermarkt gewerkt, maar wij hadden er nooit problemen mee.

Edit: laat maar :D

Vaak is het dan net even stilte voor de storm, je kan die andere cassieres wel iets anders laten doen, maar waarschijnlijk kan je ze dan meteen weer terugroepen, omdat er dan weer een rij klanten staat en die ene overgebleven cassiere zich uit de naad staat te werken. Dan hoor je weer 'waarom zijn er niet genoeg cassieres?'. Eigenlijk is het gewoon nooit goed in te schatten, gok ik.
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 22-08-15 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:51

Haha ik ken Annelies hoor, die is gewoon heerlijk direct! :D Heb haar een PB gedaan. Zij bedoeld de AH waar ik werk! :P

edit: werkte, heb net mijn laatste dag gehad. :')

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:54

Oh, sorry! Dan ben je vaak inderdaad wat directer ja :D

Ah, hoe was het laatste dagje zo?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:55

verootjoo schreef:
Supervixen schreef:

Ik pin ook altijd alles hoor, maar voor sommige dingen heb je gewoon contant nodig. En ik snap het ook helemaal vanuit de cassières gezien!
Maar het irriteert me ook dat er soms bijna niet aan muntgeld te komen is.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:31

kohtje schreef:

En ik snap niet waarom je niet zou pinnen :+ ;)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:34

pluche_pluus schreef:
kohtje schreef:

Een pinpas is voor de siehieer snap dat dan .. hahaha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:36

Ik vind het vooral erg omslachtig en ingewikkeld om eerst geld bij de bank te halen en het dan naar de supermarkt te brengen. Pff. :')

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:40

Musiess schreef:
pluche_pluus schreef:

Een pinpas is voor de siehieer snap dat dan .. hahaha

Ach ik heb met contant veel beter mijn uitgaven in de hand.
Het is mijn keus toch?
Noem mij maar ouderwets boeien.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:41

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het vooral erg omslachtig en ingewikkeld om eerst geld bij de bank te halen en het dan naar de supermarkt te brengen. Pff. :')

En toch levert dat je weer geld op :D
Contant geld geef je veel bewuster uit.
Zelf pin ik ook altijd hoor maar eigenlijk vind ik mezelf gewoon een sukkel :')

Bij de ah staar trouwens een pinautomaat dus je hoeft niet eerst naar de bank en toch ben ik nog te lui om geld uit de automaat te halen _O-

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:41

MarlindeRooz schreef:

Ik hoef nooit te pinnen omdat mijn klanten ook contant betalen.