Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:12

Ik ben zo zenuwachtig voor mijn gesprek maandag :') Ik heb zelfs al 2 kittens uitgezocht die ik zou willen mocht ik het huisje krijgen _O- (die zijn nu nog maar 1 week oud dus komen pas als alles af is :D )
Kunnen jullie mij een beetje een beeld schetsen hoe een intakegesprek gaat? :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:36

Ik was ook zenuwachtig Flowery, uiteindelijk voor niks want ik heb het appartement gekregen zonder intakegesprek haha, volgens mij zijn ze het gewoon vergeten.

Gisteren de sleutels opgehaald, 's avonds verf en spul gehaald en vandaag druk bezig geweest met ontvetten, schuren, kitten en plamuren :D het is allemaal erg lelijk geworden in de loop der jaren, maar vandaag zijn we een heel eind gekomen. Morgen samen met mijn klusteam beginnen met schilderen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:39

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:11

_Karlijn schreef:
Ik was ook zenuwachtig Flowery, uiteindelijk voor niks want ik heb het appartement gekregen zonder intakegesprek haha, volgens mij zijn ze het gewoon vergeten.

Gisteren de sleutels opgehaald, 's avonds verf en spul gehaald en vandaag druk bezig geweest met ontvetten, schuren, kitten en plamuren :D het is allemaal erg lelijk geworden in de loop der jaren, maar vandaag zijn we een heel eind gekomen. Morgen samen met mijn klusteam beginnen met schilderen :)

Dat is helemaal ideaal!
7 november wordt het al opgeleverd, dus als ik het krijg gaat het allemaal erg snel! :D

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:44

Ik moet er de 7e uit en de sleutels inleveren, nog niets voor mezelf maar ga morgen een woning bezichtigen :j
Flowery, succes maandag!!!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:02

Nou ik heb ook nieuws, de woning was heel leuk :j
Moet wel wat aan gebeuren, maar niet overdreven dingen.
Heb de sleutels meegekregen om zelf nog met mn mams te gaan kijken, en zij en haar aankomend man waren ook heel tevreden.
Besloten daarom om de woning te nemen, morgen avond ga ik tekenen! *\o/*
Foto's volgen snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:02

Gefeliciteerd!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:11

Gefeliciteerd! :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:15

Gefeliciteerd Gowlan!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:07

Wat leuk Gowlan!!

We hebben eindelijk wat meubels in huis. De vloer in de woonkamer ligt vrijwel helemaal, dan alleen de gang nog :D Ik kan echt niet wachten om er echt te gaan wonen..!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:44

Ik heb een huisje toegewezen gekregen *\%/* *\%/* :D :D Vrijdag tekenen en dan krijg ik de sleutels *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:50

*\%/* Gefeli!!

Ik ben weer geveld , het is echt poedersuiker op jezelf dan ><

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:54

Ik wil me hier ook graag melden. Lees al een hele poos mee. Ik kan vanmiddag m'n contract tekenen en dan krijg ik de sleutels.

Woon op dit moment in een nogal slechte buurt dus ben erg blij dat ik uitgeloot was als nummer 1 van de 60 reacties! Huis is van binnen door de woonstichting helemaal aangepakt want de vorige bewoner was al oud en wou niet alles meer qua opknappen van dingen... Dus er zit nu een nieuwe keuken, badkamer en wc in. Alle deuren en radiatoren vervangen. Hele huis is nu goed geïsoleerd, dubbel glas en kunststof kozijnen. Dus ik had het niet beter kunnen treffen! :)

Iedereen die al een huis toegewezen gekregen heeft, gefeliciteerd!!
En voor de mensen die nog op zoek zijn, hoop dat er snel wat op jullie pad komt!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:18

Welkom Kaatje! Klinkt goed, je huis!

Takkie, wat bedoel je?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:34

Ik ga dit weekend beginnen met klussen en ik ben alvast een beetje aan t kijken wat ik kwijt ben aan de 'basis'. Vloeren en muurverf enz.
Hebben jullie nog tips of ideeën wat ik niet moet vergeten te kopen? :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:14

Iedereen gefeliciteerd !! Toch veel mensen die nog redelijk snel een huisje vinden !

Ik krijg volgende week donderdag eindelijk de sleutels!

Ik ben ook aan t kijken voor van alles .. En alles is duur :+
Moest bijna alles nieuw hebben, dus koelkast/vriezer gekocht, wasmachine gekocht, bankstel gekocht met tafel, bed gekocht, magnetron gekocht, laminaatvloer voor hele huis, gasfornuis, vaatwasser en oven.

En moet nog wel meer dingen hebben ... Ben tot nu toe denk ik al 6000 euro kwijt :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:19

Babsiej schreef:
Iedereen gefeliciteerd !! Toch veel mensen die nog redelijk snel een huisje vinden !

Ik krijg volgende week donderdag eindelijk de sleutels!

Ik ben ook aan t kijken voor van alles .. En alles is duur :+
Moest bijna alles nieuw hebben, dus koelkast/vriezer gekocht, wasmachine gekocht, bankstel gekocht met tafel, bed gekocht, magnetron gekocht, laminaatvloer voor hele huis, gasfornuis, vaatwasser en oven.

En moet nog wel meer dingen hebben ... Ben tot nu toe denk ik al 6000 euro kwijt :')

6000 euro?! := Ik hoop onder de 2000 euro te blijven. Maar het is ook een studiotje en ik ben niet van plan er jaaaaren te blijven wonen :) Dus ik ga voornamelijk alle kringloopwinkels af voor spullen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:20

Mijn huis is voor robd de 5p0 ingericht en vloer betaalden ouders eerst := , had her en der al wat.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:33

Ja dit is voor mij wel een huis waar ik langer in wil wonen.
En moet bijna alles nieuw kopen. Mijn ex wil bijna alles houden en ik heb geen zin om er over te discussiëren terwijl ik er wel net zoveel recht op heb :(

Ik neem wel de tv mee en de condensdroger }> :D

Ik moet nog gordijnen overal, wil nog een vloerkleed, open haardje, moet nog trapbekleding..

Voor 500 zou ik ook wel willen, alleen mn wasmachine was al duurder :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:54

Wasmasjien was 80 , geen geld voor nieuwe :P . Oh meest dure was fornuis , die moest nieuw en oven dus ik kreeg extra geld eind december en toen wist ik het wel := . Gordijnen van zus , bank van facebook. Dressoir en tv had ik , salontafel van zus stoelen van MP 10tje voor 6. Krabpaal ook facebook :+ , bed was er en verder veel van ouders oh en ik had op de dag dat ik sleutel kreeg een koelkast gewonnen :D . 16 december is mijn dag van geluk sinds dien :+

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:28

Oh hier hadden wij het allemaal ook niet duur :D

Het duurste is waarschijnlijk de wasmachine maar die hebben we gekregen van mijn schoonouders. Verder hebben we bijna alles van marktplaats en de kringloop.
Bijvoorbeeld een eetkamerset voor €23,- bij de kringloop, evenals een prima gasfornuis voor €50,- en aantal zo goed als nieuwe ikea meubelen voor 50% van de nieuwprijs op marktplaats gevonden :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:07

Oh ja ik koop alles wel nieuw in de winkel. Nieuw huis, nieuwe start.

Maar wel een keer kijken bij de kringloop kan natuurlijk geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:16

ALs je het kan doen , wat let je :) . Maar ik had echt niks eigenlijk op de spaar , ja de huur en een potje voor wat verf := . Had in mijn citybox wel lopen hamsteren

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:31

Hoi!

Ik wil ook graag meelezen met jullie :)
Heb een jaar lang gezocht naar huisjes om in te gaan samen wonen (rare zin?), uiteindelijk werd ik helemaal gek van elke dag alle sites afzoeken en niks vinden of nergens voor in aanmerking komen.
Maar eind augustus dit jaar hebben we eindelijk iets gevonden! Het is nieuwbouw dus nu nog niet klaar, we konden ook niet bezichtigen voor we het contract gingen tekenen. Heel raar was dat! Paar weekjes geleden hebben we het voor het eerst mogen zien en het is heel leuk in het echt :)

28 November krijgen we de sleutel en die dag zijn we precies 4 jaar bij elkaar, toevallig!
Het is wel maar heel klein, maar als we het slim inrichten komt dat vast goed. Ik heb de plattegrond nagetekend in een programmaatje en via daar al wezen inrichten, kan heel makkelijk op schaal en ook 3D te bekijken.

Voor mijn gevoel moet ik wel echt héél erg veel regelen en ik vind het heel erg spannend, we wonen allebei nog thuis. We verhuizen ook nog eens naar een andere stad waar ik niemand ken, mijn paard gaat gelukkig wel mee.

Qua uitzet hebben we al een heleboel. Bank kopen we als we de sleutel krijgen en ik wil een mooi TV-meubel, twijfel alleen nog over de kleur. Het huisje is klein, maar de vloer en muren zijn heel licht en het plafond heel hoog.
Zal ik een wit meubel nemen of zwartbruin? De bank wordt antraciet, net als de keuken die in de woonkamer staat. Eetkamerstoelen zijn ook antraciet.

Deze wil ik graag, maar ja welke dan..? De muur waar hij tegenaan komt te staan heeft een soort white/grey-wash planken als behang.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:35

Denk toch de witte... , al is dat snel klinish maar de zwarte is zo donker..

ik moet op handen zitten , in de aso buurt in ouderlijk dorp staat een mooi groot appartementje vrij. 2 slaapkamers , aparte wc en douche en recent opgeknapt . Maar moet van mezelf wachten tot mei voor een huisje maar deze is zo wow haha