vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:55

Je bent een topper! Onthoud dat en inderdaad schouders eronder en nog eventjes doorzetten! Hopelijk wordt het snel verkocht, en kun je je eigen leven weer gaan opbouwen in je eigen huisje en met je echte vrienden en lieve familie

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:15

even een stomme vraag...
maar waarom blijft je ex in het huis. Kan je hem er niet uit krijgen toevallig? waarom hij en niet jij in het huis?
snap dat jij bent weggegaan, maar vraag me af hoe dat wettelijk is geregeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:41

ts, hoe is het nu met je?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:48

Het gaat. Zit momenteel wel een beetje in een dipje eerlijk gezegd.
Vrijdag komen er mensen kijken bij mijn paard en ze willen meteen de trailer mee nemen zodat, als het klikt, ze hem meteen mee kunnen nemen ;(
Ik vind dit zo ongelooflijk moeilijk en merk dat ik mezelf daardoor weer meer tegen houd. Ik loop ook om de haverklap te janken, maar dat is ff niet anders.
Verder ben ik nog op zoek naar een huisje voor 1 van mijn poezen. Dus als iemand iets weet...

Dadelijk weer met mijn cv op pad. Heb nog niet alle uitzendbureau's gehad en ik wil echt werk gaan vinden!
Ben ook steeds een beetje uitzet aan het verzamelen. 1 oktober komt al aardig dicht bij en zoveel heb ik nog niet :n
Maar goed: liever een kaal huisje dan helemaal geen :j

Nog iets leuks: ik heb gisteren weer een date gehad :) Al een paar keer nu met dezelfde jongen. Vind hem ook wel écht leuk. Al irriteer ik mezelf aan hoe onzeker ik ben over mezelf en of ik het wel goed doe. En ik vind hem wel echt leuk, maar of hij dat zelfde heeft... :?
Hij weet ook nog niks van dit alles... ben bang om hem af te schrikken :\
Ik probeer alles een beetje los te laten en maar gewoon op me af te laten komen, maar dat lukt maar met vlagen.

Maar goed, al met al: ik leef nog steeds en kom nog steeds de dag door. Ik heb wel weer even een schop onder m'n kont nodig om weer alles te doen wat ik moet doen, maar oké.

@superwoman: Ik zou er kunnen gaan zitten, maar hem wegsturen zal niet gaan aangezien hij evenveel recht heeft om daar te zijn. Ik wil er alleen niet zitten. Het is verder van mijn familie en vrienden af en te dicht bij hem en zijn ouders. Daarnaast zal ik dan ook elektra en dat soort dingen moeten gaan betalen omdat ik dan het woongenot heb.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:00

Wat moeilijk is het ook met je paard, maar uiteindelijk doe je het wel om een goede reden. Je kan hem beter "gecontroleerd" kwijt raken dan dat hij in beslag wordt genomen.

Mocht je voor je uitzet nog iets nodig hebben, ik weet niet in welke regio je woont, maar er zijn op fb veel weggeef hoeken.

En als je rond december een bank nodig hebt, dan heb ik er 1 staan. Niet super mooi meer maar ik heb zelf 2 fleece kleden aan elkaar genaaid en nu ziet 'ie er super uit.

Ik vind in je post dat je veel sterker lijkt. Ik kan me amper voorstellen hoe het is om door zo'n vreselijk break-up te gaan, maar volgens mij kom jij er alleen maar sterker uit.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:49

some1 schreef:
Ik heb net samen met mijn moeder de huurovereenkomst getekend en woensdag 1 oktober krijg ik de sleutel van mijn eigen appartementje. Daar ben ik dan weer super blij mee.
Nu helaas wel ruzie met mijn moeder want die wil eigenlijk dat ik niet mijn beide katten mee neem maar slechts 1. En zelfs dat liever niet maar ze weet dat dat écht niet gebeurd.)

Kan je moeder ze dan toch niet allebei houden?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 08:29

Wat heb je allemaal nog nodig voor je uitzet?
Misschien kunnen we op bokt wat voor je betekenen...?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:18

Via Linnie050's link in het weggeeftopic hier terecht gekomen, en sorry ik heb niet alles gelezen (alleen de eerste post en de laatste 2 pagina's)

Wat kun je gebruiken qua uitzet?
Ik ben nl behoorlijk aan het leeghalen/opruimen, het zijn geen 'mooie' spullen maar nog wel bruikbaar, zodat je evt. iets hebt om mee te starten.
Heb bijv. nog een (bakbeest van een) tv staan (geen flatscreen dus, maar ... hij doet het :))
Een rood 2 zitter bankstel met 2 bijpassende stoeltjes, klein zithoekje dus, er zitten wel wat vlekjes in maar die gaan er helaas niet meer uit. En evt. vanaf nov/dec een 3 zitter zwart leren bankstel, maar daar zit wel een (behoorlijke) scheur in de zitting en ik heb er zelf een grand foullard over.
Rieten/rotan kastje/badkamermeubeltje (vermoed ik, met 4 laadjes.
Grote metalen vuilnisbak/wasmand, deksel is helaas kwijt, is schoon, is als wasmand gebruikt nl.
Vervoer zul je dan echter zelf moeten regelen, ik heb helaas geen auto en kan je daarbij niet helpen

Mocht je evt. interesse hebben kun je een pbtje sturen dan zet ik wat je wilt even op de foto, zodat je misschien beter een beslissing kunt maken

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:44

Ik ben benieuwd wat je inderdaad allemaal nog nodig hebt, wellicht hebben wij ook nog wel wat liggen!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:58

Ik weet niet waar je ongeveer vandaan komt?
Ben zelf ook aan het verhuizen dus wil wel kijken of ik nog spullen voor je heb.
Heb in ieder geval een nachtkastje met twee laden, dus mocht je daar wat aan hebben..

Ik kan het niet brengen of verzendkosten betalen, ben ook net mijn baan kwijt.
Maar wil altijd kijken of ik nog spullen voor je heb.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:14

TS, goed bezig! Ik zou alleen de katten niet uit elkaar halen. Ze kunnen zo elkaar bezig houden, een kat alleen is niet gelukkig als hij dat niet gewend is. Deze kennen elkaar, ik zou ze dan of beiden herplaatsen of beiden houden maar niet uit elkaar.
Ik vind het wel erg leuk dat mensen hier al huisraad voor je aanbieden. Zo zie je maar dat een forum best goed kan zijn!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:40

Wat de katten betreft ben ik het inderdaad met Diane eens! En ik weet niet of ik nou in de war ben met een ander topic, maar ik dacht dat je moeder ze graag wou houden, maar dat jij ze juist zelf mee wou nemen? Kunnen ze dan niet gewoon beiden bij je moeder blijven?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 12:14

Weer even een update:
Mijn paard is verkocht ;( Hij is naar een ontzettend goed huis gegaan en op de foto's ziet hij er ontzettend blij uit. Het is wel raar zo en ontzettend moeilijk maar wel beter. Het ging ook wel erg snel.
Vrijdag zijn ze voor het eerst komen kijken en ze hebben hem gelijk mee genomen.

Wat de poezen betreft: ze zitten bij een vriendin en die wil ze wel houden (of 1 houden) maar dan moet ik er wel voor blijven betalen. Dus voorlopig gaan ze met mij mee en ik hoop dat ik ze gewoon beide kan houden. Ga het in ieder geval wel proberen.

Wat het huis betreft heb ik ook nieuws!! De moeder van mijn ex is aan het kijken of het mogelijk is dat haar BV het huis koopt zodat mijn ex het kan gaan huren. Ik hoop dat dit inderdaad een mogelijkheid is, dan ben ik er echt bijna klaar mee :D

Verder heb ik net gesolliciteerd voor een baan als verkoopmedewerkster bij een ruitersportzaak via een uitzendbureau. Heb ze ook gebeld omdat ik mijn cv niet kon uploaden. Hij was net bezig met reageren op een aantal andere kandidaten, maar ik ben de enige die ook echt ervaring heeft met paarden. Ik klonk perfect zei hij *\o/*
Nu hopen dat dat dan ook echt iets wordt.
Heb voor het eerst sinds lange tijd weer het gevoel dat aan alles echt een eind gaat komen en het nu langzaamaan beter zal gaan :))

Morgen de sleutel van mijn appartement...
Ik heb al:
- 1 eettafel met stoelen
- salontafel
- bed
- open kast (zo'n vakjeskast van de ikea)
- mini tv
- service
- bestek
- mogelijk een slaapbank maar dat moet ik nog ff afwachten.

Ik moet nog:
- pannen
- keukengerei
- mogelijk een bank
- kledingkast
- badkamerspul
- spiegel
En wat meer kleinere dingen :)

Ik hoop echt dat dit het begin is van een betere tijd :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:10

*\o/* *\o/* *\o/*

Toch wel een fijne update. Ik gun je van harte dat je de komende tijd in wat rustiger vaarwater komt en dat er nog meer leuke dingen gaan gebeuren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:12

Wat een super fijne update (ondanks dat het van je paard aan de ene kant ook heel erg verdrietig is). Hopelijk pakt het goed uit met de verkoop van het huis, dat zou echt super zijn, het is je gegund!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:09

Oh dat zou wel een oplossing zijn als die ouders het huis kopen! Hoop het voor je meid!!!

Natuurlijk onwijs zuur van je paard, maar fijn dat je het idee hebt dat hij op zijn plekje is.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:56

Dat zijn wel een hoop veranderingen,maar op de verkoop van je paard na :(:) , wel allemaal goede veranderingen. En een baan in een ruitersport zaak klinkt wel als een hele leuke baan. Hoop dat je aangenomen word, je verdient het.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:44

Klinkt ondanks de verkoop van je paard toch als een vrij positieve update! Ga voor je duimen dat het huis idd op die manier verkocht kan worden, iedereen blij!

Fijn dat je een goed plekje voor je paard hebt gevonden maar kan me voorstellen dat dat wel heel moeilijk is!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:51

:(:) :(:) ts.

Eventueel heb ik nog 2 groene leren fauteuils voor je :)
Niet meer supermooi, maar ze zitten heerlijk .

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:12

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:45

Verkoop van je paard is inderdaad snel gegaan zeg!
Fijn dat ze nog foto's gestuurd hebben ondanks dat het erg dubbel is.

Ga duimen dat het huis nu snel verkocht wordt.
Dit zou een goede oplossing zijn en kan je ex niet moeilijk/kinderachtig blijven doen.

Hoop dat je positie fnieuws vna het uizendbureau krijgt en op gesprek mag komen!

Wat fijn dat mensen je hier al spullen kunnen aanbieden.
Hoop dat er wat tussen zit voor je en je weer een goed begin hebt in je nieuwe huis.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:54

Fijne update idd ! Heb je verhaal vanaf het begin gevolgd maar nooit gereageerd.
Wat moeilijk met je paard, maargoed beter dat het snel gaat, je kunt het ergste maar gehad hebben. Qua spulletjes ben je al een heel eind.

Je kunt voor de overige spullen ook eens kijken bij Action en Marktplaats, hier kun je vaak voor een leuk budget nog prima spullen kopen welke je later als je weer wat meer budget hebt altijd nog kunt vervangen.

Zo heb ik toen een grote mooie bank gekocht voor en paar tientjes, een reinigingsapparaat gehuurd en een halve dag zitten schrobben. Maar het resultaat mocht er zijn, ik had een nieuwe ogende bank die ik in de winkel never nooit niet had kunnen betalen !

Voor kasten zijn ze vaak bij bouwmarkten of Leenbakker nog net wat voordeliger dan Ikea of dergelijks. En deze zijn prima te gebruiken.

Ik ga voor je duimen dat de baan bij de paardensportzaak iets wordt :D !

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:59

Even een dikke knuffel :(:) Wat een onwijs dappere beslissing om je paard een nieuw maatje te gunnen ondanks dat je hem zelf eigenlijk niet kan missen. Dat kan niet iedereen en het laat zien wat een powervrouw je eigenlijk bent !!!!
Nu richten op je nieuwe plekje !
Qua katten.. je moeder wilde er toch een ? Wellicht een optie als het even niet gaat.
Kom op kanjer jij komt er wel !

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:00

Super dat je paard is verkocht en dat hij het goed heeft. Ookal is het onwijs dubbel voor jou maar dit is wel het verstandigste besluit. dat weet ik zeker!
Mooi dat je een huisje en je spullen aardig goed voor elkaar hebt weer!

Hoop dat je een baan vind en lekker je eigen ding kan gaan doen.
als je het huis kwijt bent, heb je helemaal niks meer met je ex te schaften en kun je echt orde op zaken stellen.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 09:10

Hoi allemaal,

Ik dacht: ik zal weer eens een update plaatsen :j

Ben druk bezig in het appartement om er zo snel mogelijk in te gaan (mogelijk vanavond eerste nacht daar).
Ik vind het spannend maar wel ook ontzettend leuk :j
M'n meubels zijn echt een bij elkaar geraapt zooitje :') maar dat is niet erg. Als ik een keer een beetje geld overhoud ga ik gewoon alles schuren en verven zodat het toch een beetje bij elkaar past :j En sommige dingen zullen tzt ook vervangen worden :)

Gisteren weer wat foto's ontvangen van mijn paard... Hij doet het ontzettend goed daar, maar ik mis hem zo verschrikkelijk ;( Ik droom veel over hem en heb de laatste tijd ook weer meer last van nachtmerries. Over m'n paard, m'n ex en eigenlijk over alles.

Met mijn ex heb ik momenteel weinig contact en dat vind ik ook wel prima zo :j
De openhuizendag is niemand komen kijken helaas.
Ik heb namelijk niet zo'n vertrouwen in het plan van zijn moeders bv aangezien hij zei: dat gaat wel een tijd duren.
Veel betaal ik niet meer aan de hypotheek. Heb er het geld simpelweg niet meer voor sinds ik 1 baan kwijt ben. Ik hoop wel dat ze er daardoor wat meer haast bij krijgen om het te regelen.

Maar we zullen zien. Deze week weer even de bank bellen om zelf een beetje op de hoogte te blijven en hun op de hoogte te houden.

Verder ben ik weer aan het dichten geslagen, wat goed is in mijn geval :j. Daarmee kan ik heel goed mijn emoties en twijfels enzo uiten. Ik heb het lange tijd niet gekunt omdat het te veel was :j
Vind m'n gedichten zelf altijd stom, maar m'n moeder vind ze goed en de meeste andere die het lezen ook dus zal toch niet zo stom zijn als ik denk :')
Nu ga ik mijn moeder en haar portemonee mee nemen naar de woonboulevard voor nog wat lampen :P