Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar ja, ik snap je punt wel hoor!

DromenLies schreef:Ik voel me ineens niet meer zo thuis, begrepen en gesteund in dit topic eerlijk gezegd.

Ik hoef echt geen Nederlander meer. 

). Op zich heb ik daar niet zoveel problemen mee omdat het me dan toch de ervaring op een kliniek hier kan geven die ik nu natuurlijk niet heb en dat zou het in de toekomst misschien wat makkelijker maken. Maar goed, mijn vriend wil eigenlijk niet dat ik blijf met een onbetaalde baan (autoverzekering ed zou dan worden gedekt door mijn moeder), echter ondanks mijn spaargeld is een sponsorship aanvraag ook niet goedkoop en zou ik wrs outland aanvraag moeten doen omdat ik daarna echt geen geld meer heb om te blijven (kan rustig 1-1,5 jaar duren voor het wordt goedgekeurd). Maar dan zit je weer met dat als ze een interview willen we allebei naar de ambassade in Europa moeten (weet niet of het dan Amsterdam of Wenen is).. Tenzij ik na indienen aanvraag (als je al een werkvergunning hebt iig) gewoon van baan zou mogen wisselen terwijl de vergunning voorheen beperkt was. Als je namelijk je aanvraag indient terwijl je nog een andere werkvergunning hebt wordt deze voor zover ik weet verlengt totdat er een uitspraak wordt gedaan over je sponsorship. Een open werkvergunning aanvragen kan nu namelijk niet meer (dat kon tot een paar jaar terug nog wel icm sponsorship) maar dat zou ik nog eens uit moeten zoeken... Dat zou evt meer opties op blijven en inland sponsorship kunnen geven zit ik net te verzinnen..
) al die chinezen en pakistanen zonder al teveel problemen hele families over kunnen halen. Of doe gewoon of je een vluchteling bent..

Hoewel ik stiekem wel een beetje jaloers ben op iedereen in Canada, ik wil daar echt heel graag weer een keer naartoe. Kan me heel goed voorstellen dat je je daar thuis voelt.
Dat betekent tegelijkertijd wel dat er een kans bestaat dat hij volgend jaar in Amsterdam kan komen werken (en anders ga ik een jaar als au pair naar Engeland, dat wilde ik sowieso al doen), maar toch. Meh.. Het zal ook niet helpen dat ik sinds gisteravond met koorts op bed lig
Stomme vraag trouwens, maar vanaf waar vlieg jij meestal en met welke maatschappij, naar Athene?
Gister was er een aardbeving op Kefalonia. Best wel een zware. Op Zakynthos was hij ook te voelen. Dan vind ik het toch wel fijn om even wat van hem te horen, krijg ik echt uren later een berichtje terug. Maar goed, het went
Hij heeft thuis inderdaad ook geen internet. Heel jammer. Skypen zou inderdaad super zijn als dat mogelijk was. Kun je elkaar toch even zien.
ze wil me helpen met mn permit dus dat zou goed moeten komen
eindelijk! Want het gaf zeker een hoop stress wat zich de laatste tijd ook steeds vaker en sneller op Adam afreageerde. Arm jong
zeker omdat ik vanaf begin oktober tot afgelopen week heel veel sollicitatie brieven heb geschreven, gemaild en afgegeven. Ik heb ook vrij veel mails terug en interviews gehad en toch wordt het elke keer niks. Dat ik niet geregistreerd sta als DA ass hier maakt het dan natuurlijk niet makkelijker...
afgelopen weekend de tweede sneeuwstorm van het jaar gehad, gister gingen eindelijk langszaamaan alle wegen weer open, maar vanmorgen was het weer raak. Nummer 3 is, zoals verwacht, er dus ook al.. Gelukkig gaat de begrafenis deze keer wel door maar nu moet BF zn broertje morgen zn laatste examen maken (ipv vandaag, nu maar hopen dat dat doorgaat anders hebben we een probleem) want s avonds vliegt hij. Als iig zn vlucht niet gecanceled wordt.. Door al het gedoe heeft vriendlief nu wel vrij gekregen van werk en wat diensten geruild waardoor hij nu bijna twee weken thuis is dus dat is op zich wel heel fijn 
Voor NL begrippen ver weg, maar voor hier eigenlijk min of meer om de hoek :p.
Hoorde het inderdaad van die aardbeving! Skype is heel fijn inderdaad, hoewel ik daarna meestal de rest van de avond echt niet te genieten ben, haha.