Geesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:49

Petrichor schreef:
Eline niet alles is een geest. ;)

hahaha ik schrok me dood :') ik zat verhalen te lezen over geesten en opeens begon dat muziekje :')

ElineR

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:53

Dat zinnetje "eline, niet alles is een geest" heb ik trouwens al zo ontzettend vaak gehoord :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:55

Nou misschien moet je dat dan maar eens denken als je wat hoort.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:57

Als bij mij ineens de muziek aangaat op mijn laptop dan vlieg ik ook een halve meter omhoog hoor.
Soms heb je weleens van die sites waarop ergens een advertentie met geluid zit verstopt, nouja, dan kun je mij wegdragen. :') (maar dat zijn dan uiteraard geen geesten)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:05

Petrichor schreef:
Nou misschien moet je dat dan maar eens denken als je wat hoort.

tja, onverklaarbare dingen, dan kan je veel denken

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:13

Hoe gaat het hier met iedereen?

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:33

Goed! Ik ben 's nachts gelukkig niet meer wakker geworden!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:29

Hoe heb je dat opgelost? :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:49

Mijn moeder heeft net iets ontzettend engs meegemaakt :\

Zowel mijn moeder als ik zijn er van overtuigd dat er geesten ronddwalen in haar huis. In de kelder zit een ruimte waar de haren op je lichaam letterlijk overeind staan als je er passeert, en waar het ijs koud is. Ook heeft ze al een aantal keer gehad dat er plots een ventilator aan schiet, een deur opengaat uit het niets, noem maar op. Ze is er wel erg nuchter in, en is er eigenlijk niet bang - behalve dus daar in de kelder, die ruimte wordt gemeden.

Mijn zusje (9 jaar) lijkt nergens last van te hebben en is ook echt een heel nuchter kind. Mijn broertje is echter - net als ik - sinds hij ieniemienie klein was bang van het donker, en durft 's nachts niet alleen slapen. Hij is nu twaalf en deelt een kamer met zijn zusje. Het is ook sowieso een enorm gevoelig kind, ook voor spanningen en sferen.

Mijn moeder moest laat werken en kwam net thuis, mijn broertje hoort haar, wilde net zijn pyjama aan doen, maar komt snel naar beneden in zijn ondergoed om nog een boterham te vragen aan mijn moeder. Hij gaat terug naar boven, naar zijn kamer. Mijn moeder wil de trap op gaan, en hoort de trap kraken en hoort voetstappen. Mijn broertje vindt het leuk om mensen te doen verschieten, maar is er wel slecht in, want je ziet en hoort hem altijd :P In de weerspiegeling van de glazen deur van de kast, ziet ze hem via de draaitrap naar beneden sluipen, in zijn ondergoed. Mijn moeder zegt meteen: "Ik heb je wel gezien hoor, wees nou stil, de rest slaapt al". Ze gaat de trap verder op, maar mijn broertje stond helemaal niet op de trap. Ze schrikt enorm, rent naar zijn kamer, en ja hoor, broertje is meteen in zijn bed gaan liggen, en was nog wat bezig op zijn IPad. Zijn zus bevestigde dat hij helemaal niet nog eens naar beneden was geweest, en ze schrokken zelfs van de vraag, want dachten meteen dat er iets aan de hand is.

Mijn moeder heeft er niets meer van gezegd, maar een beschermende steen, en een kruisje aan een ketting op hun nachttafel gelegd, en heeft in de gang geroepen dat alle geesten haar kinderen met rust moeten laten.

Ik moet eerlijk bekennen wel een beetje in paniek te zijn nu... Iemand een idee wat dit zou kunnen betekenen? Het staat buiten kijf dat mijn broertje er niet om liegt, en mijn moeder beweert echt dat ze hém zag in het spiegelbeeld.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:51

Jeetje, wat een verhaal. Dat zal schrikken zijn!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:53

Ik heb zelfs onmiddellijk gesmst naar mijn broertje of alles oke was (ik dacht, oh nee, er is toch niets ernstigs gebeurd?). Bah bah bah...

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:16

Pff wat een verhalen hier!

Ik voel veel dingen aan op intuitie dacht ik altijd maar ik denk dat ik heel onbewust signalen oppik, vooral van mijn paard. Als er iets is kunnen 100 mensen iets anders beweren maar zelf heb in het bij het rechte eind.
Op stal trek ik altijd vogels aan als er iets aan de hand is of ik me zorgen maak. Er zit een uiltje in de binnenbak die dan zelfs overdag langs komt vliegen terwijl niemand hem verder gezien heeft ooit.

Voor 2 weken geleden heb ik de aanwezigheid van onze pas overleden kat gevoeld. Hij was aangereden en aan de buitenkant alleen gewond aan zijn kop. Ik liep 2 dagen later door de tuin langs het plekje waar hij altijd lag en kreeg ineens knallende hoofdpijn.

Ik heb me er nooit echt in verdiept, mijn moeder wat meer en bij haar melden zich mensen die het licht niet kunnen vinden. Ze is een tijdje voor familieleden naar een paragnost geweest en ze heeft een aantal keren gehad dat ze iemand door de gang hoorde lopen terwijl er niemand thuis was of dat ze de deur beneden in de winkel dicht hoorde gaan. Dan vroeg ze een week later of er weer mensen waren in huis en kon die persoon ze naar het licht helpen. Mijn moeder vindt dat helemaal niet eng. Ik denk dat ik er wel van zou schrikken.

En ik las net over radio's en laptops die geluid maken. Mijn boxen van de computer als ik ze aan laat staan kraken 's nachts en het is dan ook net of je er iemand door hoort praten, alleen niet verstaanbaar. Nooit iets achter gezocht en uit gezet als ik het hoorde. Dacht altijd dat de boxen dan vaag een radio frequentie oppikten maar volgens mijn vriend kan dat niet. Wat het wel is weet ik dus niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:34

Geest zit nog steeds bij in huis.

Maar we hebben weer iets heel mafs meegemaakt. Onze berner hond is 2 juli zeer plots overleden. Groot gemis natuurlijk!

Alleen mams voelde zich niet veilig zonder grote hond in huis. En ook geen prettige gedachte dat zij straks aan werk is en zusje slaapt alleen thuis.

Dus besloten dat ze voor een mechelse herder wou gaan. Normaal ben je wel aantal weken opzoek voordat je een goede fokker hebt. Maar vrijdag(4 juli) zag ze aan advertentie staan. Een pup uit een zeer goede werklijn. Maar twijfelde nog een beetje. Om 14.35 kreeg ze een enorme drang dat ze moest bellen. En klikte meteen goed met de fokker. En zaterdag avond heeft ze de pup opgehaald.

En nu kreeg ze dinsdag een kaartje in huis dat Cai 4 juli om 14.35 is gecremeerd.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:29

love_western schreef:
Geest zit nog steeds bij in huis.

Maar we hebben weer iets heel mafs meegemaakt. Onze berner hond is 2 juli zeer plots overleden. Groot gemis natuurlijk!

Alleen mams voelde zich niet veilig zonder grote hond in huis. En ook geen prettige gedachte dat zij straks aan werk is en zusje slaapt alleen thuis.

Dus besloten dat ze voor een mechelse herder wou gaan. Normaal ben je wel aantal weken opzoek voordat je een goede fokker hebt. Maar vrijdag(4 juli) zag ze aan advertentie staan. Een pup uit een zeer goede werklijn. Maar twijfelde nog een beetje. Om 14.35 kreeg ze een enorme drang dat ze moest bellen. En klikte meteen goed met de fokker. En zaterdag avond heeft ze de pup opgehaald.

En nu kreeg ze dinsdag een kaartje in huis dat Cai 4 juli om 14.35 is gecremeerd.

Wow... kippenvel :oo

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 17:32

Haha oh, waarom heb ik nou gekeken in dit topic. Ben bang nu :P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:42

En het is nog niet eens donker buiten :P

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:12

ik snap alleen het verhaal van love_western niet :=

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:16

Ik ook niet :=

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:42

Hun oude hond is om 14:35 gecremeerd en op dat tijdstip kreeg haar moeder de grote neiging om naar de fokker te bellen, en dus hun nieuwe hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:09

heroes_hell schreef:
Hun oude hond is om 14:35 gecremeerd en op dat tijdstip kreeg haar moeder de grote neiging om naar de fokker te bellen, en dus hun nieuwe hond.

Klopt. Cai is om 4 juli 14.35 gecremeerd. En mijn moeder heeft precies om 4 juli 14.35 voor de eerste keer naar de fokker gebeld. Nadat ze enorm het gevoel kreeg dat ze moest bellen.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:14

Petrichor schreef:
Hoe heb je dat opgelost? :)

Geen idee... Ik heb eigenlijk niks gedaan :+ . Pas zei een vriendin wel dat ze iets op mijn kamer zag... Geen idee of ik dat moet geloven, ik denk het niet... ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:19

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:21

Ik zie geen gezichten..? :)
Om eerlijk te zijn denk ik dat het gewoon kleine stof/waterdeeltjes (?) die in de camera reflecteren door het zonlicht.:)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:23

Dat is gewoon stof. :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:23

Ik zie zulk soort foto's altijd voorbij komen als het over geesten gaat. Ik dacht: HA!!! Een bak vol orbs...

Helaas zijn alle foto's mislukt. Morgen poging 2 :P