Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
RobinBuck schreef:waarom zijn we eigelijk bang voor spinnen?
ik liep net naar boven, laatste tree, HUGE SPIN, schrok me kapot!
mang schreef:Angst voor spinnen heeft iets te maken met de oertijd. Heb het ooit ergens gelezen maar weet nou niet meer precies wat het was
eilleen333 schreef:RobinBuck schreef:waarom zijn we eigelijk bang voor spinnen?
ik liep net naar boven, laatste tree, HUGE SPIN, schrok me kapot!
Omdat het ons wordt aangeleerd dat die dieren eng zijn. Onbewust (of soms bewust) krijgen we dit (helaas) van onze ouders mee. Want als je goed nadenkt is er eigenlijk niets engs aan de nederlandse spinnen.... maar toch ben ik er ook doodsbenauwd voor

Akhal_Teke schreef:Ik zal even uitleggen waarom jouw theorie volgens mij niet klopt en ik er niet op heb gereageerd.
Normaal gesproken stoten de elektronen van een atoom elkaar af waardoor ze niet op de kern (die hen aantrekt) kunnen botsen.
Echter heeft een waterstofatoom heeft slechts 1 elektron, dus geen ander elektron wat voorkomt dat dit elektron op de kern botst..

Raponsje schreef:Faniek schreef:Dat is wel een leuke
Ik wil altijd al is weten waarom ze bomen langs wegen zetten waardoor er altijd weer ongelukken ontstaan door tegen die bewuste boom te rijden i.p.v. dat je in het weiland tot stilstand komt.
Heeft dat niet te maken met dat je een x aantal bomen / natuur moet hebben en naast de weg een mooie "opbergplek" daarvoor is?
Misschien ook om aan te geven dat de weg daar op houd.
------------
Ik wil heel graag weten hoe iemand die doof is een alarm zet.
Zelf heb ik bijvoorbeeld zo'n wake up light probeert maar daar slaap ik dwars doorheen.
.
Welke soort ijzer zit er dan precies in spinazie en welke in een hoefijzer
. Akhal_Teke schreef:Ik zal even uitleggen waarom jouw theorie volgens mij niet klopt en ik er niet op heb gereageerd.
Normaal gesproken stoten de elektronen van een atoom elkaar af waardoor ze niet op de kern (die hen aantrekt) kunnen botsen.
Echter heeft een waterstofatoom heeft slechts 1 elektron, dus geen ander elektron wat voorkomt dat dit elektron op de kern botst..
RobinBuck schreef:Szan schreef:
wat zijn corsages? is dat het meervoud van corset?
Dat zijn die soort 'bloemetjes' () die bij bruiloften op de kleding gespeld worden.