Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:57

wat zijn corsages? is dat het meervoud van corset?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:58

RobinBuck schreef:

Dat zijn die soort 'bloemetjes' ( :') ) die bij bruiloften op de kleding gespeld worden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:59

RobinBuck schreef:
waarom zijn we eigelijk bang voor spinnen?

ik liep net naar boven, laatste tree, HUGE SPIN, schrok me kapot!

Omdat het ons wordt aangeleerd dat die dieren eng zijn. Onbewust (of soms bewust) krijgen we dit (helaas) van onze ouders mee. Want als je goed nadenkt is er eigenlijk niets engs aan de nederlandse spinnen.... maar toch ben ik er ook doodsbenauwd voor ;)

cooper

Waarom willen wij mensen altijd alles maar verklaren? (wetende dat die verklaring ook door een mens zelf 'bedacht/verzonnen' is?')

RobinBuck

Szan schreef:
RobinBuck schreef:

Dat zijn die soort 'bloemetjes' ( :') ) die bij bruiloften op de kleding gespeld worden.

die kleintjes?

mang

Angst voor spinnen heeft iets te maken met de oertijd. Heb het ooit ergens gelezen maar weet nou niet meer precies wat het was :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:00

RobinBuck schreef:
die kleintjes?

Precies, die kleintjes. Een heel boeket aan je jasje is een beetje zwaar. :j

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:01

Szan schreef:
RobinBuck schreef:
die kleintjes?

Precies, die kleintjes. Een heel boeket aan je jasje is een beetje zwaar. :j

hahah oke, maar worden die bij de ene omhoog en bij de ander omlaag opgespeld?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:02

mang schreef:
Angst voor spinnen heeft iets te maken met de oertijd. Heb het ooit ergens gelezen maar weet nou niet meer precies wat het was :+

Vroeger waren meer spinnen giftig en dodelijk, dus dan is het efficiënter om bang te zijn voor alle spinnen dan een fout maken met de verkeerde spin :')
Je kan bv een baby ook niet laten kruipen over een zelfgemaakte 'klif' (gewoon een donkere ruimte misschien 2 meter diep) met een glazen plaat: instinctief weigert het kindje erover te kruipen. Je leert pas later hoe het echt zit.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-03-13 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Koetjesreep

eilleen333 schreef:
RobinBuck schreef:
waarom zijn we eigelijk bang voor spinnen?

ik liep net naar boven, laatste tree, HUGE SPIN, schrok me kapot!

Omdat het ons wordt aangeleerd dat die dieren eng zijn. Onbewust (of soms bewust) krijgen we dit (helaas) van onze ouders mee. Want als je goed nadenkt is er eigenlijk niets engs aan de nederlandse spinnen.... maar toch ben ik er ook doodsbenauwd voor ;)

Hetzelfde met of iets lekker is of vies.
Ikzelf dronk altijd het beetje vocht uit mijn joghurt potje op, mama zei altijd jakkes! En sinds kort krijg ik ook echt een degou als het net binnen is en ze gedegouteerd naar mij kijkt..

RobinBuck

Roxxiejj schreef:
Als we dan toch in de bruidsfeer blijven:

Waarom is wit de kleur van maagdelijkheid? Waarom niet groen (als in groen als gras :') ) of blauw (nooit een blauwtje gelopen :') )?

ik denk omdat wit er nieuw, schoon, fris uitziet.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:03

Akhal_Teke schreef:
Ik zal even uitleggen waarom jouw theorie volgens mij niet klopt en ik er niet op heb gereageerd.
Normaal gesproken stoten de elektronen van een atoom elkaar af waardoor ze niet op de kern (die hen aantrekt) kunnen botsen.
Echter heeft een waterstofatoom heeft slechts 1 elektron, dus geen ander elektron wat voorkomt dat dit elektron op de kern botst..

Ik ga morgen navragen aan mn scheikunde docent. Zit op een Analistische opleiding waar je de scheikunde of biologische kant op kan :)
Morgen dus antwoord hierop!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:04

Raponsje schreef:
Faniek schreef:
Dat is wel een leuke :))

Ik wil altijd al is weten waarom ze bomen langs wegen zetten waardoor er altijd weer ongelukken ontstaan door tegen die bewuste boom te rijden i.p.v. dat je in het weiland tot stilstand komt.

Heeft dat niet te maken met dat je een x aantal bomen / natuur moet hebben en naast de weg een mooie "opbergplek" daarvoor is?
Misschien ook om aan te geven dat de weg daar op houd.

------------

Ik wil heel graag weten hoe iemand die doof is een alarm zet.
Zelf heb ik bijvoorbeeld zo'n wake up light probeert maar daar slaap ik dwars doorheen.

Mijn schoonbroer is gehoorgestoord en doet 's nachts zijn hoorapparaten uit. Hij heeft een soort van trilplaat onder zijn hoofdkussen dat begint te trillen als hij moet opstaan.

KarmaWitch

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:08

Okee nog een vraag:

Waarom doen ouders altijd lastig over piercings en tatoeages?
Ik wil heus niet mijn hele lichaam eronder hoor, maar ben over een maand 18 en wil van mn verjaardagsgeld een Micro Dermal zetten, is mn moeder het dus niet mee eens...

Ze zit al te zeuren over dat ik een tatoeage wil van heup tot net onder Bh rand...
Ja eerst wou ik voor de mooi 1 boven mn stuit, maar is zo'n trampstamp en wil ik niet.
Dit heeft een betekenis....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:10

Ze proberen je te behoeden voor iets waar je later (in hun optiek) spijt van krijgt. Ouders willen niet dat hun kind iets overkomt, daarom zijn schoonouders soms ook zo lastig. Ze zijn van mening dat je niet perfect genoeg bent voor hun kind ;) .

Maar er is geen logische verklaring voor denk ik. Wanneer je ouders zelf een tatoeage hadden gehad en daar blij mee waren, hadden ze er heel anders over gedacht.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:12

Waarom kan metalen bestek niet in de magnetron, maar spinazie wel? Daar zit toch ook ijzer in?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:14

Dat is een andere soort ijzer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:15

eilleen333 schreef:
Waarom kan metalen bestek niet in de magnetron, maar spinazie wel? Daar zit toch ook ijzer in?

_O- Die vind ik leuk.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:15

Dat er geen metaaldeeltje in zitten had ik door, maar ijzer is toch gewoon Fe2+? Zijn er dan meerdere soorten ijzer moleculen of gaat het om andere moleculen die erbij zitten waardoor het een andere structuur krijgt?
Ik bedoel, dat vraag ik me dan wel weer af ;) Welke soort ijzer zit er dan precies in spinazie en welke in een hoefijzer :P .

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:17

mag metalen bestek niet in de magnetron? wat gebeurd er dan?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:17

Akhal_Teke schreef:
Ik zal even uitleggen waarom jouw theorie volgens mij niet klopt en ik er niet op heb gereageerd.
Normaal gesproken stoten de elektronen van een atoom elkaar af waardoor ze niet op de kern (die hen aantrekt) kunnen botsen.
Echter heeft een waterstofatoom heeft slechts 1 elektron, dus geen ander elektron wat voorkomt dat dit elektron op de kern botst..

Ik heb niet alles gelezen, maar is het niet zo dat onder "normale" omstandigheden een H atoom nooit alleen kan voorkomen, maar altijd in een H2 of meervorm?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:19

Suusie22 schreef:
mag metalen bestek niet in de magnetron? wat gebeurd er dan?

Krijg je een prachtig vuurwerk show in je magnetron :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:20

oh.... wist ik niet. wij hebben zilveren bestek XD dus daarom wist ik het niet XD

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:25

RobinBuck schreef:
Szan schreef:

Niet perse, een corsage is een versiering op je jurk of pak (vaak gedragen bij een gala/bruiloft/sjieke festiviteit). En meestal een bloem (een koppel heeft hetzelfde opgespeld tijdens een gala, de jongen regelt het voor het meisje) maar dit kan ook iets anders zijn.

edit: heb toch maar even op wikipedia gekeken, het is officieel wel een bloem, maar op 'jongeren' gala's (school, vereniging) worden er vaak hippere dingen gegeven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:28

Ik denk dat bij de man de bloem omhoog staat omdat het misschien de potentie van de man weergeeft? :P