Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:40

Alja schreef:
Samy wil efteling kaarten weet ik toevallig ;)
ook nog voor zondag.

Niemand die voor mij op pad wil :+

Klopt, maar inmiddels is het opgelost ... bedankt allemaal!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:55

bromfiets schreef:
*komt binnenvallen* Ik lees hier altijd mee voor de (meestal) leuke verhalen, maar verkoop en koop zelf niet vaak via mp of bokt.

Maar toen ik hier over auto's op mp las bedacht ik me dat bij mij ook het bloed onder m'n nagels werd uitgehaald := Ik had een Seat marbella, vrij duur op marktplaats gezet en gehoopt op biedingen. Er was wat werk aan dus over de prijs kon gewoon gepraat worden. Er was vrij veel belangstelling omdat die autootjes echt bizar goedkoop zijn, zelfs als je ze er duur op zet. Eén man was geinteresseerd om te komen kijken als hij ook op mij mocht rijden en een ander kwam tot drie keer toe op z'n bod terug en het werd iedere keer lager... Hij begon met een bod van 250 en uiteindelijk wilde hij die auto voor 85 euro wel hebben, want ik zou hem anders toch niet kwijtraken. Ik heb hem maar naar de sloop gebracht, gunde hem dat ding echt niet meer en uiteindelijk kreeg ik er op de sloop alsnog 100 euro voor :+

WHUAT?! :') _O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:56

pmarena schreef:
Humja....ook stom zeg -O-

Dat is dan extra *grom* omdat je al extra je best voor haar deed vanwege die 2 weken _-:(

ja spreekt ze niks af dan wil ze gewoon de kamer niet denk ik dan, maar nu wil ze mij nog weer 2 weken laten wachten! :(
nou echt niet he :n
weg is pech!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:18

Auto's is inderdaad altijd een gevoelig punt.. Ik had vorig jaar mijn Opel Corsa op MP staan. Mijn eerste eigen auto'tje dus het ging al met heel veel liefdesverdriet :') Bood er ook iemand ontzettend laag. Keek ik zijn eigen account na.. stonden daar echt een hele stapel kleine auto'tjes op voor best flinke vraagprijzen. Valt ook niet op...

Herinneren jullie mijn Pay Pall vriendin nog? Ik had het boek opnieuw op MP gezet, kreeg ik gisteren ineens een mailtje. Of ik hem toch nog op wou sturen.. ze kon het geld direct over maken. Uur later stond het op m'n rekening :')

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:26

whahhaa geweldig debbie!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:33

hahah wat een stunt!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:21

heb net een ander zadel gekocht, echt fijn en vlot contact met de verkoper, heb vanavond het geld overgemaakt en mevrouw ging het zadel helemaal ingepakt morgen middag al aangetekent verzenden! zo fijn, want het geld staad dan waarschijnlijk nieteens op haar rekening (moet van BE naar NL)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:35

wat fijn dat het zo snel verloopt! Als je het met telebankieren overmaakt, zal zij het morgen al kunnen zien!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 01:04

ik maakte ook wat mee zooo irritant.

ik heb een aantal kledingstukken te koop staan waaronder een kingsland jasje nu heb ik ontzettend veel reacties gekregen op mijn kledingstukken en de polo's o.a.
het jasje zou verkocht worden voor 35 euro ex verzenden en die meid zou het geld zaterdag avond overmaken.

vandaag dus geen geld ontvangen terwijl mijn pakket al klaar stond ingepakt afgewogen en al verzendklaar gemaakt.
stuur ik een mailtje en gewoon geen reactie meer teug krijgen.

daarbij heb ik ook 2 ps3 controllers staan, waarbij iemand interesse had, heel veel over en weer gemailt die man woont 20 km bij mij vandaan, of ik de controllers niet even kon komen brengen want meneer moest anders met openbaar vervoer komen.
ik zeg tegen die meneer voor 40 euro ga ik niet op en neer rijden want dat kost mijn benzine alleen al van mijn auto, maar voor 6,75 verzendkosten kan ik het wel opsturen.
hoor ik gewoon niks meer..
zo not done he dat mensen gewoon niets meer laten horen terwijl je iets reserveert en je 80 andere mailtjes krijgt en moet zeggen dat het voor iemand ander bestemd is die vervolgens zijn/haar afspraak niet nakomt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:33

Ojajoh schreef:
pmarena schreef:
Humja....ook stom zeg -O-

Dat is dan extra *grom* omdat je al extra je best voor haar deed vanwege die 2 weken _-:(

ja spreekt ze niks af dan wil ze gewoon de kamer niet denk ik dan, maar nu wil ze mij nog weer 2 weken laten wachten! :(
nou echt niet he :n
weg is pech!

Ja doeiiiii...mensen die het heel normaal vinden om iemand zo lang te laten wachten, komen vaak hun afspraken niet na valt me op.
Als ze nu echt overkomen alsof ze zich schamen om het te vragen, omdat ze beseffen dat het niet heel netjes is om iemand op je te laten wachten, dan is de kans wel veel groter dat het goed gaat komen. :j

Bromfiets: jeetje mina, lekker is dat :P Op een gegeven moment ben je dat slepende gedoe met al die mafkezen gewoon zat en wil je er vanaf, wel geinig dat je dan nog meer op de sloop kreeg :')

Debbie: ja hoor, nu ineens wel :)) Tjongejonge zeg... als ze dat nu gelijk had geregeld...en het staat er al op ook _O-
Goed man! +:)+

m_p: kan nog goedkomen toch, zoveel tijd is er nog niet overheen :)
Wel stom van die controllers, hij niet de moeite willen doen, dat moet jij maar doen, pffft.
Alsof jouw tijd en geld minder belangrijk is ofzo :?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:35

pmarena schreef:
Ja doeiiiii...mensen die het heel normaal vinden om iemand zo lang te laten wachten, komen vaak hun afspraken niet na valt me op.
Als ze nu echt overkomen alsof ze zich schamen om het te vragen, omdat ze beseffen dat het niet heel netjes is om iemand op je te laten wachten, dan is de kans wel veel groter dat het goed gaat komen. :j

Nou heb ik haar gemaild en gevraagd of ze het niet vreemd vind dat ze maandags al afzegt voor zondags...
krijg ik uiteraard geen antwoord op terwijl ze wel online is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:43

Volgens mij ben ik zo'n bieder waar velen een hekel aan hebben. :+
Maar als ik iets voor de volle mep zou willen kopen had ik het wel bij de winkel gehaald, ik ga niet iets gebruikt kopen voor 10,- minder dan de nieuwprijs. En raar genoeg kom ik die nog veel tegen. Ik bied dat iets minder dan de helft van de nieuwprijs, zodat ik nog een beetje kan stijgen in mijn bod. En dan nog mailtjes krijgen van 'Omdat jij het bent mag je het voor X halen (12,50 minder dan de nieuwprijs)'

Ook hele fijne ervaringen trouwens! Ik kan vanmiddag een gekocht artikel op halen, voor een hele schappelijke prijs. Ook fijn en snel contact met de verkoper gehad en duidelijke afspraken gemaakt. Top dus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:17

Ojajoh schreef:
pmarena schreef:

Nou heb ik haar gemaild en gevraagd of ze het niet vreemd vind dat ze maandags al afzegt voor zondags...
krijg ik uiteraard geen antwoord op terwijl ze wel online is

Hihi, ben benieuwd of je daar nog iets van hoort :P

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:31

ojajoh wat voor kamertje is het :D? PB*

Hier een leuke ervaring van mn moeder, die iets via bol.com had verzonden. Ze had een boek verkocht maar bij de vraagprijs vergeten de verzendkosten te doen. Boek was zo dik dat het via pakketpost moest en ze had er dus 3 euro verlies op gedraaid, maarja eigen domme schuld. Belde het vrouwtje op om haar te bedanken en ze wilde het pakketpost geld overmaken of ze haar rekeningnummer mocht. M'n moeder was er helemaal van ontdaan, dat er nog zulke lieve mensen bestaan zei ze! Lief he :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:48

Heb op BM een advertentie staan voor een rode wintec boom gevraagd en dat ik er 7,50 voor wil betalen. Krijg ik een mailtje van een bokker dat ze er eentje heeft en dat ze er eigenlijk 15 euro voor vraagt maar ik hem voor 7,50 op mag komen halen.

Toevallig is de plaatst van ophalen erg onhandig van mij dus dat meld ik haar dat ik geen interesse heb en dat ik duidelijk in mijn advertentie heb staan dat ik 7,50 wil betalen. Krijg ik weer een mailtje terug dat die van haar niet voor 7,50 weggaat. Best lastig, lezen :p.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:50

Ik begrijp echt geen snars van bovenstaand verhaaltje :))

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:52

corinepgek schreef:
Heb op BM een advertentie staan voor een rode wintec boom gevraagd en dat ik er 7,50 voor wil betalen. Krijg ik een mailtje van een bokker dat ze er eentje heeft en dat ze er eigenlijk 15 euro voor vraagt maar ik hem voor 7,50 op mag komen halen.

Toevallig is de plaatst van ophalen erg onhandig van mij dus dat meld ik haar dat ik geen interesse heb en dat ik duidelijk in mijn advertentie heb staan dat ik 7,50 wil betalen. Krijg ik weer een mailtje terug dat die van haar niet voor 7,50 weggaat. Best lastig, lezen :p.

Je hebt staan dat je €7.50 betalen wil. Je krijgt het aanbod dat je er eentje voor €7.50 mag ophalen. Jij wil niet ophalen, en nu is het de schuld van degene die haar vraagprijs voor jou halveert?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:54

Bokt markt advertenties/adverteerders mogen niet besproken worden.
Alleen marktplaats

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:18

Mri: ik ben geen actieve poster hier maar waarom nu pas hier reactie op? Er word al heeeeeel lang ook ervaringen van de boktmarkt besproken.. En niet alleen maar negatief...

Edit: nu snap ik wel dat t topic over marktplaats hoort te gaan ivm topic titel maar dat er nu pas iets over gezegd wordt vind ik een beetje....laat ;-)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:22

Ik ben hier geen mod maar er zijn volgensmij eerder modopmerkingen geweest dat het bespreken van bokt markt advertenties en bokkers niet de bedoeling is ;)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:14

We mogen alleen geen namen noemen, toch, begreep ik uit die opmerkingen?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:32

Ik heb een oude fiets op MP staan, kreeg net een reactie:

hallo ik wiel deze fiets graag kopen hoeveel kost gr

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:56

Judith_ schreef:
Volgens mij ben ik zo'n bieder waar velen een hekel aan hebben. :+
Maar als ik iets voor de volle mep zou willen kopen had ik het wel bij de winkel gehaald, ik ga niet iets gebruikt kopen voor 10,- minder dan de nieuwprijs. En raar genoeg kom ik die nog veel tegen. Ik bied dat iets minder dan de helft van de nieuwprijs, zodat ik nog een beetje kan stijgen in mijn bod. En dan nog mailtjes krijgen van 'Omdat jij het bent mag je het voor X halen (12,50 minder dan de nieuwprijs)'

Ook hele fijne ervaringen trouwens! Ik kan vanmiddag een gekocht artikel op halen, voor een hele schappelijke prijs. Ook fijn en snel contact met de verkoper gehad en duidelijke afspraken gemaakt. Top dus.

Nou dat vind ik dus ook, ben op zoek naar een longeersingel, nou de prijzen waarvoor het te koop staat... Kan beter een nieuwe kopen, ligt echt maar een paar euro onder de nieuwprijs, sorry maar daar wil ik geen risico voor lopen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:38

Zo, zwikkie boeken erop staan en net een ski jas erop gezet, ik ben benieuwd of ik reacties krijg! :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:27

Shirley schreef:
Ik begrijp echt geen snars van bovenstaand verhaaltje :))

Vjestagirl schreef:
corinepgek schreef:

Je hebt staan dat je €7.50 betalen wil. Je krijgt het aanbod dat je er eentje voor €7.50 mag ophalen. Jij wil niet ophalen, en nu is het de schuld van degene die haar vraagprijs voor jou halveert?

Excuses! Typfout :p. Ze zei dat ze er eigenlijk 15 euro voor vraagt maar ik hem voor 10 euro op mag komen halen. Snap dat jullie er zo niets van snapten :P.