Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:38

Dat is toch wel erg arrogant, wat een verbeelding :))

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:40

Mag ik vragen hoe je gereageerd hebt? :o
Ik zou echt niet serieus op zoiets kunnen reageren :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:43

Ik had een foto gevraagd *-:) !

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:44

Van de boven of onderkant? _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:55

Totaalplaatje <<)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:56

Ik had ook weer zo'n vriendelijk persoon,

werd vrijdag gemaild dat ze een aantal spullen wilde overnemen. dat was prima dus ik een bericht netjes een overzicht gestuurd wat het totaalbedrag word met verzendkosten. daarop kreeg ik deze avond pas mail terug.

echter was 1 artikel net gisteren verkocht, ik had niet verwacht nog reactie te krijgen na 5 dagen. Dus netjes terug gemaild dat die ene al verkocht was maar de rest nog wel beschikbaar was. krijg ik daarop een mail met alleen "ja dan laat maar zitten. "

ik heb maar niets terug gestuurd, kan namelijk niet echt een vriendelijk mailtje meer terug sturen :P

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:56

Ik heb zelf eigenlijk altijd wel goeie ervaringen met beleefde mensen via mp. maar laatst wel iets raars :+
Ik heb een week of 3 laarzen op mp staan en kreeg een mailtje of ik fotos van de zolen wou maken. Ik teruggestuurd dat ik haar die morgen wel zou sturen. Kreeg ik een berichtje terug heel dwingend en claimend met ja en ze niet doorverkopen he!! Dus ik dacht ok whatever.. Ik de volgende dag de fotos gemaild, 2 weken geen reactie.. Krijg ik ineens een berichtje met Hallo je heb ze toch niet verkocht he!!!
Dus ik netjes een mailtje teruggestuurd met nee ik had u gemaild, maar hierbij nogmaals de fotos. Vervolgens nooit meer wat van gehoord :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:58

Dat sommige mensen verwachten dat je iets dagen of weken gaat vasthouden voor ze..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:00

Elma_ schreef:
Ik heb zelf eigenlijk altijd wel goeie ervaringen met beleefde mensen via mp. maar laatst wel iets raars :+
Ik heb een week of 3 laarzen op mp staan en kreeg een mailtje of ik fotos van de zolen wou maken. Ik teruggestuurd dat ik haar die morgen wel zou sturen. Kreeg ik een berichtje terug heel dwingend en claimend met ja en ze niet doorverkopen he!! Dus ik dacht ok whatever.. Ik de volgende dag de fotos gemaild, 2 weken geen reactie.. Krijg ik ineens een berichtje met Hallo je heb ze toch niet verkocht he!!!
Dus ik netjes een mailtje teruggestuurd met nee ik had u gemaild, maar hierbij nogmaals de fotos. Vervolgens nooit meer wat van gehoord :')

Wat een halve zool :))

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:01

Shirley schreef:
Elma_ schreef:

Wat een halve zool :))

Hij drong pas na 2 minuten door _O- :o?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:02

:(:)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:03

Ahh, je leert ermee leven :P

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:04

foxy80 schreef:
Ulrika schreef:
Je nr bij een advertentie zetten word ook gevaarlijk...had gisteren een man aan de telefoon die in natura wilde betalen en iet de natura van een keukenkastje repareren vieze vent bahbah

Simpel "Mijn man rekent wel even met u af!" ~~}>

Haha heb geen man helaas dan was het idd gemakelijker geweest!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:05

Niet tegen 'm zeggen, hoor, dan komt hij zeker langs :))

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:07

Ik wil iets typen maar kan t denk beter voor me houden.. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 23:08

Lieszje schreef:
Dat sommige mensen verwachten dat je iets dagen of weken gaat vasthouden voor ze..

Ik heb weleens iets vastgehouden voor iemand, meer dan n maand. Hij wilde het perse ophalen, maar wel op een bepaalde dag, en ik was juist die dag niet thuis de hele komende maand. Aangeboden het te verzenden, maar dat vertrouwde hij niet. Dus ik het voor hem apart gezet, maandje later gemaild wanneer hij wilde komen: doodse stilte aan de andere kant. Na verscheidene mails gestuurd dat ik het heel aso vond dat hij niet meer antwoorde, en het aan een ander verkocht. Laatste keer dat ik dat doe.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:08

Nee k.zou nie durven lachte me.nou al kapot ma heb wel gezegd dat ie niet nog eens moet bellen want dat k dan de politie inlicht over zijn perverse actie

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:17

Als je iets vast moet houden voor iemand, gewoon een aanbetaling laten doen ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 23:18

Drunksheep schreef:

Dat wilde hij dus niet. Geen geld overmaken en niets verzenden, want daar had hij slechte ervaringen mee. Bij deze heb ik slechte ervaringen met dingen vasthouden.

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:30

Had iemand betaald via internetbankieren, krijg ik net een mail, dat ze tot haar grote schrik een verkeerd rekeningnummer heeft doorgegeven. ze schrijft dat ze me het product sowieso opstuurt. Dus heb het even nagekeken en heb het geld terug gehad wegens niet overeenkomen naam en nummer. Dus heb het weer opnieuw overgemaakt.
Vond het super netjes dat ze het wel sowieso ging opsturen!!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:33

Vjestagirl schreef:
Drunksheep schreef:

Dat wilde hij dus niet. Geen geld overmaken en niets verzenden, want daar had hij slechte ervaringen mee. Bij deze heb ik slechte ervaringen met dingen vasthouden.

Ik wilde net zeggen, óf een aanbetaling, óf niet meer vasthouden dus :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:41

Ik heb ooit via bokt 3 weken (oid) vastgehouden. Ik geloof een kleine aanbetaling en kreeg toen ze haar loon binnen had al heel snel het restant en heb het direct opgestuurd, ik blij, zij blij :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:17

Ik zeg altijd als iemand wil wachten: prima. Maar als er dan iemans anders wel meteen betaalt krijgt die het.. Tot nu toe gelukkig altijd goed gegaan.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:55

Ik zit altijd vol verbazing naar dit topic te lezen, blij zijnde dat mij nog nooit iets overkomen is.
Nu heb ik me voor het eerst verbaasd over hoe mensen met dollar tekens in de ogen kunnen lopen.

Ik ben al een tijdje opzoek naar een passende kat of kitten voor ons. Na het missen van onze vorige kater willen we graag weer een huis bieden, en jawel wij willen graag een pluizebol. Nu is mijn budget voor een kat geen 500 euro, maar een bv Maine Coon mix die tussen de 100-250 zitten wel, en een wat oudere kat is ook niet een probleem.

Zo als gewoonlijk sneup ik regelmatig even op marktplaats, even kijken wat de prijzen voor bepaalde paarden doen en even sneupen naar de katten.. Zo kom ik een advertentie tegen met Maine Coon kittens en moeder poes is te koop. Moet een 100% main coon zijn, maar betwijfel dit aangezien er ook kittens bij zijn die glad harig waren. Maar omdat er geen stamboom bij zit, niet al te duur. Prima, dus ik mailen met de vraag naar wat info over het karakter van de kat, open vragen stellen waar ze dus niet antwoord kan geven in de richting die ik zoek. (wij zoeken namelijk een echte huis mus).
Krijg een mail terug met vreemd kort gesproken boem bats, moet weg, moeder heeft ze verstoten wil er niks van hebben kunnen nu gehaald.. eeh ok, maar zo snel ben ik niet.
Met nog een 2e mail er achter, moeder is rustig aanhalerig maar kan niet met mijn andere katten. Had ze begin dit jaar overgenomen van mensen maar moet weer weg... Oke..
Ik mailen met de vraag naar de grijs witte kitten en de tabby. Krijg ik weer een korte reactie, zonder hallo of mvg afsluitend, dat de tabby gereserveerd is en de grijs witte 150 kost. De zwart witte was een bod van 50 op gedaan maar daar was niet op gereageerd.
Prima.. Heb het allemaal even laten bezinken, en overlegd met mijn wederhelft. En tot de conclusie gekomen dat we toch even willen kijken. Dus weer terug gemaild met de vraag of we de grijs wite kunnen reserveren, voor de vraag prijs die ze geeft en dat ik morgen terug mail met de dag waarop we langs kunnen komen. De laatste mail was dan ook tegen 22.30u geschreven en zo gezegd zo gedaan, 8u de volgende dag mail gestuurd met dat ik Donderdag, (vandaag) kon komen.
Kreeg ik een mail terug, met waar het over gaat?? En over welke kitten.

Overigens ik mail altijd met de hele mail geschiedenis terug, dus had ze zo terug kunnen lezen

Ik uitgelegd, dat het om de grijs witte ging, dat ik had gemail voor reservering, haar vraag prijs bevestigd.
Mail terug: Is al een bod van 170 op.
Ik: ok.. Mail terug, prima die 20 euro doet het hem ook niet maar dan wil ik het bedrag nu wel vast zetten.
Mail terug incl een mail die ze van een ander had, die er 175 op had geboden waar ze een afspraak mee had gemaakt voor vrijdag.
Ik dacht j... smoor er maar in, dus niet terug gereageerd.
Weer mail dat ik de kitten NU op kon halen voor 180 en anders vrijdag die ander er voor kwam.
Kon bijna mijn kwaadheid niet bedwingen want zo ga je niet met afspraken van een ander om.
Terug gemail dat ik niet nu kon komen maar donderdag,succes er mee..

Kan daar niet tegen, prima dat je een afpraak maakt met een ander, dat maakt me niet uit, maar verkoop em dan niet onder de neus van een ander door aan iemand die hem nu haalt.. djees..

Heb me er bij neer gelegd, en kreeg vanmorgen weer een mail dat ik hem vanavond wel mocht halen voor 175 euro..

Nou ik reageer niet meer, prima hoor de heu.. Ik zoek wel rustig verder.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:07

Bij het verkopen van dieren is dat inderdaad al helemaaaaaal niet de manier waarop je hoort te reageren....

Ik heb net al mijn advertenties weer verwijderd en op nieuw op MP en BM gezet. Het zal mij benieuwen... :+