Geloof jij in evolutie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twist1991

Re: Geloof jij in evolutie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:55

Ik wil me graag ook even mengen in deze discussie, heel interessant! Ik geloof dat de evolutietheorie (net als de big bang theorie) de meest aannemelijke theorie is op dit moment en daarom 'geloof' ik hierin. In tegenstelling tot wat sommige mensen in dit topic zeggen, is er ontzettend veel bewijsmateriaal voor de evolutie theorie. En er zijn ontzettend veel argumenten tegen de theorie van de ark van noah. Dus hoe iemand daar serieus in kan geloven vind ik heel moeilijk te begrijpen eerlijk gezegd... tenzij het uit religieus oogpunt is. Maar ik vind ook dat religie en wetenschap niks met elkaar te maken hebben. Wetenschap moet niet proberen dat god niet bestaat, maar religie moet ook niet proberen dmv wetenschap het bestaan van god proberen te bewijzen. Persoonlijk ben ik een atheist. Ik ben benieuwd of mensen die wel in een religie gelovend daarom ook niet in de evolutie theorie geloven? Of hoeft dit niks met elkaar te maken te hebben?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:57

Kwayin ik zeg toch nergens dat er goddelijke krachten mee bemoeid zijn. Enkel dat wel dat t wel opvallend en op zn minst interssant is. Enfin, lees mn post maar terug. Komt niks goddelijks aan krachten in voor.

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:05

labyrinth schreef:
In dat kader vraag ik mij ook vaak het volgende af, hoe komt het, dat als Jezus de Messias zou zijn, dat alleen dit deel van de wereld hem en God de Vader kent, maar bv de Natives in Amerika toen ze ontdekt werden er nooit van gehoord hadden? Waarom heeft God zich niet kenbaar gemaakt voor dat deel van de wereld?
En als het antwoord dan is dat het onze taak was om het geloof te verspreiden en die mensen te bekeren, zeg je dan niet hetzelfde als dat wij eigenlijk superieur zijn aan hun, dat wij om het zo even te zeggen "hèt volk van God zijn dat als taak heeft de simpelere bevolkingsgroepen in de wereld het ook te gaan leren hoe het écht zit"?

Daarvoor moet je even terug naar het OT. Daar hadden Adam en Eva het op een welbekend moment nogal verprtutst met die appel. God was behoorlijk pissed en om het heel kort te zeggen heeft hij toen laten weten even niets meer met de mens te maken willen hebben. Als troost gaf hij wel aan dat er ooit een mens zou komen die alles weer zou gaan fiksen. Daarmee wordt op Jesus gedoeld. De rest was dus aan Jesus, en aan ons.

Het door jou genoemde bekeren wordt in de Bijbel niet uitgelegd zoals jij het stelt. Het is geen kwestie van even zeggen hoe het echt zit. In de Bijbel wordt min of meer uitgelegd dat je gaat en bent, en door wat men ziet zal men volgen. Iets van, God is liefde, men zal het herkennen en gaan volgen. Dat lukte bij Jesus dan ook aardig geloof ik, voor zover ons bekend liep hij niet met wapens rond om mensen af te maken als ze zijn ding niet tof vonden. Later hebben anderen die gewoonte dan weer wel opgepikt...

Tot zover de vrije vertaling van de kennis die ik ervan heb. Als je er vragen over hebt kun je wellicht een keer een kinder-/tienerbijbel lezen. Dat zijn dan wel kinderverhalen maar het léést tenminste nog een beetje. De Bijbel zelf vond ik nogal hardcore leeswerk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:09

Sammie schreef:
Loveshadow.. Als ik jou was zou ik mjj eerst verdiepen in piramides en de preciesie waarmee en hoe ze toen gebouwd zijn. Is niet simpel.. Kijk dan ook naar se knikpiramide.. Fout bouwsel geweest. In die tijd waren piramides alles behalve simpel (egypte)

Wat betreft vloedverhalen. Niet verzonnen, maar wrs wel vergist. In t boek dat ik hier heb maakt een vergelijk met de scheppingsverhalen oa van de mayas, india en een uit de stille zuidzee. Dat laatste vind ik zelf een beetje apart, miss bedoelen ze een eilandje daar.

Ik weet dat het geen simpele constructies zijn, ik zeg ook alleen dat de vorm relatief simpel is. "Onderschat die oudjes niet" heb ik altijd geleerd; het verbaast me dan ook niet dat er meerdere beschavingen zijn geweest die los van elkaar in staat zijn geweest om een vergelijkbaar bouwwerk te maken. Ik zie echter niet in wat dat bijdraagt aan de discussie over wel/geen evolutie :) Natuurlijk vergt het o.a. ontwikkeling van de sociale organisatie van een samenleving, maar aangezien vergelijkbare complexe constructies niet altijd tegelijk zijn gebouwd, zie ik daarin geen algemene ontwikkeling in van de mens.

Ik vind de fysieke veranderingen van organismen een veel overtuigender bewijs voor evolutie. Paleontologen en archeologen hebben al prachtige voorbeelden van "reeksen" gevonden waarin de fysieke aanpassing van een organisme mooi zichtbaar is... Voor mij is er geen duidelijker bewijs dat evolutie er is, al respecteer ik dat er mensen zijn die dat niet geloven. Ik geloof dat organismen een instinctieve drang hebben om nageslacht te produceren en om te blijven voortbestaan. Als het te bedreigend wordt (of er nou te weinig voedsel is of bedreiging door andere soorten), dan geloof ik dat een soort zal proberen om zich aan te passen aan andere omstandigheden om toch te kunnen overleven. Toen het in Afrika droger werd, veranderde het type voedsel van sappige blaadjes naar een droge vegetatie. Dat wordt weerspiegeld in de fysieke ontwikkeling van de mens - de bekkengordel veranderde zodat ze rechtop konden lopen (leven in een open omgeving i.p.v. in bomen) en de grote hoektanden krompen, zodat taaie planten ook vermalen konden worden met het gebit. Ik vind dergelijke veranderingen een mooi bewijs van evolutie :j

(ik kan niet zo lekker formuleren vanavond, vergeef me :o )

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:12

Eke1 schreef:
labyrinth schreef:
In dat kader vraag ik mij ook vaak het volgende af, hoe komt het, dat als Jezus de Messias zou zijn, dat alleen dit deel van de wereld hem en God de Vader kent, maar bv de Natives in Amerika toen ze ontdekt werden er nooit van gehoord hadden? Waarom heeft God zich niet kenbaar gemaakt voor dat deel van de wereld?
En als het antwoord dan is dat het onze taak was om het geloof te verspreiden en die mensen te bekeren, zeg je dan niet hetzelfde als dat wij eigenlijk superieur zijn aan hun, dat wij om het zo even te zeggen "hèt volk van God zijn dat als taak heeft de simpelere bevolkingsgroepen in de wereld het ook te gaan leren hoe het écht zit"?

Daarvoor moet je even terug naar het OT. Daar hadden Adam en Eva het op een welbekend moment nogal verprtutst met die appel. God was behoorlijk pissed en om het heel kort te zeggen heeft hij toen laten weten even niets meer met de mens te maken willen hebben. Als troost gaf hij wel aan dat er ooit een mens zou komen die alles weer zou gaan fiksen. Daarmee wordt op Jesus gedoeld. De rest was dus aan Jesus, en aan ons.

Het door jou genoemde bekeren wordt in de Bijbel niet uitgelegd zoals jij het stelt. Het is geen kwestie van even zeggen hoe het echt zit. In de Bijbel wordt min of meer uitgelegd dat je gaat en bent, en door wat men ziet zal men volgen. Iets van, God is liefde, men zal het herkennen en gaan volgen. Dat lukte bij Jesus dan ook aardig geloof ik, voor zover ons bekend liep hij niet met wapens rond om mensen af te maken als ze zijn ding niet tof vonden. Later hebben anderen die gewoonte dan weer wel opgepikt...

Tot zover de vrije vertaling van de kennis die ik ervan heb. Als je er vragen over hebt kun je wellicht een keer een kinder-/tienerbijbel lezen. Dat zijn dan wel kinderverhalen maar het léést tenminste nog een beetje. De Bijbel zelf vond ik nogal hardcore leeswerk ;)

Er staat gewoon in de bijbel dat God een volk gekozen heeft: de Joden (specifiek, de familie van Abraham). En dat deze superieur is over anderen. Als je het oude testament leest zul je zien dat God niet de lieve God van het nieuwe testament is. Vrouwen stenigen omdat ze overspel hebben gepleegd, genocide, slavernij, dat alles wordt goedgekeurd door God! Ik vind het oude testament persoonlijk echt walgelijk maargoed...

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:24

Twist1991 schreef:
Er staat gewoon in de bijbel dat God een volk gekozen heeft: de Joden (specifiek, de familie van Abraham). En dat deze superieur is over anderen. Als je het oude testament leest zul je zien dat God niet de lieve God van het nieuwe testament is. Vrouwen stenigen omdat ze overspel hebben gepleegd, genocide, slavernij, dat alles wordt goedgekeurd door God! Ik vind het oude testament persoonlijk echt walgelijk maargoed...

Hoi Twist, kun je me een indicatie geven waar dat staat?
En idd, de OT God was zeker geen luchthartige lekkertje :+ , helemaal mee eens. In die tijd waarschijnlijk heel gangbare kost, maar in onze tijd nou niet bepaald acceptabel.

Hardstikke offtopic, maar ik hoop dat 'ie even tussendoor kan zonder boze gezichten. Een grinnik houdt 't luchtig ;)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eke1 op 14-11-12 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:28

nynke55 schreef:
Dat hebben we toch ook eeuwen lang gedaan, goedschiks of kwaadschiks?

We hebben dat gedaan ja. Maar is dat nu echt waar men in gelooft, dat er echt een God is geweest die zich heeft kenbaar heeft gemaakt aan deze kant van de wereld en dat het onze taak is/was om het geloof te verspreiden daar continenten waar ze gek genoeg nog nooit een woord over het hele OT of NT gehoord hadden?

Sammie, vanwaar kwam die discussie van piramides dan, ik dacht van de zondvloed. Misschien begin ik wat dingen door elkaar te halen :) .

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:36

Eke1 schreef:
Twist1991 schreef:

En idd, de OT God was zeker geen luchthartige lekkertje :+ , helemaal mee eens. In die tijd waarschijnlijk heel gangbare kost, maar in onze tijd nou niet bepaald acceptabel.

Ik heb zelf geen bijbel en weet dus niet precies waar hij staat, maar ik heb een keer voor de lol de bijbel gelezen. Daarin wordt beschreven hoe God de isrealieten opriep tot het plegen van genocide op bepaalde bevolkingsgroepen. Volgens mij waren het de Kaanieten en de Hettieten (geen idee of ik dat goed schrijf).
Over slavernij wordt gezegd dat slavernij niet uitmaakt zolang je de slaven uit een ander volk haalt en ook op wat voor manieren je je slaaf mag straffen en dergelijke.
Dat van stenigen heb ik even opgezocht, en dit staat op wikipedia: In het Oude Testament wordt steniging als straf enkele malen genoemd, onder meer voor godslastering, overspel, het offeren aan of knielen voor vreemde goden (inclusief de zon en de maan), maar ook het sprokkelen van hout op Sabbat. Jezus neemt in het Nieuwe Testament afstand van steniging als straf door de woorden Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen te spreken toen een overspelige vrouw gestenigd dreigde te worden. Omdat niemand daarna nog een steen durfde te gooien, kon de vrouw ongedeerd ontkomen. De laatste steniging die in de bijbel genoemd is die van Stefanus, een christen van het eerste uur (Handelingen 7). De latere apostel Paulus (daar nog Saulus genoemd en een fanatiek vervolger van christenen) was getuige van deze steniging.

De exacte quotes weet ik helaas niet..

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:39

Ow sorry ik was niet helemaal duidelijk in mijn vraag. dat van die indicatie ging alleen over het superieur zijn van de Joden. De rest wist ik.

Evengoed bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:42

Eke1 schreef:
Ow sorry ik was niet helemaal duidelijk in mijn vraag. dat van die indicatie ging alleen over het superieur zijn van de Joden. De rest wist ik.

Evengoed bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Oh ok! Sorry :o Ja Joden (Israelieten) zijn in het oude testament dus wel superieur over andere 'goddeloze' volkeren.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 01:02

Eke1 schreef:
Twist1991 schreef:

Hardstikke offtopic, maar ik hoop dat 'ie even tussendoor kan zonder boze gezichten. Een grinnik houdt 't luchtig ;)
[ Afbeelding ]

Vooral dit bijvoorbeeld: :P

Deuteronomy 23:1 ESV
No one whose testicles are crushed or whose male organ is cut off shall enter the assembly of the Lord.

Dit is ook grappig trouwens:
Jezus zegt dat niemand iemand een 'gek' mag noemen anders zullen ze branden in de hel. Maar zelf zegt ie het wel 100 keer :') .

Citaat:
But anyone who says 'You fool!' will be in danger of the fire of hell." (Jesus) Mat 5:22

"You fools!" (Jesus) Luke 11:40
"You blind fools!" (Jesus) Mat 23:17
"How foolish you are" (Jesus) Luke 24:25

"But God said to him, 'You fool!' " (Jesus) Luke 12:20

"You foolish Galatians!" (St. Paul) Galatians 3:1
"You foolish man" James 2:20

En dit gaat over slaven:

Citaat:
However, you may purchase male or female slaves from among the foreigners who live among you. You may also purchase the children of such resident foreigners, including those who have been born in your land. You may treat them as your property, passing them on to your children as a permanent inheritance. You may treat your slaves like this, but the people of Israel, your relatives, must never be treated this way.

Hier in het nederlands:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijb ... et=10&l=nl

Het is een bijzonder boek.
Maar officieel ging het over evolutie toch? :P

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 01:08

Deze moest ik ook om lachen. :')

Exodus 21:20-21

20 Wanneer iemand zijn slaaf of slavin zo met een stok slaat dat deze op slag sterft, dan moet hij zijn gerechte straf krijgen. 21 Blijft die persoon nog een of twee dagen in leven, dan behoeft er geen straf te volgen; hij is immers zijn eigendom.

Zowiezo niet lief: ;(

Jesaja 13:16

16 Hun kinderen worden voor hun ogen verpletterd,
hun huizen geplunderd, hun vrouwen onteerd.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 01:29

Tja, en daarom heb ik een probleem met de drie grote religies (Jodendom, Islam, Christendom). Omdat ze allemaal een boek hebben waarin een goddelijke macht verteld wat ze wel en niet mogen doen en ze dat proberen op te leggen aan andere, en dat alles gebaseerd op een geloof. Om over die gruwelijke dingen nog niet eens te spreken.

Maar idd, nogal off topic dit! :D Het gaat over evolutie.

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:49

Lepeltje schreef:
Het is een bijzonder boek.

Nogmaals, het boek bekeken in zijn eigen tijd, denk ik dat het enige écht bijzondere er aan was dat het een BOEK (of verzameling) was. Van duur papier en een lang niet zo grote oplage als nu. Ik denk dat de inhoud heel gangbaar was. Dus als die teksten die wij nu bizar en gewelddadig vinden, dat daar toen niemand ook maar een wenkbrauw van optrok.

Ik bedoel, heel veel dingen waarvan we hier nu allemaal oh en ah en walgelijk roepen, deden we tot een paar honderd jaar geleden zelf ook zonder te blikken of te blozen toch?
Het wordt pas eng als de tijd en de samenleving (en de evolutie!!) :D wel 2000 jaar verder gaan, maar sommige mensen niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:56

Over die slavernij kunnen we nu wel heel lacherig doen, maar een paar honderd jaar geleden vond niemand dat grappig hoor. Nederland is er rijk mee geworden. Zo zie je maar weer dat een evolutie in gedachtegangen ook plaats vinden, maar dat wist het verleden niet uit ;) Zoals bovenstaand staat. In zijn eigen tijd waren de dingen heel logisch. Het OT is een verzameling verhalen van veel langer dan 2000 jaar geleden. Het NT is 2000 jaar oud, het OT is een verzameling van verhalen die in eerste instantie alleen mondeling werden doorgegeven, vervolgens ooit eens opgeschreven zijn. Maar je hebt het wel over verhalen van pak ‘m beet 2500 tot 6000 jaar oud. Bekijk dan ook even de woelige geschiedenis uit die tijd in het gebied waar het zich afspeelt.

Citaat:
Tja, en daarom heb ik een probleem met de drie grote religies (Jodendom, Islam, Christendom). Omdat ze allemaal een boek hebben waarin een goddelijke macht verteld wat ze wel en niet mogen doen en ze dat proberen op te leggen aan andere.
Nu hebben we een regering die ons verteld wat we niet en wel mogen doen en dat leggen ze op aan iedereen zogenaamd omdat dat goed is voor het land en onszelf en als je je daar niet aan houdt krijg je boetes, dwangbevelen, gevangenisstraf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:01

Twist1991 schreef:
Tja, en daarom heb ik een probleem met de drie grote religies (Jodendom, Islam, Christendom). Omdat ze allemaal een boek hebben waarin een goddelijke macht verteld wat ze wel en niet mogen doen en ze dat proberen op te leggen aan andere, en dat alles gebaseerd op een geloof. Om over die gruwelijke dingen nog niet eens te spreken.

Maar idd, nogal off topic dit! :D Het gaat over evolutie.

Nu hebben we wetboeken die heel wat dikker zijn dan de Bijbel :')

En net wat sammie zegt.... Je kunt niet zomaar teksten uit de Bijbel knippen in hier spuien over hoe idioot. Die teksten zijn van die tijd. Maar tijden veranderen en inzichten ook. En het is ook zeker niet bepaald zo dat christenen geen fouten hebben gemaakt in het verleden. Maar dat maakt niet de hele Bijbel belachelijk.

melmzs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:45

Wat dat meisje 'fleur' post op dat forum is gewoon ontwetendheid en gebrek aan wetenschappelijke kennis.
En dat is het probleem van de meerderheid van de bevolking in de wereld, daarom wordt er getwijfeld of evolutie gebeurt. Dat is ze niet kwalijk te nemen, want uiteindelijk weinig mensen bestudeerd wetenschappelijk evolutie of heeft hier een opleiding in gevolgd. Maar toch shockeert het mij, ik wist niet dat er mensen zijn in NL die zo proberen de evolutie te verwerpen, met argumenten die nergens te vinden zijn in de wetenschappelijke wereld.
Maar waarom wordt op dit opzicht de wetenschap zo wantrouwd? Als er een nieuw medicijn voor HIF ontdekt is, dan is iedereen blij en wordt er vol vetrouwen aan deel genomen. Maar komt dit medicijn niet uit dezelfde wetenschap als evolutie? Sterker noch HIF is het virus wat super snel evolueert, daarom is het zo lastig om hier een medicijn tegen te vinden.
Het veranderen van een virus is evolutie, want veranderen=evolutie.
Een ander onderwerp is antibiotica, juist ja waar komt dit vandaan? Ooit gehoord van resistentie, dat betekent dat je niet steeds dezelfde antibiotica en te veel mag gebruiken omdat anders de bacterien resistent worden en niet meer dood gaan. Waarom worden bacterien resistent, omdat er opeens een bacterie is die iets veranderd is en weet te overleven ondanks de antibiotica, deze zal zich ongehoort voortplanten en vele zijn nu resistent. Tada, de totale medische wereld is gebaseerd op evolutie, mensen op aarde accepteren graag alle medicijnen uit de wetenschap, maar evolutie die uit dezelfde wetenschap komt wordt niet geaccepteerd. Is dit niet raar? Zijn mensen niet enorm gekleurd? Geloven mensen alleen wat ze willen geloven?

Als bioloog is dit moeilijk te begrijpen!

Evolutie gebeurd nu, (en is natuurlijk ook gebeurd) en is niet raar want alles veranderd, niks blijft zoals het is (kinderen worden groot, relaties veranderen, wij veranderen). Een voorbeeld hiervan is de evolutie van de tuinslak, kijk maar eens op: http://www.evolutionmegalab.org/nl.

Maargoed, een ding is voor mij duidelijk, je moet echt een bord voor je kop hebben als je niet ziet dat apen en de mens een gemeenschappelijk voorouder hebben. Open je ogen in de dierentuin en oordeel zelf zonder vooroordeel.

Evolutie gaat niet over het onstaand van de wereld en de bigbang, dat weten we niet, dat is te onzeker. maar het gaat over het onstaan en veranderen van soorten en dat is iest wat zeker gebeurt en wat iedereen kan zien.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:48

Hoe zien de mensen tegen evolutie aan tegen de verschillende mensenrassen? Hoe het komt dat in Afrika de huidskleur bruin is, en hoe dieper in Afrika hoe zwarter hij wordt, terwijl aan de Noordpoolcirkel hij spierwit is? Is dat ook geen aanpassing van de mens aan de omgeving waarnaar hij is getrokken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:51

Nou dat antwoord kun je denk ik zelf ook wel verzinnen. ;)

Ik vraag mij af waarom daar uberhaubt een verklaring/gedachte/uitleg voor zou moeten staan. Ik vind dat een beetje van retorische vragen, net zo als dat doorzagen over de zwilwrat. Zat mensen die de ballen verstand hebben van evolutie of van godsdienst die daar niet over nadenken. Ding zit er gewoon. Klaar. simpel. Jij bent blank, hij is geel, ik ben zwart, jij hebt blond haar en ik zwart, jij bent een kroeskop en ik ben kaal. Waarom? Omdat je er zo uitziet.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 15-11-12 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:53

Nee, eigenlijk niet. Ik vraag me serieus af hoe dat verklaart kan worden als mensen niet zouden evolueren.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:54

melmzs schreef:
Wat dat meisje 'fleur' post op dat forum is gewoon ontwetendheid en gebrek aan wetenschappelijke kennis.
En dat is het probleem van de meerderheid van de bevolking in de wereld, daarom wordt er getwijfeld of evolutie gebeurt. Dat is ze niet kwalijk te nemen, want uiteindelijk weinig mensen bestudeerd wetenschappelijk evolutie of heeft hier een opleiding in gevolgd. Maar toch shockeert het mij, ik wist niet dat er mensen zijn in NL die zo proberen de evolutie te verwerpen, met argumenten die nergens te vinden zijn in de wetenschappelijke wereld.
Maar waarom wordt op dit opzicht de wetenschap zo wantrouwd? Als er een nieuw medicijn voor HIF ontdekt is, dan is iedereen blij en wordt er vol vetrouwen aan deel genomen. Maar komt dit medicijn niet uit dezelfde wetenschap als evolutie? Sterker noch HIF is het virus wat super snel evolueert, daarom is het zo lastig om hier een medicijn tegen te vinden.
Het veranderen van een virus is evolutie, want veranderen=evolutie.
Een ander onderwerp is antibiotica, juist ja waar komt dit vandaan? Ooit gehoord van resistentie, dat betekent dat je niet steeds dezelfde antibiotica en te veel mag gebruiken omdat anders de bacterien resistent worden en niet meer dood gaan. Waarom worden bacterien resistent, omdat er opeens een bacterie is die iets veranderd is en weet te overleven ondanks de antibiotica, deze zal zich ongehoort voortplanten en vele zijn nu resistent. Tada, de totale medische wereld is gebaseerd op evolutie, mensen op aarde accepteren graag alle medicijnen uit de wetenschap, maar evolutie die uit dezelfde wetenschap komt wordt niet geaccepteerd. Is dit niet raar? Zijn mensen niet enorm gekleurd? Geloven mensen alleen wat ze willen geloven?

Als bioloog is dit moeilijk te begrijpen!

Evolutie gebeurd nu, (en is natuurlijk ook gebeurd) en is niet raar want alles veranderd, niks blijft zoals het is (kinderen worden groot, relaties veranderen, wij veranderen). Een voorbeeld hiervan is de evolutie van de tuinslak, kijk maar eens op: http://www.evolutionmegalab.org/nl.

Maargoed, een ding is voor mij duidelijk, je moet echt een bord voor je kop hebben als je niet ziet dat apen en de mens een gemeenschappelijk voorouder hebben. Open je ogen in de dierentuin en oordeel zelf zonder vooroordeel.

Evolutie gaat niet over het onstaand van de wereld en de bigbang, dat weten we niet, dat is te onzeker. maar het gaat over het onstaan en veranderen van soorten en dat is iest wat zeker gebeurt en wat iedereen kan zien.

Humaan immunodeficiëntie "Firus" ? :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:55

Kwanyin schreef:
Ik vraag me serieus af hoe dat verklaart kan worden als mensen niet zouden evolueren.

Als iedereen er hetzelfde uit zou zien zou het wel erg saai worden. (doet het ook goed tegen discriminatie, trouwens)

God houdt van variatie.

Iedereen is bijzonder op zijn eigen manier.

Die eerste heb ik trouwens letterlijk op de BS gehoord, maar of dat nu echt een verklaring was om de evolutie tegen te spreken. Nee dat niet.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 15-11-12 13:57, in het totaal 2 keer bewerkt

melmzs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:56

labyrinth@ hahaha, daar gaat mijn betrouwbaarheid.... HIV natuurlijk

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:56

Is dat nu een serieus antwoord op die vraag :? . God zou mensen gewoon anders hebben gekleurd omdat het anders saai is???????

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:58

Euh. ja.. Zoals ik toevoegde letterlijk gezegd op de CBS.

Maar toegegeven zo slecht vind ik dat antwoord nou niet echt. Het zou toch ook echt saai zijn als iedereen er hetzelfde uitzag? En dat we allemaal dezelfde hobby's hadden. Punt twee sluit daar weer op aan. Punt drie wordt ook vaak genoeg aangehaald.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 15-11-12 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt