Ben ik nou echt zó dom??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:24

Ik had een 6,8 :)
De antwoorden vond ik eigenlijk wel logisch. Ook die met de voortuin. Mensen zien toch graag een opgeruimde, nette voortuin, en daar horen geen koelkasten of winkelwagentjes bij, dus is het antwoord B :)

En dit typ ik met een overgroeide voortuin waar wat tegels uit missen vanwege de parasol achter, en waar hoognodig wat aan gedaan meot worden..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:26

Blue_Eyes schreef:
Dat rare zie ik, maar stigmatiserend?

De keuze van de onderwerpen (werkloosheid, criminaliteit, zwangerschap). Stigmatiserend is verder niet helemaal het goede woord, maar bv ook dat gezever over het koloniale verleden... de hele test schijnt gewoon nogal geschreven te zijn naar aanleiding van de doorsnee Wilders*-klachten.

* Nou ja, van de Wilders-achtige klachten. Wilders zelf was toen nog een brave onopvallende VVD'er natuurlijk.

Amaris

Re: Ben ik nou echt zó dom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:33

Ik had een 6,1 maar als ik de uitleg bekijk had ik maar heel weinig fout. Wat gek?

En wat die voortuinvraag betreft... niet zo letterlijk nemen. Het gaat gewoon om een algemeen beeld. Het is toch logisch dat je geen troeptuin wilt zien.

(al kun je natuurlijk altijd een tuin hebben met én bierblikjes, een auto op blokken en een fiets én een afvalbak!) hihi

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:35

Ik wou zeggen - Wilders was toen nog gewoon een blonde jongen in de achterkamertjes van de VVD :D
Misschien is dat ook wel zo. Het zijn de dingen die het meest in het oog springen voor buitenstaanders, waar ze zich het meest aan ergeren. De hele inburgeringscursus omvat gelukkig wel wat meer dan alleen dat :)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:46

Onze voortuin bevat juist vaak afvalbakken en fietsen.
Bij bijna iedereen hier in de straat, we grenzen achter aan een sloot en het merendeel van de huizen heeft dus geen achterom. De restafval en de gft containers staan dus in de voortuin.
Fietsen staan over het algemeen wel in de garage, bij de meeste huizen is die nl omgebouwd tot schuur en staat de auto buiten. En je hebt anders altijd kans dat de fiets spontaan pootjes heeft. 'Ze' gaan hier ook wel eens met bankjes aan de wandel, staan ze ineens elders in de straat.

Maar de andere antwoorden zijn toch nog veel stommer?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:48

De meeste voortuinen hier hebben afvalbakken en fietsen :+ Ik vind daar niks slordig aan :') dus vind je het gek dat ik dan daarvoor kies?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:48

Blue_Eyes schreef:
Nimuz_ schreef:
Ik had een 4.2 op die test, maar ik weet niks van die wetten joh. :')

Ik scoor een 8,1... Maar ik ben docent NT2, dus ik word wel geacht het een klein beetje te snappen ;)

wat is NT2? NT= nederlandse taal?

Ik net aan geslaagd, had ik niet verwacht, ik dacht dat ik toch wel wat ruimer geslaagd zou zijn dan met een 5.5 :')
ik denk dat ik gewoon te ver doordenk voor dit soort dingen...

Vraag: Waarom zijn wij in Nederland begonnen met het afsteken van vuurwerk bij het begin van
een nieuw jaar?
A. Om de kwade geesten te verjagen
B. Om oud en nieuw extra feestelijk te maken
C. Omdat de Chinezen dat deden, wij hebben dit overgenomen

Ik koos voor b met de gedachtegang, vuurwerk in de zin van hoe wij het nu kennen kwam pas in de 19e eeuw/20e eeuw deze kant op, toen waren 'we' al wel af van het antwoord A.
Kijk ik net bij de antwoorden is het dus antwoord A omdat lawaai maken voor het verjagen van kwade geesten 'we' al doen sinds de tijd van de Germanen... erg leuk en wel maar lawaai maken is nog geen vuurwerk :P

Een ander die ik fout had was over de bloembollen, en het antwoord van 'de keukenhof ligt danwel in Zuid Holland maar de industrie in Noord-Holland is groter', dan hebben de makers van de test waarschijnlijk niet door de bloembollenstreek gefietst?
Het antwoord zal wel kloppen hoor, dat de industrie groter is in Noord-Holland, geen idee daarvan, maar de uitleg van het antwoord vind ik zacht genoeg wat typisch, een instinkervraag als je het mij vraagt en naar mijn mening horen 'instinkers' niet thuis op een inburgeringsexamen, maar daar zitten er wel meer van in :)

De vraag over de inbreker die veroordeeld is vind ik gemeen en was ik zelf ingestoken lol
antwoord: het venijn zit hem in de woorden 'in ieder geval' tja... de gemiddelde buitenlander die in moet burgeren heeft die zoveel kennis van de nederlandse taal dat ze dit soort dingen in een tekst oppikken? Ik als nederlander met als moedertaal nederlands leest er dus al overheen. Van mij mocht de inbreker in hoger beroep :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:54

lifaya schreef:
De meeste voortuinen hier hebben afvalbakken en fietsen :+

De meeste? Dat kan ik niet bevestigen hoor... De meeste huizen met een voortuin hebben namelijk een schuur, garage of een achterom, en dan word je geacht je fiets en kliko daarneer te zetten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:56

Annemiek80 schreef:
wat is NT2? NT= nederlandse taal?

NT2 is inderdaad de veelgebruikte afkorting voor 'Nederlands als tweede taal' :j

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:57

Je kliko in de schuur of garage? Nee bedankt zeg...

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:58

Shadow0 schreef:
lifaya schreef:

De meeste? Dat kan ik niet bevestigen hoor... De meeste huizen met een voortuin hebben namelijk een schuur, garage of een achterom, en dan word je geacht je fiets en kliko daarneer te zetten.

Hoewel ik niet teveel bij wil dragen in deze discussie... naar mijn mening kies je daar het best mogelijke antwoord en de andere 2 zijn 'nog fouter'
Echter als ik mijn fiets in mijn niet bestaande voortuin zou zetten zou deze al snel verdwenen zijn, en daarmee doel ik niet op dat ik hem in de schuur zou zetten :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:06

Shadow0 schreef:
lifaya schreef:

de gezinnen met kinderen hier hebben alle fietsen buiten staan ;) logisch, want de schuren zijn niet groot
woon overigens niet midden in de stad :) buitenbuurt meer, veel jonge gezinnen

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:08

Annemiek80 schreef:
De vraag over de inbreker die veroordeeld is vind ik gemeen en was ik zelf ingestoken lol
antwoord: het venijn zit hem in de woorden 'in ieder geval' tja... de gemiddelde buitenlander die in moet burgeren heeft die zoveel kennis van de nederlandse taal dat ze dit soort dingen in een tekst oppikken? Ik als nederlander met als moedertaal nederlands leest er dus al overheen. Van mij mocht de inbreker in hoger beroep :)

Van mij mocht die dat ook.
De vuurwerk vraag had ik wel goed *\o/*
Maar vind echt raar, 8 fout, en dan z'n laag cijfer...

maar deze is nog leuker
http://www.123test.nl/iqtest/

mijn uitslag :)
Je had 7 van de 10 vragen goed.
Dat duidt op een IQ van 105 tot 120. Qua opleidingsniveau komt dat overeen met HBO of universiteit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:14

ik had 9 van de 10 goed :P ofwel een IQ van 125 :')

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:19

Ik had er 8 goed, met het zelfde resultaat als jij HTM

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:20

Uitslag
Je had 9 van de 10 vragen goed.

Dat duidt op een IQ van 125 of meer. Dat komt overeen met een universitair, academisch opleidingsniveau. Je hoeft je in principe geen zorgen te maken dat je heel laag gaat scoren op een uitgebreide IQ test.

enige probleem is dat ik niet geloof in dergerlijke tests.. zijn steeds moment opnamen.. heb je een goede dag dan zal de uitslag varieren dan een slechte dag..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:22

Die tuinenvraag is toch niet letterlijk? Er wordt gewoon gevraagd 'wat ziet de gemiddelde NL het liefst'. Nou, dan is het antwoord toch logisch? (tenzij je een overbeterlijke tokkie bent)
Mensen betrekken vragen altijd zo op zichzelf.

Die vraag is gewoon bedoeld om te checken of de inburgeraar enig benul heeft van aso/slordig gedrag en of dat hij weet dat bierblikjes en winkelwagentjes eigenlijk niet de bedoeling zijn.

Dat heeft toch niets te maken met 'ik kan mijn fiets niet in de voortuin laten staan want dan wordt hij gestolen'.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:22

Ik had een 5,3 voor de inburgeringstest, viel me nog best mee eigenlijk :P
en ik had 9 van de 10 goed bij de IQ test.
Ik vind het tegengestelde van stoer eerder laf dan verlegen maar daar was de test het niet mee eens :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:24

Ik weet niet welke fout ik heb gemaakt, niet gekeken :+ Maar tegengestelde van stoer is in mijn ogen wel verlegen :j

Ach, door mijn ADD kan ik geen grote IQ testen doen, ik verlies mijn concentratie te snel :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:28

Jui, 10 van de 10 goed. Dus nu ben ik academisch.

nou, ik wérk wel op een universiteit, maar ik heb er toch nooit gestudeerd, hahahaha!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:28

xAlice schreef:
Ik had een 5,3 voor de inburgeringstest, viel me nog best mee eigenlijk :P
en ik had 9 van de 10 goed bij de IQ test.
Ik vind het tegengestelde van stoer eerder laf dan verlegen maar daar was de test het niet mee eens :+

aaah die had ik dan ook fout.
Verder weet ik het niet, niet naar gekeken.

Maar idd geloof niet echt in die testen, en helemaal niet als ze zo kort zijn...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:29

ik heb MBO n4 gedaan en behaald :') maar twijfel of ik nog Havo kan doen, mijn concentratievermogen zorgt ook voor motivatieproblemen, en daar wil ik niet tegenaan lopen nu er langstudeerboetes zijn enzo...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:30

waar kun je de antwoorden zien???

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:31

ik had 9 van de 10 vragen goed, heb de antwoorden niet bekeken, maar het is beter dan ik verwacht had, ik weet op zich dat ik een 'goed' iq heb (hogere regionen) maar ja met dat feit op zich kan je niet veel hoor, ondanks mijn hogere iq heb ik geen bijbehorend opleidingsniveau en ben ik 'ooit' gezakt voor mijn havo diploma.
Leren moet je leren namelijk :)

Ik heb met iq testen altijd al snel dat ik de vraagstelling 'moeilijk' vind, als ik de vraagstelling makkelijker zou vinden zou ik het antwoord ook sneller paraat hebben

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:31

Niet geloof ik, ik heb elke keer vorige geklikt en één voor één een antwoord verandert. Zo heb ik gekeken welke ik fout had.