Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:05

Koffie dehydrateerd niet. Sterker nog: je mag koffie meetellen om aan je twee liter water per dag te komen.

Het water bij de koffie is voor de (na)smaak.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:33

Wendy schreef:
Ik weet het niet precies meer hoor, maar was het niet zo dat als je om kraanwater vraagt, ze je dat verplicht zijn om te geven, gratis?

Ivm de honden discussie een paar pagina's geleden moest ik aan iets anders denken. Een vriendin van me en haar man zijn beide slechtziend en hebben ook beide een blindengeleidehond. In feite kunnen ze ook gewoon niet zonder die dieren.
Toch overkomt het hen regelmatig dat ze van restaurants te horen krijgen dat de honden niet mee naar binnen mogen "ja, want anders wil iedereen zijn hond mee naar binnen nemen". Dat is in mijn ogen pas echt asociaal.
Tegenwoordig bellen ze dus ook altijd vooraf om zeker te weten dat de blindengeleidehonden wel mee naar binnen mogen...

Dat is inderdaad zwaar asociaal.
Honden zijn bij ons niet toegestaan in het restaurant, met uitzondering van hulphond/blindegeleidehond/ed. Wij hebben ook 1x 2 vriendinnen in hotel gehad en 1 vd 2 was blind en die had blindegeleidehond bij haar en ook in het restaurant.
Op 1 collega na, vonden wij dat allemaal de gewoonste zaak van de wereld. De hond is tenslotte de ogen van iemand die blind/slechtziend is, die ga je iemand toch niet afnemen?

@Courses: ik moet eerlijk bekennen als ik 1 á 2 drankjes wegbreng dan wil ik ze ook nog wel eens met de hand meenemen, vooral na het restaurant toe als het druk is. Gewoon omdat je dan net even wat makkelijker weer door kunt met de warme gerechten wegbrengen ed. Koffie daargelaten, daar kan ik alleen normaal mee lopen als het op een plateau staat, dus dat doe ik niet zonder.
Wel vervelend dat je zo'n ervaring hebt gehad!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:40

Verwacht je nou echt serieus een sterrenbediening met linnen servetten en dienbladen en verschillend bestek voor 24,75 in hartje centrum? :=
Ik zou daar echt niet over vallen, eigenlijk.
Als de biefstuk zoet was, had het paardenbiefstuk kunnen zijn. Daar zou ik dan wel weer over vallen, dat ze me goedkoop paardenvlees zouden voeren zonder te melden.

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:09

Rauwe kipsate krijgen en nadat het terug gekomen is niet meer weten van wie welk bord was.

De kip was daarna nog steeds rauw maar dat hoorde zo volgens de bediening :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:48

Nicolletje schreef:
Verwacht je nou echt serieus een sterrenbediening met linnen servetten en dienbladen en verschillend bestek voor 24,75 in hartje centrum? :=
Ik zou daar echt niet over vallen, eigenlijk.
Als de biefstuk zoet was, had het paardenbiefstuk kunnen zijn. Daar zou ik dan wel weer over vallen, dat ze me goedkoop paardenvlees zouden voeren zonder te melden.

Nou, nee. Maar dienbladen lijkt me toch niet zo'n enorm 'raar' punt, I mean, bijna altijd word er toch gelopen met dienblad?
En 't was echt niet bezopen druk ofzo, dus dat vond ik nogal apart.

Ik vond de biefstuk inderdaad vrij zoet, echter was er niet in me opgekomen dat dit dan paardenbiefstuk had kunnen zijn.
Zonde dat ik dat nu pas zo hoor, anders had ik 't echt nagevraagd.

Ik had trouwens vandaag een discussie met een meisje, die werkt zelf in een redelijk sjiek restaurant ( ben even de naam kwijt ),
Maar die vond 't raar dat ik 't niet vond kunnen om als bediening op 't terras te gaan roken, in zicht van gasten.
Ben ik daar dan echt de enige in? :+
Haar argument was 'Ja, als je wilt roken en 't kan nergens anders, dan kan dat toch gewoon op 't terras.'
Vinden jullie dat dat kan? Gewoon als bediening even een sigaretje roken op het terras waar gasten zitten?

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:57

Als er echt geen andere plek is, vind ik dat het wel kan. Ze willen ook even pauze. Maar liever uit het zicht. Ik werk bij de macdonalds maar wij mogen echt niet in het zicht roken, dan moet je je sigaret meteen uitmaken. Maar beetje jammer als het regent bij ons, dan moet je maar in de regen roken.. :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 17:18

Ik vind het niet kunnen, niet-rokers krijgen allereerst die pauze ook niet en ik als niet-roker wil het liefst zo min mogelijk geconfronteerd worden met die stank. Vind roken er ook asociaal uit zien.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:21

Ik vind het ook echt niet kunnen. Zou voor mij echt een afknapper op dat restaurant zijn hoor...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:24

Godzijdank ben ik niet de enigste.

Everytime, waarom zou 't dan inderdaad wel mogen? Ik werk zelf ook in de horeca ( vandaar de vraag ook o.a ) en ik heb ook geen pauze. + dat roken niet echt een levensbehoefte is ofzo :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:26

Je weet natuurlijk niet of de andere medewerkers geen pauze hebben/krijgen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:27

Op het terras?
Tja waarom niet, zéker in de binnenstad hebben restaurants niet veel andere buitenruimte.

Douce schreef:
Ik vind het niet kunnen, niet-rokers krijgen allereerst die pauze ook niet en ik als niet-roker wil het liefst zo min mogelijk geconfronteerd worden met die stank. Vind roken er ook asociaal uit zien.

Die persoon stond toch buiten?
Daarbij, afspraken over roken en pauzes zijn van dat restaurant zelf, niet jouw zaak.

Ik vind een dienblad ook niet echt een heikel punt nee, tenzij de bediening haar vingers in mijn glas steekt om het zo mee te nemen, maar anders... nee.
Tenzij ik in de Bokkendoorns ga zitten eten maar daar betaal je ook voor service en uitstekende kwaliteit.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:29

Ja lekker, dus degene die je eten uitserveert mag even lekker in het zicht gaan roken? Je word er echt niet ziek van als je een sigaretje minder of meer opsteekt. Dat is je eigen keuze. Daarbij hoor ik niet veel restaurants die buiten etenspauze, veel extra pauze rekenen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:31

Mijn reactie was op Douce, dat niet-rokers die (extra) pauze niet kregen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:34

Maar alsnog. Het feit van 'pauze' en 'roken' vind ik sowieso. Als je pauze hebt, is dat op tijden dat je dat kan doen ( dus net voor lunch aan, net voor diner aan ) en niet tijdens een 'drukke' periode o.i.d. Dan rook je in die pauze maar 2 sigaretjes, en dan niet voor de deur of op het terras. Als je dan zo graag wilt roken moet je naar mijn mening niet in de horeca gaan werken, als je ZO erg ernaar kreeft dat je zelfs op het terras gaat staan roken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:35

Int restaurant waar ik werkte hadden we als personeel gewoon pauze op het terras, of bij erg slecht weer (of als het heel druk was) in het kantoor. Als we op het terras zaten mochten we daar ook gewoon roken, bellen etc...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:46

Ik vind dat echt niet kunnen :+ Ik bedoel, ik snap best dat je als personeel ook pauze hebt ( anders overleef ik een dag van s'middags tot s'avonds laat ook niet ) maar ik haal 't dus echt niet in m'n hoofd om op 't terras te gaan zitten, tussen de gasten om even lekker pauze te gaan houden, laat staan roken of bellen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:50

Courses schreef:
Ik vind dat echt niet kunnen :+ Ik bedoel, ik snap best dat je als personeel ook pauze hebt ( anders overleef ik een dag van s'middags tot s'avonds laat ook niet ) maar ik haal 't dus echt niet in m'n hoofd om op 't terras te gaan zitten, tussen de gasten om even lekker pauze te gaan houden, laat staan roken of bellen.

Wij moesten op het terras gaan zitten, er was vaak op andere plekken geen ruimte. Kantoor kon je niet met meer dan 1 persoon tegelijkertijd zitten, binnenruimtes waren eigenlijk altijd gereserveerd. SOrry, maar ik wil ook in mijn pauze ff lekker zitten. Mijn baas zorgde er altijd voor dat we goed te eten hadden, wat netjes opgemaakt werd, we moesten gewoon met mes en vork eten, maar ja pauze is pauze, als ik wil bellen & smsen dan mag dat.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 18:08

Bij de vorige baas moesten wij ook in het restaurant pauze houden maar nu gelukkig niet meer. Nu kan ik me even helemaal terugtrekken. Is ook raar voor de gasten als zij je zien maar je kunt hun niet helpen (denk ik)

En over het roken, dat is mijn mening. Is per baas geregeld en bij ons is het gelukkig goed geregeld. Pas na 8 uur of als het echt heel rustig is mag er gerookt worden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:18

Ik snap het probleem niet zo.
Gelukkig ben ik wel zo flexibel om te begrijpen dat er in de binnenstad van Utrecht meestal nergens buitenruimte is behalve op de stoep, in vergelijking met een vrijstaand zalencomplex of hotel ergens midden in het land.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:20

Je kunt ook in de binnenstad van Utrecht best buiten het terras gaan roken. Overigens moet iedereen het natuurlijk zelf weten - er is over roken op het terras niets wettelijks verplicht. Maar het is wel een van die vele dingen die bijdragen aan het imago dat de service op de terrassen aan de oudegracht gewoon vrij slordig is. En dat is erg jammer, want het is zo'n leuke plek.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:22

Ik denk niet dat het daarmee op 'flexibel' zijn aankomt. Als je daar gaat werken, en zo nodig een rookpauze wil, doe dat dan lekker uit zicht. Als je hier niet mee kan leven, jammer, dan moet je er niet gaan werken. Ik vind 't geen excuus om te zeggen 'we zitten in de binnenstad DUS we mogen wel roken in 't zicht van de gasten', dat is werkelijk belachelijk. Zoals ik al aangaf, roken is geen primaire levensbehoefte. Zeker als niet roker zijnde vind ik dit gewoon extreem vies. Als je een klein terras hebt, en daar toch zoveel tafels inpropt dat je bijna bij elkaar aan tafel zit, is het dan ook een excuus, 'Ja, we zitten in de binnenstad van Utrecht DUS we hebben niet zoveel ruimte, sorry dat je bij je buurman mee kan eten' ? :+

En inderdaad Shadow, het maakt er wel naar wat voor imago het restaurant etc krijgt.
Ik weet nu al dat ik daar niet weer ga eten, en dat is niet het eerste restaurant waar ik afhaak in Utrecht.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:29

Wat is erg aan om te kijken naar rokers? Of die persoon nou daar werkt of gewoon langs loopt dat zou mij niet uitmaken. Overigens heb ik als ex-roker een stuk meer begrip voor rokers en ik vind ook dat je in je pauze mag doen wat jij wilt of dat nou een primaire levensbehoefte is of niet. Anders blijven er sowieso weinig dingen over denk ik die je kunt doen :')

En ik neem aan dat je daar op het terras sowieso mocht roken?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:31

Nuage schreef:
Wat is erg aan om te kijken naar rokers? Of die persoon nou daar werkt of gewoon langs loopt dat zou mij niet uitmaken. Overigens heb ik als ex-roker een stuk meer begrip voor rokers en ik vind ook dat je in je pauze mag doen wat jij wilt of dat nou een primaire levensbehoefte is of niet. Anders blijven er sowieso weinig dingen over denk ik die je kunt doen :')

En ik neem aan dat je daar op het terras sowieso mocht roken?

Dat mocht inderdaad, ook niet echt lekker maarja.

Alsnog, meneer van de bediening had geen pauze, want die stond in z'n up en hij was hoofdgerechten aan het opdienen.
Maar gezien 'de kok alleen staat' duurde 't wat langer en ging meneer even een sigaretje roken.

Het gaat niet om het kijken ernaar, het gaat om 't feit dat hij mijn eten opdient, en daar werkt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:32

Tja het ligt een beetje aan de situatie en het tijdstip.
Als het restaurant en het terras vol zit om bijv. 19.30u zou ik zelf niet in mijn hoofd halen om te gaan roken maar als je om een uur of 22.00 u even een sigaretje gaat roken voordat je gaat opruimen, ach.

Persoonlijk heb ik meer problemen met de (arrogante) houding van veel (jonge) mensen van nu.
Gisteren was ik op een haringparty voor het goede doel, bedrijven konden voor teveel geld een kaartje kopen, sponsoren en er werden dingen geveild voor het goede doel en een tonnetje haring bracht 400 euro op.

Die jongen die ingehuurd was om de haring te serveren en snijden zei tegen zijn collega
"Betalen die gasten nou serieus 400 euro voor een ton haring? Wat een idioten"
Dan heb je het denk ik niet helemaal begrepen, wat je daar nou staat te doen met je haringparty :z

En ik snap zelf ook wel dat het 1 groot circus is zo'n party, en dat de mensen die er komen allemaal flink interessant staan te doen, maar als bediening hoef je niet te laten merken dat het 'idioten' zijn met hun gebral, er kon geen glimlach af van de bediening die er rondliep, als blikken kunnen doden had de helft van dat feest niet meer thuis gekomen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:59

Ik zie liever helemaal geen personeel pauze houden in mijn zicht. Tenzij het netjes aan een tafel is, met borden en voedsel voor zich. Maar restaurants waar het personeel hangend aan de bar iets drinkt of buiten tegen de muur staat te roken. Naah daar erger ik me meestal wel aan.