Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:44

Joepie blij dat het topic weer open is :)

Veel mails ontvangen over wat spullen die op mp staan maar vaak geen reactie terug.
Totdat 1 iemand met een zeer onzinnige naam vroeg wat wij ervoor wouden hebben en wat ons adres was.

Nouja prima,onzinnige naam of niet toch netje's terug gemailt dat de prijs 300,- was en verteld in welke straat wij wonen.
Mailt hij terug dat het akkoord was maar welk adres was het?
*zucht* begon het al niet zo seriues meer in te zien maar toch netje's gemailt.
Ook helemaal niet afdingen oid..

Hij mailt dat hij Donderdag's wou langs komen want dan had hij een grote auto bij zich (spul paste er anders niet in) en wat ons adres was
:Z :Z :Z :Z

Donderdag's niks........
Dus ik mail s'avonds heel netje's wanneer hij dacht langs te willen komen.

Later die avond mailt terug,ja de auto was bezet dus het kon die dag niet (ja duhhh dat hadden wij al door)
en dat hij nu Zaterdag's kwam en wat ons adres was.
AAARGHHHHH _-:(
(vinden jullie het gek dat ik er al geen vertouwen in had)

Zaterdag's telefoon (had 06nummer gemailt om afspraak te maken) hij kwam wat later.
(goh wat een verassing...) :z :roll:
Even later weer telefoon,of wou ook wat touwtje's en dekens hadden om het spul vast te binden. Ja hoor dat hebben wij wel.
Komt er waarrempel ook werkelijk iemand aan! :wow:
In een veelste kleine auto! Dus alles stak buiten de auto uit maar ach touwtje's erom heen,deurtje's dicht drukken etc etc het zag er niet uit maar meneer was blij en achteraf een zeer vriendelijke nette jongeman en na het betalen is hij weggegaan met een ''uitstekende'' auto

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:46

:D
Bij ons kwam iemand onze waterbedombouw ophalen. Kwamen met zo'n grote boedelbak, maar hadden er een pandaatje voor................ Ze zijn gelukkig wel veilig thuis gekomen :D

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:52

Haha bij ons ook eens, had een grote kas te koop staan, van 3 bij 6 meter ofzo.
Afijn mensen kwamen hem halen, ik had al gezegd dat het 1 was die niet uit elkaar kon.
Komen ze eraan met 2 auto's, met 2 kleine aanhangertjes erachter.
Zegt die man, ik snij hem gewoon in stukken en thuis las ik hem weer in elkaar.
Dus ik kijk hem aan, zo van nou okee jouw feestje.
Heeft hem eerst keurig betaald, en begon toen met zijn kameraad, het hele ding in stukken te snijden.
Diverse ramen kapot, maar goed na een paar uur hadden ze het hele ding in stukken op de aanhangertjes.
Wielen stonden zo'n beetje schuin eronder.
Was blij dat ze van het erf af waren, hoop voor ze dat ze onderweg geen politie tegen gekomen zijn.
Ben ook nog steeds benieuwd of ze hem ooit weer fatsoenlijk in elkaar gekregen hebben.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:22

NoekAa_ schreef:
ik had van de week weer iemand die even moest meedelen dat ze bang was dat een dekje (wat ik aanbood in een advertentie) zou verkleuren in de was. uh.. oké.. heb nog gereageerd dat dat bij ons niet het geval was geweest. maar verder ook niks gehoord. Moest het bericht ook even twee keer lezen. Ik had echt zoiets van 'staat daar nou wat ik denk dat daar staat?'.

Iets wat je apart wast kan niet verkleuren of stopt die dame alle dekjes in een keer in de machine, ik krijg er met moeite 1 in onze machine. Maar ze kan natuurlijk ook een nieuw dekje kopen, die verkleuren vast niet . . . *\o/*

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:42

Sophie_midas schreef:
Girlgamer schreef:
Ik heb regelmatig wel een cavia op MP staan. Laatste mailde iemand of ik hem ook kon brengen, 50 km hier vandaan. Want ze had geen eigen auto en geen vervoer (volwassen vrouw). Ik heb maar gezegd dat we niet bezorgen ;)
Hoe zou ze naar de DA gaan als dat nodig zou zijn?

Ik ben 23 en ook geen auto (niet eens een rijbewijs :P )
Zo gek is dat toch niet?
Als mijn caafjes naar de DA moeten ga ik op de fiets, lopend of met de bus :)

Dat is zeker niet gek. Maar in mijn advertenties staat een plaats vermeld, dus dan kun je zelf al nagaan of het te voet of indien op de fiets te doen is. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om te vragen of mensen het willen komen bezorgen. Zeker als het om een cavia gaat. Als ik ergens op reageer dan zorg ik ook dat ik de middelen heb om het te gaan halen. Ze zei dat ze geen vervoer had, dus zelf nadenken over OV was er ook al niet bij blijkbaar. Nee, dan laat maar zitten.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:56

Vragen staat vrij toch?
Snap wel dat je voor zoiets dat vraagt.
Zo er dan wel een vergoeding voor geven, maar dat kun je bespreekbaar maken toch?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:04

Ik heb met mijn verhuizing hierheen ook een bank en een koelkast gekocht die hierheen zijn gebracht.. Op de fiets red je zoiets niet..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:06

Murthul schreef:
Ik heb met mijn verhuizing hierheen ook een bank en een koelkast gekocht die hierheen zijn gebracht.. Op de fiets red je zoiets niet..

zie jou al gaan met een koelkast achterop :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:08

Twas wel maar n tafelmodelletje... :P

Waren hele aardige mensen, allemaal geen probleem..

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:11

HTM schreef:
Vragen staat vrij toch?
Snap wel dat je voor zoiets dat vraagt.
Zo er dan wel een vergoeding voor geven, maar dat kun je bespreekbaar maken toch?

Nee ik snap dat niet ;) (puur en alleen dit geval gezien dan).

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:18

Even terug gelezen, maar idd, 50 km is wel veel...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:19

Ik en vriendjelief hebben zo ook z'n xbox te koop staan, was er een Nederlands iemand geïnteresseerd.

Mevrouw wil graag verzekerd verzenden, goed, maar dat gaat alleen binnen Nederland.
Gelukkig wonen wij beide dicht bij de grens en willen we het dus ook even de grens over voeren om daar te posten, maar dan vragen we wel de dieselkosten te vergoeden.
Klinkt maar logisch, vind ik dan! Maar het is ook maar max €10 dat er bij komt ofzo.

Helaas, geen antwoord gehad -O-

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:03

meggiemeg schreef:
Geen koopje? Dat mag je vinden, zelf vind ik € 300 toch een hoop geld.
Het is een zo goed als nieuwe scooter, als het mogelijk was om de teller terug te draaien naar 10 en ik zou zeggen dat hij nieuw is gelooft men dat ook. Zit geen krasje op. Voor zoveel geld minder kan je dan een toch zo goed als nieuwe scooter rijden. Mensen lopen geen risico met mijn scooter, zit nog garantie op. Heb extra garantie erbij gekocht vorig jaar zomer. Hij staat altijd binnen, maar goed een ieder mag er iets van vinden toch?

300,- is een hoop geld, maar op het totaal bedrag van een nieuwe scooter vind ik het niet veel.
Hij kan er nog zo goed uit zien, maar hij blijft 2e hands wat bij verder verkoop ook niet bevordelijk is.
De eerste afschrijving is altijd het meest op dat soort spullen.
Maar zoals je al aangeeft, maar iedereen er iets van vinden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:09

Nou ik vind 10 euro dieselkosten wel veel, ik breng ook alles de grens over om te verzenden maar daar vraag ik niks voor.
Ik wil verkopen, niet diegene die het koopt :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:27

Hoorde net toch een verhaal van m'n werk :7
Ik werk op een woning voor Mensen met een beperking. En de banken waren erg aan vervaning toe. Dus m'n collega op marktplaats zoeken. Dus er stond een advertentie t.e.a.b. Dus mijn collega gemaild wat ze ervoor wilde hebben want er was weinig budget.
Kreeg ze een mail terug dat mijn collega asociaal was om mensen met een handicap erbij te betrekken. Ze geloofde het niet en wilde eerst foto's zien van de woning . :7

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:29

Ja en heel logisch... weet je hoe vaak daarover gelogen wordt?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:35

En daarom moet mijn collega uitgescholden worden :')
Die foto's waren nog niet eens zo heel erg raar. Dat zouden we nog begrijpen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:40

Je schreef er niet bij dat ze uitgescholden werd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:41

Oeps sorry dacht dat ik dat erbij had gezet :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:47

Uitschelden kan natuurlijk niet, ook al geloof je iemand niet op z'n woord :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:56

Nee en toevallig was het echt voor mijn clienten. En m collega had nog nieteens een bedrag gezegt :')

Maar hoor nu net dat als ze een bakje koffie mag komen doen dat ze dan de bank komt brengen en dat ze hem gratis krijgen _/-\o_

Dus waarom ze in eerste instantie zo boos werd ik zou t niet weten :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 00:08

Misschien nummer 5 met een "meelij-opwekkend" verhaal? ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:35

Kijk niet netjes om te gaan schelden maar ik kan me een geirriteerde reactie van de betreffende dame wel begrijpen.
Wij hadden een paar jaar geleden 2 banken te koop staan. Banken waren nog netjes en stonden T.E.A.B te koop.
Nou je wilde niet weten wat voor zielige verhalen je allemaal kreeg, alleen maar om de banken zo goedkoop mogelijk te kunnen kopen. En niet één maar wel een paar per dag.
Kijk hadden ze bv €100,- geboden dan hadden ze wat mij betreft de banken mogen komne halen, was ik ervan af. Maar juist door het veelal vaak zielige verhaal..... Er zou gerust toen ook iemand tussen gezeten hebben waarbij het verhaal ook daadwerkelijk waar was, maar ja die is dan waarschijnlijk ook de dupe geworden van de personen die het er alleen om doen om alles zo goedkoop mogelijk te krijgen.
Uiteindelijk hebben we ze wel weg gegeven aan iemand hier uit de buurt die ze heel goed kon gebruiken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:15

:= waarom trek ik altijd buitenlanders aan die persee mijn mobiel nummer willen en savonds laat willen komen na 11 uur en denken dat t een soort date is ofzo?? :roll:

heb een onderdeel te koop staan van me oude honda maar een gozer die stuurt echt de meeste vaagste mailtjes van dat hij persee mijn mobiel nummer van me wil en dat hij heel graag langs wil komen en hij zo met mijn nummer contact wil blijven houden want hij vind t zo leuk dat een vrouw zoiets aanbied :=
ik heb em maar bedankt en gezegd dat hij t product op mag komen halen en dat ik verder gewoon een gezin heb.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:25

Gelukkig zijn er ook nog 'leuke' mensen :D
Had een pluche konijntje op MP staan (die kon lopen, bewegen e.d. op batterij)
Van de week verkocht en verzonden.
Kreeg ik gister een berichtje dat ze er ontzettend blij mee was, dat ie een goed leven tegemoet ging en dat ze hem ging gebruiken voor een fotoshoot voor haar website :D