Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:18

suuzepuus schreef:
jeeeeeeeeeej toch nog m'n gelijk gehad vandaag!! :P

En Tamara, mij autootje kan niet zo hard, dus haal ik ook niet in als er niet een zee van ruimte is. Ik blijf wel even hangen tot ik wel in kan helen zonder anderen te hinderen. Wel haal ik in als ik tussen 2 vrachtwagens terrecht kom. Gelukkig rij ik met mijn koekblikje niet zoveel op de snelweg en 80 kmpu lukt ons makkelijk!!

_/-\o_ Ik wilde dat er meer mensen zoals jij dachten! Vind het ook niet zo'n punt om achter een klein blikje te hangen waar je redelijk aan af kunt zien dat ie misschien niet zo hard gaat, wel als dat een meneer is met het nieuwste type Volvo die schijnbaar de cruisecontrol op 90 heeft staan en weinig zin heeft om meer gas te geven 8)7

coiboi schreef:
En bejaarden die haast hebben in de supermarkt. Met hun karretje je schenen blauw duwen bij de kassa. Aaaargh! ;)

Zitten jouw schenen aan de achterkant? ;) Of hoe duwen ze dan met hun karretje?

coiboi

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:23

@Tamara Ik loop heel raar ;)
Zonder gekheid.. ze zwabberen dat karretje vaak alle kanten op terwijl je de band nog aan het voltassen bent.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:25

@tamara, ik heb een renaultje 4..... hihihi

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:27

aahh gister in de trein. ik zat achter een vrouw, die vrouw zat op de stoel naast het gangpad en ik achter haar naast het raam. ik dacht dat die stoel naast haar leeg was, tot ik ineens een hond naar buiten zie kijken die op de stoel zat (was ook nog best druk) en ook nog met zijn neus op het raam, zodat er allemaal van die vieze hondenneusstrepen achterbleven op het raam. :r vind het sowieso vies dat ze die hond op een stoel laat zitten. toen kwam die conducteur eraan die zei: wil fifi wel even op de grond gaan zitten? :)) dus hondje op de grond, zet ze hem later weer gewoon op die stoel. toevallig kwam de conducteur weer langs en werd toen een beetje boos. :D dus toen bleef de hond van de stoel. niet dat ik het erg asociaal vind ofzo, maar wel gewoon vies als je in de hondenharen moet zitten daarna. :r

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:11

Brainless schreef:
Op de site van A naar Beter:
Citaat:
Ritsen

Rijdt u op de linkerrijstrook en vervalt deze strook? Dan moet u invoegen naar rechts. Door te ‘ritsen’ kunt u onnodige vertraging voorkomen.
Hoe werkt het?

- U kunt al ruim van tevoren op een bord zien dat u moet ritsen. Op de plaats waar u daadwerkelijk moet gaan invoegen, staat het bord ‘ritsen vanaf hier’.
- Zorg ervoor dat er naast u een open ruimte tussen twee voertuigen is en houd dezelfde snelheid aan als deze voertuigen. Kijk bij het bord ‘ritsen vanaf hier’ of er voldoende ruimte is om in te voegen, geef richting aan en voeg in.
- Als u op een strook rijdt waarop verkeer gaat invoegen, maakt u daarvoor ruimte. Dit doet u door de afstand tot het voertuig vóór u tweemaal zo groot te maken. Het is beter om niet plotseling te remmen.
- Sommige mensen vinden het asociaal om door te rijden op de linkerstrook als op de andere stroken een file staat. Dit is een misvatting. U kunt de ruimte op de linkerstrook het beste gewoon benutten. Zo voorkomt u dat de file langer wordt.
- Het kan helpen als een aantal voertuigen al vóór het bord ‘ritsen vanaf hier’ een strook naar rechts opschuift. Let er wel op dat u het overige verkeer niet verstoort.

Ja maar er staat ook dat je moet invoegen waar plek is, vaak is iedereen aan het einde alweer aangesloten en dan moet er weer iemand tussen. Dit werkt echt helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:38

Dat krijg je dus van mensen die er geen anderen tussen laten.... files, ongelukken... :n
Het is sowieso asociaal om zo weinig ruimte tussen jou en je voorganger te laten dat er niemand meer tussen kan, dat heet namelijk bumperkleven.

Het is niet de bedoeling dat je vooraan aansluit, het is de bedoeling dat je ruimte laat om er mensen tussen te laten.

Ik denk dat voor sommige mensen een herhalingscursus wel goed zou zijn.
Tolerantie en samenwerking is tegenwoordig vaak ook ver te zoeken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 08:50

Hmmm ik zie het al. Ik ga voortaan ook links rijden. Dan mag je blijkbaar met een rotvaart iedereen inhalen. Als je naar t filmpje kijkt staat de achterste rechts bijna stil, terwijl degenen die van links komen gewoon door rijden.

En het eerste filmpje klopt ook niet, de rechterbaan had gewoon door kunnen rijden.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:03

Ik snap hier niets van die bord-discussies, in België bestaat dat niet.

Mij is altijd wijsgemaakt (maar vraag het deze zomer bij BE rijlessen zeker eens, want twijfel nu toch wel) zo lang mogelijk op je eigen rijstrook blijven en dan vlotjes invoegen.
Mijn frustratie is altijd van die mensen die zien dat ze zullen moeten invoegen (omdat er een vrachtwagen staat te lossen bvb) de remmen toeslaan en dan al méééééters op voorhand een rijstrook blokkeren omdat ze NU moeten invoegen.
En dan vervolgens niemand ertussen meer laten.
Ook stom: mensen die voor een hindernis hun stuur omslaan. Werd zo gisteren bijna aangetikt door een blond, perfect gecoiffuurd en gemanicuurd tutje in de Jag van meneer ... had ze me geraakt was ze er niet goed van geweest, want had net slecht nieuws gekregen :(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:21

Kunnen we de discussie over invoegen ergens anders voeren? Wordt zo onoverzichtelijk lezen zo...

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:23

Ik volg dit topic al een tijdje en wat ik nog steeds mis (sorry als ik er over heen gelezen heb) is het finaal afbranden van iemand wat hier op bokt regelmatig gebeurt.
En het blijven schelden met kanker, omdat het naast aso ook nog eens respectloos is imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:33

Vjestagirl schreef:
Hmmm ik zie het al. Ik ga voortaan ook links rijden. Dan mag je blijkbaar met een rotvaart iedereen inhalen. Als je naar t filmpje kijkt staat de achterste rechts bijna stil, terwijl degenen die van links komen gewoon door rijden.

En het eerste filmpje klopt ook niet, de rechterbaan had gewoon door kunnen rijden.

Het zijn ook een beetje parodiefilmpjes ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:03

Maar dan moeten mensen je er wel tussen laten bij het ritsen.
Veel mensen willen er niemand tussen laten. Of anders max 1, maar als degene erachter geen ruimte geeft da heeft de ritser een probleem.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:32

Vandaag in de metro: een jongen (nja van 25 ofzo) zat in de stoel aan het raam en zijn ene been zeg maar zijwaarts naar het gangpad. Omdat hij heel erg lang was, stak die voet tot driekwart over het gangpad (er was dus zeg maar weinig ruimte om te passeren). Toen wilde er een oud vrouwtje uitstappen, en die liep dus langs die voet ( :') ) en tikte er per ongeluk tegenaan ofzoiets. Toen ging die jongen helemaal uit zijn plaat :oo hij begon te roepen dat ze niet tegen zijn schoen moest aanlopen. Ze reageerde eerst nog van: 'je hoort helemaal niet zo te zitten', maar toen werd ie echt kwaad en toen liep ze maar snel naar de uitgang.

:\

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 15:34

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:47

Ik zit achter de kassa, mevrouw loopt weg terwijl ik haar het bonnetje probeer te overhandigen (zij zag dat ik haar het bonnetje wou geven). Ik roep haar nog even na: 'Mevrouw, weet u zeker dat u geen bonnetje wilt?' (alarm gaat namelijk erg vaak af en de bon is dan het enigste bewijs dat ze hebben betaald) Mevrouw: 'Moet dat'? Ik: 'Het is wel handig, als het alarm namelijk afgaat'. Dus zij neemt het bonnetje aan loopt de winkel uit. Alarm gaat niet af, loopt mevrouw terug, duwt alle mensen in de rij opzij en gooit zo het bonnetje opeens in me gezicht.

Toen ze wegliep kon ik het ook echt even niet laten om te zeggen: 'Een zonnige dag nog mevrouw!'. Ja dat was ook niet helemaal netjes en professioneel.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:54

VogeltjeM schreef:
Vandaag in de metro: een jongen (nja van 25 ofzo) zat in de stoel aan het raam en zijn ene been zeg maar zijwaarts naar het gangpad. Omdat hij heel erg lang was, stak die voet tot driekwart over het gangpad (er was dus zeg maar weinig ruimte om te passeren). Toen wilde er een oud vrouwtje uitstappen, en die liep dus langs die voet ( :') ) en tikte er per ongeluk tegenaan ofzoiets. Toen ging die jongen helemaal uit zijn plaat :oo hij begon te roepen dat ze niet tegen zijn schoen moest aanlopen. Ze reageerde eerst nog van: 'je hoort helemaal niet zo te zitten', maar toen werd ie echt kwaad en toen liep ze maar snel naar de uitgang.

:\

oh wij hadden van de week zoiets, liepen in de Lidl, een oudere man liep voor ons en een Bimbo van een jaar of 25 echt zo'n Barbie uit OhohCherso, pakt die oudere man een van de laatste producten uit het rek, heel rustig, begint die Bimbo toch te schelden dat zij die wilde hebben, ze werd helemaal gek leek wel of ze die arme man wilde gaan slaan, nu ben ik zelf ook geen fan van oude mensen in de supermarkt, maar deze man deed niets, kwam de supermarktmanager aanrennen en ging tussen ze in staan, wilde ze die aanvliegen, toen grepen 2 flinke mannen die met hun vrouw mee waren die griet vast tot ze weer normaal deed, echt sommige mensen :n

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:10

Miepie77 schreef:
oh wij hadden van de week zoiets, liepen in de Lidl, een oudere man liep voor ons en een Bimbo van een jaar of 25 echt zo'n Barbie uit OhohCherso, pakt die oudere man een van de laatste producten uit het rek, heel rustig, begint die Bimbo toch te schelden dat zij die wilde hebben, ze werd helemaal gek leek wel of ze die arme man wilde gaan slaan, nu ben ik zelf ook geen fan van oude mensen in de supermarkt, maar deze man deed niets, kwam de supermarktmanager aanrennen en ging tussen ze in staan, wilde ze die aanvliegen, toen grepen 2 flinke mannen die met hun vrouw mee waren die griet vast tot ze weer normaal deed, echt sommige mensen :n

8)7

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:16

hahahaha geniaal :D(dat die bimbo werd opgepakt)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:07

vreemdgaan (of bijna vreemdgaan) vind ik heel erg asociaal! (en nee ik heb nog nooit een vriend gehad want ik ben 15 maar ben er vandaag wel erg pijnlijk mee geconfronteerd in erg hechte familiekring dus ben er wel boos over)
misschien een stomme opmerking voor sommigen hier maar als je écht van iemand houd doe je dat toch niet?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:10

nee hoor mimeslosydy dat is geen stomme opmerking,
dat is heel vervelend ja sterkte ermee

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:34

Jeetje wat een acties lees je hier zeg.

Ik kan het niet laten :P Over het risten: (Ik heb nu autorijles en 2 maand geleden mijn theorie gehaald waar dit ook in behandeld is) Zoals de meesten hier al hebben gezegd, je rijdt door tot aan het bord vanaf hier risten en vanaf dat moment voeg je ook pas in.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:16

annepaardoes schreef:
Jeetje wat een acties lees je hier zeg.

Ik kan het niet laten :P Over het risten: (Ik heb nu autorijles en 2 maand geleden mijn theorie gehaald waar dit ook in behandeld is) Zoals de meesten hier al hebben gezegd, je rijdt door tot aan het bord vanaf hier risten en vanaf dat moment voeg je ook pas in.

Dat was wel duidelijk hoor ;) dat je vanaf het bord mag ritsen. Maar rij je door tot het eind of probeer je meteen bij de eerste vrije plek te ritsen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:32

Laatst was ik in de supermarkt, stond in de rij voor de balie waar je sigaretten en dergelijke kan halen (daar kan je ook je boodschappen afrekenen soms) en voor mij staat een vrouw (nouja, jaartje of 25) met een hondje in haar armen. Zo'n vies, trillerig, ranzig, vettig keffertje, je kent het wel. Dat ze dat beest meeneemt is één ding, maar tot mijn verbazing zette ze dat beest ook nog eens op de balie! Het vieze ding zwiepte met zijn viezige vette staart over al het snoep en dergelijke, te smerig voor woorden. Kijkt ze zenuwachtig rond, zegt ze: "Ja, hij mag hier niet lópen he?"

NEE NATUURLIJK NIET STOM RUND! EN DAAROM ZET JE DAT RANZIGE BEEST MAAR OP DE BALIE WAAR IEDEREEN ZIJN ETENSWAREN OP LEGT!? :\

En de cassiere zei er niks van. Ik was zo verbouwereerd dat ik er ook niks van heb gezegd, kon alleen maar met open mond kijken. Normaal laat ik écht wel weten wat ik ervan vind, ben echt niet op mijn mondje gevallen als het onrecht betreft.

Tijdje terug ook. Lijn 15 naar het Zernike in Groningen. Stampvol altijd met al die studenten. Stapt er een man in, heel moeizaam omdat zijn been in het gips zit. Wanhopig worstelend met zijn krukken kan hij zich er nog net in proppen. Niemand staat op. Bus gaat rijden, hij valt bijna om. Iedereen kijkt. Nog steeds níemand die zijn plek aanbiedt. Ik stond ook, anders had ik het al lang gedaan.
Heb ook maar even geschreeuwd: "Is er nou níemand die even voor deze man op kan staan!?"

Weer keek iedereen, en het duurde even maar toen stond er toch iemand op. Man was dankbaar. Verwende poedersuiker :n (ben er zelf één van maar dit zou nooit in mijn hoofd opkomen)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:34

Of van die mensen die in de rij bij een kassa nét iets te dicht op je gaan staan. En als je vervolgens een stapje naar voren doet gaan ze net zo hard mee.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:41

Mensen die, als je je boodschappen bij de kassa op de band staat te pakken en je hebt nog een hele kar vol te gaan, gewoon hun boodschappen ook op de band beginnen te leggen. Laatst gebeurde me dat weer eens bij de AH en toen zei de kassière er wat van: "Hoe denkt u dat deze mevrouw de rest van haar boodschappen er nog bij op moet krijgen?" De kassière schudde daarna haar hoofd en we gniffelden := beide even toen de vrouw haar boodschappen weer terug legde in haar kar.