Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 00:01

Specials schreef:
Ach vjesta wat jij nu typt he daar heb ik ook zo'n mooi voorbeeld van 4 weken terug komt en een vaste gast van ons aan met een groepje mensen.
Waren 7 mensen met een "afwijking" en dan 4 begeleiders.
Dr zat een jongen tussen van een jaar of 16 nou ze hadden wat te eten en te drinken gehad, Mochten weer wat drinken nemen en die jongen wou een ijsthee dus ik gaf hem die ijsthee en toen zei hij "ik zit hier zo fijn, En jij bent zo lief en die ijsthee is lekker met veel ijs, Dit moet de mooiste dag van me leven zijn" Nou ik was meteen verkocht <3

Ik werd laatst geknuffeld door een jongen van mijn leeftijd. Hij had het syndroom van Down en kwam met zijn moeder naar de speeltuin voor een leuke middag en een ijsje.
Vroeg: "Oh wat lief, zomaar een dikke knuffel! Waaraan heb ik hem te danken"

"Je veegt zo mooi" :+: :+: :+: :+:

Snippergroen

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:02

Soms denk ik, waren er maar meer mensen zoals zij :)
Wij kunnen hier in de wereld alleen maar al het slechts zien, en zij genieten al van dat soort kleine dingen. Daar kunnen wij met z'n allen een voorbeeld aan nemen!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:10

@Plien dat is echt super lief, je veegt zo mooi! :)

Gister was ik even in een dorpje daar was markt. En er was een korps aan het optreden. Komt er ineens een jongen van een jaar of 12, ook met het syndroom van down denk ik.

En hij ging voor het korps staan, en ging heel uitbundig doen alsof hij de dirigent was. En dan ging hij zo aftellen voor het beginnen enzo. Echt heel mooi :)

Geen opmerking van klanten. Maar toch was het heel mooi.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:45

Van de week was er een vrouw die bij ons een fiets aangeschaft had. Wij hebben een actie lopen, 3 maand gratis (alleen poliskosten a 4,95) verzekering. Mevr. had deze verzekering afgesloten en wilde hem toch voor 3 jaar af gaan sluiten. Mijn baas had met haar afgesproken dat als ze voor 3 augustus (de datum dat haar 3 maand verzekering af zou lopen) nog niks gehoord had ze even langs zou komen.

Zo kwam ze de 4e dus terug in de winkel. Ik heb voor mevrouw de verzekering gebeld en kreeg te horen dat mevr. een aanbieding had gekregen via haar emailadres en als ze daar op in wilde gaan dat ze dat via de link in de mail kon doen. Ik die mensen opbellen, alles uitgelegd en haar man(vriend/whatever) zou gaan kijken.

Ben ik gister met 2 klanten bezig, die gaan 2 electrische fietsen aanschaffen en ze zouden een nieuw zadel + fietstas erbij krijgen die we aan het uitzoeken waren. Mevr. verzekering was al bij mijn collega geweest, die uitgelegd wat ik hem gezegd had, komt ze verhaal halen bij mij. Ik was dus bezig met die andere klanten en zij kwam er even tussendoor raaskalken tegen mij dat ze niks van mij gehoord had en dat ik zou bellen. Ik mevrouw gezegd dat ik ook gebeld had en dat ze een email gehad heeft van de verzekering en dat ze daar op moest reageren. Dit vond ze niet kunnen want ik zou het voor haar regelen etc. etc. Ik heb toen vriendelijk gezegd, mevr, ik heb gedaan wat ik kon voor u, dit is wat de verzekering gezegd heeft tegen mij. Ik kan helaas op het moment niks voor u betekenen en zou graag verder gaan met de klanten waar ik op dit moment mee bezig was.

Blijkt dus dat ze eerst mijn collega uitgefoeterd heeft, toen naar buiten is gestormd, waarschijnlijk beseft heeft dat ze zo nog steeds geen oplossing had en toen naar mij is gelopen. Uiteindelijk heeft mijn baas haar maar richting het hoofdkantoor gestuurd. Wij konden namelijk niks meer voor haar doen dan wat ik al gedaan had...

Ik vind dat zo verschrikkelijk onbeleefd. Je ziet dat ik met andere klanten bezig ben, dat zeg ik notabene ook nog tegen je, en dan mij uit gaan lopen foeteren dat ik onbeschoft ben en niets kan regelen etc. Ik heb verdorie gedaan wat ik kon en dan zo reageren? Ze had ook gewoon zelf de verzekering kunnen bellen.

Die andere klanten twijfelden overigens, maar uiteindelijk zijn ze akkoord gegaan, kreeg ik een hand van mevrouw en meneer pakte mijn hoofd vast met beide handen en zei bedankt meisje. En dat vind ik dan wel weer fijn! Maakte mijn dag weer even goed ;)

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:26

Mijn mond viel gister ochtend open.
Als klanten bij Jumbo meedoen voor het boekje van Jumbo krijgen ze waardebonnen.
Dit regelt de fotograaf.
Mevrouw kwam een paar dagen later al aan de balie dat ze deze nog niet gehad had.
Ik ben gaan bellen en er werd mij verteld dat het opgestuurd werd tegen de tijd dat het boekje uitkomt.

Dit had ik mevrouw uitgelegd.
Kwam ze een week later ze had nog niks gehad en ik had dus staan liegen.
Ik weer uitgelegd. En mevrouw wilde de bonnen een dag later hebben zo niet wilde ze het contant hebben.

Weer vanalles geregeld en mevrouw weken niet gezien.
Tot ze ineens weer bij me aan de balie kwam.
Ze had nog steeds geen bonnen ontvangen.
Ik werd het al een beetje zat en vond het een vaag verhaal dat ze er pas weken later weer mee kwam.
Ik weer vanalles regelen met hoofdkantoor en die zou het afhandelen.

Later werd ik gebeld door hoofdkantoor dat mevrouw niet te bereiken was en of ik het wilde afhandelen en het hoofdkantoor stuurde de waardebonnen naar mij toe.

Mevrouw is eindelijk na weken vrijdag dr bonnen op komen halen.
Is ze 's avonds teruggekomen. Ze was er niet over te spreken dat ze maar 20,- aan waardebonnen had gehad ze zou volgens haar 40,- krijgen.

Ik ga het morgen allemaal uitzoeken, maar wil wel graag weten waarop mevrouw baseerd dat ze recht heeft op 40,-.

Vond het een beetje ontdankbaar..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:12

Ik had vandaag ook weer iemand...

Wij verhuren trapfietsen (ook bekend als Jan-Pleziers) voor 2, 3, 4 of 5 personen met vooraf uitgezette routes. We hebbben 5 verschillende routes, van één, anderhalf, twee en twee-en-een-half uur of een puzzeltocht die ook 1,5 uur duurt. Mensen betalen bij terugkomst naar gelang de tijd dat ze daadwerkelijk zijn weggebleven, maar iedereen betaald altijd minimaal voor 1 uur, en dat vertellen we er ook altijd bij.

Mevrouw was al een keer bij me geweest voor de uitleg hoe het allemaal werkte. Prima, en ze komt even later terug. 'Ik wil graag 4 fietsen voor een uur'. Dus ik vraag haar met hoeveel personen ze is, zodat ik weet welke karren ik klaar moet laten zetten. Dat wist ze niet, en ze had ook geen zin om dat na te kijken. Dus ik met mijn collega die de karren klaar moet zetten geregeld dat hij ze op weg helpt en dat ik later te horen krijg welke karren ze mee hadden. Dus ik de routes meegegeven en er nogmaals specifiek bij gezegd dat ze altijd voor minimaal een uur betalen. En doorgegaan met mijn werk. Mijn baas grapte nog 'heb je wel verteld dat ze voor een uur moeten betalen?' Echt wel!

Na een half uur komt mevrouw samen met een man het vertrek-bewijsje weer inleveren, en ja, maar een half uur weg geweest. Dus ik grap dat ze erg hard gefietst hebben, ja zegt die man, dat drukt de kosten weer een beetje. Dus ik ga er vanuit dat hij een grapje maakt, en lach dat hij toch voor dat ene uur moet betalen (voor de 4 karren die ze mee hadden was dat €56). En toen begon het gezeur...
Hij: 'serieus'
Ik: 'ja meneer, dat heb ik ook uitgelegd voor u weg ging, dat u altijd voor minimaal een uur betaald'
Hij: 'we hebben maar een half uur gefietst, dan hoeven we toch ook voor een half uur te betalen'
Ik: 'Nee meneer, helaas werkt dat bij ons niet zo'
Hij: 'ook niet als het regent?'
Ik: 'Nee meneer, ook niet als het regent'
Hij: 'Nou, dat vind ik wel een beetje raar. Je kunt echt niet wat korting geven?'
Ik: 'Nee meneer. Dat wordt dan €56 alstublieft'
*gast gaat opzoek naar zijn geld*
Hij: 'Kun je ook geen 10% korting geven?'
Ik: 'Nee meneer, het spijt me, dat kan ik niet doen'
Hij: 'echt niet?'
Ik: 'nee meneer, echt niet'
Hij: 'Ook geen 5%?'
Ik: 'Nee meneer, ook geen 5%'
Hij: *mopper de mopper de mopper*

Waarom moeten mensen altijd korting hebben? Ik snap het wel, maar zo zijn de regels, dat staat ook overal aangegeven en we zeggen het er altijd bij als ze weggaan. Zij kiezen ervoor om niet de hele route te rijden maar een klein rondje te doen. Ik heb het toch duidelijk gezegd...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:43

Ik werk bij de mc donalds en dr wouden een paar meiden naar binnen, maar we waren al dicht, moest er nog een paar mensen uitlaten, dus deed de deur open, vroegen ze mogen we naar b innen? Dus ik zeg nee, we zijn gesloten. Zeggen ze ooh maar voor ons kun je toch wel langer open blijven >.<

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:02

Sjonge Vjestagirl, die man wil wel echt het onderste eruit halen :=

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:42

Jolandaa schreef:
Ik werk bij de mc donalds en dr wouden een paar meiden naar binnen, maar we waren al dicht, moest er nog een paar mensen uitlaten, dus deed de deur open, vroegen ze mogen we naar b innen? Dus ik zeg nee, we zijn gesloten. Zeggen ze ooh maar voor ons kun je toch wel langer open blijven >.<

:')
Medewerkers van de mac willen ook niet naar huis, ofzo..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:29

Jolandaa schreef:

Haha dat zeg ik ook wel eens :)) Maar zeg dat meestal dan voor de grap snap natuurlijk dat gesloten gesloten is ;)

Vorige week was er nog iemand die om 10 voor half 9 boodschappen wou doen :+ (zijn om 8 uur gesloten)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:32

Deze zij t echt niet voor de grap, ze ging zelfs tegen de deur aan trappen/slaan :=

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:35

Jolandaa schreef:
Deze zij t echt niet voor de grap, ze ging zelfs tegen de deur aan trappen/slaan :=

Oke dat is dan wel weer vervelend :s

Haha ik had laatst iemand aan mn kassa (oudere meneer) die mij de hele tijd lieverd en schat noemde kende de man in persoon niet :+

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:46

Zo heb ik een mevrouw die de hele tijd Vrouwtje tegen me zegt, als ik érgens een hekel aan heb.... :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:47

Echt hè, die mensen die alles goedkoop of gratis willen hebben.

Zo was ik op vakantie in Centerparcs en ik stond aan de kassa in het supermarktje te wachten om af te rekenen. Stond een vrouw voor me die iets van 20 blikken leverpaté ging kopen en nog wat dingen. Kijkt ze op haar bon.. "Nou mevrouw, dit klopt niet hoor! Dit kan echt niet zo duur zijn!"
Meisje achter de kassa kijkt op de bon. "Jawel hoor, de prijzen kloppen gewoon"
Mevrouw: "Nou, ik vind het echt belachelijk dat ik zoveel moet betalen voor dit hoor!"

Nou, dan moet je maar naar een andere supermarkt gaan hoor! Volgens mij is het algemeen bekend dat op vakantieparken, dierentuinen en pretparken alles wat duurder is dan in de stad. Verder was alles niet zoveel duurder hoor. Zo hadden wij blikjes energiedrank die in de supermarkt 30 cent zijn en in de supermarkt in Centerparcs 40 cent..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:48

_Nancy schreef:
Sjonge Vjestagirl, die man wil wel echt het onderste eruit halen :=

Jep. En ik snap dat nooit zo. Mensen, je doet iets, en daar moet je voor betalen. Lijkt me logisch. En een keer vragen of je korting kan krijgen prima, maar het blijven vragen helpt je echt niet...

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:35

:') Wat ik nu meemaak :')

Ik werk bij een zorgverzekering als klantadviseur.
krijg ik net een mevrouw aan de telefoon en die vraagt wat de vergoeding is voor PEDOtherapie. Moet natuurlijk zijn podotherapie.
Wil het voor haar op gaan zoeken en ze zegt echt nogmaal de vergoeding voor PEDOtherapie.
Ja hoor. Heb eerst maar even uitgelegd dat het podo is en geen pedo.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 14:37

Pedotherapie klinkt anders in mijn oren als iets dat gewoon zou kunnen bestaan.. Heb er verder geen verstand van, maar hoop dat het goed komt nu :')

Ik kan me wel voorstellen dat mensen anders in de war raken. Pedicure, Podotherapie..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:09

Bezoekers willen bij ons ook nooit weg. We sluiten om half 5, maar heel vaak als ik bezoekers van achter aan het halen ben (en naar buiten drijf) dat er voor weer gewoon mensen naar binnen lopen. Gewoon langs een mega groot bord met de openingstijden.

Paar weken geleden een mevrouw die maar niet wilde snappen waarom ze om half 9 's avonds niet naar binnen mocht. Het grote hek was toch open (we waren een evenement van de volgende dag aan het voorbereiden). Uiteindelijk maar gevraagt of ze ook altijd bij de Albert Heijn naar binnen liep als die 's ochtends de laaddeuren open hebben staan bij het lossen... Ze dacht er even over na en antwoorden vervolgens: "Dat zie ik nooit, maar absoluut dat ik het wel zou doen, dan moeten ze de deuren maar dicht doen" :+

Vorige week een meneer die langs me heen naar binnen glipte. Dus ik hem terug halen. Veel protest en waarom ik niet gewoon open bleef blabla. Dus ik heel geduldig uitleggen dat ik naar huis wil (was al 5 uur inmiddels). Ik eindigde me uitleg met, "...dus ik wil graag het hek sluiten, me omkleden en dan thuis lekker gaan eten". Waarop de man zegt, "Ik help je wel even met omkleden, dan kan me kind nog even rondkijken" Eeeuhw... Daaaaag...

(Hoop mensen willen trouwens wel een keer met me de hooizolder op, alsof die tekst niet inmiddels achterhaald is)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:25

Omg ik had vandaag echt een erge! (werk in de supermarkt)
En stond te vullen, komen er twee buitenlandse jongens naar me toe:
'heeee schatje! gaat de oven nog aan?'
Ik: nee sorry daar is het te laat voor
Hij: ah jammer, nou werk'ze he lieverd!
En toen renden ze lachend weg. :+

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:29

He bah, als ze zo tegen mij beginnen gaan mijn haren gelijk overeind staan :P
had vorige week 2 jongens die steeds mn naam riepen en zich dan verstopte, heb ze een keer flink vuil aangekeken en het was gelijk afgelopen.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:32

Ja echt vreselijk van die vieze gozers, maar je moet nog beleefd blijven ook :')

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:54

Ik werk in de supermarkt en zo stond er laatst een hele oude man die niet meer zo goed zag hoeveel geld hij in zijn hand had. En het was iets van 7 euro zoveel en vroeg of ik de muntjes uit zijn handen wilde halen zodat het genoeg was (gebeurt wel vaker). Nou prima, ik het geld gepakt en laten zien dat het echt 7 euro zoveel was. Zegt hij terug: Wat fijn dat er tegenwoordig zo'n eerlijk iemand werkt hier. Je bent eerlijk en heerlijk. en ik: UNK*slik* fijne middag nog meneer.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:41

PineApple schreef:
Glitch schreef:
Tja.. en wat zeg je dan. Ik zat echt met mijn mond vol tanden haha.

dat zijn idd erge opmerkingen :oo mag ik vragen waar jij werkt? :o

Bij de Dienst Uitvoering Onderwijs ;)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:55

Ik werkte vroeger een poosje in The Sting, en daar wordt elke ochtend en avond gestofzuigd. Zo ook die nee avond toen er -as usual- nog wat mensen op de valreep binnen kwamen vallen om nog wat rond te l*llen - en waar wij allemaal stuk voor stuk gél van werden. Ik was intussen de paskamers aan het stofzuigen, in mijn Sting-outfit, altijd kleren van in de winkel (en duidelijk geen poetskledij). Hoor ik ze plots tegen elkaar zeggen: 'Zal ik het haar vragen?' andere: 'Nee joh zij poetssssst hier enkel maar'.

^)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:39

Shanelle schreef:
Ik werkte vroeger een poosje in The Sting, en daar wordt elke ochtend en avond gestofzuigd. Zo ook die nee avond toen er -as usual- nog wat mensen op de valreep binnen kwamen vallen om nog wat rond te l*llen - en waar wij allemaal stuk voor stuk gél van werden. Ik was intussen de paskamers aan het stofzuigen, in mijn Sting-outfit, altijd kleren van in de winkel (en duidelijk geen poetskledij). Hoor ik ze plots tegen elkaar zeggen: 'Zal ik het haar vragen?' andere: 'Nee joh zij poetssssst hier enkel maar'.

^)

Eerlijk gezegd vind ik dat nog wel logisch. Je bent er eigenlijk na sluitingstijd en ja, als ze je nog niet eerder hebben gezien...