Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:23

Haha super!
Daarom had ik dus ook niet gebeld, zo makkelijk om te zeggen, 'nee hij is er niet wacht maar tot dinsdag :Y)'
Bij mij hadden ze niet eens gevraagd wanneer ik hem had aangevraagd (stond vast wel in de computer, maar niks over gehoord :P)

Nou jij ook rijze dan maar vast! :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:28

magic_lover schreef:
Haha super!
Daarom had ik dus ook niet gebeld, zo makkelijk om te zeggen, 'nee hij is er niet wacht maar tot dinsdag :Y)'
Bij mij hadden ze niet eens gevraagd wanneer ik hem had aangevraagd (stond vast wel in de computer, maar niks over gehoord :P)

Nou jij ook rijze dan maar vast! :D

ja normaal was ik ook gewoon langs gegaan maar heb zo tentamen dus vond t zonde als ik dan voor niks daar een half uur in de rij sta voor niks.
Dus k ga m nu ophalen, door naar mn tentamen met de trein en dan vanavond een ritje maken :D
Jij ook veel plezier met rijden zo.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:38

Hallo allemaal,

wat een leuk topic wist niet dat hier een topic over was.
jullie vinden het toch niet erg dat ik ook mee kom klessebessen??

Vandaag heb ik om half 3 weer een intakeles na ongeveer een jaartje niet te hebben gereden.
Op mijn 18e verjaardag kreeg ik van mijn vader mijn rijbewijs kado, mocht op een gegeven moment afrijden maar ik had die stomme theorie nog niet gehaald!

Omdat hij toen ook krap bij kas zat hebben we besloten dat ik eerst mijn theorie zou halen en dat ik daarna maar weer een paar lessen zou nemen en dan afrijden, nu betaalde hij lessen voor niets, terwijl ik eigenlijk al af mocht rijden.

Dus ik 3 keer gezakt voor mijn theorie, heb ik eindelijk op 7 juli 2009 toch mijn theorie gehaald!
Bleek ik na de vakantie zwanger te zijn, dus ik in een dilemma, huis zoeken, alles regelen!

Nu is alles op orde, huis ingericht, babykamer klaar e.d. en omdat mijn pa vind dat het nu zo goed gaat, mag ik nog voor me bevalling mijn rijbewijs alsnog halen! Ik helemaal happy, gelijk een afspraak gemaakt voor een intakeles om te bepalen hoeveel lessen ik nog zou moeten (ga bij een andere rijschool dan voorheen) All in solo heet deze, in Zoetermeer.

Dus ik ben nu lekker zenuwachtig!! Hij komt me om half 3 ophalen (nu maar hopen dat de motor niet afslaat als ik weg wil rijden haha)

Ik ben 28 april uitgerekend dus ik hoop dat ik het nog red van te voren, ik heb nog helemaal geen buik en nergens last van dus het was geen probleem volgens de man die ik aan de tel had!!

Nou ik ben benieuwd! Hebben jullie nog tips voor mij??

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:39

Mooi Simone dat jou rijbewijs er ook al is :D

Hoop zo dat ik volgende week die van mij mag gaan aanvragen :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:40

Ti amo, welkom!!

Ik denk dat het heeel erg scheelt dat je al eerder lessen gehad hebt.. weet bijna zeker dat je het zo weer oppakt!! Denk dus dat het je wel gaat lukken voor april :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:45

Spannen ti_amo! maar moet vast wel lukken zo te horen, als je al aardig wat lessen hebt gehad (ookal is het even geleden) :)

nou ik heb mijn 1e ritjes overleefd, moest gelijk alleen was eerst wel even spannend, maar kan nu niet anders zeggen dan heeeerlijk wat een verademing niet meer zo'n iemand naast je :o
niks ten nadele van mijn instructeur hoor, maar het rijd zoveel fijner :D

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:14

pff ik had vandaag les van een stagaire die was zelf al zenuwachtig geloof dat de auto wel 10x afgeslagen vinden jullie dat dat kan een stagaire les laten geven en als leerling daar ook nog voor moeten betalen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:35

Haha dat lijkt mij ook zo fijn hé zonder instructeur :))
Mijn les ging wel lekker vandaag :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:39

Voor degenen die afgereden hebben even een vraag? Wat kregen jullie voor een opdracht van de examinator? En moest je toen ook door het centrum heen rijden?
Mijn les ging ronduit k*t :( het leek net alsof mn instructrice me opzettelijk bang zat te maken (ze weet dat ik best wel een onzeker iemand ben).
En volgende week is m´n examen en ben iemand die best wel erg zenuwachtig kan zijn..Zit nu nog thuis na te shaken (wil verhaal wel aan iemand kwijt per pb eventueel).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:42

_Gabriellexx schreef:
pff ik had vandaag les van een stagaire die was zelf al zenuwachtig geloof dat de auto wel 10x afgeslagen vinden jullie dat dat kan een stagaire les laten geven en als leerling daar ook nog voor moeten betalen?

Ja, stagiares moeten het ook leren en autorijden is echt niet gratis :\
Misschien dat een prijsaanpassing wel netjes was geweest, maar rijscholen zijn zoveel kwijt aan brandstof e.d. dat ze van die 40€ per uur die jij betaalt vrij weinig overhouden...

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:58

Ik heb dus net mijn eerste intake gehad,

Hij heeft me misschien 10 minuten laten rijden, 2 rondjes om de flat en weer terug, toen achteruit laten parkeren.

Toen nog zeker een half uur gepraat over spoedcursus, hij zegt dat een 5daagse spoedcursus goed is voor mij.
Dus ik dacht 5 dagen 1 uurtje nee dat is gelijk 5 dagen 3 uur achter elkaar! Nou dat is dus best veel aangezien ik het best goed vond gaan!

Ook raar dat hij dat kan beoordelen aan de hand van een paar rondjes.

Nu kost het me nog €1500 denk niet dat me pa daar zo blij mee zal zijn!!!

weet niemand een rijschool in de omgeving zoetermeer waar het niet zoveel kost?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:01

Ik vind 1500 echt veel :=
Weet niet hoeveel een rijles bij jullie per uur ongeveer kost?

Als ik reken, 15 uur rijden x 36 euro = 540
+kosten van het examen = 740.
Volgens mij kan je het wel goedkoper krijgen dan 1500, bij mijn rijschool kost een spoedpakket (30 lessen+examen) 1200.....

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:12

Helaas... Weer gezakt. En echt enkel en alleen vanwege de zenuwen, zo stom!
Mijn instructeur heeft me aangeraden om even langs de dokter te gaan om kalmeringspilletjes te halen voor de volgende keer...

Maar ja, nog steeds geen rijbewijs dus..! :(

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:31

1500 veel? Vind het wel meevallen.

Balen dat je gezakt bent!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:37

Balen dat je gezakt bent zeg...

Ik mocht vandaag de snelweg op! :):) En zodra ik DigiD heb gaan we mijn TTT en examen plannen :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:39

Dat is balen!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:40

ik vind 1500 euro voor 15 uur les en examen ook erg veel!!

En balen Pniekepnak dat je weer gezakt bent!!! Wat zei de examinator dan? en wat ging er fout?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:44

Balen dat je gezakt bent Pniekepnak! Ben ook wel benieuwd wat er fout ging. :(:)

En ook ik vind 1.500 euro heel veel geld, maar bedenk wel dat het een 5-daagse is zeg maar. Je hebt dan in een hele hoge snelheid je rijbewijs - als het goed is - en daar betaal je toch altijd meer voor. :j In die tijd kan een instructeur natuurlijk ook niemand anders les geven..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:52

Ti_Amo: kan je niet gewoon losse lessen gaan nemen?
Misschien heb je namelijk maar 10 lessen nodig, maar je kan er ook 18 nodig hebben en dan zit je alsnog zonder rijbewijs met zo'n spoedcursus :=

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:07

magic_lover schreef:
Spannen ti_amo! maar moet vast wel lukken zo te horen, als je al aardig wat lessen hebt gehad (ookal is het even geleden) :)

nou ik heb mijn 1e ritjes overleefd, moest gelijk alleen was eerst wel even spannend, maar kan nu niet anders zeggen dan heeeerlijk wat een verademing niet meer zo'n iemand naast je :o
niks ten nadele van mijn instructeur hoor, maar het rijd zoveel fijner :D

Had ik ook, ;t was best spannend die eerste ritjes alleen, maar idd SUPER fijn haha! :P

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:08

Muurp schreef:

Ik mocht vandaag de snelweg op! :):) En zodra ik DigiD heb gaan we mijn TTT en examen plannen :D

DigiD gaat (gelukkig) vrij snel :P Hoeveel lesjes heb je gehaD? :D

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:12

Plien91 schreef:
Ik vind 1500 echt veel :=
Weet niet hoeveel een rijles bij jullie per uur ongeveer kost?

Als ik reken, 15 uur rijden x 36 euro = 540
+kosten van het examen = 740.
Volgens mij kan je het wel goedkoper krijgen dan 1500, bij mijn rijschool kost een spoedpakket (30 lessen+examen) 1200.....

Opzich zou het veel zijn als je het zo vergelijkt,
bij mij zou het dan 15uur x 41 euro = 615 euro zijn, + examengeld 230 euro (sinds januari) = 845 euro

Maar... voor een spoed'cursus' is dat niet veel.
Dat heeft te maken met examen aanvraag, dat moeten ze van te voren reserveren en is daarom duurder dacht ik.
Het heeft volgens mij iig daarmee te maken. :P
Is mij eens verteld haha.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:14

Niicole__ schreef:
Muurp schreef:

DigiD gaat (gelukkig) vrij snel :P Hoeveel lesjes heb je gehaD? :D

Ik heb er nu 10 uur op zitten. Ik rij in blokuren, dus dan gaat het wel redelijk snel.
Op 30 uur willen we de TT plannen en 40 examen. :)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:15

@Ti_Amo; Leuk dat je zwanger bent! Ik had net een paar lesjes gehad, bleek ik zwanger te zijn. Ik had helaas wél veel kwaaltjes (vermoeidheid, misselijkheid, bekkeninstabiliteit etc.) en daarom heb ik lang geen lessen kunnen volgen :n
Maar veel succes!
En als je eventueel meerdere lessen per week neemt, moet het lukken voor de uitgerekende datum! :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:20

Mijn les van gister ging beter dan eergister :j De dingen meegepakt die hij toen als kritiiek had gegeven, het kijken bijvoorbeeld ging al beter :)
Ook keeropdracht gedaan op de weg en via een zijweggetje, niet heel moeilijk maar is wel even nadenken hoe en wanneer je welke kant op moet sturen.

Hij had het ook op een gegeven moment even over het kijken en dat ej daarin zelfstandig moest zijn op het examen(logisch :+), maar toen dacht ik ook, ja hallo, dit is mn 9e les pas :)) En dan begin je nu al over het examen? :')