OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:00

Ik heb nog steeds geen OV en heb hem voor 10 dec al geactiveerd

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:01

Was vanmiddag op het station in Eindhoven en daar zeiden ze dat je daar de OV chipkaart nog niet kan gebruiken voor de NS, je moet dan inderdaad als je met kortingm ag reizen gewoon een kaartje kopen...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:01

Nikki15 schreef:
Ik heb nog steeds geen OV en heb hem voor 10 dec al geactiveerd

Dat vind ik toch wel knap hoor :P. Je hebt geen OV, maar wel geactiveerd :+

Nikki15

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:03

jaa kreeg een brief thuis, die heb ik ingevuld en heb nu dus me ov nog steeds niet binnen

Rennie89

dan heb je em niet geactiveerd maar aangevraagt :=

WillemYntJee

Dan kan je m ook niet hebben geactiveerd ;) Dr valt namelijk niks te activeren als je geen pas hebt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:07

Dat moet, voor zover ik weet, overal nog bij de trein. OV in gratis periode in de trein, niet in/uitchecken, in de bus wel. OV in kortingsperiode in de trein, kaartje kopen, niet in/uitchecken, bus wel in/uitchecken.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:07

Ik ben ondertussen zover dat ik weet hoe het apparaat om hem te activeren er uit ziet. Nou nog zoeken waar die staan (meen dat er 1 op school staat), want het zoekding op de site doet het niet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:13

Op school zou ik niet vanuit gaan... Eerder bij een AH to go zoeken :j

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:14

Er stond toch echt iets geels met een sleuf vlakbij de draaideuren... Dus weet zeker dat het iets van de ovchipkaart was, maar wát weet ik dus niet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:16

Iets geels met een sleuf :P Nja ik weet 't niet. Je kunt 't altijd proberen natuurlijk.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:17

Ik zal dinsdag eens even kijken bij dat gele ding met die sleuf ;)

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:57

zap schreef:
Is heel makkelijk joh, ff doen en dan kan je zo zien wat er op je kaart staat :)

Ik vind het niet zo makkelijk :+ Heb vanmiddag uit frustratie zo'n account aangemaakt, maar ik kan écht niet vinden welk abonnement er nu op mijn kaart staat. Kijk ik met mn neus of zit het ergens verstopt onder een paar linkjes? :+

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 02:55

oke ik ben de kluts even helemaal kwijt! me vader komt vanmorgen met een strippenkaart aanzetten..
ik woon in friesland en ben 17 dus nog geen recht op ov studenten kaart.. vanavond komen er 2 vriendinnen bij me en die zeiden je moet een ov chipkaart hebben om te reizen met de bus dus je kunt niet meer een kaartje in de bus kopen of op een strippenkaart reizen.. nou moet ik maandag wel mooi naar school en ben niet voorplan te fietsen met al die sneeuw! maar ik snap er nu eventjes helemaal niets meer van!! moet je nou zo'n chipkaart geval ? of kun je gewoon reizen met strippenkaart :\

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 08:29

|o Dames lees toch eens het topic door...

Eerder heb ik alle info gegeven mbt de SOVC die bij de NS bekend is...

Zal t nog eens neer zetten:

maaike5581 schreef:
Wellicht hebben jullie wat aan deze informatie:

Vanaf 1 januari 2010 is in het gehele openbaar vervoer de papieren OV studentenkaart niet meer geldig als vervoerbewijs.
De papieren ov studentenkaart word vervangen door een Studenten OV-chipkaart (SOVC)
In januari 2010 halen de studenten gefaseerd hun officiële studentenreisproduct voor 2010 en verder op.
Tot die tijd reizen zij met een tijdelijk studentenreisproduct, dat al vooraf op hun SOVC is geplaatst.

Veel studenten beschikken inmiddels over hun SOVC.
Studenten die deze kaart erg laat hebben aangevraagd, zullen zoveel mogelijk voorzien van een tijdelijke SOVC, als voorloper op de officiële SOVC.

Een beperkte groep studenten zal desondanks nog zonder (tijdelijke) SOVC zitten, in dit geval zal de student zijn papieren OV van 2009 moeten kunnen tonen, kan de student dit niet dan moet de vervoerder de procedure van het niet in bezit zijn van een geldig vervoerbewijs volgen.
Vanaf 1 februari 2010 moeten alle studenten beschikken over een SOVC.
Via http://www.studentenov-chipkaart.nl kunnen studenten een SOVC aanvragen.

Wellicht is jou kaart al gewoon bruikbaar, laat dit bijvoorbeeld nalezen door een HC op de trein.

Verder voor studenten met een week je hoeft niet doordeweeks in en uit te chekken aangezien je vrij mag reizen.
In het weekend moet je zorgen voor salde en moet je wel in en uit chekken.
Voor studenten met weekend, doordeweeks in en uit chekken en in het weekend niet.

maaike5581 schreef:
Hier hopelijk weer wat nuttige info voor jullie:

-Wel je SOVC maar nog niet kunnen "activeren"
*Op de meeste SOVC staat nu een tijdelijk reisproduct (je kan dit door bij een HC je SOVC te laten controleren)
-Wat voor tijdelijk product heb ik?
* had je vorig jaar een week? dan nu ook tijdelijk week reisproduct, andersom voor de mensen meet weekend.
-Vanaf 01-01-2010 zal gefaseerd de reisproducten voor de SOVC op te halen zijn.
*kijk op http://www.studenten-ovchipkaart.nl wanneer jij je reisproduct kan ophalen.
-Bij de NS hoef je niet in en uit te checken
*onbekend per wanneer dit wel moet
-Nog geen SOVC ontvangen?
*tot 01-02-2010 kun je met je oude papieren OV de trein in.
-Recht op reizen met korting?
*kaartje met 40% korting kopen
-Saldo zetten op SOVC?
*Nog niet mogelijk totdat op je SOVC al je reisproducten zijn op gehaald.

SOVC= Studenten OV Chipkaart
HC= Hoofd Conducteur

Heel simpel:

1. Neem je SOVC mee
2. Ga naar een HC
3. Vraag HC kaart te scannen wat voor tijdelijk product je hebt
4. Tijdens je vrij reizen niet in en uit checken
5. Tijdens je recht op korting, papieren kaartje met 40% korting kopen
6. Wacht op de datum dat je de rest van je reisproducten kan ophalen en niet eerder dit ook vanwege eventuele fouten

Vragen mogen ook via PB

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:07

Ze heeft helemaal nog geen OV omdat ze 17 is dus gaat lastig dan he ;) Als je het tenminste over Pascalleee had.

Volgens mij kan je nog gewoon een kaartje kopen hoor pascalleee, k zal het straks even uitproberen want ik moet van station leeuwarden met de bus naar huis dus ben benieuwd..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:27

Trein en bus werken inderdaad ook gewoon nog met kaartjes en strippenkaarten. Alleen in R'dam en A'dam de metro? werkt met ov-chipkaart.

Verder ben ik het helemaal met maaike eens dat sommige mensen best eens dit topic beter door kunnen lezen of zelf zoeken op de site van de chipkaart. Zo moeilijk is die informatie nou ook weer niet te vinden.

Checken wat er nu precies op je ov-chipkaart staat kun je ook bij een ticketautomaat van de NS doen, kaart scannen en dan staat er iets van producten die op kaart staan. Kun je zo zien wat er precies op je kaart staat.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:09

oke gelukkig ja ik had wel iets gevonden! maar ik kwam er ook niet echt verder mee!
en maaike misschien kun jij ook beter lezen ;) want ik zegt dat ik nog niet recht heb op een ov studenten kaart!! en ik heb het topic een beetje vlug doorgelezen dus er dan waarschijnlijk over heen gelezen! nou ik ben benieuwd willemyntje! :P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:10

lindatje schreef:
zap schreef:
Is heel makkelijk joh, ff doen en dan kan je zo zien wat er op je kaart staat :)

Ik vind het niet zo makkelijk :+ Heb vanmiddag uit frustratie zo'n account aangemaakt, maar ik kan écht niet vinden welk abonnement er nu op mijn kaart staat. Kijk ik met mn neus of zit het ergens verstopt onder een paar linkjes? :+

Ja, hij is wel verstopt onder wat linkjes ja :P

-inloggen
-mijn ov-chipkaart
-wat is mijn ov-chipkaart
-kaartgegevens
-kaartinformatie
-toon kaartinformatie

En dan krijg je dan eindelijk wat je wilt :P. Vind het nog steeds een beetje raar dat mijn geblokkeerde ov-chip wel abbo's heeft, maar ik met mijn tijdelijke niet kan inloggen...

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:30

Bij toon kaartinformatie staat bij mij dan alleen dit:

Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer *mijn nummer*

:')
Heb je dus nog niet zoveel aan :+

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:35

Ik zat dik in de stres over hoe ik morgen op school moest komen zonder chipkaart, komt m`n vader ineens met een brief aanzetten waar die in zit, verstuurd op 28 september.. :+
Naja, precies op tijd weer gevonden, hij is dus alleen nog niet geactiveerd denk ik..

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:45

Ik zal wel gek zijn, maar snap er niks van!!

Hoe moet ik mijn ov-kaart activeren? En waar kan ik aangeven dat ik een week-kaart wil? Wanneer ik dit heb gedaan, kan ik dan gewoon reizen :P?

Ben echt een leek wat dit betreft..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:47

En je hebt het topic niet doorgelezen, of wel? (En ok, het zijn 35 pagina's, maar begin eens met alle GROTE letters :) ) Hoef je maar 5 posts terug ook.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 14:47

ik heb em nog niet..
staat dit op die site
Citaat:
Het verwerken van het aanvraagformulier Studenten OV-chipkaart duurt ongeveer een week. Het produceren en toesturen van je Studenten OV-chipkaart 2 weken. Heb je langer dan drie weken geleden je aanvraagformulier opgestuurd en geen afwijzigingsbrief ontvangen? Bel dan met de Klantenservice OV-chipkaart: 0900-0980 (€ 0,10 p.m.). Zij kunnen de productiestatus van jouw OV-chipkaart voor je nagaan en helpen je verder.
Als je voor de kerst je aanvraag hebt gedaan, dan ontvang jij sowieso vóór 1 januari 2010 een OV-chipkaart. Heb je na 27 december een aanvraag gedaan, dan ontvang je zo snel mogelijk - kort na 1 januari - een OV-chipkaart.

Ik heb ruim voor kerst aangevraagd :Y)
maar ik heb hem nog niet.. Gaat me geld kosten ..

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:50

Ik heb her en der wat pagina's gelezen, maar snap er geen hout van :P. Daarom vroeg ik het ook :)..