Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
zap schreef:Is heel makkelijk joh, ff doen en dan kan je zo zien wat er op je kaart staat
maaike5581 schreef:Wellicht hebben jullie wat aan deze informatie:
Vanaf 1 januari 2010 is in het gehele openbaar vervoer de papieren OV studentenkaart niet meer geldig als vervoerbewijs.
De papieren ov studentenkaart word vervangen door een Studenten OV-chipkaart (SOVC)
In januari 2010 halen de studenten gefaseerd hun officiële studentenreisproduct voor 2010 en verder op.
Tot die tijd reizen zij met een tijdelijk studentenreisproduct, dat al vooraf op hun SOVC is geplaatst.
Veel studenten beschikken inmiddels over hun SOVC.
Studenten die deze kaart erg laat hebben aangevraagd, zullen zoveel mogelijk voorzien van een tijdelijke SOVC, als voorloper op de officiële SOVC.
Een beperkte groep studenten zal desondanks nog zonder (tijdelijke) SOVC zitten, in dit geval zal de student zijn papieren OV van 2009 moeten kunnen tonen, kan de student dit niet dan moet de vervoerder de procedure van het niet in bezit zijn van een geldig vervoerbewijs volgen.
Vanaf 1 februari 2010 moeten alle studenten beschikken over een SOVC.
Via http://www.studentenov-chipkaart.nl kunnen studenten een SOVC aanvragen.
Wellicht is jou kaart al gewoon bruikbaar, laat dit bijvoorbeeld nalezen door een HC op de trein.
Verder voor studenten met een week je hoeft niet doordeweeks in en uit te chekken aangezien je vrij mag reizen.
In het weekend moet je zorgen voor salde en moet je wel in en uit chekken.
Voor studenten met weekend, doordeweeks in en uit chekken en in het weekend niet.
maaike5581 schreef:Hier hopelijk weer wat nuttige info voor jullie:
-Wel je SOVC maar nog niet kunnen "activeren"
*Op de meeste SOVC staat nu een tijdelijk reisproduct (je kan dit door bij een HC je SOVC te laten controleren)
-Wat voor tijdelijk product heb ik?
* had je vorig jaar een week? dan nu ook tijdelijk week reisproduct, andersom voor de mensen meet weekend.
-Vanaf 01-01-2010 zal gefaseerd de reisproducten voor de SOVC op te halen zijn.
*kijk op http://www.studenten-ovchipkaart.nl wanneer jij je reisproduct kan ophalen.
-Bij de NS hoef je niet in en uit te checken
*onbekend per wanneer dit wel moet
-Nog geen SOVC ontvangen?
*tot 01-02-2010 kun je met je oude papieren OV de trein in.
-Recht op reizen met korting?
*kaartje met 40% korting kopen
-Saldo zetten op SOVC?
*Nog niet mogelijk totdat op je SOVC al je reisproducten zijn op gehaald.
SOVC= Studenten OV Chipkaart
HC= Hoofd Conducteur
lindatje schreef:zap schreef:Is heel makkelijk joh, ff doen en dan kan je zo zien wat er op je kaart staat
Ik vind het niet zo makkelijkHeb vanmiddag uit frustratie zo'n account aangemaakt, maar ik kan écht niet vinden welk abonnement er nu op mijn kaart staat. Kijk ik met mn neus of zit het ergens verstopt onder een paar linkjes?
Citaat:Het verwerken van het aanvraagformulier Studenten OV-chipkaart duurt ongeveer een week. Het produceren en toesturen van je Studenten OV-chipkaart 2 weken. Heb je langer dan drie weken geleden je aanvraagformulier opgestuurd en geen afwijzigingsbrief ontvangen? Bel dan met de Klantenservice OV-chipkaart: 0900-0980 (€ 0,10 p.m.). Zij kunnen de productiestatus van jouw OV-chipkaart voor je nagaan en helpen je verder.
Als je voor de kerst je aanvraag hebt gedaan, dan ontvang jij sowieso vóór 1 januari 2010 een OV-chipkaart. Heb je na 27 december een aanvraag gedaan, dan ontvang je zo snel mogelijk - kort na 1 januari - een OV-chipkaart.