alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 02:03

Oei ben jij weer alleen?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:32

Needje schreef:
Lunchen doe ik nog wel eens alleen hoor.
Ging me echt om dineren.

Het komt (bij mij) misschien ook omdat ik het idee heb dat je 'bewust' moet eten. Dus niet lezen of scrollen tijdens het eten. Dan zit ik me zo te vervelen aan tafel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:41

Als je in een relatie zit is mijn ervaring dat dat anders is. Er wacht altijd iemand op je als je thuis komt. Je hebt altijd iemand die onvoorwaardelijk tijd voor je heeft als er iets is.

Ik denk dat er een verschil in het topic is van mensen die het heerlijk vinden en ervoor kiezen en mensen die noodgedwongen alleen dingen moeten doen.

Thuis in en om het huis maakt het me niks uit. En alleen shoppen doe ik ook graag. Alleen na 6 weken zomervakantie alleen thuis zijn ben je daar wel klaar mee :+

Maar poes jij komt thuis van welke activiteit en er is dan weer iemand thuis die naar je luistert.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:48

Toch is het een mindset, zoals Dorine al aangaf. Denk je: o, bah, ik zit hier alleen en mensen vragen zich af wat ik hier doe? Of denk je: heerlijk, ik zit hier alleen te eten, hoef met niemand rekening te houden en geniet van het uitzicht bv.
Dezelfde situatie maar totaal ander gevoel erbij. In het begin had ik het eerste, nu heb ik het tweede. Heerlijk om met niemand rekening te moeten houden!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:41

Ik vond het makkelijker om dingen alleen te doen toen ik alleen was, dan nu ik een relatie heb.
ging altijd alleen op reis in de jaren dat ik single was, was heel erg zelfstandig in alles wat ik deed.
Vorig jaar voor het eerst alleen op reis geweest 4 weken naar Indonesië sinds ik samen woon met mijn vriend, en ineens voelde het echt heel erg eenzaam en alleen haha. Daarvoor nooit last van gehad, nu miste ik de persoon thuis. Het is dus ook echt maar net wat je gewend bent en wat je mindset en behoefte is.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

poes schreef:
Oei ben jij weer alleen?

Ja en het was ook niet echt mijn keuze :+

Ik vind het ook niet heel erg om alleen te eten etc maar met gezelschap is toch anders. En dan verschilt het uiteraard ook ook nog of het vrienden zijn, je partner of gewoon iemand die je ter plekke tegen kwam bij wijze van spreken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:07

Zonnetje: dat kan ik zien ja. Sowieso zijn wij geen plakkoppel, doen beide veel los van elkaar.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

Een nadeel van alleen uit eten gaan is omdat je zelf niet in gesprek bent, je veel meer hoort wat er aan de tafels om je heen besproken wordt. En dat is soms wel erg persoonlijk wat mensen bespreken tijdens een maaltijd. Anderzijds heb ik ook wel eens gedacht na een etentje met een groep dat wij dat ook hebben gedaan.
Verder denk ik dat er meer dingen zijn die mij in het algemeen tegenhouden om uit eten te gaan dan specifiek gerelateerd aan alleen uit eten gaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:31

Ik vond het vooral suf met alleen uit eten gaan dat het zo voorbij is. Niet dat gezellige natafelen wat je hebt met iemand anders. Ik had zo mijn bordje leeg, en nog voor de vorm een hoofdstuk uitgelezen maar daarna was ik er ook wel klaar mee. Zou denk ik ook niet zo snel naar een duurder of hipper restaurant gaan. Maar zoveel ervaringen heb ik niet met alleen uit eten gaan. 1x. En verder wel vaker bij de Mc maar dat vind ik niet hetzelfde :))

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:44

Gister heerlijk weer alleen naar een musical geweest. Het enige rare was dat er aan beide kanten 2 dames zaten en toen ik terug kwam na de pauze ze stopte met praten. En de gedachte dat ze het over mij hadden was best aanwezig. Dat zal wel niet. Ze zullen met mij ertussen moeilijker een gesprek kunnen houden ofzo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:05

Manou schreef:
Een nadeel van alleen uit eten gaan is omdat je zelf niet in gesprek bent, je veel meer hoort wat er aan de tafels om je heen besproken wordt. En dat is soms wel erg persoonlijk wat mensen bespreken tijdens een maaltijd. Anderzijds heb ik ook wel eens gedacht na een etentje met een groep dat wij dat ook hebben gedaan.
Verder denk ik dat er meer dingen zijn die mij in het algemeen tegenhouden om uit eten te gaan dan specifiek gerelateerd aan alleen uit eten gaan.

Ik heb dat hoe dan ook wel dankzij mijn adhd. Met of zonder gesprekspartner _O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:31

x_Jeanine_x schreef:
Ik pak in nederland ook vaak nog wel een social deal actie om alleen uit eten te gaan.

Dit had ik idd gedaan gister

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:41

Apart hoe iedereen dat anders ziet.

Eten is voor mij een basis noodzaak. Uiteten is een uitje en moment dat je deelt met iemand om bij te kletsen. Dus ergens gaan eten om met een telefoon in mn hand te zitten kan ik dat net zo goed goedkoper thuis doen. Want ergens zitten om het zitten dat voel ik dus niet als: fijn. Ik ben ook altijd druk dus denk niet van ik ga nu lekker even ergens wat eten in mn eentje wat een bult geld kost.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:45

Ik ben al vaker 4-5u gaan tafelen alleen. Boek mee, en verder zit ik veel te genieten. Het is anders maar liever alleen soms dan met iemand die dan dat soort keuken of zoiets net niet zo bijzonder vindt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:52

poes schreef:
Ik ben al vaker 4-5u gaan tafelen alleen. Boek mee, en verder zit ik veel te genieten. Het is anders maar liever alleen soms dan met iemand die dan dat soort keuken of zoiets net niet zo bijzonder vindt.

Dat vind ik wel fijn als ik ergens buiten op een bankje zit. Iets te eten mee, boek erbij, afwisselend rondkijken en lezen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:54

poes schreef:

:+ ik heb nieteens tijd om zo lang aan tafel te zitten :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:57

Niet elke week maar ik heb wel veel vrije tijd geen kinderen en 40 uur baan. Laat me niet gek maken door het huis. Dus veel tijd voor hobby’s en andere dingen!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

Zonnetje81 schreef:
Apart hoe iedereen dat anders ziet.

Eten is voor mij een basis noodzaak. Uiteten is een uitje en moment dat je deelt met iemand om bij te kletsen. Dus ergens gaan eten om met een telefoon in mn hand te zitten kan ik dat net zo goed goedkoper thuis doen. Want ergens zitten om het zitten dat voel ik dus niet als: fijn. Ik ben ook altijd druk dus denk niet van ik ga nu lekker even ergens wat eten in mn eentje wat een bult geld kost.

Eens.

Denk dat er ook echt wel een heel wezenlijk verschil zit tussen bewust alleen op pad als je partner en kinderen hebt, dan alleen moeten omdat je altijd alleen bent en anders nergens komt. Dat laatste is toch meer noodzaak dan keuze. En dat dat soms een grotere drempel/aanpassing/andere gedachten met zich mee brengt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:08

Voor mij is de schaarse momenten uit eten een luxe omdat ik dan niet zelf hoef te koken. Er zijn maar weinig plekken waar ik veilig wat kan wegknagen. En geniet daar dan extra van. Vandaar mijn voorkeur voor sushi. Puur basis en vers. :Y)

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:44

poes schreef:

Ik dus ook. Ik eet namelijk in mijn eentje veel trager dan dat ik met andere ben. Switch erbij of een boek, wel een boek dat ik al een paar pagina's heb gelezen zodat ik weet dat het mij trekt. :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:51

Als ik thuis alleen eet heb ik soms aan 30 minuten genoeg inclusief koken :+
Schuif dat eten naar binnen en ga weer verder.
Toen we nog samen aten thuis dan was het toch vaak ff rustig met de voeten omhoog en tv aan, daar neem ik nu gewoon de tijd niet voor tenzij ik met de kinderen eet dan is het weer anders.
Alleen interesseert het me ook gewoon niet, of ik nou thuis of in een restaurant eet, als ik maar gegeten heb..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:44

En dat snap ik nou weer niet. Ik heb echt nog nooit in mn leven eten naar binnen geschoven. De pauze op het werk is ook altijd veel te kort voor mij. Ik krijg het zo snel niet weg.

Ik vind het heerlijk om alleen uit eten te gaan. Hoef ik lekker niet te koken. Met een ander erbij is ook leuk maar is heel iets anders. Dat kan je in sommige gevallen energie geven en in andere gevallen energie kosten.
Soms is het ook gewoon een heel praktische overweging. Ik wil niet altijd ergens aan vast zitten want dan moet ik plannen en haasten of juist wachten. Dus dan ga ik liever alleen. Dan hoeft dat niet. Lekker efficiënt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:52

Ik kan ook in 20-30 minuten gekookt en gegeten hebben. Eten is een basis behoefte van 5 a 10 minuten. :+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:00

Ik heb 0 moeite met alleen eten in bijvoorbeeld een cafeteria, pizzeria, bistro, herberg, cafe restaurant.

In echt luxere en duurdere gelegenheden waarschijnlijk wat meer moeite mee. Geen ervaring mee.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:00

Zonnetje81 schreef:
Ik kan ook in 20-30 minuten gekookt en gegeten hebben. Eten is een basis behoefte van 5 a 10 minuten. :+

Dat koken in die tijd kan ik ook. Maar ik wil dat niet altijd. Het gaat ook helemaal niet om aantal minuten
5 a 10 minuten eten red ik sowieso niet, dan wordt het schrokken