Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:04

_Patriciaa schreef:
Ik had vrijdag morgen erg graag mijn rijbewijs al gehad :')
Reed op de scooter en was ondanks een regenbroek zeik en zeiknat..

Jaa ik ook! Nu met al die regen denk ik echt, had ik nou maar.... :Y)[/quote]

Tsja, en zo fietste ik donderdag met rijbewijs op zak nog door de stromende regen omdat ik geen auto kon lenen... :Y)[/quote]

Erg he! pfff het is fijn dat ik de auto mag gebruiken, maar dat kan als ik samen met mijn vriend of ouders op pad ga of als ik een boodschap voor ze moet doen :P . Maar voor school, vrienden, hobby's etc. heb ik dan gewoon pech :P en verdien met mijn stage zo weinig, kan ik amper de verzekering voor betalen :P .

Pivanti

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:16

NathaxZoef, gefeliciteerd :)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:30

Net eventjes in mijn vaders auto op het industrieterrein gereden, fileparkeren gedaan, achteruit inparkeren, keren op de weg. Ging best goed :D
Deze auto rijd een stuk lekkerder dan mijn lesauto!
Les in een seat (volgens mij leon) en reed nu in een renault scenic.
Alleen rijd die seat op gas, en deze op diesel. Ook een heel verschil met wegrijden. Wat er in resulteerde dat ik op een gegeven moment niet meer weg kwam _O-

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:01

NathaxZoef schreef:
Héé mensen :D Ik heb nooit echt actief meegepraat in de afrijtopics, maar wou toch even laten weten dat zelfs ík mijn rijbewijs gehaald heb :D Het is dus zowieso echt te doen, alleen de een doet er langer over dan de ander.. (Ik ben 2x gezakt voor mijn theorie, 1x voor mijn praktijk en uiteindelijk in een totaal van 55 lessen(!!) geslaagd :D)

Gefeliciteerd! :D

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:33

Zo dan mag je een hoop fout hebben! Moet wel lukken denk ik :j

NathaxZoef, Gefeliciteerd! Heb je al een auto?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:26

NathaxZoef, gefeliciteerd!!

Heb vandaag even gereden in auto van een vriend.. Nou, dat autorijden zal voorlopig m'n hobby niet worden zeg. Bah! :r Zat bijna te janken in de auto, wilde al uitstappen.. maar dat mocht niet. Vorige keer kon ik gewoon wegrijden en nu gaf ik te weinig gas waardoor de auto een aantal keer afsloeg.. :roll:

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:31

Dankjulliewel :D en jullie uiteraard nog succes met het lessen en afleggen van theorie/praktijk examens! (overigens theorie niet onderschatten: de eerste keer had ik niet geleerd in de gedachte van 'verkeersborden, dat kun je toch wel afleiden van de situatie ? ' :D en toen gezakt met 2 fouten te veel... 2e keer was mijn instelling: als ik dat boekje eens goed doorlees, moet het nu wel zéker lukken... en wéér gezakt met 1 fout te veel :') , 3de keer was ik het goed zat, flink geleerd en vooral: heeeel veeeel oefenvragen gedaan en geslaagd met 0 fouten.. dus: veeeeel oefenvraagjes maken :D de echte vragen lijken daar best veel op.. ) Wegrijden is kwestie van veel oefenen en goed de koppeling aanvoelen. Probeer een beetje met slippende koppeling te oefenen, en als dat goed lukt, weet je bijna onmiddelijk het aangrijpingspunt te vinden en dan is het vooral: gas erbij :D Komt allemaal goed! Heb trouwens nog geen eigen auto, maar woon doordeweeks op kamers, dus nog niet echt nodig :) Tijdens het weekend kan ik de auto van pappie of mammie lenen :P

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:59

pff, volgende week dinsdag komt voor mij al heel dichtbij! Ik ben heeeeeel erg zenuwachtig voor mijn praktijk. Mijn les vrijdag ging super goed, en mijn instructeur heeft me verrzekerd dat ik ga slagen, maar onder druk ben ik altijd heel slecht. Iemand nog ideeen hoe ik goed mijn zenuwen kan onderdrukken? En dan niet: 'Denk maar dat het een gewone rijles is.' Dit zeggen mijn vrienden, maar dat pikken mijn hersenen toch niet :P

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:01

Annuh25, dat was ook het gene waar ik het eerste aandacht :+ misschien dan maar gewoon in je achterhoofd houden wat je instructeur heeft gezegt misschien maakt dit je wat minder onzeker...?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:28

annuh25 schreef:
pff, volgende week dinsdag komt voor mij al heel dichtbij! Ik ben heeeeeel erg zenuwachtig voor mijn praktijk. Mijn les vrijdag ging super goed, en mijn instructeur heeft me verrzekerd dat ik ga slagen, maar onder druk ben ik altijd heel slecht. Iemand nog ideeen hoe ik goed mijn zenuwen kan onderdrukken? En dan niet: 'Denk maar dat het een gewone rijles is.' Dit zeggen mijn vrienden, maar dat pikken mijn hersenen toch niet :P

Denk er aan dat je instructeur je echt niet af zal laten rijden als je het nog niet genoeg beheerst, je kan dus gewoon rijden!

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:29

Jaaa, daar hebben jullie wel gelijk in. Ik ga gewoon mijn best doen... :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:29

meer als je best kan je niet doen ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:14

Mandyy schreef:
NathaxZoef, gefeliciteerd!!

Heb vandaag even gereden in auto van een vriend.. Nou, dat autorijden zal voorlopig m'n hobby niet worden zeg. Bah! :r Zat bijna te janken in de auto, wilde al uitstappen.. maar dat mocht niet. Vorige keer kon ik gewoon wegrijden en nu gaf ik te weinig gas waardoor de auto een aantal keer afsloeg.. :roll:

\Heb je je rijbewijs al of nog aan het lessen :) . Ik heb ook al balend in de auto gezeten hoor, ben blij dat het gister zo goed ging en dat ik het echt wel kan :) , wordt dan anders meteen lekker weer onzeker :P

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:20

aah morgen afrijden :) :D Ben echt wel benieuwd of ik het ga halen of niet.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:21

Succes alvast!! Hoelaat moet je :D

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:21

Succes, spannend!

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:22

10 voor 4 :) Wel een mooie tijd opzich alleen wel lang wachten voor het eindelijk zo ver is..

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:23

Succes! :D

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:24

Komt goed! Succes :D

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:25

Heb je nog een les van te voren? Of gewoon huppa gelijk examen?

Ik moet dinsdag ook weer rijden, pas om 7 uur, tot 9 uur.. eerste keer in het ''echte'' donker := ben benieuwd!

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:31

Heb geen les meer van te voren.

In het donker rijden is niet echt moeilijk, maar ik vind het uit eindelijk erg vermoeiend voor me ogen.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:32

nee moeilijk ook niet, maar ik heb nogal last met vertes dan.. merk ik op de scooter ook, dat ik dan niet goed kan zien en ook in combinatie met de lampen van de tegenliggers werkt dat niet echt prettig :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:34

Ik moet mn 2e les ook in het donker, vind het ook al lastig als ik naast mn moeder zit en het donker is om dan alles wat ver weg is goed te kunnen zien. Dus ben benieuwd :P Maargoed dat is pas volgende weke donderdag, aankomende week hadden we beiden helaas geen tijd :P

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:36

Als het donker is en het regent ook nog eens, dan zijn die lampen van tegenliggers helemaal irritant! tenminste met de scooter!

Met de auto heb ik nog niet in t donker gereden. Ik kan meer overdag en instructrice heeft avonden ook al heel vol gepland. Dus les steeds overdag eigenlijk

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:37

Ik vind het vooral moeilijk om te zien hoe de weg loopt als het donker is, als er verder geen verlichting is, of als er tegenliggers zijn.

Een tip: Kijk langs de lichten op, als je erin kijkt raak je verblind!