[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:41

Dat is nog eens een leuk idee van de NS :j

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:47

Leuk idee wel, maar ik zie het dus absoluut niet zitten om 'gezellig' met vreemde mensen op een 'loungebank' gepropt te worden in de spits... Denk ook niet dat de hoeveelheid zitplaatsen daarmee omhoog gaat. Leuk bedacht maar erg praktisch? Volgens mij niet :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:50

Nee idd, plus dat de loungebank parallel loopt aan het raam, vind ik nooit zo fijn zitten om opzij te gaan zeg maar. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:52

Wel jammer dat ze de lounge niet boven doen. Ik werk liever beneden ivm geen lachspiegelramen.

Doh enkele minuten vertraging :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:54

Opzij reizen? Net als in de metro dus. Ben benieuwd. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:56

Misschien doen ze het met DDAR. Die gaan ter rivisie. Virm lijkt me sterk. Lange afstand opzij lijkt me niks. Vond ik in Engeland al niets vanaf Stansted.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:03

Goh, fijn als een conducteur er wat van zegt dat iemand zit te bellen in de stilte coupé :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:08

:?

Wat staan er veel ICMs opgesteld in Rotterdam zeg.. Normaal rond deze tijd helemaal niet :oo

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:35

"Niet iedereen houdt zich aan het stiltegebod dat op stickers op ramen en deuren wordt aangehouden."
Nee, en conducteurs (conducteuren klinkt echt beter :D ) zeggen er inderdaad ook niks van. Doe het óf goed, of doe het niet.
Ik vind het wel een lollig idee, maar ik zit toch bijna nooit of nooit in dat soort treinen.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:51

Unwritten schreef:
Wel jammer dat ze de lounge niet boven doen. Ik werk liever beneden ivm geen lachspiegelramen.

Daar had ik nou ook altijd last van :j beneden is het ook ietsje ruimer, en plek om je voet op een opstapje te zetten :)
Doe de lounge maar boven idd - als die er komt, ik moet het nog zien.
Op zich is het plan wel goed, als dit betekent dat de helft van de trein dan ook echt stiltecoupe wordt +:)+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:16

Het heeft ook eigenlijk weinig zin om er wat van te zeggen als er iemand herrie maakt in een stiltecoupé, ik doe het altijd wel, maar als die persoon daar verder niet op reageert heb ik wettelijk echt geen poot om op te staan om er wat aan te doen. Wat dat aangaat zouden die ztiltecoupé's ook wel weer afgeschaft mogen worden, de meeste ruzie's ontstaan daar ook.
Wat ik echt superdom vind is dat de stiltecoupé's boven zijn, terwijl kinderen altijd oven willen zitten. En als ik dit artikel zou moeten geloven willen ze dus een halve trein stilte gaan maken, dat is dus ook geen haalbare kaart :roll: :roll:

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:31

Ik denk ook, hoe meer stilte coupés, hoe meer herrie daar... de druktemakers hebben dan minder zit mogelijkheden. Maar de ns maakt ook reclame om mensen op overlast te wijzen, moeten ze het wel doen, ookal zouden ze er geen reclame voor maken.. het is gewoon ontzettend storend en aso die mensen :')
Sommige verhalen die je dan hoort... ik wil het niet weten wat mensen allemaal uitspoken :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:45

Maar als je mensen er niet op aan kunt spreken als conducteur zijnde, waarom dan überhaupt de stiltecoupé? Sommige mensen weten het niet, sommige mensen willen het niet weten. Snap dat je die mensen niet meteen een boete kunt geven, dat is ook weer zo wat.

De hele trein stiltecoupé, of zelfs een halve is ook teveel en gaat niet werken. Niet iedereen gaat met de trein voor studie en/of werk, heel veel gaan ook met de trein omdat je dan gezellig kunt kletsen, je kunt een wijntje drinken bij het eten en zeker richting Amsterdam is het gewoon makkelijker/sneller dan met de auto. Die mogelijkheid 'gezellig met de trein' moet er ook zeker blijven vind ik :j

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:05

Was beetje drama, was trein kapot ergens tussen Leiden en Hoofddorp. Komt in eens de trein langs het verkeerde perron op Nieuw-Vennep.
IK kwam er en toen waren er al mensen die bijna uur buiten in de kou hadden gestaan op Nieuw-Vennep echt slecht en zonder ook maar iets om te roepen. Vraag me af of de omroep om Nw-Vennep het uberhaupt wel doet. Gelukkig hebben we nog info palen, konden ze vertellen dat ze niet wisten of de eerst volgende wel zou gaan rijden. Nou ja, dan maar op de fiets naar Hoofddorp is de snelste manier. En maar goed dat ik een half uurtje eerder weg was, nu was ik nog op tijd voor mijn tentamen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:03

Toevallig zat ik vandaag wel in een stiltecoupé waar een groep pratende mensen er wel op werd aangesproken door de conducteur :j En daarna liep ze nog een keer langs, en de groep was nog steeds luid aan het praten.. en toen werden ze vriendelijk verzocht om de coupé te verlaten :')

Echt balen trouwens, ik moest van Utrecht naar Goes.. maar de trein richting Rotterdam ging met 10 minuten vertraging weg uit Utrecht en we kwamen dus ook 10 minuten later aan in Rotterdam. Ik en nog een paar mensen keihard rennen om heel misschien de trein naar Vlissingen nog te halen, rijdt ie nét voor onze neus weg :n

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:11

Ik ga binnenkort een dagje met mijn moeder treinreizen :D We beginnen en eindigen in Oss. Wie heeft er leuke tips? Het is niet erg dat we lang onderweg zijn, want daarom nemen we er ook een hele dag de tijd voor :D

Eventueel met een kort bezoekje aan een (grotere) stad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:08

Rondje naar het noorden? Dus Groningen - Leeuwarden?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:13

Ja, of naar Maastricht? Leuke reis en ook een erg leuke stad. :j

Ik las trouwens dat als je op hetzelfde treinstation binnen een uur weer uit- en incheckt, de NS je dan niet als reiziger ziet en je gratis kan reizen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:00

Leeuwarden is niet zo leuk, Groningen it is! :D

Leeuwarden CS ( ? :') ) had trouwens ook een storing vanavond, niks geen treinverkeer meer rondom daar. En dus collega's die niet meer naar de ING konden komen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:02

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:00

Toevallig zaten we zelf ook al aan rondje Groningen/Leeuwarden te denken :D We gaan eens kijken :) Die kant zijn we beiden nog nooit echt op geweest.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:27

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:26

Ik ga straks ook weer naar huis met de trein..
Even dadelijk nog iPod opladen, en dan ben ik wel klaar voor de rit. :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 10:16

Unwritten schreef:
:=

Leeuwarden CS ja :') weetje dat er in Leeuwarden zelfs een station is waar maar 3 keer per dag een trein stopt :D en waar geen kaartautomaat aanwezig is? En geen wachthuisjes? :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Le ... r_de_Hoven

yup, want ik zat altijd in de trein die er 's ochtends om 7:53 stopte :D heeft te maken met de fabrieken die er staan.
In de spits heb je vrijwel altijd 2 gekoppelde spurts als stoptrein naar/uit Groningen en bijna iedere ochtend riep de machinist bij dit station weer om: dames en heren, ivm een te korte perronlengte zal alleen de achterkant van de trein aan het perron staan. Denkt u hierom bij het uitstappen.
Dan zijn er dus ook nog mensen die voorin uitstappen en dus een sprong naar beneden moeten maken :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:42

Lekker handig :D

Wel leuk om te zien, zo'n station in het bos.

Ik zit wederom in de trein naar Zwolle, compleet verregend :=