Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:10

zijn er mensen in jullie omgeving verslaafd?

Mijn broers zijn beide verslaafd. Nouja niet in zo'n mate dat ze altijd stoned zijn, maar ze kunnen toch echt niet zonder en blowen wel elke dag.
Hoe gaan jullie daarmee om? Ik kan het wel hebben, hun leven. Vind het wel jammer, want als ik dan met nieuwe mensne uit het dorp praat; ohja jou broers blowen toch? of wist je dat niet?
Ook zijn ze echt niet normaal dun meer, in gezicht valt de huid ook al in. toch vind ik dat ze het zelf moeten weten en hun keuzes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:13

ja er zijn mensen in mijn omgeving verslaafd geweest. Er mee om gaan? Tja, als ze mijn mening vragen krijgen ze die te horen, ik ben niet het "aai aai over het bolleke" type. Ik krijg heel veel te maken met veroordelingen dankzij die verslaving. Neem hem dat niet kwalijk, slechte periode, iedereen maakt foute, maar happy ben ik er ook allerminst mee.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:24

Pascal schreef:
Blondie_ schreef:
Dat doet het niet bij mij. ja als ik een halve gram in een keer in mn stop dan wel ja.

Nergens om drugs en alcohol mogen mensen gebruiken van mij, maar zodra je meedeelt aan het verkeer???
Als mijn kind, een vriend of wat dan ook word doodgereden of aangereden dan zal ik die persoon eigenhandig afmaken, ook al was het maar 1 glas of 1 punt.
Ik ben van mening moet je rijden dan blijf je helemaal nuchter, anders bel je een taxi!!

Als je nuchter bent kun je ook iemand aanrijden. Als ik terug kom van mn werk rij ik veiliger met punt dan zonder, want moe rijden is nog veel gevaarlijker.
En ik ga echt niet al mn loon aan de taxi uitgeven, logisch. en die taxi is ook maar een mens hoor die zal ook niet altijd even fris en fruitig zijn om 6 uur smorgens.
leven brengt nou eenmaal risicos met zich mee :Z

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:27

ik kan er gewoon echt niet bij dat jij dit een plausibel argument vind, echt niet, zit t met open mond te lezen, serieus.

nee al je geld aan coke uitgeven, das een goed plan :z

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:32

Geef niet al mn geld aan coke uit hoor, heb nog genoeg over voor allerlei andere luxe :9

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:34

Jester_ schreef:
zijn er mensen in jullie omgeving verslaafd?

Mijn broers zijn beide verslaafd. Nouja niet in zo'n mate dat ze altijd stoned zijn, maar ze kunnen toch echt niet zonder en blowen wel elke dag.
Hoe gaan jullie daarmee om? Ik kan het wel hebben, hun leven. Vind het wel jammer, want als ik dan met nieuwe mensne uit het dorp praat; ohja jou broers blowen toch? of wist je dat niet?
Ook zijn ze echt niet normaal dun meer, in gezicht valt de huid ook al in. toch vind ik dat ze het zelf moeten weten en hun keuzes.

jammer dat ze elke dag blowen, dat beïnvloed ze zeker.
nope, ken hier in het noorden geen verslaafden, in de Randstad wel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:38

Blondie, drugs staan er om bekend dat ze je bewustzijn nadelig veranderen. Hoe kan jij dan beweren dat je met beter rijdt dan zonder??

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:40

"Kun je gaan hallucineren van cocaïne?
Cocaïne is geen bewustzijnsveranderend middel maar een stimulerend middel. Het krijgen van hallucinaties is géén effect van cocaïne maar kunnen wel ontstaan als gevolg van cocaïnemisbruik. Dat komt dan vooral door overprikkeling van het schrikcentrum in de hersenen."

Bron: jellinek

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:56

Blondie_ schreef:
Cocaïne is geen bewustzijnsveranderend middel maar een stimulerend middel. Het krijgen van hallucinaties is géén effect van cocaïne maar kunnen wel ontstaan als gevolg van cocaïnemisbruik. Dat komt dan vooral door overprikkeling van het schrikcentrum in de hersenen."

Met coke op ben je wel overmoediger dan zonder. Een flink stukje overmoediger.. ik ga iig niet in de auto bij iemand die heeft lopen snatsen.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:58

Ben niet overmoediger met coke, juist niet. met alcohol wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:00

Je denkt dat je beter rijd met coke, dan zonder. Ik denk ook dat ik met coke betere verhalen schrijf en leuker dans dan zonder, tot ik het teruglees of terugzie op video.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik coke maar 2 keer heb gebruikt, want ik vind het rotspul, en mensen die het gebruiken hebben over het algemeen (dus niet altijd) een laag zelfbeeld van zichzelf.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:01

@ Blondie_ Vraag me wel af wat voor jou de reden is om ook doordeweeks te gebruiken. Geen aanval, just curious. Waarom heb je die kick nodig?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:05

Het zit m niet in de kick. Van een beetje coke voel je je gewoon wat frisser, wat helderder. Dat noem ik geen kick. Maar wel kansloos.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:09

MarcoBorsato schreef:
Je denkt dat je beter rijd met coke.

Denk dat ik zelf wel beter weet wat ik denk? en ik weet wel zeker dat ik met coke niet overmoediger word, misschien bij anderen wel maarja drugs werkt niet bij iedereen hetzelfde toch ;)

dwaallicht: ten eerste heb het niet NODIG. ik doe het gewoon omdat ik het lekker vind, meer energie, geen slappe spieren, zin om te banketstaaf, kan beter/dieper nadenken. ben van mezelf nogal lui aangelegd soms dus bv. kan mezelf dwingen om mn kamer op te ruimen en daar de hele avond over doen, of een snufje nemen en binnen een uur is mn kamer "vanzelf" opgeruimd *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:11

ja inderdaad wat je dénkt. Niet of je dat ook daadwerkelijk doet :D
daar wijst lieveli je nu net op.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:11

MarcoBorsato schreef:
Het zit m niet in de kick. Van een beetje coke voel je je gewoon wat frisser, wat helderder. Dat noem ik geen kick. Maar wel kansloos.

Dat bedoel ik ook n beetje met kick. Je voelt je beter, meer jezelf, maar mijn eigen ervaring is dat je je achteraf alleen maar poedersuiker voelt. Maar mss heeft Blondie daar dan geen last van oid. Oke t gevoel kan leuk zijn op een feestje, maar als je thuis op de bank zit heb je toch geen behoefte daar aan.. ik iig niet.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:17

Blondie_ schreef:
MarcoBorsato schreef:

Denk dat ik zelf wel beter weet wat ik denk? en ik weet wel zeker dat ik met coke niet overmoediger word, misschien bij anderen wel maarja drugs werkt niet bij iedereen hetzelfde toch ;)

dwaallicht: ten eerste heb het niet NODIG. ik doe het gewoon omdat ik het lekker vind, meer energie, geen slappe spieren, zin om te banketstaaf, kan beter/dieper nadenken. ben van mezelf nogal lui aangelegd soms dus bv. kan mezelf dwingen om mn kamer op te ruimen en daar de hele avond over doen, of een snufje nemen en binnen een uur is mn kamer "vanzelf" opgeruimd *\o/*

Ok en jij hebt dan geen last van een poedersuiker, pijnlijke spieren/gewrichten oid? Puur intresse. Het trekt mij totaal niet meer.Ik moet alleen wel zeggen dat coke me een dure oplossing lijkt voor je kamer opruimen, mgoed ;) Ik oordeel niet over je (probeer ik) maar heb vrienden gehad die ook zo zijn begonnen. Sommige konden op tijd stoppen en hadden niet meer nodig, maar een aantal raakten toch verslaafd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:20

Blondie_ schreef:

Er is meer aan bewustzijnsverandering dan hallucineren, waaronder geen/minder gevaar zien. Overigens, als je door de weeks cocaïne gebruikt riekt dat in mijn ogen al snel naar misbruik.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:24

Dwaallicht: Van m'n spieren ofzo heb ik totaal geen last van. het poedersuiker gevoel wel een beetje als het uitwerkt maar volgende dag nergens last van. In tegenstelling tot andere drugs.

Abeltje77

Jeetje Blondie, jij knalt dat allemaal maar op internet, dat je aan de coke zit en dan ook nog rijdt.

Niet een hele slimme aktie als je het mij vraagt... bokt wordt meer gelezen dan je lief is.

Urbanus

Blondie_ schreef:
MarcoBorsato schreef:

Nee drugs werkt niet bij iedereen in hetzelfde, maar in grote lijnen wel. Maar blijf jij maar volhouden dat je een uitzondering op de regel bent, dat cocaine een verrijking is in je leven. Wij schudden allemaal meewarig ons hoofd.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:26

MarcoBorsato schreef:
Nee drugs werkt niet bij iedereen in hetzelfde, maar in grote lijnen wel. Maar blijf jij maar volhouden dat je een uitzondering op de regel bent, dat cocaine een verrijking is in je leven. Wij schudden allemaal meewarig ons hoofd.

Ik wel in ieder geval.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:28

Ik schud mee. Serieus, zoals jij je nu gedraagt (kop in het zand steken, ontkennen) is typerend voor een verslaafde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:30

Zonde, zag net in je profiel dat je een hele knappe meid bent... Je zou de wereld aan je voeten kunnen hebben liggen maar je kiest er voor om onder de grond te kruipen...

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 22:43

pharagirlke schreef:
Zonde, zag net in je profiel dat je een hele knappe meid bent... Je zou de wereld aan je voeten kunnen hebben liggen maar je kiest er voor om onder de grond te kruipen...

Nou dat vind ik ook wel weer een harde opmerking hoor.
't Is inderdaad een knappe meid, en wie weet heeft ze het wel allemaal voor elkaar.
Dat ze cocaine gebruikt zegt daar in mijn ogen niets over.
Ze is geen junk.