Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:30

Frouk schreef:
dees_daan schreef:
tuurlijk, maar jij probeert het iig! er zijn er genoeg die het geld in je handen gooien en kijk zelf maar hoeveel het is en of het klopt.. en dat vind ik onbeschoft.. het hoort bij het kassawerk.. ik had er eerst ook moeite mee, maar nu gaat het goed.. ik had ook kunnen denken ach waarom zou ik het leren als ik het ook zo in de handen van een klant kan smijten..
ik moet eerlijk zeggen dat als iemand dat bij mij doet, en het bedrag klopt in mijn voordeel niet, dan zeg ik niets, dan hadden ze maar terug moeten tellen, en het na moeten kijken ipv het zo neer te gooien.. misschien dat ze het dan eens leren.. het hoort bij het klantvriendelijk zijn, ik heb liever dat iemand het probeert, en dat het wat langer duurd, dan dat ze de moeite niet nemen om het terug te tellen..

Precies, ben ik het helemaal mee eens :) Ik werkte achter een kassa die niet voor je uitrekende hoeveel je terug moest geven en je hebt het zo geleerd :)
Als kassieres mij nu ook teveel terug geven, dan is dat hun probleem en niet het mijne, moeten ze maar beter leren tellen.
laatst ook kreeg ik meer terug dan ik betaald had, hoe stom kun je zijn :+

en actie in de winkel waar ik werkte: Man komt winkel binnen en loopt naar tijdschriften, probeert onopvallend erotischblad uit het schap te trekken en gaat naar de rij. Ik scan blad en leg m met de voorkant omhoog (onbewust) op de balie. De man wist niet hoe snel hij m zelf weer om ging draaien :') En hij wilde een elastiekje en een tasje, kon hij eerst het tijdschrift oprollen en daarna in het tasje stoppen :')

'meneer, de elastiekjes liggen daar' :')

dat heb ik met klanten met seksueel getinte films :')
Die doen het ook opvallend tussen andere dvd's.
Ik ben gemeen, ik leg ze altijd bovenop. :7 Maar pak ze wel netjes in een tasje voor de klant.
Nog erger is wanneer de prijs niet blijkt te kloppen en ik naar boven moet bellen voor een prijswijziging.
Collega zegt dan "aaaaaa, een erotisch filmpje". Ik moet dan me lach inhouden. :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:39

hahaha nee gelukkig voor hem had ik wel elastiekjes bij de kassa :')
Kan me indd voorstellen dat het met films ook wel lachen kan zijn ja haha

Sani

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:41

maar ook gewoon mensen waar je het niet van verwacht.
laatst ook een ontzettend schattig oud vrouwtje met "naked *vrouwlijke voorgevels* deel zoveel."
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:22

Sani schreef:
laatst ook een ontzettend schattig oud vrouwtje met "naked *vrouwlijke voorgevels* deel zoveel."

ik zou dat dus niet kunnen verkopen aan zo iemand.. zou in de lach schieten denk ik.. zo vind ik het ook wel grappig als mensen condooms bij mij komen kopen.. 'ik wil eeuhh ik euhh ik wil graag.. euhmm.. condooms?' en welke wil je/ wilt u? die, die, die, of die? klant wordt ondertussen steeds roder.. 'eumm... doe maar euh die gewone'.. _O- ik ben het wel gewend hoor om ze te verkopen.. en ben geen 10 meer dus voor mij hoeven ze zich echt niet te schamen.. ik probeer ze bij dat soort klanten wel zo min mogelijk in het zicht te leggen, ze schamen zich al zo.. sommige beginnen te storteren en worden zo rood als een tomaat :(:)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:23

Ik had vandaag een klant die vroef of ze een bepaald paar schoenen ook in maat 39 hadden.

Opzicht dan weer geen rare opmerking, mits ik helemaal niet in die winkel werk en zef ook schoenen aan het passen was,...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:25

dees_daan schreef:
Sani schreef:

ik zou dat dus niet kunnen verkopen aan zo iemand.. zou in de lach schieten denk ik.. zo vind ik het ook wel grappig als mensen condooms bij mij komen kopen.. 'ik wil eeuhh ik euhh ik wil graag.. euhmm.. condooms?' en welke wil je/ wilt u? die, die, die, of die? klant wordt ondertussen steeds roder.. 'eumm... doe maar euh die gewone'.. _O- ik ben het wel gewend hoor om ze te verkopen.. en ben geen 10 meer dus voor mij hoeven ze zich echt niet te schamen.. ik probeer ze bij dat soort klanten wel zo min mogelijk in het zicht te leggen, ze schamen zich al zo.. sommige beginnen te storteren en worden zo rood als een tomaat :(:)

Haha dat is de reden dat ik ze gewoon via het internet bestel :+ Nee ik schaam me er niet voor, maar ik weet niet, het halve dorp hoeft niet te weten dat ik condooms koop zeg maar :+ zeker omdat iedereen iedereen kent hier :Y) Daarbij kan ik op internet grootverbruik verpakkingen kopen en ben ik ook nog eens veel goedkoper uit :')
Maar bij die dvd's... volgens mij zou ik op dat soort momenten ook moeite hebben om mn lachen in te houden haha

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:24

Ik werk bij een zwembad en af en toe maken we daar de gekste situaties mee :) Ik sta in de bediening, keuken en kassa

Laatst in de bediening stonden we op het moment dat er geen klanten waren rustig op het terras een sigaretje te roken en ineens kwam de jongen van de poets lijkbleek naar boven gerend. Iemand moest er mee komen want er was iets en hij durfde niet alleen en die van de kassa was al vertrokken. Dus collega en ik met een bang hart naar beneden en hij leidt ons naar de babykleedkamer waar een hoop lawaai uitkwam. We kregen het verhaal te horen en bleek dat er op dat moment een meisje met 4 mannen inzat :O Dus wij wachten lekker af en op den duur gaat de deur open en ze zien ons staan, ze schrikken zich kapot waarop wij nog eens de vraag stelden of ze hun condooms zelf wouden opruimen en ze een zwabber in de hand gaven.

Wij schrikken er bijna niet meer van de situaties die gebeuren in de hokjes maar een half jaar geleden hadden ze 2 jongens van een jaar of 12 eruit gehaald die dus 'bezig' waren.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 21:40

Vandaag weer, vraagt een klant voor een pakje 2runder hamburgers..
Maar die lagen er niet meer. Maar die lagen helemaal onderop de kar die ik aan het vullen was.. * net nieuwe kar *. Dus ik al die kratter die er opstonden er vanaf gehaald. Heb ik ze eindelijk,
zegt mevrouw:
Weet je ik hoef ze eigenlijk niet! Nou man 'k had echt zo iets van
ja dat kon u ook wel eerder zeggen. Maar heb heel netjes
niks gezet en braaf alle kratten er weer opgezet. :)

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:54

citroen schreef:
Maar die lagen er niet meer. Maar die lagen helemaal onderop de kar die ik aan het vullen was.. * net nieuwe kar *. Dus ik al die kratter die er opstonden er vanaf gehaald. Heb ik ze eindelijk,
zegt mevrouw:

Net als van die klanten die alles van je pallet aftrekken omdat dat verser is .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:58

Zo kom je op mijn werk ook een heleboel kleffende stelletjes tot 'bezige' stelletjes. Tot soms hele erge situaties die ik alleen via PB zal kunnen vertellen omdat die gewoon te erg en/of te smerig voor woorden zijn. Leuk joh met al die al die kinderen eromheen...

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 22:00

Marjon_ schreef:
Net als van die klanten die alles van je pallet aftrekken omdat dat verser is .

Idd! Dan heb je net alles heel netjes gevuld en 10 min later ligt er weer een *** zooi! :(

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:05

Ik had gister een meneer aan de kassa die niet wist wat een pincode was.

'Waarvoor is dit apparaatje, moet ik daar mijn rekeningnummer invoeren ofzo?' :')

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 22:25

okee lekker slim! xD

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:39

Marritt schreef:
Ik had gister een meneer aan de kassa die niet wist wat een pincode was.

'Waarvoor is dit apparaatje, moet ik daar mijn rekeningnummer invoeren ofzo?' :')

Wist mijn opa ook niet. Daarom deed hij aan chippen :D Hij had niet eens een pincode :P

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:57

Ik werk in de thuiszorg bij een mevrouw van in de 80.
Er kwam een kennis langs bij haar en zag me in de gang staan.

"Oh wat een leuke hulp heb jij!"
-ik glimlach wat, mijn thuiszorgmevrouw ook
"Ze had je dochter wel kunnen zijn."
-stilte

als ik 60 was geweest... misschien.
ik ben 21....

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:11

citroen schreef:
zegt mevrouw:

aaaargh... dat is ZO vervelend..
heb ik ook regelmatig op mn werk..werk ook in een mini supermarktje in een verzorgingstehuis..
maar t winkeltje is maar heel klein dus bepaalde producten liggen gewoon in t magazijn aangezien die niet zo vaak verkocht worden.
Een vrouw (van de huishouding, want die doen de boodschappen) vraagt mij om hulp, of ik nog een bepaald pak tenalady (oid) had.. dus ik naar achter, naar het magazijn, wat nu door verbouwingen een flink stuk omlopen is.
eenmaal in t magazijn moet ik een aantal grote karren met spullen verplaatsen, me een wegbanen naar de stelling met maandverband enz. vind daar de verpakking boven op de stelling, pak een stoel, klim er op, pak de verpakking, baan me weer een weg terug, terug naar de winkel.. "alstublieft, we hadden ze nog :)" .. mevrouw: "ah dankje wel, eehm.. eigenlijk wil ik wel 2 verpakkingen". _-:( |o kan iemand dat dan niet eerder bedenken? vervolgens moest ik dus weeeer terug naar t magazijn, me een weg banen door de spullen enz enz enz.
en als t dan heel rustig is..tja dan heb ik meestal niet heeel veel te doen (altijd wel iets , maar toch).. maar nee, dat soort dingen gebeuren nou altijd op momenten dat die hele winkel vol staat en we gewoon nog wel 2 extra mensen zouden kunnen gebruiken om alles bij te benen (staan er maar met zn 2en).

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:13

daarom riep ik altijd toen ik nog in de AH werkte:

tien in de rij, kassa er echt bij :Y)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:14

Ook leuk mensen die zeuren dat het flesje wat ze in hun handen hebben tot vandaag houdbaar is en ze graag eentje met een nieuwe datum willen hebben. Is het al druk, kun je het hele schap gaan napluizen en een treetje onderaan vandaan slepen uit de koeling.

Of de ergste die iedereen denk ik wel zat is. Vlak voor of net na sluitingstijd nog met een hele waslijst komen of zeuren dat bijna alles al op is. Ja wat denk je dan.

En heb rond de Sinterklaastijd eens in een speelgoedwinkel gewerkt. s'Ochtends kwam alles binnen en sommige dingen waren diezelfde dag al uitverkocht. Ja dat kan, zeker met gewilde artikelen. Kreeg af en toe vreselijk boze mensen over me heen, zo ook een boze mevrouw of ze niet om die reden de grote doos voor de prijs van de kleinere mocht. Of ook leuk mensen die je alle filialen in de buurt af laten bellen omdat ze perse een my fur real friends poes in het rood willen.
:(
Laatst bijgewerkt door Lous op 25-06-09 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:18

of mij bij de kassa zeiden: op het bordje stond dat dit pak melk 8 cent goedkoper was.

-ik bellen, bleek het bordje niet te kloppen.
kan ik helaas niks aan doen, het zit nu zo in het systeem.

je kunt toch wel gewoon 8 cent minder aanslaan? (best driftig)

ik schud onschuldig van nee.

ach, belachelijk! waar is je baas?!

-blijft kalm- u kunt beter naar de infobalie gaan, daar kunnen ze u verder helpen (en ben ik van u af, maar dat zeg je niet hardop)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:23

Daphaan schreef:
daarom riep ik altijd toen ik nog in de AH werkte:

tien in de rij, kassa er echt bij :Y)

jammer alleen dat wij uberhaubt maar 1 kassa hebben en de hoge piefen in 'de flat' (t verzorgings tehuis is allemaal begane grond, alle hoge managers ed zitten in de flat) zijn niet zo snugger om te bedenken dat er en: wel een kassa bij kan en: er ook wel meer personeel kan staan op zaterdag..maar nee..
zo zijn er wel meer dingen waar t niet helemaal lekker loopt met de communicatie.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:25

Dat herken ik wel. Dat hoge pieven vaak maar bar slecht naar het personeel luisteren. Zeker wat betreft klachten van gasten/klanten. Ik bedoel je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Maar er wordt vaak weinig gedaan met serieuze klachten of met goede tips van werknemers. Vind ik ook heel zonde.
Laatst bijgewerkt door Lous op 25-06-09 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:32

ik werk in een poelier, en daar tegen over zit de groente man, en naast ons zit de opticien.

Dus er kwam een man binnen en die vroeg waar de groenteman was, dus ik zeg hier tegenover en hiernaast de brillenwinkel :D :D :D :D :D :D was grappig

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:58

hahaha mooie verhalen weer :D

ag, ik maak zoveel mee achter die kassa, dat ik maar heb besloten terug de winkel in te gaan hahaha

Bonuskaart.. ik leg hem neer, maar hij valt weer voor me neer.. ik zeg.. oh meneer, hij wild zotezien bij mij blijven.. meneer: niet onbegrijpelijk! in mijn volgende leven wil ik bonuskaart worden!

eeurh,, tjah.. :+

student: heeej wat gaah jij vanavopnd doen? ik : pff nog geen idee.. wat jij dan? student.. waar jij ben, ben ik ook.... kijk maar,sta nu ookal naast je..

pff :P

loop ik met mijn manager te praten door de winkel (al lopent) over "sirieuse" dingen.. komt er een klant.. "aaaaaaaah daar heb je mijn lievelings cassiere"

sweet :D

heb ook een keer een kaartje in mn hand geduuwt gekregen.. ik zeg.. wat kan ik hiermee?? zegt de klant, bewaren, en kijk... mijn 06staat er ook op..

haha :+

klant, meis, als jij hier niet zou zijn.. had ik nu geen gratis wc rollen gehad!

moest me goed inhoude... :P

ik stond achter de infobalie, met nog een collega.. komt er een man naar ons toe, die wou graag durex. dus mijn collegatje zegt, welke had u in gedachte.. klant zegt, welke heeft u?? waarop mijn collega andwoord met.. "WE HEBBEN DIKKE, DUNNEN,KLEINE,GROTE,MET GLIJMIDDEL, ZONDER GLIJMIDDEL, MET SMAAK, ZONDER SMAAK.. dus zegt u het maar" klant rood, en ik lag op de grond.. vraagt een andere klant, volgens mij gaat het niet goed met uw collega.ik zag haar net nog, maar nu niet meer.. :+ doh

en zo kan ik nogwel even goed doorgaan haha

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:08

Hihihi.
Ik had ook eens een heel vies oud klein mannetje die eerst kwam lopen slijmen (kassa ikea). En ik was mooi, of ik niet op de foto wilde. Wel redelijk contactgestoord. Later kwam hij terug met een kaartje, zelf geschreven, zo'n soort ikea-kaartje; GEZOCHT modellen 18+ voor badkleding aan huis...

O.m.g.... Ik heb me doodgelachen. Kaartje in kantoor gehangen mocht iemand interesse hebben :')

Later dus he, kwam hij met zijn vrouw aan de andere kant afrekenen (16 kassa's verderop, gehehe)

Ik werk al anderhalf jaar bij de AH nu, en heb zo kassaopleiding daar. Heb er zin in :# hahaha.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:40

haha, ja, bij de AH wordt er nogal eens wat geflirt aan de kassa
met dat tweede gratis bios kaartje heb ik zo vaak gehoord:

oh, naar de bios, wil jij dan met me mee?
erm, nee.
oh, nou dan hoef ik hem ook niet.