Wat kan nou echt niet op een eerste date?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:47

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:15

Volgens mij wel _O- Of iets anders iig, maar vreemd is het wel :+

Goh, idd BoGi... je bent toch trots op je kinders :oo

Nimue

Re: Wat kan nou echt niet op een eerste date?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:17

Hm, ik zou eerder afknappen op iemand die zoiets op internet zet. Gatverdamme zeg, wat ben je dan een loser.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:22

whaha dat filmpje zeg mennn :+
volgens mij wind hij zich ook nog op op dat moment haha!

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:31

PineApple schreef:
Volgens mij wel _O- Of iets anders iig, maar vreemd is het wel :+

Goh, idd BoGi... je bent toch trots op je kinders :oo

Lijkt mij ook!! Ik ben zelfs mega trots op de kinderen die ik begeleid. Daar vertel ik ook in den treure over.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:50

Toen mijn ouders uit elkaar gingen en mijn vader opnieuw ging daten *heeft ie ooit verteld* was het allereerste wat ie aan een vrouw vroeg: hou je van kinderen? ik heb er 3. En die zijn belangrijker dan jij, dat je dat vast weet.

En we hebben een hele lieve stiefmoeder gekregen :+: zou haar echt niet meer kwijt willen, zo'n lief mens :+:

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:21

PineApple, zo hoort het ook!!

Ik weet niet hoe mijn vader het heeft gezegd naar mijn stiefmonster...
Maar die jongen waar ik het over had... Die hoef ik niet.. Als je over zoiets belangrijks stil blijft, waar hou je dan nog meer je mond over?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:16

BoGi schreef:
Een afknapper: Ik werkte bij een bedrijf waar ik de collega ontmoette. Tijdens gesprekken in de pauze en buiten de werktijden, over kinderen gehad. Zoals ik in het leven sta, wil ik geen kinderen van mezelf (dit heb ik letterlijk gezegd) (heb al met al 7jaar relaties gehad, waarbij er absoluut geen belangstelling voor kinderen was). Wel een paar keer buiten werktijd afgesproken met z'n 2en. En na een stuk of 5 keer:

Hij: "Ik moet je wat vertellen..."
ik: "Nou vertel"
H: "Ik denk dat je nu afknapt.. ik heb 2 kinderen"
i: "Dat klopt, ik knap nu af... Je had vanaf het begin eerlijk kunnen zijn en ik vind het heel erg dat jij je kinderen voor mij verzwijgt. Dus nee, niet het feit dat je kinderen hebt, dat ik afknap.. maar wel omdat jij niet eerlijk bent geweest vanaf het begin"
H: "Dus als ik had gezegd vanaf het begin af aan dat ik 2 kinderen heb... dan was je niet afgeknapt?"
i: "Dat zul je dus nu niet meer weten.."

Je bent toch trots op je kids? En als je het samen gewoon over kinderen algemeen hebt en er wordt gevraagd waarom je nog geen kinderen hebt en je geeft daarop je eigen antwoord, schijt je toch niet in je broek om eerlijk te zijn over je eigen leven en keuzes. Dus ook over je kinderen?? :? :? :? :?

En wat ik helemaal jammer vind, is dat hij wist dat ik wel van kinderen hield/hou, aangezien ik met kinderen werk, waar ik vol trots over vertelde.

als de man de moeite waard is knap je daarvan toch niet af?
blijkbaar is hij niet zo de moeite waard :P

ikzelf zou afknappen als ze bij de eerste date vertellen dat ze kinderen hebben, klinkt dan net of ze mij al de rol van nieuwe mama in mijn schoenen willen schuiven ... nee, bleh, dank u

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:22

als het nu toevallig over kinderen gaat vind ik dat je het wel kan/ hoort te vertellen :)

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:31

Duhelo schreef:
als de man de moeite waard is knap je daarvan toch niet af?
blijkbaar is hij niet zo de moeite waard :P

ikzelf zou afknappen als ze bij de eerste date vertellen dat ze kinderen hebben, klinkt dan net of ze mij al de rol van nieuwe mama in mijn schoenen willen schuiven ... nee, bleh, dank u

Sorry, maar als je het al over kinderen in het algemeen hebt gehad. Vind ik het een afknapper dat hij zijn eigen vlees en bloed niet noemt.

En nee, als iemand vertelt dat hij/zij kinderen heeft, zie ik mezelf niet als nieuwe mama.. maar als vriendin van een papa.

Ik wil geen mama zijn van de kinderen van mijn vriend. Ik wil dat we gewoon met elkaar om kunnen gaan en dat de kinderen mij zien als leuke vriendin ook van hun. En soms met een paar regels. Dit heb ik ook letterlijk tegen de kinderen van mijn vriend gezegd.
_Yasmine_ schreef:
als het nu toevallig over kinderen gaat vind ik dat je het wel kan/ hoort te vertellen :)

Mee eens!!
Aangezien ik ook met kinderen werk dus kind is genoemd, hij heeft zelfs gevraagd waarom ik zelf geen kinderen heb.
Dan zeg je toch, ik heb zelf 2 prachtige dochters?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:55

Vind ik ook BoGi :oo
Ik zie mijn stiefmoeder ook niet als moeder, die heb ik tenslotte ook nog. En mijn stiefvader ook absoluut niet als vader...
maar met vooral mijn stiefmoeder heb ik wel een heel hechte band! Doe met haar dingen die ik ook met mijn moeder doe. En toen pa op vakantie iets gemeen tegen haar zei schoten mijn broer, zus en ik gelijk in de verdediging voor haar. Dat zegt toch wel iets, want dat doet ze ook voor ons :+:

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:41

Wat een leuk topic is dit om te lezen zeg :P

Ik kan me zelf er heel erg aan ergeren als iemand heel zenuwachtig is of niet praat, óf heel erg uit zijn mond stinkt. Bah!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:54

Ik vind dat het juist enorm belangrijk is, in het belang van de kinderen, dat er direct open kaart gespeeld wordt over de kinderen.
Liefde voor kinderen kweek je niet zomaar aan, er zijn mensen die kunnen houden van iemands anders kinderen als een mama, er zijn er die er mee kunnen opschieten als een vriendin, maar er zijn er ook die geen kinderen willen en er absoluut niet mee kunnen omgaan, en die gevoelens verander je niet zomaar even.

Stel ik ben van de derde categorie, ik kom iemand tegen en die heeft een kind. Jammer dan, maar hoe perfect hij misschien zou gebleken zijn als ik hem beter had leren kennen, als dat kind er dan een 'mama' bijkrijgt die duidelijk in haar gedrag laat merken 'eigenlijk wil ik alleen jouw papa en ben jij maar een blok aan mijn been', dan is dat absoluut niet goed.
Als de papa dan toch niets zegt over zijn kinderen, en ik word holderdebolder verliefd, en dan komen de kinderen pas aan bod, dan kan dat een gigantische teleurstelling zijn, of juist het "ok het is omdat ik je zo geweldig vind, ik zal dat blok aan je been er maar bijnemen". Wederom alleen aan jezelf gedacht en je/het kind is er de dupe van.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:50

xKatleentjex schreef:
Ik vind dat het juist enorm belangrijk is, in het belang van de kinderen, dat er direct open kaart gespeeld wordt over de kinderen.
Liefde voor kinderen kweek je niet zomaar aan, er zijn mensen die kunnen houden van iemands anders kinderen als een mama, er zijn er die er mee kunnen opschieten als een vriendin, maar er zijn er ook die geen kinderen willen en er absoluut niet mee kunnen omgaan, en die gevoelens verander je niet zomaar even.

Stel ik ben van de derde categorie, ik kom iemand tegen en die heeft een kind. Jammer dan, maar hoe perfect hij misschien zou gebleken zijn als ik hem beter had leren kennen, als dat kind er dan een 'mama' bijkrijgt die duidelijk in haar gedrag laat merken 'eigenlijk wil ik alleen jouw papa en ben jij maar een blok aan mijn been', dan is dat absoluut niet goed.
Als de papa dan toch niets zegt over zijn kinderen, en ik word holderdebolder verliefd, en dan komen de kinderen pas aan bod, dan kan dat een gigantische teleurstelling zijn, of juist het "ok het is omdat ik je zo geweldig vind, ik zal dat blok aan je been er maar bijnemen". Wederom alleen aan jezelf gedacht en je/het kind is er de dupe van.

ik ben (wss) iemand van de derde categorie.
ik zou dus bij de eerste date dan direct afknappen als hij het me vertelt
mar ik ben tegelijk ook wel iemand dat wel van een kind zou KUNNEN houden, en wss als ik iemand leer kennen, en hij vertelt me pas na een hele tijd dat hij kinderen heeft.
en hij is iemand waar ik écht voor wil gaan (geloof me, die vind ik niet gauw)
dan zou ik het kind er wel bij willen "nemen" en er van leren houden, en geloof me, dat kind zou er nooit de dupe van worden, ik ben zelf in gemengde gezinnen opgegroeid, en ik weet hoe het is...
maar als diezelfde persoon me dat bij de eerste date had verteld was ik hoogstwaarschijnlijk gillend weggerend, en mss mijn én zijn kans op ware liefde verloren

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:46

Als ik een kind zou hebben, zou ik iemand van die derde categorie niet willen. Niet persoonlijk bedoeld, ik ben namelijk zelf ook in bepaalde gevallen zo iemand (hangt erg van het kind af enzo), maar áls ik kinderen had (die ik dus niet heb en eigenlijk ook niet wil ;)) zou ik toch geen partner willen die er zo over denkt. Ook niet als die er dan op termijn van leert houden, ik zou me bezwaard voelen als hij het kind 'erbij nam', zowel naar mijn partner toe als naar het kind.

Kortom, ik zou het ook liever gelijk weten, vind ook dat het iets zegt over het soort persoon als hij het verzwijgt. Ik zou er ook niet gelijk op afknappen, al zou ik het wel meenemen en zou het wel mijn gevoelens kunnen beïnvloeden. Maar dat weet ik dan liever gelijk, dan na 2 maanden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:49

Nimue: en als je het nu niet weet?
pak nu, je leert iemand kennen, na tijdje introduceer je je kinderen, partner pakt het goed op, blablabla, en na enkele maanden geeft hij toe dat hij eigenlijk niks had met kinderen.
zet je hem dan weer buiten?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:50

Als hij er vanaf het begin geen probleem van maakt, dan vind ik hem niet echt in categorie 3 vallen. Blijkbaar heeft hij dan toch zo'n klik met de kids, dat hij vanaf het begin zich erover heen kan zetten dat hij eigenlijk liever had gehad dat ze er niet waren. Als zowel ik als mijn kinderen er niks van merkt, dan zal het wel meevallen met zijn aversie ertegen denk ik dan. Als je die kinderen echt maar lastpakken vindt, komt dat er wel uit.

Maar ik zou het dus wel vanaf het begin aangeven. Niet gelijk geforceerd in het eerste gesprek ('trouwens, ik moet je wat vertellen...'), maar wel als het gesprek er al op kwam of anders toch zodra ik het idee had dat er meer uit kon groeien dan een paar keer daten.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:52

een nieuwe!!

Ik was dus zo aan het chillen in de stad met een vriendin van mij, komt daar zon dude aan die die vriendin van mij kent.
Hij bleef dus de rest van de dag meechillen (ik kende hem dus niet)

Bleek dat hij uit het zelfde dorp als ik kwam en het is daar dus kermis.. dus even nummers uitgewisseld en hij ging savonds ook, gezellig dus

Kom ik thuis, kijk ik op hyves, herken ik meteen zijn profiel als de onbekende die mijn fotos had lopen respecteren..

Nou eenmaal op de kermis.. meneer allemaal aardig doen, fietst ie me naar huis, probeert ie me 3/4 keer te zoenen!! om Moe van te worden!!

Loopt ie me nu heel de tijd te smsen of ik smoothies met hem kom maken en of ie het niet chill vond dat ie me probeerde te zoenen en wat ik van hem vind!

en dat komt dus nu ook op mijn feest..
AAAAARRRRRRRRRRRRRRHHHHHHHHH

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:30

Arme jij.. Misschien moet je hem maar sms'n dat je hem niks vind of gewoon als vriend ofzo xD wel eerlijk zijn en er niet omheen draaien want jongens snappen hints toch niet xd succes met hem:P

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:46

Mannen en hints is een verloren zaak ;)! Letterlijk zeggen dus!

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:54

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:52

Evelli schreef:
Dit zou voor mij ook best een afknapper zijn:

http://www.depers.nl/opmerkelijk/316801 ... -boos.html

OMG!!!! Als mijn date zich zo gedroeg op ons eerste afspraakje, dan kon die het ook mooi vergeten :') Al helemaal als hij aankomt met een afstandsbediening in zijn kont :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:39

wel handig die afstandsbediening in de kont,ben je m ook niet kwijt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:29

kwijt niet nee, maar wil je hem dan nog aanraken?
(ja, zowel de bediening als die man ! :D)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:36

ill dat filmpje is echt vies :P maar ik moest er zo hard om lachen :P