Ik ga even dit topic uit mijn lijst halen want wil tot zaterdag 9:15 even niet meer aan rijlessen denken, hoe leuk het soms ook is. Ben er gewoon teveel mee bezig de hele week door, en dan naai ik mijzelf helemaal op tot de volgende les. Tot zaterdag.
Zoo, weer een lesje gehad, de derde nu. Kleine hellingproef gehad, ging goed (maar volgensmij hielp hij mij). Schakelen kan ik nu bijna helemaal zelf En volgende les beginnen we met bijzondere verrichtingen. Ik vind het echt leuk
Blon_D
Geplaatst: 27-04-09 17:36
Nou heb weer 2 uur achter de rug moet een hoop dingen afleren maar opzich ga ik er wel uit met een goed gevoel
Ik heb net mijn 9e les gehad. Ging best wel goed. Hij zei dat het netjes ging alleen wel wat puntjes waar ik aan moest werken en dat was eerder klaar zijn voor kruispunten/rotondes en soms wat beter kijken. Als m'n instructeur er niet naast had gezeten had ik vandaag iemand plat gereden. Hij zei al; nou heb je geluk jongetje ik heb je gered. Ik lig dan altijd in een deuk maarja.
Maar na dat geval was ik wel veel alerter geworden zei die en keek ik beter.
Heb al regelmatig auto gereden, maar voor 't eggie is altijd wel spannender. Je rijdt wel echt tussen het verkeer enzo, niet op een stil weggetje waar niemand komt.
Echt wel! Ik moet nu ook wel veel kijken, maar volgende keer gaan we daar weer meer aandacht aan besteden, dan vraagt hij wat voor kleur jas die fietser aanhad of wat voor kleur auto er achter me zit zonder te kijken. Zodat je er bewuster van wordt.
Zonet zei die ook, zit er een auto achter je? Ik; nee. Hij; Echt niet? Nééhee! Dat doet hij zodat je er ook bewuster van bent dat er niet echt iets achter je zit. En je kunt inschatten hoe hard diegene dan rijdt.
Lastig hè. Ik denk altijd dat ik te lang kijk en dan niet goed zie wat er eventueel voor me gebeurd ofzo. Ben niet zo'n spiegelchecker. Kijk alleen regelmatig wat er achter me zit.
Maar te lang kijken moet je ook niet doen. Meestal zie je vanuit je ooghoek wel dat er iets achter je zit. Natuurlijk voor de zekerheid wel even in je spiegel kijken.
joke20
Geplaatst: 28-04-09 22:28
Had gister weer les gehad. Gaat wel goed. heb achteruit ingeparkeerd, en ook vooruit. We hadden een mooi plek daarvoor. Hier bij de ijsbaan. Heb ook wat schakelen in de bocht gedaan, valt nog niet echt mee. Liet de moter ook nog een keer afslaan, lekker handig En optijd bochten sturen en dan stuur laten glijden. Was af en toe lastig. Moet je een beetje aanvoelen.