Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:Wat voor reden heeft het staartbeen van de mens? (Is eerder nadelig gezien het nog flink pijn doet ook als je er op valt) Sommige dingen zijn nu eenmaal nog "achterblijfsels" van wat vroeger wel nodig was.
anneliesdj schreef:Wanneer heb ik gezegd dat ik niet in wetenschap geloof? Het is alleen niet controleerbaar, waar moeten ze hun vergelijkingsmateriaal vandaan halen als ze bv zeggen dat dino's tig jaar oud zijn?
anneliesdj schreef:Ik wil horen hoe jullie erover denken, als ik een hapklaar antwoord wilde ging ik wel googlen.
Maar de vorm van de tong heeft toch geen enkel nut, dat het de hele schedel door loopt? Waarom hebben ze dat dan?
anneliesdj schreef:Volgens mij snap jij mij niet en wil je 't ook niet want ik heb hier al meerdere keren antwoord op gegeven.
Maar dit gaat weer dezelfde kant op als tig pagina's terug en daar heb ik nog steeds geen zin in.
anneliesdj schreef:Zoals ik al heb gezegd; wetenschappers (evolutionisten) hebben er geen verklaring voor, zou een beetje vreemd zijn als een stel bokkers zo even een verklaring uit hun mouw schud.
En als jij dit voorbeeld ongelukkig vind dan kan ik je nog wel meer voorbeelden geven, heb ik ook al gezegd
Zwerte schreef:anneliesdj, sinds wanneer bedenken dieren zelf dat ze moeten evolueren? Als je evolutie zo ziet als jij nu schetst, moet je toch echt nog het nodige erover gaan lezen hoor.
Ik zie de giraf en evolutie zo: de dieren met een langere nek hadden op een gegeven moment voordeel boven de dieren met een kortere nek, omdat hogerop meer voedsel was. Kortom, de nekken werden steeds een stukkie langer. Dit kan alleen als er tevens een mechanisme ontstaat (let op, ontstaat! geleidelijk dus niet pats boem daar is de giraf van meters hoog) waardoor de genoemde problemen er niet meer zijn. Deze dieren hebben zich optimaal aangepast en kunnen zich dus het beste voortplanten. Hoe past dit nou niet in evolutie????
Even voor de duidelijkheid: ik ben geen bioloog, geen giraffenexpert en zeker geen expert wbt de evolutietheorie. Dit is slechts een mogelijke interpretatie van mezelf.
anneliesdj schreef:Dat het geevolueerd kan zijn geloof ik wel maar met welk nut?
Wat heeft het voor zin dat de tong helemaal achterlangs door de schedel loopt?
Lepeltje schreef:Over dat andere, met de oerknal en de evolutietheorie, dat gaat nergens over, de oerknal gaat over het ontstaan van materie uit energie, iets wat op dit moment(!) keer op keer wordt bewezen in de LHC onder Geneve. Evolutietheorie gaat over het ontstaan van leven uit dode materie in het begin