pleegkindje met spoed in het ziekenhuis en in levensgevaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

Re: pleegkindje met spoed in het ziekenhuis en in levensgevaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 15:06

oke dit mag misschien niet.. maar wil toch een foto geven aan jullie van mijn rots in de branding.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 15:10

Afbeelding
Mijn schatje.. ze doet alles voor me.
Afbeelding
(even de wind door mijn haren.. gewoon vergeten en genieten)

zonder jouw had ik het niet zo lang volgehouden.
door haar kan ik alles vergeten.. ze is trouwens nu 5 week OHZ

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:12

Heerlijk hoe paarden je alles even doen laten vergeten hea! Lekker gaan buitenrijden ook hoor, dat doet je zekerweten goed! Als ik me but voel vlieg ik meteen naar de paarden toe, lijkt ook net of ze in de gaten hebben dat je je niet lekekr voelt.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:19

Even lekker bij de paarden zijn is idd fijn om je gedachten even naar iets anders te verzetten.
Heerlijk is dat, je hoeft niet uit te leggen, ze begrijpen je zo al! :)

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 15:33

ja, voor mij is het zo fijn.. even lekker weg.
vandaag ben ik met haar op de weg geweest lekker in het bos uitstappen.. lekker dier is het ook .. dankjewel

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:52

heerlijk toch zo,n uitlaat klep
alleen maar prima dat je iets heb om je gedachte te verzetten
het is een prachtig paardje hoor

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:58

Wil wel even reageren op de reacties dat het not-done is als mensen zich afvragen of er nog wel een toekomst is...
Als je het kereltje niet kent en je kijkt naar de feiten [u]kan ik me voorstellen[u] dat mensen denken; arm kereltje, heeft al zoveel te verduren, heeft hij nog wel de mogelijkheid om te genieten van het leven of wordt het leven een lijdensweg? Ofwel; wanneer mag hij de strijd opgeven en rusten? Imo een oprechte en reele gedachte.

Als je zo'n manneke niet kent is dat een "makkelijke" gedachte. Alleen; als je het manneke niet kent kun je daar ook niet over oordelen, omdat je niet weet of hij (vooruitzicht op) plezier in het leven heeft... En dat maakt het zo tricky. Als je zoveel van hem houdt en al zoveel met hem hebt meegemaakt, kan het moeilijk zijn om nog zo reeel te denken en kan het ok zijn als iemand anders daar wel bij stil staat.

En dat is niet om advocaat van de duivel te spelen, maar iedere uitspraak heeft een achtergrond en om zomaar te roepen dat het zo verkeerd is; nee, ik denk dat het de moeite waard is om ook hierachter de goede bedoeling te zien en eerlijk te antwoorden, om zo ook wat meer begrip te kweken, duidelijkheid te geven en de mensen met die mening ook de andere kant te laten leren kennen door daarover te vertellen.

Ik wens hem iig wel heel erg veel beterschap en sterkte, en jou en de ouders ook veel respect en veel sterkte. Ik durf er wel blind op te vertrouwen dat jullie dat stukje (mogelijkheid tot) plezier nog wel zien in hem en hoop oprecht dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:46

delerium schreef:
Wil wel even reageren op de reacties dat het not-done is als mensen zich afvragen of er nog wel een toekomst is...
Als je het kereltje niet kent en je kijkt naar de feiten [u]kan ik me voorstellen[u] dat mensen denken; arm kereltje, heeft al zoveel te verduren, heeft hij nog wel de mogelijkheid om te genieten van het leven of wordt het leven een lijdensweg? Ofwel; wanneer mag hij de strijd opgeven en rusten? Imo een oprechte en reele gedachte.

Als je zo'n manneke niet kent is dat een "makkelijke" gedachte. Alleen; als je het manneke niet kent kun je daar ook niet over oordelen, omdat je niet weet of hij (vooruitzicht op) plezier in het leven heeft... En dat maakt het zo tricky. Als je zoveel van hem houdt en al zoveel met hem hebt meegemaakt, kan het moeilijk zijn om nog zo reeel te denken en kan het ok zijn als iemand anders daar wel bij stil staat.

En dat is niet om advocaat van de duivel te spelen, maar iedere uitspraak heeft een achtergrond en om zomaar te roepen dat het zo verkeerd is; nee, ik denk dat het de moeite waard is om ook hierachter de goede bedoeling te zien en eerlijk te antwoorden, om zo ook wat meer begrip te kweken, duidelijkheid te geven en de mensen met die mening ook de andere kant te laten leren kennen door daarover te vertellen.

Ik wens hem iig wel heel erg veel beterschap en sterkte, en jou en de ouders ook veel respect en veel sterkte. Ik durf er wel blind op te vertrouwen dat jullie dat stukje (mogelijkheid tot) plezier nog wel zien in hem en hoop oprecht dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten.

Ik had het niet beter kunnen zeggen!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:47

Ik heb net het hele topic doorgelezen.. wat een vreselijke situatie zeg!! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wil jullie in ieder geval heel veel sterkte toewensen en hoop dat ruben blijft vechten.

Weten ze nou nog steeds niet precies wat er met hem aan de hand is? Waarom hij zo ziek is?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:04

Delerium omschrijft het heel mooi, als buitenstaander heb je de emotionele band niet, en dan zie je het lijden en het gebrek aan toekomst. Dan kan je inderdaad denken dat niet ten koste van de levenskwaliteit rekken een optie is..

Wat ik mij afvraag (wat ik in mijn nabije omgeving ook gezien heb..) wat heeft dit voor invloed op de biologische kinderen, en op de andere pleegkinderen? Is het wel eerlijk tegenover hun, om zo'n zwaar zieke en gehandicapte kinderen, of een heel jonge baby (meisje met IQ van 55? Baby van 2 wk?) bij elkaar te plaatsen? Ik snap dat je als ouders wilt opkomen voor kinderen die niet thuis kunnen wonen maar het mag toch niet rusten op de schouders van een 15 jarige?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:13

Ben het ook met delirium eens, maar als buitenstaander is het makkelijker om zoiets te zeggen dan als iemand die ermee te maken heeft.
En ik hoop heel erg en duim heel erg dat hij het red en dat hij zich kan ontwikkelen als een vrolijk ventje.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 10:58

AngeliqueB: ik reargeer vanavond even, ben nog niet htuis..
en delerium,. je hebt helemaal gelijk :)

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:13

Heel raar maar moet eigenlijk best vaak overdag denken aan ruben.
Ik ken hem niet eens maar dan ineens vraag ik me af hoe zou het zijn met hem. Zou het al wat beter gaan.
Ik wens jullie nog heel veel sterkte en heb echt enorme bewondering voor jullie.
Ik duim nog altijd voor die kleine dappere ruben!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:18

Daar zou ik mee eens zijn als ze al niet eerder in het topic gezegd heeft dat de dokters gevraagd hebben of ze nog moesten reanimeren. En er werd nee gezegd. Dus is er ook geen sprake van onnodige acties door emotionele band.

Gewoon niet oordelen in zo een situatie als je de feiten niet kent :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:52

Gekukkig kan weer even bijlezen. M'n internet doet 't niet zo lekker.. sterkte weer van mijn kant ook Roos, hou vol hè meis! En Ruben jij natuurlijk ook mannetje!! :(:)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 07:48

machotjuh schreef:
Heel raar maar moet eigenlijk best vaak overdag denken aan ruben.
Ik ken hem niet eens maar dan ineens vraag ik me af hoe zou het zijn met hem. Zou het al wat beter gaan.
Ik wens jullie nog heel veel sterkte en heb echt enorme bewondering voor jullie.
Ik duim nog altijd voor die kleine dappere ruben!

heb ik ook hoor, en vele met jou
het spreek je gewoon op de een of andere manier aan.
Maar hoe gaat het met Ruben?
( geloof dat Roos een paar dagen weg is? )

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 18:33

GROTE UPDATE!!!!

Ruben gaat goed :) echt gaat geweldig!! hij lacht zelfs,en we mogen hem oppakken .
hier de foto's

Afbeelding
Wat hou ik toch van hem :+: (met zijn droomdekentje)
Afbeelding
met onze voogd
Afbeelding
Zie al die kaartjes.. bijna allemaal van bokt :) dankjullie wel namens ons allen :) :+:

dan nu het volgende.. wij kregen iets speciaals, ik citeer:

Lieve allemaal,

hier een klein cadeautje voor een klein dapper mannetje
Dat het toverstafje een glimlach op zijn gezichtje mag geven.
en dat zijn oogjes mogen stralen van pret.

verder wil ik zeggen dat ik jullie als pleegoouders heel bijzondere
mensen vind.jullie zijn in mijn ogen echt TOPPERTJES

Ook Roos vind ik een dappere ,bijzondere, en betrokken lieve meid.
zij houdt ons iedere keer weer op de hoogte hoe het met ruben daat.

heel veel sterkte met ruben en dat hij nu eindelijk eens mag opknappen.

groetjes en een dikke knuffel van mij ..

Esmeralda..

aan esmeralda: je bent een schat!! sinds hij zin toverstafje heeft.. is hij daardwerkelijk gaan lachen,
kijk maar naar de foto's . esmeralda.. en iedereen van bokt!!. jullie zijn geweldig :+:

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:36

Wat een mooie update. Dat gezichtje, geweldig. Nu hopen dat het steeds beter gaat

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:37

wat een geweldige update!
hij straalt helemaal :+:

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:40

wat een prachtige foto daar word ik echt blij van :+:

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:40

oeps nu word ik verlegen :o

Heerlijk dat het goed met hem gaat.
Dat dekentje is ook erg lief, heb gelezen waar het voor staat en hoe het word gemaakt. Erg leuk. :D

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 18:43

mag ook wel esmeralda!! je betn zover ik kan zien door de PC een topmens!! echt waar,dat mag gezegd worden!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:45

top van jou esmeralda, je bent echt een goed persoon!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:46

Wat een lieve foto's :+:

En super van je Esmeralda _/-\o_

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:49

ja stop nu maar hoor hahaha
Ik vind het gewoon heel bijzonder wat de ouders van Roos doen. En Roos op haar beurt ook. Bekijk vandaag de dag eens de huidige tiener, die denken niet zo aan andere hoor.
Dat toverstafje waar we het over hebben is een buisje van hard plastic, met glittertjes erin. Eigelijk is het speciaal voor autistiche kindertjes. Die kunnen er uren naar kijken. Bovendien kan het niet stuk en kan je het afwassen.