Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:48

ik weet niet of het goed is voor mezelf om dit hier te typen want jullie zijn er vel tegen maar ik ben nu 18,5 en heb al 2 jaar een relatie met mijn vriend van nu 34. wij kregen dus wat met elkaar toen ik al 16 was en bijna 17. we zijn nu nog steeds blij met elkaar, ik woon bij hem in en alles gaat goed. mijn ouders accepteren het en wij zijn gelukkig. hij had trouwens voor mij ook een 10 jarige relatie maar die heeft hij dus verbroken voor mij. tussen die 2 relaties heeft nog wel 1 jaar gezeten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:53

leandrotje schreef:
ik weet niet of het goed is voor mezelf om dit hier te typen want jullie zijn er vel tegen

Nee, hoor, lang niet allemaal. Het is vooral een politiek correcte vrouwenwind waar een paar 'dames' mee vinden te moeten waaien en anderen houden zich voor de agressie gedekt.

Over jou heeft verder niemand het recht om te mekkeren: dat schendt jouw beslissingsvrijheid.

Veel succes en geluk met jouw relatie.

hc

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:57

leandrotje schreef:
ik weet niet of het goed is voor mezelf om dit hier te typen want jullie zijn er vel tegen maar ik ben nu 18,5 en heb al 2 jaar een relatie met mijn vriend van nu 34. wij kregen dus wat met elkaar toen ik al 16 was en bijna 17. we zijn nu nog steeds blij met elkaar, ik woon bij hem in en alles gaat goed. mijn ouders accepteren het en wij zijn gelukkig. hij had trouwens voor mij ook een 10 jarige relatie maar die heeft hij dus verbroken voor mij. tussen die 2 relaties heeft nog wel 1 jaar gezeten.

Nou ik ben er niet tegen hoor, ben blij dat je er gelukkig mee bent Knipoog Zoals ik hier al eerder zei, ik lig vaak op 1 lijn met oudere mannen, maar ik wil er geen relatie mee Lachen Maar mocht nou mijn perfecte vent daartussen zitten laat ik hem niet voor de deur staan hoor Haha!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:07

Ik ben blij dat er nog mensen tussen zitten die zich niet echt iets aantrekken van de mening van andere, omdat sommige mensen het anders doen is meteen een groot leeftijdsverschil belachelijk..

@ Leandrotje; mag ik jou vragen hoe jij en je vriend erover dachten en hoe je hem hebt leren kennen, hoe het begonnen is en hoe hij erover dacht tegenover andere en vooral tegenover zijn vrienden ik ben er wel nieuwschierig naar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:22

Njen schreef:
Nou ik ben er niet tegen hoor, ben blij dat je er gelukkig mee bent Knipoog Zoals ik hier al eerder zei, ik lig vaak op 1 lijn met oudere mannen, maar ik wil er geen relatie mee Lachen Maar mocht nou mijn perfecte vent daartussen zitten laat ik hem niet voor de deur staan hoor Haha!

Je ligt vaak op één lijn met oudere mannen, maar zou geen relatie met ze willen bij voorkeur? Dus dan ga je liever een relatie aan met een jongere vent waarmee je minder op één lijn ligt?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:22

Ik heb het grafiekje gevonden. Blijkbaar toch uit een Nieuw-Zeelands blad uit 2001. Maar ik weet zeker dat ik een paar jaar eerder in Australië een artikel heb gelezen waarin de leeftijden 19 (voor mannen) en 40 (voor vrouwen) werden genoemd. In het hostel waar ik op dat moment was was nl. een 19-jarige Nederlander die daar iets kreeg met een 30-jarige Britse en we liepen continu te grappen dat we blij waren dat ze niet tien jaar ouder was, nu kregen we tenminste nog wat van nachtrust. Clown

Anyway... KLIK.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:27

Meningen mogen altijd over leeftijdsverschil, met betrekking tot relatie waar beide volwassen zijn en er een leeftijdsverschil is daar kan je en mag je mensen niet van weghouden. Wanneer een mening een feit is dan is het wat anders. Maar dat heb ik hier nog maar weinig tegengekomen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:27

Annemarie89 schreef:
Hm andersom zie je het toch eigelijk nooit hé, ik zou me ook niet kunnen voorstellen met een veel jongere vent te gaan, terwijl met een oudere zie ik het wel gebeuren. (en dan heb ik het over tot 5 jaar ouder, geen 30 jaar haha)

Mijn buren in Utrecht scheelden 10 jaar. Zij overleed helaas veel te jong aan kanker, 49 jaar jong. Hij werd dus op zijn 39e weduwnaar (maar dat kan je met een jongere vrouw ook overkomen). Ze zijn vijftien jaar samen geweest en ik vond het een leuk stel. Ja

Ik weet niet of ik mezelf serieus een relatie zie hebben met een 'veel' jongere vent (meer dan vijf jaar jonger). Ook niet met een 'veel' oudere vent (meer dan vijf jaar ouder). Maar ik zeg nooit nooit:

Nouks schreef:
Je ligt vaak op één lijn met oudere mannen, maar zou geen relatie met ze willen bij voorkeur? Dus dan ga je liever een relatie aan met een jongere vent waarmee je minder op één lijn ligt?

Dat is idd wel apart ja. Ik ga persoonlijk liever een relatie aan met iemand met wie ik op één lijn lig, of-ie nu 25, 35 of 45 is. Maar dan heb ik het over relaties, met scharrels hoeft dat allemaal niet zo van belang te zijn.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:39

Éven op die grafiek; Dat is dan alleen op sexueel gebied, het beste is dus in bed een man van tussen de 20 en 25 en een vrouw van 40+?.. Dit weet zeker niemand? Heb het namelijk nog niet echt een keer gehoord ofzo hihi

Dus de mannen die het voor de "goede" sex doen zitten bij de meisjes van tussen de 15 en de 20 juist niet goed, toch zitten er denk ik voor de mannen wel 2 voordelen aan.. de meisjes zijn aan het uitproberen en denk dat ze wel voor veel dingen in zijn en ze zitten natuurlijk strak in het velletje etc, als je het daarvoor moet doen? :s

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:40

Karin schreef:
Ik heb het grafiekje gevonden. Blijkbaar toch uit een Nieuw-Zeelands blad uit 2001. Maar ik weet zeker dat ik een paar jaar eerder in Australië een artikel heb gelezen waarin de leeftijden 19 (voor mannen) en 40 (voor vrouwen) werden genoemd.

Is ook helemaal geen onbekend fenomeen Karin. Het is een hormonale eindspurt voor de uiterste houdbaarheidsdatum voor voortplanting.

Ook het fenomeen jonge vrouw en oudere man is bio-heel-logisch. De jonge dame legt haar jong in een gevestigd nest. Een tweede leg bij een ervaren nestbewaker is een zekerder optie dan een experiment met een onbewezen flierefluiter.
Als je zou willen vergelijken (wat niet verstandig is, want beter is niet gelijk goed) dan is het bio-logischer dan toch nog net een zwangerschap op de valreep.
Het is eveneens heel logisch dat de niet meer piep-vrouwen zich door de jongere modellen bedreigd voelen en om zich heen meppen.
En mannen? Ook bio-logisch Haha!

hc

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:42

Ik heb nergens last van, ik voel me nooit bedreigd door jonge meiden - zolang ik er zelf nog uitzie als 25 klaag ik niet. Tong uitsteken

Maar idd, ik kan me wel vinden in die biologische theorie. En wat ik al eerder zei over jonge meisjes: die zijn nog 'fijn te vormen'.

Jonge kerels ook trouwens. Clown

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:44

Maar begrijp ik nou goed dat mannen het in jullie ogen grotendeels voor de sex doen? En de meisjes voor zekerheid van een veilige leraar? Tong uitsteken

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:50

natural_ schreef:
toch zitten er denk ik voor de mannen wel 2 voordelen aan.. de meisjes zijn aan het uitproberen en denk dat ze wel voor veel dingen in zijn

Kijk en dáár tik je op de kop van een punt wat voor sommige mannen zwaarder weegt dan sex.

Jongere vrouwen zijn over het algemeen avontuurlijker dan veertigers die veel levenskeuzes al gemaakt hebben.

Noem het midlife-krisis of wat ook; een man van middelbare leeftijd die keuzes maakt voor de komende decennia zal in een jonge vrouw makkelijker een léuke bondgenoot vinden dan in een 40-er met huisje-boompje-beestje die niet zoekende is, maar alleen een maatje wil om haar leven te completeren Knipoog

hc

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:52

Precies, maar mannen en vrouwen zijn ook niet te vergelijken vind ik.. Ook niet op leeftijd bij leeftijd dus

Uuh je vergelijkt toch ook geen appels met peren??

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:05

natural_ schreef:
Precies, maar mannen en vrouwen zijn ook niet te vergelijken vind ik..

Vergelijk gerust.

Gelijkwaardig maar niet gelijk.

Het is voor beiden heel verstandig om de verschillen op je netvlies te hebben en je niet voor te verstoppen.

Dit gaat echter veel verder dan de ts. Wat dát betreft ben je snel klaar. Wat mag, mag en wat niet mag, mag niet.
Waardeoordelen over individuele situaties hebben twijfelachtige waarde want de wet is een richtlijn op basis van culturele normen en waardes. Wat mag is niet altijd goed, aan beide kanten van de norm.
In onze cultuur ligt die norm anders dan in andere culturen en het is aanmatigend om daar een absolute uitspraak over te doen.

hc

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:08

Je kunt wel vergelijken, maar vrouwen vinden mannen denk ik ook snel gevoelloos terwijl ze zich gewoon anders uiten..

Daarnaast denkt een man gewoon bijna geheel anders op veel vlakken dan vrouwen doen, dus dan krijg je sneller dat mannen met onvolwassen gedachtes jongen meisjes gaan opzoeken..

Kom je weer op de appels met peren vergelijken!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:14

Nouks schreef:
Njen schreef:

Nou dat zeg ik niet Lachen Wat het bij mij is dat ik nog maar 2 mensen ooit echt leuk heb gevonden, deze waren toevallig van mijn leeftijd(ene een jaar ouder, andere 2 jaar, laatste is mijn ex). Als ik echt iemand tegenkom waar het mee klikt en waar ik ook iets in zie en diegene is ouder dan zeg ik al, ik laat hem echt niet op de stoep staan Knipoog Maar laatst bij een gast van die leeftijd waar ik mee heb staan zoenen had ik ook zoiets van ik mis iets, totaal op 1 lijn enz, maar nee ik weet niet wat het was, zegt natuurlijk niet dat dit voor iedere man geld die ouder is Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:15

Toepasselijk:

'Adriaan van Dis wint Du Perronprijs(Novum) - Adriaan van Dis heeft de E. du Perronprijs gewonnen. Hij krijgt de prijs, een bedrag van 2500 euro, woensdag uitgereikt. De schrijver krijgt de onderscheiding voor zijn verhalenbundel 'Leeftocht. Veertig jaar onderweg', melden initiatiefnemers Universiteit van Tilburg en de gemeente Tilburg donderdag.

Volgens de jury geeft 'Leeftocht', waarin Van Dis reeds gepubliceerde verhalen heeft gebundeld, 'een fascinerend beeld van een auteur die een leven lang worstelt met categorieën en maatstaven waarlangs wij ons leven meten en waaraan wij ons al dan niet aanpassen'. "Ras, nationaliteit, sekse, geaardheid, taal, gedragscodes verliezen hun eenduidigheid wanneer ze worden gedoopt in de inkt van Van Dis."'

Bron: Novum.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:22

natural_ schreef:
dus dan krijg je sneller dat mannen met onvolwassen gedachtes

Oefffffffff...... over subjectieve waardeoordelen gesproken; daar sta je met twee voeten diep in die valkuil.

hc

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:24

natural_ schreef:
Éven op die grafiek; Dat is dan alleen op sexueel gebied, het beste is dus in bed een man van tussen de 20 en 25 en een vrouw van 40+?.. Dit weet zeker niemand? Heb het namelijk nog niet echt een keer gehoord ofzo hihi

Misschien werkt het op het zuidelijk halfrond anders? Tong uitsteken

Het is wel toevallig dat ik er in 1998 in Australië over las en drie jaar later in Nieuw-Zeeland weer. Haha!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:31

Huertecilla schreef:
natural_ schreef:
dus dan krijg je sneller dat mannen met onvolwassen gedachtes

Oefffffffff...... over subjectieve waardeoordelen gesproken; daar sta je met twee voeten diep in die valkuil.

hc

Hoezo met twee voeten diep in die valkuil?

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:57

natural_ schreef:
Huertecilla schreef:

hc

Hoezo met twee voeten diep in die valkuil?

Je oordeelt over het feit dat sommige gedachten onvolwassen zijn, en daarnaast vind je het een logisch gevolg dat mannen in het bijzonder (en niet vrouwen) daar onvolwassen gedachten van krijgen. Terwijl het ook door iets anders veroorzaakt kan worden. Oftewel het is niet wetenschappelijk.

Wat niet wil zeggen dat er niets in zit. Maar je moet wel oppassen met oordelen en generaliseren.

Wat betreft suleilitha: ik heb getemd.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:00

Het is toch feitelijk bewezen dat mannen later volwassen zijn als vrouwen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:02

Definieer 'volwassen'? Ligt de definitie daarvan in gedrag? In het aangaan van verbintenissen? In het stichten van een gezin?

Ik zou ook daar niet te veel op generaliseren. Net zoals dat grafiekje dat ik plaatste niet op iedereen van toepassing is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:07

Huertecilla schreef:
Het is eveneens heel logisch dat de niet meer piep-vrouwen zich door de jongere modellen bedreigd voelen en om zich heen meppen.

hc

Goh, generaliseer en overdrijf je zelf niet?
En nee, ik voel me niet aangesproken, heb namelijk een vent die jonger is dan ik Haha!