Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 12:55

fjordjes schreef:
Geplast

oh, das echt raar dan.
Of was hij bang of zo?

rien10 schreef:
Mijn hond die een wc rol (vol, een nieuwe) meegenomen heeft naar het logeerbed en hem daar versnipperd heeft.
Een hond.
Geen kat. Echt ... identiteitscrises.

Deden onze beide honden ook als je niet oplette.
De grote vind nu alleen nog het rolletje leuk :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:20

DuoPenotti schreef:
fjordjes schreef:
Geplast

oh, das echt raar dan.
Of was hij bang of zo?

rien10 schreef:
Mijn hond die een wc rol (vol, een nieuwe) meegenomen heeft naar het logeerbed en hem daar versnipperd heeft.
Een hond.
Geen kat. Echt ... identiteitscrises.

Deden onze beide honden ook als je niet oplette.
De grote vind nu alleen nog het rolletje leuk :+

Nee net deed hij het weer, had net een nieuw speeltje gekregen van m'n man en plast zo ineens uit het niets in de woonkamer. Terwijl hij daarvoor nog buiten is geweest. Duidelijk nee gezegd en naar buiten gestuurd en daar plaste hij verder en beloond met een goed zo.

c_alsemgeest

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:28

Blaas ontsteking? Hormonen die opspelen, stress? Is normaal wel een reden voor als ze opeens weer binnen gaan plassen als ze goed zindelijk waren.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:07

Blaasontsteking denk ik niet, hij perst niet bij het plassen en 's nachts kan die het prima ophouden zo'n 7-8 u lang.

Misschien inderdaad hormonen, hij zit nu in de puberteit.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:00

Ik erger mij aan getoeter op een blaasinstrument bij de buren.

Pleur op!

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:22

fjordjes schreef:
Blaasontsteking denk ik niet, hij perst niet bij het plassen en 's nachts kan die het prima ophouden zo'n 7-8 u lang.

Misschien inderdaad hormonen, hij zit nu in de puberteit.

Sommige honden hebben een algemene reset in de pubertijd van alles wat ze hebben geleerd, hoe frustrerend ook, misschien toch even terug naar meerdere keren naar buiten voor een kort plasje? Hoewel de blaas toch wel vanaf 6 maanden zo ontwikkeld is dat ze het moeten kunnen ophouden.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:55

Als hij net een nieuw speeltje heeft gekregen kan dat ook gewoon een teken van opwinding/stress zijn.

Ok, wat doen andere met lege dozen? Van bijvoorbeeld een monitor of printer? Ik heb dat allemaal gekregen van het werk en hield de dozen bij maar ben nu aan het opruimen en ik erger me rot aan de lege dozen en de doos met als inhoud nog meer lege doosjes.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:55

Corona prik gehaald. Arm met mega bult en koppijn. Hoop dat het snel weg trekt. Vorige keer zo lang last gehad van mn arm.

Oh en aan het feit dat mensen aan mij gingen vragen (tijdens het na zitten) waarom ik nu al een prik kreeg. Ik haalde de gemiddelde leeftijd nogal naar beneden daar. Maar waarom denkt iedereen alles van elkaar te moeten weten. Moest me nog net niet verantwoorden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:16

Schuur_ schreef:
Ok, wat doen andere met lege dozen? Van bijvoorbeeld een monitor of printer? Ik heb dat allemaal gekregen van het werk en hield de dozen bij maar ben nu aan het opruimen en ik erger me rot aan de lege dozen en de doos met als inhoud nog meer lege doosjes.

Oud papier :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:16

Schuur_ schreef:
Als hij net een nieuw speeltje heeft gekregen kan dat ook gewoon een teken van opwinding/stress zijn.

Bij oud papier? Waarom wil je die dozen bewaren?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:25

Schuur_ schreef:

Gisteren heeft ie het ook 2x gedaan, zat ie op de bank en met z'n voorpoten op de grond en piest dan zo op de grond. Dus lijkt me geen opwinding/stress. Maar wat keizerin zegt dat ze ff een reset nodig hebben. Ga hem nu weer als nog niet zindelijke pup behandelen dus vaker buiten plassen, flink belonen en koekjes erbij. Kijken of dat helpt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 17:07

Vriendin die "niet zeker weet of ze mee gaat" als ik vraag of ze mee wilt naar een concert in Februari. Ja schat dit is niet hoe het werkt met kaartjes kopen hè?

Vraagje aan de Belgen: via welke app kijken jullie het OV? Ik wil weten hoe makkelijk ik vanaf de Trix in Antwerpen weer in Breda kom.. maar ik krijg alleen maar NS international :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 17:12

En dan doe je een hbo opleiding..we zaten op de gang te werken, omdat het wat rustiger was dan in het lokaal, werden we ineens bekogeld met elastiekjes die door een stel "kinderen" vanaf de 3e verdieping naar ons werden gegooid

Dacht dat mensen volwassener waren op het HBO :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 17:17

Benzine op -O-
Ik moest hem alleen nog even leeg maken op de mestplaat... gras heb ik gelukkig echt nog net kunnen maaien

Afbeelding

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 17:25

Nyaleti schreef:
Vriendin die "niet zeker weet of ze mee gaat" als ik vraag of ze mee wilt naar een concert in Februari. Ja schat dit is niet hoe het werkt met kaartjes kopen hè?

Vraagje aan de Belgen: via welke app kijken jullie het OV? Ik wil weten hoe makkelijk ik vanaf de Trix in Antwerpen weer in Breda kom.. maar ik krijg alleen maar NS international :+

De NMBS app dacht ik uit m’n hoofd! Ik ben afgelopen weekend vanuit Rotterdam met die app richting de Franse grens in België gegaan en werkte prima. De NMBS is zeg maar de Belgische NS :).

Edit; ik ben geen Belg, maar hopelijk helpt dit wel. Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. Het werkt zeg maar tot de dichtstbijzijnde grens stad dacht ik. Als je NS internationale trein vanaf Brussel vertrekt, moet je tot daar plannen. Maar dat spreekt denk ik voor zich

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 17:40

Weer paard met dik been uit de wei, na 2 peesblessures dacht ik eindelijk na jaren weer eens een proefje vanavond te kunnen starten.. echt niet normaal..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 17:45

Bijholteontsteking.
Zo irritant het moe zijn, hoofdpijn hebben en duizelig zijn.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 18:30

fjordjes schreef:
Schuur_ schreef:

Gisteren heeft ie het ook 2x gedaan, zat ie op de bank en met z'n voorpoten op de grond en piest dan zo op de grond. Dus lijkt me geen opwinding/stress. Maar wat keizerin zegt dat ze ff een reset nodig hebben. Ga hem nu weer als nog niet zindelijke pup behandelen dus vaker buiten plassen, flink belonen en koekjes erbij. Kijken of dat helpt.

Kan nog steeds een lichte blaasontsteking zijn. Die van ons had dit ook, exact hetzelfde. Snachts droog, makkelijk plassen en toch echt een blaasontsteking.

Zou naar de dierenarts gaan, want dit is niet normaal.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 18:40

Thanks Lisaa!

Fjordjes, zou ook even blaasontsteking uitsluiten. Vaak kun je ook gewoon urine inleveren zonder consult. 20-30 euro. Mocht er dan iets uitkomen of medicatie nodig zijn, moet je wel op consult.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:41

Nyaleti schreef:

Voor de trein NMBS (of NS international), voor de bus of tram De Lijn en anders gewoon Google Maps, dat waren de apps die ik gebruikte toen ik in Antwerpen studeerde

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:58

Moe, hoofdpijn en meer pijn in de schouder/elleboog en een tinteling in de duim..
Maakt niet uit hoe ik mijn arm hou, gestrekt/gebogen...tis en blijft vervelend en vooral de tinteling.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 20:23

Nyaleti schreef:
Thanks Lisaa!

Fjordjes, zou ook even blaasontsteking uitsluiten. Vaak kun je ook gewoon urine inleveren zonder consult. 20-30 euro. Mocht er dan iets uitkomen of medicatie nodig zijn, moet je wel op consult.

Ja dat kan inderdaad.

Het is echt niet zo dat niet persen ook betekent geen blaasontsteking

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 20:42

Vanavond een verspakket van de Poiesz klaargemaakt. Had ik maandag al een met een verrotte ui, had die van vandaag niet alleen verrotte knoflook, maar ook een paprika en een aantal van de sperziebonen -:(-

En eigenlijk ergernis nr 1 van vanochtend

Afbeelding

Kneipp heeft een nieuwe verpakking met minder plastic, maar met papier. En dit is dus wat er dan gebeurt, in plaats van uit de opening van de dop, spuit de bodycreme uit de bovenkant van de tube -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 20:50

Oo daar zou ik wel over gaan klagen, want je zal niet de enige zijn en dat moeten ze wel gaan verbeteren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 20:55

Again. Ik mag pas om 23:00 naar bed maar ik wil nu al.