Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 12:30

Precies dat. De communicatie was gewoon niet goed. Als je een relatie open gooit, doe je dit echt voor de toevoeging en niet omdat er wat mist.

Toen jij ging daten en je man hier toch wat moeite mee had (en zelf niet zo makkelijk aan dates kwam) heb ik hier al op gereageerd. Daar ‘kon jij niks aan doen’.

Dat zei al genoeg. De relatie was al gedoemd om te mislukken en dit heeft het idd versneld.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 13:09

Een succesvolle open relatie is maar voor weinig weggelegd. Meestal komt de behoefte van 1 kant en gaat de ander erin mee. Vaak komen er gevoelens voor een ander en dan is het hek van de dam. Heb het al meerdere keren gezien om me heen. Zou niks voor mij zijn trouwens, ik voel me daar helemaal niet goed bij. Al ben ik wel van mening dat mensen van nature niet monogaam zijn, hooguit serieel monogaam. Het wel proberen te zijn kan veel moeilijkheden met zich meebrengen waarvan ik me soms echt afvraag waarom mensen het zichzelf aandoen.

Chickyy

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 13:11

Als het ook maar ergens van 1 kant niet goed voelt moet je ermee stoppen.. of met het open gooien van je relatie of met de relatie zelf. Doorgaan terwijl je man er zichtbaar moeite mee heeft vind ik enorm egoïstisch en respectloos. Goed dat je bij hem weg bent, hij verdient beter.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 13:29

Fijn dat de vonk is overgeslagen met je FWB! Hoe sta je er nu in, weer een open relatie in de toekomst? In ieder geval veel geluk!

Vanavond heb ik eerste date. We gaan uit eten bij de Italiaan. We praten nu een paar weken, gevideobelt, en het voelt echt goed! Heel benieuwd.

Heb alleen wel een flinke pukkel op mijn voorhoofd, beetje jammer weer.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 13:32

Chickyy schreef:
Als het ook maar ergens van 1 kant niet goed voelt moet je ermee stoppen.. of met het open gooien van je relatie of met de relatie zelf. Doorgaan terwijl je man er zichtbaar moeite mee heeft vind ik enorm egoïstisch en respectloos. Goed dat je bij hem weg bent, hij verdient beter.

Hij had het met vlagen lastig en dan om het feit dat hij zelf geen dates kon krijgen vertelde hij mij.
Als hij ook maar 1x had aangegeven echt moeite te hebben met de open relatie dan was het uiteraard gestopt. Wat denk je wel niet?
Met die waarheid kwam hij pas deels na het verbreken van de relatie en zelfs toen was hij er nog niet geheel eerlijk over, hij blijft volhouden dat een open relatie hem wel wat lijkt.
Denk je werkelijk dat ik zo intens gemeen ben? We waren 23 jaar samen, hebben 3 kinderen.

De dingen die ik hier heb verteld waren uiteraard nooit het hele verhaal, sowieso is dat privé en is het lastig om gesprekken te vertalen naar iets wat ik openbaar wel of niet wil delen.

Geloof mij, we hebben afgelopen 2 jaar alles geprobeerd, ook heeft het daten echt wel helemaal stil gelegen om ons een kans te geven.
Maar zoals ik al zei ging het op andere vlakken nog minder goed, dit was er maar een onderdeel in.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 13:49

maitestar23 schreef:
Chickyy schreef:

Hij had het met vlagen lastig en dan om het feit dat hij zelf geen dates kon krijgen vertelde hij mij.
Als hij ook maar 1x had aangegeven echt moeite te hebben met de open relatie dan was het uiteraard gestopt. Wat denk je wel niet?
Met die waarheid kwam hij pas deels na het verbreken van de relatie en zelfs toen was hij er nog niet geheel eerlijk over, hij blijft volhouden dat een open relatie hem wel wat lijkt.
Denk je werkelijk dat ik zo intens gemeen ben? We waren 23 jaar samen, hebben 3 kinderen.

De dingen die ik hier heb verteld waren uiteraard nooit het hele verhaal, sowieso is dat privé en is het lastig om gesprekken te vertalen naar iets wat ik openbaar wel of niet wil delen.

Geloof mij, we hebben afgelopen 2 jaar alles geprobeerd, ook heeft het daten echt wel helemaal stil gelegen om ons een kans te geven.
Maar zoals ik al zei ging het op andere vlakken nog minder goed, dit was er maar een onderdeel in.

Ondanks dat Chicky het hard verwoord ben ik het er wel mee eens. Dat heb ik je ruim een half jaar terug al gezegd. Dan kan je nu om je heen gaan schoppen, maar je kan ook je hand in je eigen boezem steken.

Precies Suzanne F. Ik heb na mijn lange relatie altijd gezegd geen relatie meer te willen en zeker niet monogaam. Nu zit ik toch alweer 9maanden in een tot nu toe monogame relatie. Bedoeling is wel open straks, maar dan moet het echt een aanvulling zijn. Voor nu hebben we echt genoeg aan elkaar en gaan we eerst verder ontdekken met iemand erbij of clubs.

Vind het wel heel mooi overigens, praten er ook veel over want ik begrijp hierin mijn eigen gevoelens gewoon niet. (Ik die zo stellig was dus, en nu al jaloerse gevoelens heeft wanneer ik er alleen al aan denk). Maar hierover blijven communiceren doet onwijs veel. En een belangrijk punt wat ik niet heb ingezien voorheen: dat we beiden ervaring hebben met open relaties en of sekspartners/Swingen, betekent niet dat we meteen verder kunnen gaan op die voet. Dat dacht ik nl zelf eerder wel. Maar eerst mezelf (en ons) opnieuw ontdekken in de relatie, die eigelijk nog maar heel pril is.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 15:19

Volgens mij is het niet helemaal aan ons om wel/niet te oordelen over het einde van Maitestar haar relatie? Ze komt hier vooral voor de verhalen in de komende tijd vermoed ik, niet om de beëindigde relatie te analyseren. Je bent niet zomaar 23 jaar bij elkaar en na zo’n tijd ga je ook niet zomaar uit elkaar. Dat zal vast niet alleen aan de open relatie liggen. Ons oordeel maakt het feit dat die relatie beëindigd is ook niet anders, laat staan dat Maitestar zich er beter door gaat voelen. Een open relatie/monogame relatie is niet voor iedereen en dat is meer dan oké, ieder diens relatie op diens manier, als het maar goed voelt voor de mensen die er in zitten :)

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 17:29

Hier misschien maandag een date met de man die na 3/4 dagen reageert maar wel veel interesse toonde. Nog niet helemaal zeker omdat ik al iets had staan waarvan ik nog niet zeker weet of het doorgaat of niet. En anders zal het wel op een ander moment komende week gebeuren. ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 18:36

robinxfellow schreef:
Hier misschien maandag een date met de man die na 3/4 dagen reageert maar wel veel interesse toonde. Nog niet helemaal zeker omdat ik al iets had staan waarvan ik nog niet zeker weet of het doorgaat of niet. En anders zal het wel op een ander moment komende week gebeuren. ;)

Mmm 3/4 dagen vind ik persoonlijk wel lang.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 18:43

Misschien is het wel die akkerbouwer van mij :') die reageerde ook zo sporadisch :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 18:48

Janine1990 schreef:
Misschien is het wel die akkerbouwer van mij :') die reageerde ook zo sporadisch :P

Oh dat is echt mijn allergie

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:13

Ja ik vind het ook niet ideaal maar hij heeft het nogal druk met werk/nachtdiensten en nieuwe woning ect. maar sturen elkaar wel lange berichten dus het is niet van die saaie korte berichtjes heen en weer. Dus ik geef hem een kans. O:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:14

robinxfellow schreef:
Ja ik vind het ook niet ideaal maar hij heeft het nogal druk met werk/nachtdiensten en nieuwe woning ect. maar sturen elkaar wel lange berichten dus het is niet van die saaie korte berichtjes heen en weer. Dus ik geef hem een kans. O:)

Wie weet is hij in het echt ook gewoon super leuk en gezellig :)

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:23

Ja precies!

Ik zag net dat ie een nieuwe foto aan z'n profiel had toegevoegd, met wat warriger krullend haar en werd daar niet echt vrolijk van :') Ik vond de andere foto's leuker maar goed, liever een fijn innerlijk dan uiterlijk.

Wel grappig hoe ik dan zo'n foto zie en denk 'zo hij ziet er wel oud/volwassen uit' terwijl ik zelf ook al 25 ben. Mannen lijken soms zo oud/volwassen terwijl we maar 4 jaar schelen. :+ Ik voel me niet echt volwassen haha.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:25

Biks2 schreef:
Vanavond heb ik eerste date. We gaan uit eten bij de Italiaan. We praten nu een paar weken, gevideobelt, en het voelt echt goed! Heel benieuwd.

Heb alleen wel een flinke pukkel op mijn voorhoofd, beetje jammer weer.

Zo, jij durft, gelijk uit eten! Hoe was het?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:56

@robin: foto's vertekenen vaak ook hè dus kan best meevallen!

@biks: hoe was je date?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:08

Haha nou... dat foto's vertekenen idd...

Maar ik kom telkens eentje tegen die volgens zijn profiel 36 is, maar ik had telkens het idee dat ik die man kende... En dat hij 'wat' ouder is... Op foto is hij ook duidelijk wel wat ouder...
Nu was ik vanochtend bij de supermarkt en dacht ik hem te zien, leek wel op de foto... Nu weet ik ook wie het is, en die man is ZEKER 56 _O-

Ik vind het sowieso lastig... Ik heb de leeftijd net opgehoogd naar 37. Maar volgens mij liegt echt 9 van de 10 over z'n leeftijd. Of is dat halverwege de 30 echt zo'n moment waarop de ene ineens keihard aftakelt en de ander jonger wordt? :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:20

Ik ben ook wel eens uiteten geweest als eerste date haha.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:30

Het is een lange zit als het toch niet echt wat is. Je zegt niet bij 1e drankje 'laat de rest toch maar 'thuis'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:42

Ik kom hier ff een pareltje van een bio tegen...

"Ik ga niet achter je aan lopen als een hondje. Wil je iemand die dat wel doet, kies dan voor 90% van de mannen hier op Tinder en sla mij over. Wil je iemand met een eigen mening, levenservaring en humor? Bewijs dan dat je leuk bent en ik steek energie in je."

En dan ook wat dingen waarvan ik echt hoop dat hij van nature erg sarcastisch is en dit zijn humor is, want hij zegt zich te identificeren als slim en knap, en knap is hij echt niet. Ook niet heel lelijk ofzo, maar jezus... SUCCES VRIEND _O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:59

Zulke swipe ik weg.

Uiteten doe ik niet met iedereen. Maar die keren was het niet erg. Maar ik banketstaaf makkelijk weg. Bij twijfel uiteraard niet.

Ik ben sowieso niet stoer genoeg om meteen te zeggen doei.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 23:02

Zonnetje81 schreef:
Zulke swipe ik weg.

Uiteten doe ik niet met iedereen. Maar die keren was het niet erg. Maar ik banketstaaf makkelijk weg. Bij twijfel uiteraard niet.

Ik ben sowieso niet stoer genoeg om meteen te zeggen doei.

Sowieso swipe ik die ook weg idd...

Maar ik vind het toch elke keer weer heel erg bijzonder om te zien dat er zulke types tussen zitten. Er straalt zoooo veel negativiteit uit zo'n bericht. Dan kan je nog met je blije bakkes op de foto staan, die negativiteit en pijn die hierin doorklinkt is mij meer dan genoeg.

Ik zou echt zomaar niet uit eten gaan met iemand... Liever zoals laatst een wandeling en als het dan echt leuk is, is een borrelplankje wat mij betreft eerst genoeg. :7

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 23:33

Je kunt wel een lunchdate doen, die kun je zo kort of lang maken als je zelf wilt. Als het niets is "moet je weer aan het werk" en als het leuk is "kan werk wel even wachten". Voordeel van een eetdate is dat er wel eens een stilte mag vallen omdat je aan het eten bent. Dat is ongemakkelijker bij een drankje of wandeling.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 23:42

Hi, het was gezellig. Het was niet per se mijn type. Maar net als hier boven al geschreven door iemand anders, ik praat ook makkelijk met iedereen.
Hij kwam later wel wat meer los, dus ik wacht het af. Vond hem wel zeker aardig en het kan nog groeien, maar ik heb betere dates gehad.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 05:31

Eetdates zijn bij mij eigenlijk altijd tegengevallen, maar het geeft wel meteen een goeie eerste indruk :P
Zoals eentje dat maar geen gerecht kon kiezen en we de garcon meerdere keren moesten wegsturen want hij had nog niet gekozen (ik weet zoiets binnen 2 seconden) of als er ongemakkelijke stiltes vallen, of eentje die continu alcohol bestelde en nog met de auto moest rijden, ...

Mijn gekste eerste date was meteen een hele dag naar een pretpark :')
Uren staan aanschuiven voor attracties geeft ook een goed beeld van iemand :+