Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:“ Ic-artsen willen boosterprik voor mannen (40+) met overgewicht”
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... apatienten
Huertecilla schreef:Vayo schreef:Imaudy, als het vaccin niet veilig bevonden was dan was het niet toegelaten.
1. Die stelling gaat niet op: Overheden hebben bredere belangen dan het individu.
2. De vaccins zijn alleen door de fabrikanten!!! vrijgegeven nadat zij gevrijwaard zijn van aansprakelijkheid. De risico-afweging is nu de eigen verantwoordelijkheid van het individu. Daarom is defacto verplichten fundamenteel onjuist.
Maar goed, dat is allemaal een gepasseerd station. De meerderheid, in sommige landen bijna iedereen, is gevaccineerd.
Dat het virus hierdoor niet gaat verdwijnen is helder. Ook niet als de laatste burger verplicht gevaccineerd wordt.
De situatie van vorig jaar gaat echter gelukkig niet meer terugkomen:
Er zijn nu veel natuurlijk resistenten én er zijn vaccinaties; de kwetsbaren die vorig jaar de boel escaleerden kunnen nu beschermd worden.
De hamvraag is; wat nu?
Moeten we de samenleving fundamenteel veranderen voor een virus met een mortaliteit vergelijkbaar met griep of gaan we het aanpakken waar het probleem ligt.
Nee, ik vraag niet eens om gezond leven ook al is dat voor ontlasting van het zorgsysteem nog effectiever dan Covid19 vaccins....
Ik vind wél dat defacto verplicht vaccineren van iedereen het verkeerde gedrag beloont. Voor de overheid en de ziekenindustrie is dat perfect, maar voor de méns??
imaudy schreef:IMANDRA schreef:Natuurlijk niet, want die literatuur heb je niet.
En qua opmerkingen, bijv jouw laatste serie hier? Je stelt alles alsof het niet uitmaakt of je vaccineert of niet wbt besmettelijkheid (klopt niet), en doet alsof er een hoge kans op ernstige bijwerkingen is (is er niet) en je claimt dat vaccins troep zijn (zijn ze niet). Maar je pleurt het allemaal hier wel neer als ‘feit’, terwijl dat jouw niet onderbouwde, bovendien niet-genuanceerde mening is. Waarbij jij een complete leek bent. Dus…
Je gaat onder mijn foeilijst!
friezenfan2 schreef:Nee joh niemand doet iets om corona te voorkomen.
Ik hou al zo lang afstand, letterlijk bang en huilen mijn ouders gezegd dat ze afstand moesten houden.
Maar niemand doet iets. Voel me ook al sinds deze pandemie eenzaam maar laat me maar hoor.
Kunnen we dit nu achter ons laten, niet meer op reageren helpt geloof ik.
Iemand al uitgelekte maatregelen gehoord?
imaudy schreef:friezenfan2 schreef:Dus wat je net zegt klopt niet hé, zo goed als iedereen doet van alles om corona te verkopen.
Nou om corona nou te gaan verkopen![]()
Nee heel veel mensen gaan teveel op stap en houden te weinig afstand. Die doen niet genoeg vind ik.
Zebrastreep schreef:'ik hoef geen troep in mijn lijf'
Als je echt geen troep in je lijf wil moet je je opsluiten in een steriel kamertje. Dagelijks krijgen we te maken met troep in ons lijf waar we ook niet voor kiezen.
Dan moet je ook stoppen met vlees eten, autorijden, op straat lopen overal is troep in de lucht of in voedsel in eigenlijk werkelijk alles. Ik vindt het dus een slechte redenering om eerlijk te zijn. Aangezien we al jaren dagelijks troep binnen krijgen in de vorm van eten, het inademen van bepaalde gassen die buiten rondhangen.
Tja dus wat maakt een vaccin dan uit?
imaudy schreef:Zebrastreep schreef:'ik hoef geen troep in mijn lijf'
Als je echt geen troep in je lijf wil moet je je opsluiten in een steriel kamertje. Dagelijks krijgen we te maken met troep in ons lijf waar we ook niet voor kiezen.
Dan moet je ook stoppen met vlees eten, autorijden, op straat lopen overal is troep in de lucht of in voedsel in eigenlijk werkelijk alles. Ik vindt het dus een slechte redenering om eerlijk te zijn. Aangezien we al jaren dagelijks troep binnen krijgen in de vorm van eten, het inademen van bepaalde gassen die buiten rondhangen.
Tja dus wat maakt een vaccin dan uit?
Ik eet geen vlees, wel duurzaam gevangen vis.
imaudy schreef:996981 schreef:“ Ic-artsen willen boosterprik voor mannen (40+) met overgewicht”
Minder bier zuipen zou ook al helpen..
imaudy schreef:996981 schreef:“ Ic-artsen willen boosterprik voor mannen (40+) met overgewicht”
Minder bier zuipen zou ook al helpen..
Needje schreef:Het is misschien iets wat generaliserend van r, maar de meeste mannen boven de 40 hebben niet een buikje als gevolg van gezondheidsproblemen volgens mij.
Het heet ook niet voor niets een bierbuik.
Cer schreef:Is het niet een nieuw iets om wat meer zelfregulerend te zijn in bepaalde topics?
Kan op zich geen kwaad toch?