Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:38

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:38

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:47

Nee joh niemand doet iets om corona te voorkomen.
Ik hou al zo lang afstand, letterlijk bang en huilen mijn ouders gezegd dat ze afstand moesten houden.
Maar niemand doet iets. Voel me ook al sinds deze pandemie eenzaam maar laat me maar hoor.

Kunnen we dit nu achter ons laten, niet meer op reageren helpt geloof ik.

Iemand al uitgelekte maatregelen gehoord?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:50

Huertecilla schreef:
Vayo schreef:
Imaudy, als het vaccin niet veilig bevonden was dan was het niet toegelaten.

1. Die stelling gaat niet op: Overheden hebben bredere belangen dan het individu.

2. De vaccins zijn alleen door de fabrikanten!!! vrijgegeven nadat zij gevrijwaard zijn van aansprakelijkheid. De risico-afweging is nu de eigen verantwoordelijkheid van het individu. Daarom is defacto verplichten fundamenteel onjuist.

Maar goed, dat is allemaal een gepasseerd station. De meerderheid, in sommige landen bijna iedereen, is gevaccineerd.

Dat het virus hierdoor niet gaat verdwijnen is helder. Ook niet als de laatste burger verplicht gevaccineerd wordt.

De situatie van vorig jaar gaat echter gelukkig niet meer terugkomen:
Er zijn nu veel natuurlijk resistenten én er zijn vaccinaties; de kwetsbaren die vorig jaar de boel escaleerden kunnen nu beschermd worden.

De hamvraag is; wat nu?
Moeten we de samenleving fundamenteel veranderen voor een virus met een mortaliteit vergelijkbaar met griep of gaan we het aanpakken waar het probleem ligt.

Nee, ik vraag niet eens om gezond leven ook al is dat voor ontlasting van het zorgsysteem nog effectiever dan Covid19 vaccins....

Ik vind wél dat defacto verplicht vaccineren van iedereen het verkeerde gedrag beloont. Voor de overheid en de ziekenindustrie is dat perfect, maar voor de méns??

Om het dicht bij huis te houden, in Polen, Roemenie, Bulgarije en bijv. Hongarije is de vaccinatiegraad onder de 50%.
Ongevaccineerde 60+ in Rusland moeten de komende 4 maanden verplicbt thuis blijven.
Dus een gepasseerd station ?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:57

imaudy schreef:
IMANDRA schreef:
Natuurlijk niet, want die literatuur heb je niet :D.

En qua opmerkingen, bijv jouw laatste serie hier? Je stelt alles alsof het niet uitmaakt of je vaccineert of niet wbt besmettelijkheid (klopt niet), en doet alsof er een hoge kans op ernstige bijwerkingen is (is er niet) en je claimt dat vaccins troep zijn (zijn ze niet). Maar je pleurt het allemaal hier wel neer als ‘feit’, terwijl dat jouw niet onderbouwde, bovendien niet-genuanceerde mening is. Waarbij jij een complete leek bent. Dus…

Je gaat onder mijn foeilijst!

Kop in het zand is makkelijker dan accepteren dat je het misschien niet goed weet hè :D.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:58

friezenfan2 schreef:
Nee joh niemand doet iets om corona te voorkomen.
Ik hou al zo lang afstand, letterlijk bang en huilen mijn ouders gezegd dat ze afstand moesten houden.
Maar niemand doet iets. Voel me ook al sinds deze pandemie eenzaam maar laat me maar hoor.

Kunnen we dit nu achter ons laten, niet meer op reageren helpt geloof ik.

Iemand al uitgelekte maatregelen gehoord?

Jij helpt goed mee hoor!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 23:03

Dus wat je net zegt klopt niet hé, zo goed als iedereen doet van alles om corona te verkopen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 23:07

friezenfan2 schreef:
Dus wat je net zegt klopt niet hé, zo goed als iedereen doet van alles om corona te verkopen.

Nou om corona nou te gaan verkopen :+
Nee heel veel mensen gaan teveel op stap en houden te weinig afstand. Die doen niet genoeg vind ik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 23:58

'ik hoef geen troep in mijn lijf'

Als je echt geen troep in je lijf wil moet je je opsluiten in een steriel kamertje. Dagelijks krijgen we te maken met troep in ons lijf waar we ook niet voor kiezen.

Dan moet je ook stoppen met vlees eten, autorijden, op straat lopen overal is troep in de lucht of in voedsel in eigenlijk werkelijk alles. Ik vindt het dus een slechte redenering om eerlijk te zijn. Aangezien we al jaren dagelijks troep binnen krijgen in de vorm van eten, het inademen van bepaalde gassen die buiten rondhangen.

Tja dus wat maakt een vaccin dan uit?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 23:59

Nog steeds hilarisch die fadim kurt (you tube iemand). Die wil geen vaccin maar wel Botox, bbl operatie, onderkin weghalen... drinkt heel veel red bull, roken, drinken alles. :=

Nee maar zo’n vaccin niet hoor. Wel Botox. _O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 00:15

imaudy schreef:
friezenfan2 schreef:

Nou om corona nou te gaan verkopen :+
Nee heel veel mensen gaan teveel op stap en houden te weinig afstand. Die doen niet genoeg vind ik.

Ik vind dat de mensen die zich niet laten vaccineren niet genoeg doen. Met name de groep 45 jaar en ouder.

De cijfers in oa Staphorst en Urk laten al veel zien. Houden ze zich niet goed aan maatregelen en adviezen en is het maar toeval dat de vaccinatiegraad daar erg laag is? Of doe je met vaccineren toch wel veel om Corona en ernstig ziek worden tegen te gaan en laat dit zien wat de gevolgen van niet vaccineren zijn? Niet aan maatregelen houden zorgt dan natuurlijk ook voor snellere en grotere verspreiding.

Ik las vanavond nog een interview met een arts die aangeeft dat de zorg opgeschaald moet worden, dat vaccinatie belangrijk is en dat we zo moeten leren leven met Corona omdat Corona niet meer weggaat.

Als iedereen zich laat vaccineren dan zijn de meeste mensen goed beschermd tegen ernstig ziek worden. De kwetsbaren kunnen we individueel beschermen als zij dat wensen. Maar er is genoeg plek mochten zij in het ziekenhuis komen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 00:21

Zebrastreep schreef:

Als je echt geen troep in je lijf wil moet je je opsluiten in een steriel kamertje. Dagelijks krijgen we te maken met troep in ons lijf waar we ook niet voor kiezen.

Dan moet je ook stoppen met vlees eten, autorijden, op straat lopen overal is troep in de lucht of in voedsel in eigenlijk werkelijk alles. Ik vindt het dus een slechte redenering om eerlijk te zijn. Aangezien we al jaren dagelijks troep binnen krijgen in de vorm van eten, het inademen van bepaalde gassen die buiten rondhangen.

Ik eet geen vlees, wel duurzaam gevangen vis.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 00:38

Waar dan vervolgens weer kwik in kan zitten maar dat ter zijde..

Vaccins zijn prima, zullen in de meeste gevallen prima werken. Natuurlijk niet bij iedereen maar je kan niet alles hebben. Dat de fabrikanten geen aansprakelijkheid hebben is omdat de overheden dit natuurlijk heel snel op de markt willen. Dit heeft te maken met het feit dat we in een crisis zitten en dat ze een uitweg zoeken. De overheid heeft dit vaccin heus niet bedacht om ons uit te roeien. Je hebt zo weinig aan een land zonder inwoners.. als we de wereldbevolking hadden willen decimeren hadden we het eerst wel aan de arme landen geschonken.

Bijwerkingen zul je ook kunnen krijgen, die afweging moet je zelf maken en je kan daarmee pech en geluk hebben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 00:52

imaudy schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik eet geen vlees, wel duurzaam gevangen vis.

Mwah zelf dat duurzame en biologisch eten ziten nog heel wat haken en ogen aan... Je eet vast niet alleen vis maar ook wel andere dingen uit een supermarkt. Wordt je ook niet vrolijk van wat daar allemaal inzit. Eigenlijk als je er zo over nadenkt zit ons lichaam al vol met troep.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:05

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:26

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:41

Ik heb die opmerking dus al getemd, tijd dat bokt stopt met het toelaten van fat shaming.
Ze heeft geen inzicht waarom iemand overgewicht heeft dus deze vorm van discriminatie is niet toelaatbaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:14

Als je op social media kijkt, zijn het allemaal de wappies die over het gewicht van deze burgemeester beginnen. ;)
Terwijl hij natuurlijk alleen maar de voorzitter is van deze club. Hij heeft dit advies natuurlijk niet in zijn uppie genomen.
Daarbij zal hij waarschijnlijk gevaccineerd zijn, dus het risico op opname ziekenhuis of IC is verminderd.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:15

Ga er gewoon niet steeds zo serieus op in als iemand overduidelijk zit te trollen. Alle flauwekulopmerkingen zijn al tig keer met goed onderbouwde posts incl. cijfers, statistieken, bronnen etc. adequaat weerlegd en je kunt niet aan de gang blijven omdat iemand blijkbaar heel hard aandacht nodig heeft.

Ben het wel eens met jou DP, dat je hierop toch maar eens temt - in het algemeen schitteren de mods in dit soort topics de laatste tijd door afwezigheid.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:16

Het is misschien iets wat generaliserend van r, maar de meeste mannen boven de 40 hebben niet een buikje als gevolg van gezondheidsproblemen volgens mij.
Het heet ook niet voor niets een bierbuik. :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:22

Is het niet een nieuw iets om wat meer zelfregulerend te zijn in bepaalde topics?
Kan op zich geen kwaad toch?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:22

Needje schreef:
Het is misschien iets wat generaliserend van r, maar de meeste mannen boven de 40 hebben niet een buikje als gevolg van gezondheidsproblemen volgens mij.
Het heet ook niet voor niets een bierbuik. :D

Dan de volgende keer Halsema het woord laten voeren?
Kunnen we deze discussie ook weer vergeten.
De discussie zou moeten gaan over het advies en niet over de brenger van de boodschap.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:27

Cer schreef:
Is het niet een nieuw iets om wat meer zelfregulerend te zijn in bepaalde topics?
Kan op zich geen kwaad toch?

Vind ik altijd prima, maar er zijn wel een aantal fanatieke temmers hier. :D
Er zijn een aantal Bokkers die regelmatig een bericht krijgen van een moderator.
En die bokkers zijn geen wappies, dus krijgen geen standje omdat ze nepnieuws verspreiden of trollen.
Maar juist omdat ze daar tegen in gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:29

Cer, genoeg topics waar het vol staat met groene balken met de mededeling weggehaald bericht tegen de regels.
Behalve bij gewichtsdiscriminatie. Ben er klaar mee, echt.

Dus ja, ik gaf het eerder al aan, ik tem voortaan.
En ik ben echt iemand die zelden op dat knopje drukt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:38

Maar even totaal ontopic DP. Waarom mag er niets gezegd worden over de gezondheidsrisico’s van te dik zijn?! Het is ongezond. Punt. Net als die extreem magere modellen, roken en nog veeeele andere dingen waar men blijkbaar wél iets over mag zeggen.
Iedereen mag gelukkig zijn in het lijf wat ze hebben. Echt waar. Maar omdat Nederlanders dikker worden dat nu maar als normaal te beschouwen en daarmee ok te vinden vind ik op zich niet echt iets heel positiefs.

Ik denk dat overgewicht in de Corona discussie steeds terugkomt omdat er nou eenmaal al vaker verteld is dat er erg veel zwaardere mensen op de IC’s liggen.
Overigens denk ik niet dat dit iets is wat op korte termijn opgelost kan worden.
Dus voor nu in de strijd tegen Corona zou afvallen idd niet de hoogste prioriteit hebben.
Maar dat neemt niet weg dat mensen zich er wel bewust van moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door Needje op 01-11-21 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt