Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:59

Relaxed schreef:
Nou idd, ik raak daar niemand aan en lig alleen in een hokje en goed schoonmaken doen ze daar sowieso wel. Echt onbegrijpelijk :n

Maar waar zouden ze onder vallen? Ik begreep dat zelfs de branche zelf niet goed weet waar ze aan toe zijn. Eigenlijk zitten er in alle doorgevoerde versoepelingen meer risico dan dat je in een zonnebank studio kunt lopen.

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:03

Nee dat is idd onduidelijk, ze vielen eerst onder de contactberoepen, later onder niet noodzakelijke winkels en nu onder iets wat dus nog niet open mag :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:07

Ik zit ook echt te wachten totdat ze eindelijk open mogen. Vind het zo'n onzin. De zonnestudio zit hier trouwens in hetzelfde pand als de kapper. Maar dan 1 verdieping lager _O- Echt hoe suf.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:08

Huh wat raar joh! Zonnestudio lijkt mij juist een plek waar je goed afstand kan houden en er wordt sowieso altijd al goed schoongemaakt. Raar hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:15

Winged schreef:
Ik zit ook echt te wachten totdat ze eindelijk open mogen. Vind het zo'n onzin. De zonnestudio zit hier trouwens in hetzelfde pand als de kapper. Maar dan 1 verdieping lager _O- Echt hoe suf.

Die waar ik heen ga doen ook iets met wimpers en/of wenkbrauwen en verkopen een beetje kleding, dat mag dus allemaal wel :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:28

Hier zit de zonnestudio vast aan een tankstation. In eerste instantie leken ze onder die noemer open te mogen, maar helaas hebben ze van de gemeente te horen gekregen dat ze toch niet open mogen. Ik dacht 9 juni de eerstvolgende mogelijkheid!?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:32

Relaxed schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom je wel naar de h*eren mag en niet naar een zonnestudio? Probeerde een afspraak te maken aangezien het met mijn kleurtje nog niet opschiet door dit grafweer, maar ze mogen dus nog niet open :n Echt niet te volgen..

Omdat ze de zonnebanken gewoonweg eruit willen hebben ivm risico op huidkanker.
En dat de dames en heren weer te officieel bezoeken zijn, dat haalt de druk van de ketel bij velen en zo hoopt men minder huiselijk en seksueel geweld te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:31

Vayo schreef:
Hier zit de zonnestudio vast aan een tankstation. In eerste instantie leken ze onder die noemer open te mogen, maar helaas hebben ze van de gemeente te horen gekregen dat ze toch niet open mogen. Ik dacht 9 juni de eerstvolgende mogelijkheid!?

Ja 9 juni, maar ze hopen op een week eerder omdat de cijfers zo goed zijn, dat versoepelingen misschien naar voren worden gehaald.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:34

Zal je zien dat ze open mogen als het 25 graden met zon is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:38

Suzanne F. schreef:
Zal je zien dat ze open mogen als het 25 graden met zon is.

Nou idd.. Vooral met dit sch**tweer was het zo lekker ff naar de zonnebank. Ging ook wel eens bij de sauna, maar ja, die zijn ook niet open :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:28

Het lijkt er op dat het in de ziekenhuizen nog steeds in rap tempo keldert. Mooi als dat doorzet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:51

Zojuist kreeg mijn man maar liefst twee oproepbrieven voor vaccinatie.
Online afspraak maken lukte in eerste instantie niet.
Liep vast op geboortejaar. Daarna gebeld met afsprakenlijn en eerste prik staat volgende week gepland.
Blijkbaar is de site nogal kieskeurig welke browser er gebruikt wordt volgens de medewerker.

Nadat ik van browser had gewisseld, kan ik online wel afspraak plannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:55

Gaat nog niet echt lekker met die uitnodigingen, geen brieven, dubbele brieven :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:09

Aantal patiënten in het ziekenhuis daalt verder
In de ziekenhuizen neemt de bezetting nog verder af. Gisteren daalde het aantal mensen met corona in de ziekenhuizen voor het eerst sinds 17 maart onder de 2000, tot 1899. Vandaag liggen er nog 1822 mensen met het virus in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Van de patiënten in het ziekenhuis, liggen er 608 op de intensive care. Gisteren waren dat er 621.

nos.nl

Yeah!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:11

Idd ik ben in januari al gevaccineerd en kreeg van de week weer een oproep. Vraag me af of ze je eruit pikken als je daarmee een 3e booster spuit zou laten zetten? Nergens in de gezondheidsverklaring moet je invullen of je al gevaccineerd bent.
Ik ga er niks mee doen, maar qua registratie en controle schort er eea wel aan.
Mijn vaccinaties staan wel ingevuld op mijnrivm zag ik.

Cijfers dalen echt mooi!! Ik ben er zo aan toe, niet meer hele dagen bezig moeten zijn met Corona, maar er soms ook gewoon even minder of niet meer bij stil staan en aan andere dingen denken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:28

De jongere mensen in de zorg die al gevaccineerd zijn krijgen allemaal dubbele oproepen, blijkbaar nog geen waterdicht systeem.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:33

Dan kan ik dus nog een uitnodiging verwachten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:37

Pandora, jullie stonden nog net een fractie boven ons kwa incidentie/polulatie, dus ja, rode lijst. Ik denk wel dat Belgie er bijna afkiept want het is per deze week percentueel ongeveer gelijk dacht ik.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:57

Mijn moeder heeft ook 2 oproepen gekregen zat 2 weken tussen 1 vanwege leeftijd en 1 vanwege kwetsbare groep. Afspraak was ook al gemaakt voordat de 2de oproep kwam. Zonde van de extra kosten van de verzonden brieven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:48

Alleen de groep 61/64 krijgt geen dubbele oproep, die hebben AZ kunnen krijgen bij huisarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:53

En die mensen uit die groep die geen AZ willen, hebben die nog steeds geen keuze om alsnog naar de GGD te gaan?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:54

Ik dacht (hoop!!) dat die weer achteraan kwamen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:58

Ik vind dat echt heel raar eigenlijk, ze willen zo graag dat iedereen gevaccineerd wordt (juist die leeftijd!), in de tussentijd blijkt AZ niet helemaal lekker en dan ga je die kleine groep geen enkele andere optie geven..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:59

Relaxed schreef:
En die mensen uit die groep die geen AZ willen, hebben die nog steeds geen keuze om alsnog naar de GGD te gaan?

Nee, of AZ of niks. De Jonge wilde over een poos wel kijken of er nog opties waren maar voorlopig niet. En heel eerlijk? Dat zou ik ook knap banketstaaf vinden voor de al gevaccineerde mensen met AZ.
En kleine groep? 1 miljoen dus 2 Pfizer prikken die niet bij de jongeren terecht komen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:10

Relaxed schreef:
Ik vind dat echt heel raar eigenlijk, ze willen zo graag dat iedereen gevaccineerd wordt (juist die leeftijd!), in de tussentijd blijkt AZ niet helemaal lekker en dan ga je die kleine groep geen enkele andere optie geven..

Az is prima alleen de media maakt er een hype omheen

De Jonge: tweede Astra-prik kan toch weer sneller worden gezet - https://nos.nl/l/2381661#UPDATE-container-53279955

Misschien mogen we eerder